میرنیوز

از فرصتی برای تحقیقات میان‌رشته‌ای تا رونمایی از سیستم درماتوسکوپی

از فرصتی برای تحقیقات میان‌رشته‌ای تا رونمایی از  سیستم درماتوسکوپی 2020-09-14T15:08:57+04:30

به گزارش ایسنا، وبینار مدرسه تابستانی لیزر و بیومدیکال فوتونیک به همت مرکز تحقیقات لیزر پزشکی جهاد دانشگاهی و شبکه ملی تحقیقات لیزر پزشکی ایران  و مرکز تحقیقات لیزر در علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طی روزهای ۱۵ تا ۲۰ شهریور برگزار شد. در این رویداد، روزانه چهار سخنرانی درباره «تکنولوژیهای اسپکتروسکوپی وتصویربرداری مبتنی بر نور»، «لیزر در پزشکی»، «مدلاسیون و تحریک نوری» و «لیزر ونور در درمان سرطان» برگزار می‌شد.

مدرسه تابستانی لیزر؛ فرصتی برای انجام فعالیت‌ و تحقیقات میان رشته‌ای

 دکترمحمدرضا رزاقی، رئیس هیئت علمی وبینار و رئیس مرکز تحقیقات کاربرد لیزر در علوم پزشکی در سخنرانی افتتاحیه این وبینار، لیزر را انقلابی در درمان بیماری‌ها و ابزاری قدرتمند خواند که بر اقتصاد درمان اثرات چشمگیری گذاشته است.
رزاقی افزود: هدف «مدرسه تابستانی لیزر و بیومدیکال فوتونیک» که با همکاری اعضای هیئت علمی شورای راهبردی شبکه ملی تحقیقات لیزر پزشکی کشور و جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود این است که در آن به محققین و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، چشم‌اندازهای زمینه کاری در لیزر پزشکی و بیوفوتونیک ارائه شود.
دکتر مسعود حبیبی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، نیز در سخنرانی افتتاحیه این مدرسه تابستانی، وبینار مدرسه تابستانی لیزر و بیومدیکال فوتونیک را فرصتی برای استفاده از تجارب اساتید خواند و گفت: این برنامه کمک می‌کند که نگاهی اجمالی به لیزرپزشکی و کاربردهای آن در طب داشته باشید و فرصتی برای انجام فعالیت‌ و تحقیقات میان رشته‌ای را فراهم آورده است.
حبیبی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران برای انجام طرح‌های تحقیقاتی میان رشته‌ای همکاری لازم را انجام می‌دهد ابراز امیدواری کرد که این مدرسه تابستانی در ارتقای دانش لیزرپزشکی مفید باشد.

رونمایی از سیستم درماتوسکوپی در اولین روز مدرسه تابستانی لیزر

استادان میهمان (بین‌المللی) این وبینار والری واسیلیویچ توچین، رئیس کرسی اپتیک وبیوفوتونیک در دانشگاه ساراتوو (روسیه) و وندرلی سالوادور بانگواتو، استاد فیزیک در دانشگاه سائوپائولو (برزیل) بودند.

دکتر عزالدین مهاجرانی، استاد فیزیک و فوتونیک پژوهشکده لیزر و پلاسما دانشگاه شهید بهشتی درباره لیزر پزشکی، از گذشته تاکنون سخنرانی کرد.
والری واسیلیویچ توچین استاد مدعو از دانشگاه ساراتوو روسیه به موضوع خاص اپتیک بافت‌های زیستی با نمای مربوط به سیستم‌های تشخیصی و درمانی نوری چند مدالیته‌ای پرداخت.

دکتر لیلا عطایی عضو شورای علمی گروه پژوهشی لیزرپزشکی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در روز اول این مدرسه تابستانی درباره کاربرد تشخیصی لیزر در درماتولوژی، و اهمیت سیستم‌های تشخیصی غیر یونیزان، غیرمخرب و غیر تهاجمی نوری در تشخیص و افتراق ضایعات نرمال، خوش خیم، پیش سرطانی و بدخیم پوست سخنرانی کرد.
عطایی در دومین روز از وبینار مدرسه تابستانی لیزر نیز درباره رویکرد درمانی لیزر در پوست سخنرانی کرد.

دکتر محمد علی انصاری، عضو هیت علمی پژوهشکده لیزر و پلاسمای دانشگاه شهیدبهشتی از سیستم درماتوسکوپی رونمایی کرد که با حمایت ستاد توسعه فناوری­‌های فوتونیک، لیزر و مواد پیشرفته ریاست جمهوری به صورت یک پروژه بین المللی اجرا شده است.

معرفی لیزرهای کلینیک پوست و مو جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران

دکتر محسن فاتح، معاون پژوهشی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران  درباره  کاربرد نور کم‌توان در پزشکی سخنرانی کرد و با مرور سابقه تاریخی پیدایش اولین منابع نوری کم توان استفاده از این نوع درمان را به عنوان روشی غیر تهاجمی و  کاهش دهنده درد برشمرد.

دکتر افشان شیرکوند، پژوهشگر گروه لیزر پزشکی، مرکز تحقیقات لیزر پزشکی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در بحث ایمنی لیزر به اثرات ایمنی  نور لیزر در ارگان مهم در معرض خطر با کار با نور لیزر؛ پوست و چشم و روش‌ها و نکات مهم حفاظت این ارگان‌ها در کار با سیستم‌های لیزری در آزمایشگاه‌ها و کلینیک‌های لیزر پزشکی و کلاس ایمنی لیزرها پرداخت.

جایگاه و توسعه کاربردهای غیر جراحی بوسیله لیزر در دندانپزشکی و سیستم‌های نوظهور تشخیصی نوری در دندانپزشکی نیز از موضوعات سخنرانی دکتر مصطفی فاطمی، مدیر گروه لیزر پزشکی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران بود.

دکتر سیدمهدی طبایی، مدیر مسئول کلینیک لیزر و پوست جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، نیز با معرفی انواع سیستم‌های توسعه داده شده  لیزرهای مورد استفاده در این کلینیک و موارد درمانی از قبیل برطرف کردن اسکارهای اکنه مقاوم به درمان، لیزر موهای زائد در موارد پرمویی و … را تبیین کرد.

مبانی مدلاسیون نوری و کاربرد بالینی BM

مبانی مدلاسیون نوری  (PBM)، کاربرد بالینی PBM و ارزیابی انتقادی کارآزمایی های بالینی لیزر، عناوین سخنرانی های وبینار روز سوم مدرسه تابستانی لیزر بودند.

در این مراسم دکتر غلامرضا اسماعیلی جاوید، مدیر مرکز جامع ترمیم زخم سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران و دکتر سیامک بشردوست، مدیر اجرایی فصلنامه لیزر در پزشکی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران درباره مباحث ذکر شده به ایراد سخنرانی پرداختند.

در چهارمین روز این وبینار دکتر پرویز پروین، استاد و عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر به مباحث «آناتومی و ساختار چشم»، و «برهمکنش نور با بافت ارگان مهمی مثل چشم»، اشاره کرد و روش‌های تصویر برداری نوری همدوس OCT  و روش‌های تصویر برداری فلورسانس نوری و همچنین مزیت‌های این روش‌های تصویربرداری در تشخیص زود هنگام بیماری‌های جشمی، رتینوپاتی‌های بیماران دیابتی، آسیب‌های قرنیه و … را برشمرد.

دکتر احمد امجدی، استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف، لیزر در درمان و تشخیص بیماری های اعصاب را مورد بررسی قرار داد. عضو هیئت علمی گروه لیزر دانشگاه صنعتی شریف به بیان روش‌های توسعه داده شده سیستم‌های مبتنی بر نور و ارتقای آنها برای تصویربرداری‌های نواحی عمیق‌تر یا هدایت این سیستم‌های تصویربرداری نوری به صورت لیزرهای اندوسکوپ پرداخت.

بازدید مجازی آزمایشکاه فوتونیک پلیمرها و مواد آلی پژوهشکده لیزر دانشگاه شهید بهشتی

دکتر شریفی مهر، پژوهشگر پژوهشکده لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید بهشتی، درباره نانوبیوفوتونیک و کاربرد آن در علوم تشخیص و درمان پزشکی توضیحاتی ارایه داد و جایگاه اضافه شدن کاربرد مواد نانویی و مواد هوشمند را در بیوفوتونیک برای دستیابی به  تشخیص های زود هنگام در سطح سلولی و جراحی های سلولی و زیر سلولی را بیان کرد.

دکتر شیرین فریور عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و استاد دپارتمان علوم زیستی نیز  مبانی اپتوژنتیک، کاربردها و چالش‌ها را با رویکرد زیستی و ژنتیکی بیان کرد و هدف نمونه‌ای از تحقیق در دست خود  را اپتوژنتیک سلول‌های بنیادین و اپتوژنتیک مهاری سیستم ایمنی برشمرد.

مهاجرانی، عضو هیئت علمی پژوهشکده لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید بهشتی «تور مجازی بازدید آزمایشکاه فوتونیک پلیمرها و مواد آلی» این پژوهشکده را با هدف آشنایی حضار با نمونه آزمایش‌های بیوفوتونیکی و خدمات و تحقیقات این آزمایشگاه ارائه کرد.

استفاده از لیزر در درمان بیماری‌های ارولوژی و زخم‌های دهانی

پنجمین روز از وبینار مدرسه تابستانی لیزر پزشکی با موضوعات  «لیزر در ارولوژی»، «روش نوظهور کاهش درد NTCLT»، «اصول اپتیکی و کاربردی فلوسایتومتری» و «طیف ستجی رامان» برگزار شد.

محمدرضا رزاقی، رئیس هیات علمی وبینار با اشاره به صرفه جویی خون در استفاده از لیزر در درمان بیماری‌های ارولوژی، استفاده از این ابزار نوین را به خاطر کم تهاجمی بودن، بدون خونریزی و کوتاه‌تر بودن زمان ریکاوری بیمار پس از جراحی، مهم ارزیابی کرد.

دکتر نسرین زند، عضو شورای علمی گروه پژوهشی لیزرپزشکی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، نیز در سخنان خود کاربردهای بالینی متعدد در ضایعات دردناک در بیماری‌هایی چون آفت‌های راجعه، زخم‌های دهانی ناشی از GVHD و شیمی درمانی و … را بیان کرد و درباره روش درمانی غیرحرارتی کاربرد لیزر ۱۰۶۰۰ نانومتر دی اکسید کرین با ژلی خاص که عمده ماده سازنده آن آب است، توضیح داد.

احسان جان‌زمین، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان نیز به دانش ابزار به موضوع اصول اپتیکی سیستم ارزیابی زیستی فلوسایتومتری و کاربردها پرداخت.

دکتر فاطمه مطرودی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز هم با موضوع نوین «تصویربرداری‌های رامان و کاربرد زیستی آنها» سخنرانی کرد.

مطرودی درباره چینش‌ها و تکنیک‌های به روز شده طیف سنجی رامان، مثل طیف سنجی رامان بهبود یافته سطحی SERS، طیف سنجی رامان انتی استوکس همدوس CARS، و پراکندکی رامان تحریکی SRS توضیحاتی داد.

اختتامیه مدرسه تابستانی؛ پایانی برای شروع یک مدرسه دیگر

در روز پایانی مدرسه تابستانی لیزر دکتر سارا پهلوان، عضو هیات علمی پژوهشکده رویان، اصول اپتیکی میکروسکوپی و المان‌های مختلف نوری را معرفی کرد. با توسعه و به روز شدن این المانهای اپتیکی، انواع پیشرفته‌تر میکروسکوپهای نوری، شیفت فازی و کانفوکال قابل کاربرد در تشخیص های طبی و ازمایشگاهی زیستی ( نمونه سلولی و حیوانی ) تجاری سازی شده و با وجود گران قیمت بودن در دسترس محققان است.

دکتر سمیه کاظم نژاد عضو هیات علمی پژوهشکده ابن سینا، نیز با مرور  نیازهای روز افزون بافتهای پیوندی و رشد فزاینده بیماری‌هایی که بیمار را در معرض پیوند بافت قرار می‌دهند، به توضیح در مورد روش‌های تولید آزمایشگاهی بافت زیستی پرداخت.

دکتر هدی کشمیری پژوهشگر گروه تحریک زیست نوری، مرکز تحقیقات لیزر پزشکی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران درباره مدولاسیون سلول‌های قلبی با روش اپتوژنتیک ارائه سخنرانی کرد. او درباره این طرح پژوهشی نوین و کاربردی که با مشارکت و گرنت پژوهشکده یارا  انجام شده بود توضیح داد و روش اپتوژنتیک را که کلیات آن در روزهای قبل مدرسه تابستانه ارائه شده بود، را روشی کارآمد در کنترل سلول‌های قلبی عنوان کرد.

استاد فیزیک دانشگاه سائوپائولو ضمن قدردانی از کمیته علمی این وبینار به خاطر دعوت شدنش به این وبینار، به ارائه اخرین نتایج تحقیقات فوتودینامیک تراپی در درمان و تشخیص سرطان‌های شایع پوست در برزیل پرداخت.

در پایان سخنرانی‌ها در روز پنج شنبه دکتر رزاقی رئیس شبکه ملی تحقیقات لیزر پزشکی کشور با ابراز امیدواری از برگزاری حضوری مدرسه تابستان آینده، پایان این وبینار را شروعی برای برنامه‌ریزی مدرسه آتی سال آینده دانست.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار علمی

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
2023-12-03T19:08:50+03:30
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی را از مهمترین ماموریت‌های شورای راهبری هوش مصنوعی دانست و گفت: این شورا با ای...

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!
2023-12-03T19:08:49+03:30
پژوهشگران می‌گویند، خاکسترهای حاصل از آتش‌سوزی‌های جنگلی باعث رشد و شکوفایی حیات دریایی می‌شوند.

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
2023-09-25T21:29:51+03:30
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خطر بیماری قلبی برای مردانی که در مشاغل پر استرس کار می‌کنند و احساس می‌کنند از تلاش‌هایشان قدردانی نمی شود، دو برابر بیشتر است.

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
2023-09-25T21:29:50+03:30
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از مشارکت ۲.۵ میلیون نفر اهدا کننده خون در کشور برای تأمین نیاز ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی خبر داد.

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
2023-09-25T21:29:50+03:30
تفاهم‌نامه احداث بیمارستان هزار تختخوابی در شرق تهران بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت سینوفارم چین منعقد شد.

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، از راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد.

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون بهداشت وزارت بهداشت، از جذب ۴ هزار بهورز و ۵ هزار کارشناس بهداشت و مجموعاً ۹ هزار نیروی بهداشتی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
2023-09-25T21:29:48+03:30
زمان اخذ آرای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۰ روز جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ اعلام شد.

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
2023-09-25T21:29:48+03:30
حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
2023-09-25T21:29:48+03:30
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر لزوم ایجاد نقشه غربالگری و بیماریابی سلیاک در کشور تاکید کرد.

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
2023-09-25T21:29:47+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با طیف زیادی از بیماری‌های نادر مواجهیم که متاسفانه برای بسیاری از آنها هنوز درمان پیدا نشده و یا اینکه درمان های موجود کفایت نمی...

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:47+03:30
نشست چالش‌های زنجیره تأمین ایمن و اثربخش دارو در ایران در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
2023-09-25T21:29:46+03:30
شروع فصل پاییز، زمان شیوع بیماری های ویروسی است که سرماخوردگی شایع ترین بیماری فصل سرما است. اما، با رعایت یک توصیه ساده، می توان از ابتلا به این بیماری مصون...

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
2023-09-25T21:29:46+03:30
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی گفت: گران قیمت ترین محصولات مواد پایه پتروشیمی، دارو است.

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
2023-09-25T21:29:46+03:30
معاون فنی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: هر کسی که واکسن کرونا تزریق کرده باشد، پرونده الکترونیک سلامت دارد.

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
2023-09-25T21:29:45+03:30
راهکارهای ورود شرکت های داروسازی ایران به بازار دارویی اوراسیا، در یک نشست تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد
2023-09-25T21:29:45+03:30
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تخصص و تعهد حرفه‌ای را دو بال جامعه پزشکی برای خدمت به مردم دانست.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
2023-09-25T21:29:45+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: جامعه سلامت کشور افتخار دارد که همپای دلاورمردان عرصه نبرد، در جبهه ها حضور داشت.

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:45+03:30
نشست چالش‌های قیمت‌گذاری دارو، مواد موثره و مکمل‌ها در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم
2023-09-25T21:29:44+03:30
یک متخصص تغذیه، در خصوص میان وعده دانش آموزان در مدرسه، توصیه هایی ارائه داد.

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
2023-09-25T21:29:44+03:30
همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ وزیر بهداشت، زنگ دبیرستان شهید آوینی تهران را به صدا در آورد.

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
2023-09-25T21:29:44+03:30
معاون پرستاری وزارت بهداشت، از جذب ۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
2023-09-25T21:29:44+03:30
وزیر بهداشت، به طور سرزده از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شفا یحیاییان تهران بازدید کرد.

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
2023-09-25T21:29:43+03:30
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در یک هفته گذشته ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور فوت شدند.

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود
2023-09-25T21:29:43+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو، راه شناخت تولیدات دارویی کشور در جهان را، صادرات محصولات دانست.

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است
2023-09-25T21:29:43+03:30
وزیر بهداشت، با اشاره به کارآمدی حوزه سلامت کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین و موفق ترین نظام سلامت در منطقه است.

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
2023-09-25T21:29:43+03:30
مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری، از رشد ۱۵ درصدی نامزدهای دوره ششم انتخابات نظام پرستاری نسبت به دوره قبل خبر داد.

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
2023-09-25T21:29:42+03:30
رئیس مرکز اورژانس استان تهران، با اشاره به مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۸، گفت: در هفته گذشته ۲۴۳۰ تماس مزاحم با اورژانس استان تهران داشتیم.

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
2023-09-25T21:29:42+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، تمرکز بر اقدامات بهداشت محیط را عاملی موثر بر جلوگیری از تحمیل هزینه های سنگین ناشی از بار بیماری های ...

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا
2023-09-25T21:29:42+03:30
مقاله کارایی واکسن برکت در یکی از برجسته‌ترین مجلات علمی جهان بنام The BMJ هیجده ماه پس از ارسال به چاپ رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)