میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیمان قرهداغی گفت: با توجه به عدم صدور صورتحساب کاغذی، این کد دستوری به منظور پیشگیری از قطعی و تخلیه خطوط تلفن ثابت به دلیل بدهی راهاندازی شده است.
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرفکننده تاکید کرد: همچنین با شمارهگیری کد دستوری #۲۰۲۰* مشترکان علاوه بر دریافت صورتحساب کارکرد خط تلفن میتوانند برای ثبت یا تغییر شماره تلفن همراهی که پیامک صورتحساب به آن ارسال میشود اقدام کنند.
وی با اشاره به شکایتهای برخی از مشترکان درباره قطعی خط تلفن ثابتشان افزود: براساس مصوبه ۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات (شماره ۳)، اپراتورها میتوانند درصورت پرداخت نشدن هزینه کارکرد تلفن ثابت، متناسب با نوع خط برای قطعی یا تخلیه آن اقدام کنند.
این مقام مسئول در رگولاتوری درباره انواع خطوط تلفن ثابت عنوان کرد: براساس مصوبه کمیسیون در حال حاضر خطوط تلفن ثابت در سه نوع تلفن بدون سپرده و تضمین پرداخت، دارای سپرده و دارای تضمین پرداخت به مشترکان واگذار شده است.
قرهداغی عنوان کرد: تلفن بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت، خط تلفنی است که مشترک آن در زمان ثبتنام فقط هزینه اتصال، مالیات و عوارض را پرداخت کرده و مبلغی به عنوان سپرده و تضمین پرداخت به اپراتور نداده است، در حالیکه در تلفن دارای مبلغ سپرده، مشترک در زمان ثبتنام علاوه بر هزینه اتصال، مالیات و عوارض، مبلغی را بعنوان سپرده به اپراتور ارائهدهنده سرویس تلفن ثابت، پرداخت کرده است.
وی افزود: در تلفن دارای تضمین پرداخت، مشترک علاوه بر هزینه اتصال، مالیات و عوارض، مبلغی را بعنوان تضمین پرداخت به اپراتور پرداخت کرده است.
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرفکننده رگولاتوری درباره نحوه برخورد اپراتورها با مشترکین بدهکار تصریح کرد: چنانچه مشترک با هر میزان مبلغ کارکرد نسبت به پرداخت دو دوره متوالی صورتحساب مطابق زمانها و مهلت های تعیین شده (طول دوره حداقل یک ماه) اقدام نکند و یا کارکرد خط تلفن ثابت بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت به ۸۰ درصد حد نصاب کارکرد پیشبینی شده در مصوبه یعنی ۲۰ هزار تومان برسد، اپراتور باید میزان بدهی را به مشترک اطلاعرسانی کرده و حداقل ۲۴ ساعت زمان را برای پرداخت بدهی تعیین کند.
وی اظهار کرد: حد نصاب کارکرد برای تلفن دارای سپرده و دارای تضمین پرداخت، ۸۰ درصد مبلغ سپرده و تضمین پرداخت است و اپراتور پس از اطلاعرسانی به مشترک حداقل ۷۲ ساعت زمان را برای پرداخت بدهی تعیین میکند.
قرهداغی با اشاره به اینکه در مرحله اول اپراتور پس از سپری شدن دوره و مهلت پرداخت میتواند خط تلفن مشترک بدهکار را به مدت دو هفته یک طرفه کند افزود: در مرحله دوم درصورت عدم پرداخت بدهی در زمان تعیین شده، اپراتور میتواند پس از اطلاعرسانی و ارسال اخطار به مشترک با مهلت مشخص یکساله و با موضوع مشخص برای قطع خط تلفن وی به طور کامل (دو طرفه) اقدام کند.
منبع : خبرگزاری مهر
اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
آتشسوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی میشود!
استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام میکند
زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
نشست چالشهای زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار میشود
چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفهای داشته باشد
هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار میشود
دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعدههای سالم
وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی میشود
ایران دارای قویترین نظام سلامت در منطقه است
ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا