میرنیوز

فعالیت مدارس علمیه تهران در عید غدیر/ از توزیع بسته های معیشتی تا راه اندازی پویش

فعالیت مدارس علمیه تهران در عید غدیر/ از توزیع بسته های معیشتی تا راه اندازی پویش 2020-08-08T14:24:14+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، روحانیت و طلاب همواره پرچمدار و پیشگام خدمت در عرصه های مختلف فعالیت های جهادی و تبلیغی هستند و بارها با خوش درخشیدن در صف مقدم جهاد تبلیغی نشان دادند که فعالیت های تبلیغی را افتخار خود می دانند.

از جمله افتخارات حوزه علمیه می توان به فعالیت های روحانیت و طلاب تهرانی در احیای سنت فراموش شده اطعام غدیر همزمان با روز عید سعید غدیر خم اشاره کرد و گزارشی که پیش روی مخاطبان قرار گرفته تنها به بخشی از فعالیتهای جهادی مدارس علمیه استان تهران در روز عید سعید غدیر اشاره دارد که در ادامه می خوانید:

آزادی بانوی زندانی

زینب سلیمان پور، مدیر مدرسه علمیه حضرت باقر العلوم(ع)، در گفتگو با خبرنگار مهر از آزادسازی بانوی زندانی غیرعمد همزمان با روز عید غدیرخم خبر داد و اظهار داشت: مدرسه علمیه خواهران حضرت باقرالعلوم(ع) به مناسبت دهه امامت و ولایت با راه اندازی پویش «آزادی بانوی زندانی» توانست به کمک خیران فردی را که به دلیل بدهکاری غیر عمد زندانی شده بود را از زندان آزاد و به آغوش خانواده برگرداند.

وی اطعام روز غدیر را بالاترین اعمال بیان و عنوان کرد: بر همین اساس مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) ۱۱۰ پرس غذای گرم و ۲۰ بسته کمک معیشتی بین نیازمندان توزیع کرد تا گامی در احیای این سنت فراموش شده برداشته باشد.

سلیمان پور به فعالیت طلاب خواهر در نمایشگاه «برکه خوشبختی» اشاره و گفت: طلاب مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) همزمان با دهه امامت و کرامت با حضور در نمایشگاه «برکه خوشبختی» اقدام به برپایی غرفه های پاسخگویی به احکام و مشاوره و همچنین غرفه کودک و نوجوان کردند تا از این طریق بتوانند مبلغ فرهنگ غدیر باشند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت امام محمدباقر(ع) ذبح و توزیع گوشت قربانی را از دیگر اقدامات طلاب جهادی این مدرسه در ایام دهه امامت و ولایت برشمرد و اظهار داشت: همزمان با دهه ولایت و امامت اعضای گروه جهادی حضرت خدیجه(س) در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در جهت ادامه نهضت تعاون و احسان دو راس گوسفند ذبح و گوشت آن را بین نیازمندان توزیع کردند.

توزیع غذای گرم بین نیازمندان

افتخار اصغری مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، نیز در گفتگو با خبرنگار مهر از اجرای رزمایش مومنانه در این مدرسه علمیه خبر داد و اظهار داشت: مدرسه علمیه امام خمینی(ره) به مناسبت عیدالله اکبر عید سعید غدیر خم بیش از ۹۰۰ پرس غذا طبخ و بین نیازمندان توزیع کرد.

وی به دیگر فعالیت های این مدرسه علمیه در روز عید غدیر خم اشاره کرد و ادامه داد: طلاب و اساتید جهادی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در روز غدیر با رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام به راه اندازی دو ایستگاه صلواتی و توزیع پک های فرهنگی عیدانه و شاخه گل به شهروندان و اهالی محل کردند.

اصغری اجرای رزمایش مومنانه و مواسات را از دیگر فعالیت های این مدرسه علمیه در روز عید غدیر برشمرد و اظهار داشت: تهیه و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان از دیگر اقداماتی بود که به همت مرکز نیکوکاری مدرسه علمیه امام خمینی(ره) و خیران در سالروز عید غدیر انجام شد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: برگزاری مسابقه غدیر پژوهی، مراسم پرده خوانی، برگزاری جشن غدیر به صورت مجازی، راه اندازی دو پویش «غدیر پیامی برای تمام نسل ها» و «مبلغ غدیری ام» از دیگر اقدامتی است که از سوی این مدرسه علمیه در دهه ولایت و امامت انجام شد.

وی به ذبح و قربانی گوسفند اشاره کرد و گفت: ذبح و قربانی گوسفند و توزیع گوشت آن بین نیازمندان از جمله فعالیت هایی بود که در عید سعید قربان انجام شد.

اصغری مقابله با ویروس منحوس کرونا را یک وظیفه همگانی دانست و اظهار داشت: مدرسه علمیه امام خمینی(ره) همچنین برای مقابله با این ویروس منحوس علاوه بر اجرای رزمایش همدلی و کمک مومنانه اقدام به دوخت ماسک توسط طلاب این مدرسه علمیه کرده است.

توزیع بسته های معیشتی در استان سیستان و بلوچستان

در ادامه، نرگس رنگرز مدیر مدرسه علمیه صالحیه، در گفتگو با خبرنگار مهر، اطعام روز غدیر را سنتی فراموش شده و نیازمند احیا دانست و اظهار داشت: اطعام غدیر از بهترین اعمال و آداب روز غدیر است که ائمه اطهار(ع) بارها به آن سفارش کردند.

مدیر مدرسه علمیه صالحیه از توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم به مناسبت عید سعید غدیر خبر داد و اظهار داشت: بیش از ۳۵۰ پرس غذای گرم و ۱۱۰ بسته معیشتی همزمان با روز عید غدیر توسط جهادگران مدرسه علمیه صالحیه در بین هموطنان شیعه و اهل سنت سیستان و بلوچستان توزیع شد.

وی به دیگر فعالیت های این مدرسه علمیه در دهه ولایت و امامت اشاره کرد و اظهار داشت: مسابقه «شناخت غدیر» همزمان با دهه امامت و ولایت از سوی واحد پژوهشی حوزه به منظور تبلیغ و ترویج معارف غدیر در حال برگزاری است.

رنگرز ادامه داد: مهلت شرکت در این مسابقه تا ۲۰ مردادماه خواهد بود و شرکت کنندگان می توانند با توجه به خطبه غدیر مطالب خودشان را با موضوعات تحلیل جایگاه امام علی(ع)، اثر واقعه غدیر در دنیای امروز و یا چگونگی حفاظت و صیانت از ولایت در عصر کنونی را به آیدی @HWOtehran ارسال کنند تا از جوایز این مسابقه بهره مند شوند.

راه اندازی پویش های عید غدیر

همچنین فاطمه شرفی مدیر مدرسه علمیه حضرت معصومه(س)، در گفتگو با خبرنگار مهر، از طبخ و توزیع غذای گرم به مناسبت روز عید غدیر توسط طلاب و اساتید این مدرسه علمیه خبر داد و گفت: طلاب، اساتید و مسؤولان مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) در راستای احیای سنت فراموش شده اطعام غدیر، همزمان با سالروز عید غدیر قریب به ۲۰۰ پرس غذای طبخ و بین نیازمندان توزیع کردند.

وی تبلیغ غدیر را وظیفه شیعیان و محبان امیرمومنان علی(ع) دانست و ابراز کرد: واحد فرهنگی مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) در همین راستا به برگزاری برنامه های متنوع تبلیغی و فرهنگی اقدام کرد که یکی آنان راه اندازی پویش «به عشق علی» بود.

شرفی ادامه داد: هدف از راه اندازی این پویش انجام کارهای نیک و اجتناب از رفتارهای ناپسند آن هم به عشق امیرمومنان علی(ع) بود؛ همچنین پویش دیگری با عنوان «خانه ام را غدیری می کنم» راه اندازی شد تا به نوعی طلاب بتوانند با زیبا سازی منازل و به اشتراک گذاشتن تصاویر آن مبلغ غدیر باشند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) دعوت به خوانش خطبه غدیر و ارسال صوت را از دیگر فعالیت های غدیری طلاب این مدرسه علمیه برشمرد و عنوان کرد: همچنین سخنرانی با موضوع غدیر، تهیه کلیپ، پادکست و پاورپوینت با موضوع غدیر، شعرخوانی، دکلمه خوانی، مولودی خوانی توسط کودکان و نوجوانان به صورت کلیپ صوتی و یا تصویری از جمله برنامه هایی بود که در ایام دهه ولایت و کرامت برگزار شد.

وی افزود: طراحی، نقاشی و خوشنویسی با موضوع غدیر، عکس نوشته و دل نوشته با موضوع وصف امیر مومنان علی(ع) و طراحی مسابقه و یا جدول با موضوع غدیر از دیگر برنامه های فرهنگی و تبلیغی این حوزه علمیه در راستی تبلیغ غدیر انجام شد.

گفتنی است طلاب خواهر می توانند فعالیت های فرهنگی و تبلیغی خودشان را با موضوعاتی که مطرح شد تا ۱۸ مردادماه به آیدی @Zmusavi ارسال کنند تا از جوایز بهترین آثار بهره مند شوند.

برپایی ایستگاه صلواتی با عنوان «سردار سلیمانی»

حجت الاسلام علی اوصانلو معاون فرهنگی مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع)، در گفتگو با خبرنگار مهر، از تهیه و توزیع بسته های کمک معیشتی در روز عید غدیر خم خبرداد و اظهار داشت: طلاب و مسؤولان مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) در راستای احیای سنت اطعام فراموش شده غدیر اقدام به تهیه و توزیع بیش از ۶۰ بسته کمک معیشتی بین نیازمندان کردند.

وی افزود: بسته های معیشتی شامل اقلام خوراکی مثل گوشت، مرغ، برنج و ... به همراه کارت هدیه و پک بهداشتی به نیازمندان شناسایی شده تحویل داده شد.

حجت الاسلام اوصانلو به برپایی ایستگاه صلواتی با عنوان «سردار سلیمانی» اشاره و خاطرنشان کرد: طلاب و اساتید جهادگر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) به مدت دو روز در ایستگاه صلواتی «سردار سلیمانی» با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اقدام به توزیع پک های فرهنگی و شاخه گل همراه با آب میوه و کیک بسته بندی شده کارخانه ای کردند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار علمی

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
2023-12-03T19:08:50+03:30
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی را از مهمترین ماموریت‌های شورای راهبری هوش مصنوعی دانست و گفت: این شورا با ای...

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!
2023-12-03T19:08:49+03:30
پژوهشگران می‌گویند، خاکسترهای حاصل از آتش‌سوزی‌های جنگلی باعث رشد و شکوفایی حیات دریایی می‌شوند.

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
2023-09-25T21:29:51+03:30
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خطر بیماری قلبی برای مردانی که در مشاغل پر استرس کار می‌کنند و احساس می‌کنند از تلاش‌هایشان قدردانی نمی شود، دو برابر بیشتر است.

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
2023-09-25T21:29:50+03:30
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از مشارکت ۲.۵ میلیون نفر اهدا کننده خون در کشور برای تأمین نیاز ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی خبر داد.

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
2023-09-25T21:29:50+03:30
تفاهم‌نامه احداث بیمارستان هزار تختخوابی در شرق تهران بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت سینوفارم چین منعقد شد.

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، از راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد.

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون بهداشت وزارت بهداشت، از جذب ۴ هزار بهورز و ۵ هزار کارشناس بهداشت و مجموعاً ۹ هزار نیروی بهداشتی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
2023-09-25T21:29:48+03:30
زمان اخذ آرای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۰ روز جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ اعلام شد.

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
2023-09-25T21:29:48+03:30
حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
2023-09-25T21:29:48+03:30
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر لزوم ایجاد نقشه غربالگری و بیماریابی سلیاک در کشور تاکید کرد.

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
2023-09-25T21:29:47+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با طیف زیادی از بیماری‌های نادر مواجهیم که متاسفانه برای بسیاری از آنها هنوز درمان پیدا نشده و یا اینکه درمان های موجود کفایت نمی...

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:47+03:30
نشست چالش‌های زنجیره تأمین ایمن و اثربخش دارو در ایران در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
2023-09-25T21:29:46+03:30
شروع فصل پاییز، زمان شیوع بیماری های ویروسی است که سرماخوردگی شایع ترین بیماری فصل سرما است. اما، با رعایت یک توصیه ساده، می توان از ابتلا به این بیماری مصون...

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
2023-09-25T21:29:46+03:30
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی گفت: گران قیمت ترین محصولات مواد پایه پتروشیمی، دارو است.

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
2023-09-25T21:29:46+03:30
معاون فنی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: هر کسی که واکسن کرونا تزریق کرده باشد، پرونده الکترونیک سلامت دارد.

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
2023-09-25T21:29:45+03:30
راهکارهای ورود شرکت های داروسازی ایران به بازار دارویی اوراسیا، در یک نشست تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد
2023-09-25T21:29:45+03:30
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تخصص و تعهد حرفه‌ای را دو بال جامعه پزشکی برای خدمت به مردم دانست.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
2023-09-25T21:29:45+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: جامعه سلامت کشور افتخار دارد که همپای دلاورمردان عرصه نبرد، در جبهه ها حضور داشت.

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:45+03:30
نشست چالش‌های قیمت‌گذاری دارو، مواد موثره و مکمل‌ها در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم
2023-09-25T21:29:44+03:30
یک متخصص تغذیه، در خصوص میان وعده دانش آموزان در مدرسه، توصیه هایی ارائه داد.

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
2023-09-25T21:29:44+03:30
همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ وزیر بهداشت، زنگ دبیرستان شهید آوینی تهران را به صدا در آورد.

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
2023-09-25T21:29:44+03:30
معاون پرستاری وزارت بهداشت، از جذب ۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
2023-09-25T21:29:44+03:30
وزیر بهداشت، به طور سرزده از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شفا یحیاییان تهران بازدید کرد.

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
2023-09-25T21:29:43+03:30
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در یک هفته گذشته ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور فوت شدند.

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود
2023-09-25T21:29:43+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو، راه شناخت تولیدات دارویی کشور در جهان را، صادرات محصولات دانست.

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است
2023-09-25T21:29:43+03:30
وزیر بهداشت، با اشاره به کارآمدی حوزه سلامت کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین و موفق ترین نظام سلامت در منطقه است.

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
2023-09-25T21:29:43+03:30
مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری، از رشد ۱۵ درصدی نامزدهای دوره ششم انتخابات نظام پرستاری نسبت به دوره قبل خبر داد.

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
2023-09-25T21:29:42+03:30
رئیس مرکز اورژانس استان تهران، با اشاره به مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۸، گفت: در هفته گذشته ۲۴۳۰ تماس مزاحم با اورژانس استان تهران داشتیم.

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
2023-09-25T21:29:42+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، تمرکز بر اقدامات بهداشت محیط را عاملی موثر بر جلوگیری از تحمیل هزینه های سنگین ناشی از بار بیماری های ...

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا
2023-09-25T21:29:42+03:30
مقاله کارایی واکسن برکت در یکی از برجسته‌ترین مجلات علمی جهان بنام The BMJ هیجده ماه پس از ارسال به چاپ رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)