میرنیوز

داروی گیاهی ترک اعتیاد ساخته شد/ رونمایی از موتور درون‌چاهی حفاری نفت

داروی گیاهی ترک اعتیاد ساخته شد/ رونمایی از موتور درون‌چاهی حفاری نفت 2020-08-03T13:03:17+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حمیدرضا طیبی امروز در نشستی خبری به مناسبت سالگرد جهاد دانشگاهی ضمن تبریک اعیاد قربان، غدیر و روز خبرنگار در ارتباطی آنلاین در خصوص دستاوردهای چهل ساله این نهاد سخنرانی کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به مهم‌ترین ماموریت‌های جهاد دانشگاهی در ۴۰ سال فعالیت گفت: اثبات توان کشور در رسیدن به پیشرفت و توسعه با فعالیت‌های شاخص علمی و فناوری، ساختارسازی‌های فرهنگی و آموزشی از جمله اهداف جهاد دانشگاهی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به دیگر ماموریت‌های جهاد دانشگاهی گفت: ایجاد خودباوری در مردم، ترویج فرهنگ و مدیریت جهادی و کارآمدی، تامین برخی از نیازهای جامعه و صنعت در حوزه‌های مختلف از دیگر اهداف جهاد دانشگاهی به شمار می‌رود.

طیبی با تاکید بر اینکه فکر می‌کنم تاکنون در جهاد به وظایف خود به خوبی عمل کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه به نتیجه رسیدن دستاوردهای فناورانه تا پایان سال قبل گواه بر این موضوع است.

وی با بیان اینکه کل پروژه‌های فناورانه جهاد دانشگاهی تا سال ۹۸ برابر با ۱۳ هزار و ۴۷۳ پروژه بوده است، بیان کرد: از این تعداد بیش از ۴ هزار پروژه مربوط به تولید فناوری و علوم انسانی بوده و بیش از ۸ هزار پروژه در زمینه تولید و استفاده از فناوری بوده است.

طیبی با اشاره به برخی از دستاوردهای جهاد دانشگاهی گفت: تولید داروهای گیاهی، ساخت فرستنده‌های رادیویی، مبدل‌های صنعتی، کنترل دور موتور، غبارگیرهای صنعتی، الکتروفیلتر، بگ فیلتر، برج خنک کن و … برخی از دستاوردهای ۴۰ ساله جهاد دانشگاهی بوده‌اند.

تولید داروی گیاهی ترک اعتیاد

طیبی یکی از موضوعاتی که توسط محققان جهاد دانشگاهی مطرح بوده تولید داروی گیاهی ترک اعتیاد است، بیان کرد: مجوزهای تولید داروی گیاهی ترک اعتیاد اخذ شده و آماده تولید است که در صدد بودیم آن را رونمایی کنیم که به خاطر شرایط کرونا انجام نشد.

وی با اشاره به قراردادهایی با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در زمینه طراحی موتورهای درون چاهی گفت: این قرار دادها مبنی بر ساخت پمپ‌هایی است که می‌تواند از عمق ۲-۳ هزار متری زمین نفت را پمپاژ کند؛ این طرح در حال پیشرفت است.

وی در خصوص هوشمندسازی گلخانه‌ها نیز گفت: یکی از اهدافی که محققان جهاد دانشگاهی در صدد هستند آن را اجرایی کنند ساخت گلخانه‌های هوشمند است؛ به دلیل شرایط کشور لازم است که در زمینه ساخت این گلخانه‌ها ورود پیدا کنیم و صاحب دانش شویم. این پروژه به زودی توسط محققان جهاد به نتیجه می‌رسد.

تولید مکملهای غذایی و انرژی زای ورزشکاران

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه تفاهم نامه‌ای با وزیر ورزش در راستای تولید محصولات مکمل غذایی منعقد کردیم، بیان کرد: بنا داریم به واسطه دانش محققان جهاد دانشگاهی، مکمل‌های غذایی مورد نیاز ورزشکاران را بومی سازی و تولید کنیم؛ این محصولات غذایی پرانرژی مورد نیاز است که برای بدنسازی استفاده می‌شود.

وی افزود: در قالب این تفاهم نامه تولید ۴محصول پرمصرف مکمل غذایی و مواد انرژی زا در دستور کار محققان جهاد دانشگاهی است.

طیبی خاطر نشان کرد: همچنین قراردادی با سازمان اوقاف و خیریه در زمینه تولید جنین‌های مرغوب با هدف اصلاح نژاد دام سنگین منعقد کرده‌ایم.

ادامه کسب دانش فنی در زمینه دستاوردهای نفتی

طیبی در ادامه افزود: ادامه کسب دانش فنی مدل‌های مختلف مته های حفاری سه دنده‌ای و تحویل اولین سری مته های تولیدی از دیگر قراردادهایی بود که بین محققان جهاد و وزارت نفت منعقد شده است.

به گفته رئیس جهاد دانشگاهی، رونمایی و تحویل دکل دوم نفت طراحی و ساخته شده توسط جهاد دانشگاهی واحد علم و صنعت، عقد قرارداد طراحی و ساخت یک واحد ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت به روش اسکیدموانتد و … از دیگر دستاوردهای جهاد دانشگاهی است که در حال ساخت هستند.

وی در خصوص تعداد کتب تألیف شده از سوی محققان جهاد دانشگاهی عنوان کرد: تاکنون ۱۲۱۹ مقاله توسط محققان جهادی تألیف و ترجمه شده است؛ همچنین تعداد ۴۶۰۸ مقاله خارجی و ۳۸۵۴ مقاله در مجلات داخلی توسط جهادی‌ها به چاپ رسیده است.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه در جهاد دانشگاهی ۱۳۲ گروه پژوهشی و ۱۲۰ مرکز خدمات تخصصی وجود دارد، گفت: این ساختار پژوهشی و فناورانه جهاد دانشگاهی در قالب پژوهشکده‌های مستقل، پژوهشگاه‌ها و واحدهای استانی فعالیت می‌کنند.

طیبی با بیان اینکه سه پارک علم و فناوری توسط جهاد تاکنون ایجاد شده است، افزود: همچنین جهاد دانشگاهی ۲۴ مرکز رشد را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به تعداد واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد مرتبط با جهاد دانشگاهی گفت: تعداد ۵۱۷ واحد فناور و ۴۳ واحد پیش‌رشد مربوط به جهاد در زمینه‌های مختلف فناوری فعالیت می‌کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی در خصوص پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی بیان کرد: در این پارک صنایع دستی، موسیقی، رسانه، گردشگری، مد و پوشاک، سینما و تئاتر، سرگرمی‌های علمی، آموزشی و تفریحی مد نظر قرار گرفته است.

طیبی با اشاره به افتخارات جهاد دانشگاهی طی ۴۰ سال اخیر گفت: تاکنون ۲۷ جایزه جشنواره خوارزمی، ۲۲ جایزه جشنواره علوم پزشکی رازی، ۶جایزه جشنواره جوان خوارزمی، بیش از ۱۰۰ جایزه جشنواره‌های ملی، جایزه سال ۲۰۱۹ آکادمی جهانی علوم TWAS در رشته زیست‌شناسی، دریافت جایزه بین‌المللی یونسکو در سال ۲۰۱۴ توسط محققان جهاد دانشگاهی اخذ شده است.

وی با بیان اینکه کسب رتبه‌های اول کشوری توسط پژوهشکده بیوتکنولوژی تولیدمثل پژوهشگاه ابن‌سینا و اخذ گرید رتبه عالی در سطح بین‌المللی از سوی کمیته ارزشیابی کیفی وزارت بهداشت در سال ۹۸، از دیگر افتخارات جهاد دانشگاهی به شمار می‌رود، افزود: همچنین انتخاب دکتر حسین بهاروند به عنوان پژوهشگر برتر جهان اسلام از پژوهشگاه رویان در جایزه مصطفی (ص) جزو افتخارات جهاد دانشگاهی بوده است.

رونمایی از موتور درون‌چاهی حفاری نفت

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به فناوری‌های شاخص در دست قرارداد بین محققان جهاد و صنایع مختلف گفت: تولید فولادهای کرایوژنیک، طراحی و اصلاح سیستم جمع‌آوری و تصفیه گاز کوره‌های قوس الکتریک، همکاری در زمینه تولید الکترودهای گرافیتی، طراحی و ساخت موتورهای درون‌چاهی نفت، قراردادهای اصلاح نژاد دام، ساخت دکل‌های تعمیراتی صنعت نفت، تولید کیت‌ کرونا و ساخت گلخانه‌های هوشمند، از جمله فناوری‌هایی هستند که در حال ساخت بوده و به زودی توسط محققان جهاد دانشگاهی به تولید می‌رسند.

طیبی با اشاره به رونمایی موتور درون‌چاهی حفاری نفت که ساخته دست محققان جهاد است، اظهار کرد: این فناوری نیز در پایان پاییز رونمایی می‌شود.

وی در خصوص برنامه رونمایی کسب دانش فنی و طراحی الکترو موتور و مبدل‌های فرکانسی آسانسورهای بدون گیربکس گفت: قرار بود در ایام سالگرد کرونا، این محصول نیز رونمایی شود اما به تعویق افتاد.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به محصول دیگری که رونمایی آن به دلیل شرایط شیوع کرونا به تأخیر افتاده است، بیان کرد: همچنین قرار بود از سامانه بستری ناوبری باند فرودگاهی نیز به مناسبت سالگرد جهاد دانشگاهی رونمایی کنیم که آن هم به تعویق افتاد.

ساخت تجهیز تست بالگرد هلیکوپتر

طیبی با اشاره به فعالیت‌های محققان جهاد در زمینه صنایع دفاعی گفت: محققان توانایی زیادی در زمینه تولید محصولات در صنایع دفاعی دارند که یکی از آنها ساخت تجهیزات تست گیربکس اصلی بالگرد هلیکوپتر است.

وی افزود: این تجهیز به قدرت سه مگاوات و با قدرت ۱۵هزار دور در دقیقه در حال ساخت توسط محققان جهاد دانشگاهی است.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به انعقاد قرارداد با یک تولیدکننده خودرو گفت: در جریان این قرارداد، بنا داریم دانش فنی تولید کاتالیست خودرو، الکترونیک خودرو، سیستم اتصال هوشمند خودرو، مخازن کامپوزیتی، سیستم تست تصادف و ... خودرو را طراحی کنیم.

بهره‌برداری از ۳۱ طرح فناورانه تا ۲ سال دیگر

طیبی گفت: در دیدار با مقام معظم رهبری در سال ۹۷ در خصوص توانمندی‌های محققان جهاد دانشگاهی در زمینه تولید فناوری‌های پیشرفته و فرصت‌سوزی ۳ تا ۱۲ساله صحبت‌هایی کردیم که نتیجه آن ایجاد ۳۱ پروژه فناورانه بود که در این زمینه با حمایت مقام معظم رهبری، دولت و مجلس، قسط اول بودجه را در مرداد ماه، دریافت و کار را به صورت جدی آغاز کردیم.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم که تعدادی از این فناوری‌ها در پایان سال ۹۹ و مابقی در پایان ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسند.

رئیس جهاد دانشگاهی تأکید کرد: با تولید این فناوری‌ها، جهاد دانشگاهی نقش برجسته‌ای در حل نیازهای فناورانه کشور خواهد داشت.

فعالیت محققان جهاد در زمینه تولیدات مرتبط با کرونا

طیبی در خصوص فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه کرونا گفت: از ابتدای شروع اپیدمی کرونا، تولید کیت، پروژه سلول‌درمانی با بافت‌های آسیب‌دیده ریه، استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای جهاد، تولید واکسن، تولید مواد ضدعفونی‌کننده و تولید البسه کادر پزشکی توسط محققان جهاد در پیش گرفته شد که البته پروژه تولید واکسن به نتیجه نرسید.

وی درباره مابقی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه سلول‌درمانی افزود: ایجاد بیمارستان سلول‌درمانی و ایجاد مرکز پژوهشی و درمانی سرطان پستان، از جمله برنامه‌های ما در جهاد دانشگاهی است که در این مسیر نیاز به بودجه داریم.

ضرورت ایجاد مراکز تحقیقاتی تخصصی در صنایع کوچک و متوسط

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه ما در کشور مشکلی در زمینه تولیدات علمی و توسعه فناوری داریم، گفت: باید در زمان مناسب به تولید فناوری و توسعه علمی بپردازیم و نگاه جامعی به تولید فناوری‌های مورد نیاز در کشور داشته باشیم.

طیبی ادامه داد: در گذشته بیشتر توجه به تولید فناوری در زمینه تولید تجهیزات و مواد اولیه می‌شد اما ما از فناوری‌های پایه غفلت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تولید علم و توسعه فناوری برای کاربرد، حل مشکلات و حفظ رقابت اقتصادی در کشور لازم و ضروری است، گفت: در هر کجا که ضرورت توسعه و ارائه سریع خدمات وجود دارد، باید دانش طراحی و تجهیزات را داشته باشیم اما ما از خارج وارد می‌کنیم که نباید این‌گونه باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی با تأکید بر اصلاح ساختار بنگاه‌ها در کشور بیان کرد: فعالیت این بنگاه‌های اقتصادی باید به سمت بخش خصوصی برود؛ بنگاه‌های بزرگ اقتصادی ما شبه‌دولتی یا خصوصی ـ دولتی هستند.

طیبی ادامه داد: باید سوبسیدها به بنگاه‌هایی داده شود که دارای مراکز تحقیق و توسعه بوده و بتوانند به صورت مشخص فناوری‌های خود را ارتقا دهند.

وی با تأکید بر اینکه می‌بایست برای توسعه فناوری در صنایع کوچک و متوسط، مراکز تحقیقاتی ایجاد کنیم، گفت: جهاد دانشگاهی پتانسیل ایجاد این مراکز تحقیقاتی در صنایع کوچک و متوسط را دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی در خصوص سیاستگذاری توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گفت: باید سیاستگذاری توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، یک مرکز فرماندهی داشته باشد؛ کشورهای اخیر توسعه‌یافته این مرکز را در خارج از بدنه اجرایی و با حضور اکثریت نخبگان ایجاد کرده‌اند.

وی تأکید کرد: ما نیاز به وفاق ملی در تأمین مصالح ملی کشور داریم؛ همانطور که رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خود فرمودند «ما نیاز به تمرکز نیروها در برابر دشمنی‌ها، ساخت و توسعه کشورمان داریم».

طیبی با تأکید بر اینکه می‌بایست مدیران در جریان‌های سیاسی جابجا نشوند، گفت: داشتن شاخص برای انتخاب مدیران اجرایی بر اساس اهداف توسعه‌ای از جمله اهداف ضروری برای پیشرفت کشور محسوب می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی در خصوص بودجه پژوهشی گفت: بر اساس پیگیری‌های بی‌وقفه جهاد دانشگاهی توانستیم تاکنون ۱۰ تا ۱۵ درصد بودجه پژوهشی را دریافت کنیم؛ ما باید چنین بودجه‌هایی داشته باشیم زیرا تنها بودجه جهاد دانشگاهی پاسخگوی اجرای بعضی از برنامه‌ریزی‌ها نیست.

اصلاح جدی اختصاص بودجه های پژوهشی

وی با تأکید بر ضرورت اصلاح جدی در زمینه اختصاص بودجه پژوهشی اظهار کرد: اگر ما همچنان با این نظام ملی نوآوری پیش برویم، بعید می‌دانم که نتیجه ویژه‌ای در پروژه‌های فناورانه داشته باشیم زیرا محدودیت منابع به شدت شرایط موازی‌کاری را فراهم آورده است.

طیبی با تأکید بر اینکه وزارتخانه‌های علوم و بهداشت تلاش دارند که این مشکلات برطرف شود، گفت: تلاش ما هم این است که پس از اصلاح نظام ملی نوآوری، بر توسعه علمی و فناوری تأکید داشته باشیم. اگر این‌گونه نباشد، تنها شاهد افزایش تعداد مقالات غیرکاربردی خواهیم بود؛ از این رو لازم است که چنین ساختاری اصلاح شود.

رئیس جهاد دانشگاهی در خصوص ارتباط صنعت با جهاد دانشگاهی افزود: یکی از اهداف اولیه ما تولید فناوری‌های مورد نیاز صنعت و جامعه است که این اقدام نیاز به بودجه دارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار علمی

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
2023-12-03T19:08:50+03:30
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی را از مهمترین ماموریت‌های شورای راهبری هوش مصنوعی دانست و گفت: این شورا با ای...

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!
2023-12-03T19:08:49+03:30
پژوهشگران می‌گویند، خاکسترهای حاصل از آتش‌سوزی‌های جنگلی باعث رشد و شکوفایی حیات دریایی می‌شوند.

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
2023-09-25T21:29:51+03:30
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خطر بیماری قلبی برای مردانی که در مشاغل پر استرس کار می‌کنند و احساس می‌کنند از تلاش‌هایشان قدردانی نمی شود، دو برابر بیشتر است.

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
2023-09-25T21:29:50+03:30
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از مشارکت ۲.۵ میلیون نفر اهدا کننده خون در کشور برای تأمین نیاز ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی خبر داد.

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
2023-09-25T21:29:50+03:30
تفاهم‌نامه احداث بیمارستان هزار تختخوابی در شرق تهران بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت سینوفارم چین منعقد شد.

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، از راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد.

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون بهداشت وزارت بهداشت، از جذب ۴ هزار بهورز و ۵ هزار کارشناس بهداشت و مجموعاً ۹ هزار نیروی بهداشتی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
2023-09-25T21:29:48+03:30
زمان اخذ آرای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۰ روز جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ اعلام شد.

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
2023-09-25T21:29:48+03:30
حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
2023-09-25T21:29:48+03:30
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر لزوم ایجاد نقشه غربالگری و بیماریابی سلیاک در کشور تاکید کرد.

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
2023-09-25T21:29:47+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با طیف زیادی از بیماری‌های نادر مواجهیم که متاسفانه برای بسیاری از آنها هنوز درمان پیدا نشده و یا اینکه درمان های موجود کفایت نمی...

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:47+03:30
نشست چالش‌های زنجیره تأمین ایمن و اثربخش دارو در ایران در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
2023-09-25T21:29:46+03:30
شروع فصل پاییز، زمان شیوع بیماری های ویروسی است که سرماخوردگی شایع ترین بیماری فصل سرما است. اما، با رعایت یک توصیه ساده، می توان از ابتلا به این بیماری مصون...

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
2023-09-25T21:29:46+03:30
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی گفت: گران قیمت ترین محصولات مواد پایه پتروشیمی، دارو است.

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
2023-09-25T21:29:46+03:30
معاون فنی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: هر کسی که واکسن کرونا تزریق کرده باشد، پرونده الکترونیک سلامت دارد.

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
2023-09-25T21:29:45+03:30
راهکارهای ورود شرکت های داروسازی ایران به بازار دارویی اوراسیا، در یک نشست تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد
2023-09-25T21:29:45+03:30
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تخصص و تعهد حرفه‌ای را دو بال جامعه پزشکی برای خدمت به مردم دانست.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
2023-09-25T21:29:45+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: جامعه سلامت کشور افتخار دارد که همپای دلاورمردان عرصه نبرد، در جبهه ها حضور داشت.

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:45+03:30
نشست چالش‌های قیمت‌گذاری دارو، مواد موثره و مکمل‌ها در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم
2023-09-25T21:29:44+03:30
یک متخصص تغذیه، در خصوص میان وعده دانش آموزان در مدرسه، توصیه هایی ارائه داد.

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
2023-09-25T21:29:44+03:30
همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ وزیر بهداشت، زنگ دبیرستان شهید آوینی تهران را به صدا در آورد.

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
2023-09-25T21:29:44+03:30
معاون پرستاری وزارت بهداشت، از جذب ۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
2023-09-25T21:29:44+03:30
وزیر بهداشت، به طور سرزده از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شفا یحیاییان تهران بازدید کرد.

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
2023-09-25T21:29:43+03:30
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در یک هفته گذشته ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور فوت شدند.

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود
2023-09-25T21:29:43+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو، راه شناخت تولیدات دارویی کشور در جهان را، صادرات محصولات دانست.

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است
2023-09-25T21:29:43+03:30
وزیر بهداشت، با اشاره به کارآمدی حوزه سلامت کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین و موفق ترین نظام سلامت در منطقه است.

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
2023-09-25T21:29:43+03:30
مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری، از رشد ۱۵ درصدی نامزدهای دوره ششم انتخابات نظام پرستاری نسبت به دوره قبل خبر داد.

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
2023-09-25T21:29:42+03:30
رئیس مرکز اورژانس استان تهران، با اشاره به مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۸، گفت: در هفته گذشته ۲۴۳۰ تماس مزاحم با اورژانس استان تهران داشتیم.

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
2023-09-25T21:29:42+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، تمرکز بر اقدامات بهداشت محیط را عاملی موثر بر جلوگیری از تحمیل هزینه های سنگین ناشی از بار بیماری های ...

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا
2023-09-25T21:29:42+03:30
مقاله کارایی واکسن برکت در یکی از برجسته‌ترین مجلات علمی جهان بنام The BMJ هیجده ماه پس از ارسال به چاپ رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)