میرنیوز

مهارت‌های گفت‌وگو در زوجین

مهارت‌های گفت‌وگو در زوجین 2020-08-01T18:53:15+04:30

به گزارش ایسنا، در این برنامه دکتر رباب حامدی، روانشناس بالینی و از اساتید مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه توانایی و اشتیاق برای گفت‌وگو و ارتباط درست از جمله مهمترین عوامل نگهدارنده یک رابطه رضایت بخش است، به ارائه مطالب ارزنده ای از قبیل تعریف گفت‌وگو، اهمیت گفت‌وگو، مهارت‌های گفت‌وگو، الگوهای تخریب‌گر و ارتقابخش گفت‌وگو اشاره کرد.

وی با بیان اینکه «گفت‌وگو»، قلب روابط صمیمی انسانی است و پایه و اساسی است که سایر جنبه‌های روابط انسان ها بر آن بنا نهاده می‌شود، نقش فرآیندهای پیام دهی در رابطه همسران، انواع صمیمیت، انواع واکنش به پیام عاطفی، پیام های غیرکلامی و … را مورد بحث و بررسی قرار داد و در پایان جلسه پنل پرسش و پاسخ برگزار شد.

لازم به ذکر است با توجه با استقبال گسترده دانشجویان (170 ثبت نام) از کارگاه یاد شده، کانون هنر زندگی معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در نظر دارد در هفته آینده کارگاه آنلاین(وب کنفرانس) با موضوع «رهایی از زندان ذهن» را نیز با حضور دکتر حامدی برگزار کند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار علمی

پانسمان سلولزی که باکتری زخم‌ها را از بین می‌برد

پانسمان سلولزی که باکتری زخم‌ها را از بین می‌برد
2020-08-12T21:27:34+04:30
محققان سوئیسی یک پانسمان تولید کرده‌اند که می‌تواند باکتری‌های زخم را از بین می‌برد.

اجرای موفقیت‌آمیز مدل ماهواره پارس-۱ در پژوهشگاه فضایی

اجرای موفقیت‌آمیز مدل ماهواره پارس-۱ در پژوهشگاه فضایی
2020-08-12T21:27:34+04:30
رئیس پژوهشگاه فضایی ایران از انجام موفقیت آمیز آزمون‌های عملکردی مدل تجمیع شده ماهواره سنجشی پارس ۱ خبر داد.

پانسمان سلولوزی که باکتری زخم‌ها را از بین می‌برد

پانسمان سلولوزی که باکتری زخم‌ها را از بین می‌برد
2020-08-12T18:47:34+04:30
محققان سوئیسی یک پانسمان تولید کرده‌اند که می‌تواند باکتری‌های زخم را از بین می‌برد.

یک اقیانوس در زیر سطح سیاره کوتوله "سرِس" قرار دارد!

یک اقیانوس در زیر سطح سیاره کوتوله "سرِس" قرار دارد!
2020-08-12T18:47:33+04:30
سیاره کوتوله "سرس"(Ceres) که در کمربند اصلی سیارکی بین مریخ و مشتری قرار دارد، قطر آن ۹۴۰ کیلومتر است. بر اساس یافته‌های یک مطالعه جدید، این سیاره ...

بررسی سرطان بدخیم پوست با کمک یک مولکول در ادرار!

بررسی سرطان بدخیم پوست با کمک یک مولکول در ادرار!
2020-08-12T18:20:54+04:30
پژوهشگران اسلواکی در بررسی جدیدی دریافتند که می‌توان با کمک یکی از مولکول‌های ادرار، به بررسی غیرتهاجمی یک سرطان بدخیم پوستی پرداخت. ...

یک کشف تازه درباره مالاریا و روزنه امید برای درمان ضدویروسی"کووید-۱۹"

یک کشف تازه درباره مالاریا و روزنه امید برای درمان ضدویروسی"کووید-۱۹"
2020-08-12T18:20:54+04:30
محققان موسسه سلطنتی فناوری ملبورن(RMIT) استرالیا در مطالعه اخیرشان یک استراتژی نوین را ارائه داده‌اند که می‌تواند گامی بزرگ در زمینه کشف دارو باشد و سبب میلی...

ساخت مولکولی که می‌تواند به درمان آرتروز کمک کند

ساخت مولکولی که می‌تواند به درمان آرتروز کمک کند
2020-08-12T18:20:53+04:30
پژوهشگران برزیلی، مولکولی را در آزمایشگاه ساخته‌اند که می‌تواند به درمان آرتروز کمک کند.

اعلام نکرده بودیم کنکور به تعویق می افتد

اعلام نکرده بودیم کنکور به تعویق می افتد
2020-08-12T18:07:33+04:30
وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به اعتراضات برخی داوطلبان در خصوص انتشار خبر تعویق کنکور و سپس اعلام خبر برگزاری آن در موعد مقرر که شب گذشته اعلام ...

برگزاری ۵۰ جلسه سرمایه‌گذاری در اولین روز اینوتکس/پخش ۳۰ مستند تجربه فناوری

برگزاری ۵۰ جلسه سرمایه‌گذاری در اولین روز اینوتکس/پخش ۳۰ مستند تجربه فناوری
2020-08-12T16:20:53+04:30
دبیر نهمین دوره نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ با تاکید بر اینکه در این دوره از نمایشگاه که به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شده، ۱۲ بخش جانبی در نظر گرفته شده...

مشارکت بالای استارتاپ‌ها در اولین نمایشگاه مجازی کشور در حوزه فناوری

مشارکت بالای استارتاپ‌ها در اولین نمایشگاه مجازی کشور در حوزه فناوری
2020-08-12T15:54:13+04:30
رییس پارک فناوری پردیس با بیان این‌که بیش از ۲۰ هزار نفر در رویدادهای نوآوری حضور دارند، گفت: اینوتکس یکی از عناصر فعال اکوسیستم نوآوری است و نهمین دوره آن ب...

دانشجویان بدانند که درس می‌خوانند تا ایجاد ارزش افزوده کنند

دانشجویان بدانند که درس می‌خوانند تا ایجاد ارزش افزوده کنند
2020-08-12T15:14:13+04:30
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ایجاد بیش از ۵ هزار شرکت دانش بنیان، مراکز رشد و کارخانه‌های نوآوری در کشور را از تحولات اخیر کشور در اکوسیستم نوآوری دانست و...

گسترش همکاری دانشگاه علم و صنعت با وزارت راه وشهرسازی

گسترش همکاری دانشگاه علم و صنعت با وزارت راه وشهرسازی
2020-08-12T14:07:35+04:30
تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران و وزارت راه و شهرسازی، در راستای گسترش همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری به امضاء رسید. ...

آغاز تکمیل فرم خوداظهاری داوطلبان کرونایی کنکور

آغاز تکمیل فرم خوداظهاری داوطلبان کرونایی کنکور
2020-08-12T13:54:14+04:30
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز تکمیل فرم خوداظهاری داوطلبان کنکور ۹۹ که مبتلا به ویروس کرونا هستند، از طریق سایت این سازمان خبر داد. ...

رصدخانه "آرسیبو" آسیب دید

رصدخانه "آرسیبو" آسیب دید
2020-08-12T13:40:55+04:30
رصدخانه بزرگ "آرسیبو"(Arecibo) در پورتوریکو پس از آسیب، به حالت تعلیق درآمد.

خودداری شیرها از حمله به گاوهایی که پشت‌شان چشم دارند!

خودداری شیرها از حمله به گاوهایی که پشت‌شان چشم دارند!
2020-08-12T13:40:54+04:30
محققان متوجه شدند که کشیدن نقش دو چشم در پشت گاوها می تواند موجب عدم حمله شیرها و شکار آنها شود.

دبیر اجرایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار سال ۹۹ منصوب شد

دبیر اجرایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار سال ۹۹ منصوب شد
2020-08-12T13:14:14+04:30
دبیر اجرایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار سال ۱۳۹۹ با حکم معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم منصوب شد.

درک الگوهای پرواز پرندگان با کمک مدل‌های ریاضی آلن تورینگ

درک الگوهای پرواز پرندگان با کمک مدل‌های ریاضی آلن تورینگ
2020-08-12T12:47:36+04:30
محققان به تازگی از مدل‌های ریاضی که توسط "آلن تورینگ" توسعه داده شده بود، استفاده کردند تا رفتار پرندگان را درک کنند.

ابداع آجرهایی که می‌توانند جایگزین باتری شوند!

ابداع آجرهایی که می‌توانند جایگزین باتری شوند!
2020-08-12T12:47:35+04:30
پژوهشگران آمریکایی، نوعی آجر ابداع کرده‌اند که توانایی ذخیره انرژی دارد و می‌تواند جایگزین باتری شود.

مشارکت زنان و مردان در کار خانگی با تحصیلات آن‌ها ارتباط دارد

مشارکت زنان و مردان در کار خانگی با تحصیلات آن‌ها ارتباط دارد
2020-08-12T12:47:35+04:30
بر اساس یافته‌های یک مطالعه، مشارکت مردان در کار خانگی با تحصیلات آنان و همسرانشان ارتباط مثبت دارد. دلیل این افزایش مشارکت می‌تواند با عوامل فرهنگی مانند تق...

تقدیر آنلاینی از ۳۵ محقق جشنواره فارابی/تااطلاع ثانوی رساله‌دکتری اصیل‌ترین بخش تحقیقات است

تقدیر آنلاینی از ۳۵ محقق جشنواره فارابی/تااطلاع ثانوی رساله‌دکتری اصیل‌ترین بخش تحقیقات است
2020-08-12T12:20:54+04:30
رییس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و  اجتماعی از برگزاری اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره بین المللی فارابی خبر داد و گفت: در این مراسم که به صورت مجازی برگزار می‌شو...

۱۳ هزار داروخانه کشور درگیر کرونا هستند/ فوت ۸ داروساز

۱۳ هزار داروخانه کشور درگیر کرونا هستند/ فوت ۸ داروساز
2020-08-12T12:17:34+04:30
رئیس انجمن داروسازان ایران، از فوت ۸ داروساز به علت ابتلا به کرونا خبر داد.

داستان شیوع ویروس جدید کنه‌ای در چین چیست؟

داستان شیوع ویروس جدید کنه‌ای در چین چیست؟
2020-08-12T12:07:37+04:30
رسانه‌های محلی چین، از ظهور ویروس دیگری خبر داده‌اند که تهدید جدیدی در این کشور به شمار می‌رود.

استفاده از دانش‌بنیان‌ها و استارپاپ‌ها برای نفوذ فناوری در شهرک‌های صنعتی

استفاده از دانش‌بنیان‌ها و استارپاپ‌ها برای نفوذ فناوری در شهرک‌های صنعتی
2020-08-12T12:07:37+04:30
با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت علمی و فناری ریاست‌‎جمهوری و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از ظرفیت‌های استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان ب...

تلاش محققان برای رفع نیاز ۵۰ هزار مترمربعی جمع‌کن‌های تابشی صنایع کشور

تلاش محققان برای رفع نیاز ۵۰ هزار مترمربعی جمع‌کن‌های تابشی صنایع کشور
2020-08-12T12:07:36+04:30
سیستم جمع‌کن‌ تابشی کاتالیستی که وظیفه گرمایش فرایندی را بر عهده دارد تاکنون برای کاربرد در صنایعی چون نفت و گاز و ایستگاه‌های تقلیل فشار از خارج وارد می‌شد،...

ناسا سرانجام اولین سیگنال را از مدارگرد ماه دریافت کرد

ناسا سرانجام اولین سیگنال را از مدارگرد ماه دریافت کرد
2020-08-12T12:07:35+04:30
مدارگرد شناسایی ماه(Lunar Reconnaissance Orbiter‎) یک فضاپیمای رباتیک ناسا است که از سال ۲۰۰۹ در مدار قطب‌آهنگ در حال گردش در مدار ماه و مطالعه ماه است. ...

برترین محققان جشنواره فارابی به صورت مجازی تقدیر می شوند

برترین محققان جشنواره فارابی به صورت مجازی تقدیر می شوند
2020-08-12T12:04:15+04:30
رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی با اشاره به برگزاری اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره بین المللی فارابی گفت: در این مراسم مجازی از ۳۵ محقق حوزه علوم انس...

فقط ۲ درصد بهبود یافتگان کرونا برای اهدای پلاسما آمده اند

فقط ۲ درصد بهبود یافتگان کرونا برای اهدای پلاسما آمده اند
2020-08-12T11:50:56+04:30
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، با اشاره به آمار بالای بهبود یافتگان کرونا در کشور، گفت: فقط دو درصد بهبود یافتگان کرونا برای اهدای پلاسما آمده اند.

کنکور سراسری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود / هشدار به داوطلبان

کنکور سراسری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود / هشدار به داوطلبان
2020-08-12T11:50:55+04:30
کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در روزهای چهارشنبه ۲۹ مرداد، پنجشنبه ۳۰ مرداد، جمعه ۳۱ مردادماه و شنبه اول شهریور ماه برگزار می...

پرورش سلول‌های عضله قلب با استفاده از چاپ ۳بعدی

پرورش سلول‌های عضله قلب با استفاده از چاپ ۳بعدی
2020-08-12T11:41:00+04:30
پژوهشگران سنگاپوری در بررسی جدید خود توانستند سلول‌های عضله قلب را با کمک روش چاپ سه‌بعدی تولید کنند.

شیائومی یک تلویزیون شیشه‌ای عرضه کرد!

شیائومی یک تلویزیون شیشه‌ای عرضه کرد!
2020-08-12T11:40:59+04:30
شرکت شیائومی به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس خود از یک تلویزیون شفاف رونمایی کرد که به رغم بر اینکه نمایشگر آن مانند شیشه است، تصاویر را نیز به خوبی نشان می‌دهد...