میرنیوز

اعطای ۱۵۷ محموله کمک های مقابله با کرونا به هلال احمر/ بازگشایی کانال دریافت کمک های مالی

اعطای ۱۵۷ محموله کمک های مقابله با کرونا به هلال احمر/ بازگشایی کانال دریافت کمک های مالی 2020-07-22T21:31:15+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، کریم همتی، در دیدار با «اشتفان شولتس» سفیر اتریش در تهران از دریافت ۷۰ محموله کمک‌های بشردوستانه از کشور چین و مجموعاً ۱۵۷ محموله کمک‌های بین‌المللی از سوی دولت‌ها و جمعیت‌های بین‌المللی به هلال احمر ایران به منظور مقابله با ویروس کرونا خبر داد و افزود: با توجه به تعاملات مناسبی که میان هلال احمر ایران و سایر جمعیت‌های ملی و همچنین جمعیت‌های همسایه وجود دارد، کمک‌های خوبی در زمینه مدیریت بیماری کرونا، در ماه‌های گذشته دریافت کرده‌ایم.

همتی از کمک‌های صلیب سرخ اتریش در سیل سال ۹۸ به هلال احمر ایران نیز تقدیر کرد و گفت: امیدوارم این کمک‌ها ادامه یابد تا با توجه به تحریم‌های آمریکا، صلیب سرخ اتریش بتواند بخشی از بار روی دوش کشور و مردم ایران را بردارد و با کمک صلیب سرخ اتریش بتوانیم نیاز بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به دستگاه‌های تنفسی ونتیلاتور را تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر سال گذشته مبلغ ۳.۲ میلیون فرانک کمک‌های بشردوستانه از سوی جمعیت‌های ملی دریافت کرده و صلیب سرخ اتریش جزو پیشگامان این کمک‌ها بوده است، تاکید کرد: انتظار ما این است که کشور اتریش، مردم ایران را که در حال حاضر زیر بار فشار تحریم‌های آمریکا هستند، بیشتر از گذشته حمایت کند.

تمدید تفاهم‌نامه آموزشی میان ۲ جمعیت ملی ایران و اتریش

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین به تفاهم نامه میان هلال احمر ایران و صلیب سرخ اتریش نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه که تا سال جاری ادامه داشت، تعاملات و برنامه‌های آموزشی مشترکی میان ۲ جمعیت ملی ایران و اتریش در زمینه امداد جاده‌ای، بهداشت و … وجود داشت که امیدواریم با تمدید مجدد تفاهم نامه، این تعاملات تداوم یافته و بتوانیم تجربیات آموزشی بیشتری را با صلیب سرخ اتریش به اشتراک بگذاریم.

همتی خواستار همکاری ایران و اتریش در زمینه ارتقای تاب آوری جامعه ایران در برابر حوادث و بلایا و همچنین همکاری با صلیب سرخ اتریش در زمینه تولید و تأمین دارو شد و گفت: انتظار داریم شرکت‌های بزرگ اتریشی در زمینه تجهیزات پزشکی و دارو، بخصوص تأمین واکسن آنفلوانزا حمایت بیشتری از هلال احمر ایران داشته باشند. در همین زمینه خواستار بازدید سفیر اتریش از کارخانجات تدارکات پزشکی هلال احمر به منظور ارتقای همکاری‌ها در زمینه تأمین دارو و تجهیزات پزشکی نیز هستیم.

وی با بیان اینکه دارو و تجهیزات پزشکی از تحریم‌ها معاف هستند اما کمتر کشوری تمایل به همکاری در شرایط تحریم را دارد، افزود: در چند روز گذشته کانال مالی انتقال و دریافت کمک‌های بشردوستانه به هلال احمر ایران با شرایطی خاص ایجاد شده اما امیدواریم با کمک صلیب سرخ اتریش، دسترسی به کمک‌های بین‌المللی برای هلال احمر ایران آسان‌تر شود چرا که کشور ایران به شدت تحت تأثیر ویروس کروناست و تحریم‌ها هم مانع دستیابی به برخی امکانات و تجهیزات درمانی می‌شود که اتریش می‌تواند در زمینه مدیریت این بیماری، حمایت بیشتری از مردم ایران داشته باشد.

امدادگران و داوطلبان ایرانی تا سر حد توان برای مقابله با کرونا تلاش کردند

اشتفان شولتس سفیر کشور اتریش نیز در این دیدار با تبریک تلاش‌های موفقیت‌آمیز هلال احمر ایران در زمینه کاستن از پیامدهای بیماری کووید ۱۹ گفت: ما شاهدیم که امدادگران و داوطلبان هلال احمر ایران تا سرحد توان در این زمینه همکاری داشته‌اند و مردم ایران نیز قدردان این زحمات هستند.

ایران؛ همچنان از قدرت‌های برتر منطقه است

سفیر اتریش با اشاره به پیشینه ارتباط ۷۰۰ ساله ایران و اتریش، همکاری راهبردی ۵۰۰ ساله دو کشور و ۱۶۰ سال روابط دیپلماتیک میان ایران و اتریش گفت: این همکاری میان سایر کشورها کمتر دیده می‌شود. کشور اتریش در گذشته کشور قدرتمندی بود، اما از ایران همچنان می‌توان به عنوان یکی از قدرت‌های برتر منطقه نام برد. بنابراین تمام تلاش خود را برای اینکه تفاهم نامه همکاری میان ۲ جمعیت ملی ایران و اتریش در زمینه فعالیت‌های آموزشی و … به زودی تمدید شود، به کار خواهم بست.

درخواست برای حضور ۲ تیم امدادی ایرانی در مانورهای تمرینی امداد بین‌المللی

شولتس در ادامه افزود: نقطه عطف روابط میان ایران و اتریش در سال ۲۰۱۸ که زلزله مهیب کرمانشاه به وقوع پیوست، بود. با توجه به اینکه حوزه امداد و نجات از حوزه‌های همکاری بین‌المللی است، ما تلاش داریم ۲ تیم از هلال احمر و سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران در مانورهای تمرینی تیم‌های بین‌المللی امداد و نجات که در کشورهای اروپایی برگزار می‌شود، حضور و مشارکت فعال داشته باشند. این مانورهای تمرینی تا کنون در ۲ کشور اتریش و دانمارک برگزار شده و همکاران اروپایی ما تحت تأثیر دانش به‌روز امدادگران ایرانی قرار گرفته‌اند. بنابراین برای سال جاری و سال آینده، ۲ هدف عمده را پیگیری می‌کنیم: حضور تیم امداد ایرانی در مانورهای تمرینی اروپا و همچنین حضور یک تیم اروپایی در ایران برای به اشتراک گذاشتن تمرین‌های آموزشی امداد بین‌المللی.

وی با اشاره به درخواست دولت ایران مبنی بر حضور ۲ تیم امدادی از این کشور در مانورهای تمرینی عملیات‌های امداد و نجات بین‌المللی، تاکید کرد: این مانورهای تمرینی منجر به آمادگی تیم‌های امدادی تا سال ۲۰۲۳ می‌شود تا بتوانند در قالب آموزش‌های سازمان ملل متحد به عنوان تیم‌های مرجع در حوادث بین‌المللی حضور پیدا کنند.

تجربه بالای تیم‌های امدادی ایران در پوشش حوادث و بلایا

شولتس تاکید کرد: حضور امدادگران ایرانی در تیم‌های امدادی بین‌المللی، دارای ۲ ویژگی بسیار مهم است. اول اینکه تیم‌های امداد و نجات هلال احمر ایران از تجربه بی نهایت بالایی برای امدادرسانی در حوادث بین‌المللی برخوردارند از طرفی، حضور تیم‌های امدادی ایران به عنوان تیم‌های مرجع امدادرسان در حوادث بین‌المللی، ایران را به عنوان امدادرسان اول در فضای بین‌المللی معرفی می‌کند و نشان دهنده توان بالا و قدرت هلال احمر ایران نیز خواهد بود.

سفیر اتریش گفت: تمام استانداردهای بین‌المللی امداد و نجات، عمدتاً توسط تیم‌های اتریش تدوین شده است. بعد از زلزله ۱۹۸۸ ایروان در ارمنستان، تیم‌های اتریش، مسئولیت تدوین این استانداردهای بین‌المللی امدادرسانی در حوادث را برعهده داشتند و تمام مسئولان عملیات امداد و نجات را گرد آورده و شبکه همکاری‌های امداد و نجات را تشکیل دادند که این شبکه همکاری، به مجموعه سازمان ملل متحد اضافه شد. همکاری آموزشی میان ایران و اتریش و آموزش تیم‌های امدادی ایرانی می‌تواند فعالیت‌های هلال احمر ایران را بسیار فراتر از فعالیت‌های فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر برده و به فعالیت‌های امدادی بین‌المللی ایران، در سطح سازمان ملل متحد وسعت دهد.

وی با بیان اینکه ۵ مرحله از آموزش‌های ۲ تیم امدادی ایران برای پیوستن به تیم‌های امدادی بین‌المللی باقی مانده؛ خواستار موافقت هلال احمر برای مشارکت تیم‌های امدادی در این دوره‌های آموزشی شد.

یادآور می‌شود، رئیس جمعیت هلال احمر ایران در پایان این دیدار از آمادگی کامل هلال احمر برای توسعه همکاری‌های آموزشی میان ۲ کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر تیم‌های هلال احمر ایران جزو تیم‌های امدادی بین‌المللی سازمان ملل متحد هستند که امیدواریم همکاری‌های راهبردی ایران و اتریش در آینده نزدیک، توسعه بیشتری پیدا کند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار علمی

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
2023-12-03T19:08:50+03:30
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی را از مهمترین ماموریت‌های شورای راهبری هوش مصنوعی دانست و گفت: این شورا با ای...

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!
2023-12-03T19:08:49+03:30
پژوهشگران می‌گویند، خاکسترهای حاصل از آتش‌سوزی‌های جنگلی باعث رشد و شکوفایی حیات دریایی می‌شوند.

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
2023-09-25T21:29:51+03:30
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خطر بیماری قلبی برای مردانی که در مشاغل پر استرس کار می‌کنند و احساس می‌کنند از تلاش‌هایشان قدردانی نمی شود، دو برابر بیشتر است.

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
2023-09-25T21:29:50+03:30
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از مشارکت ۲.۵ میلیون نفر اهدا کننده خون در کشور برای تأمین نیاز ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی خبر داد.

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
2023-09-25T21:29:50+03:30
تفاهم‌نامه احداث بیمارستان هزار تختخوابی در شرق تهران بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت سینوفارم چین منعقد شد.

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، از راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد.

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون بهداشت وزارت بهداشت، از جذب ۴ هزار بهورز و ۵ هزار کارشناس بهداشت و مجموعاً ۹ هزار نیروی بهداشتی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
2023-09-25T21:29:48+03:30
زمان اخذ آرای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۰ روز جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ اعلام شد.

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
2023-09-25T21:29:48+03:30
حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
2023-09-25T21:29:48+03:30
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر لزوم ایجاد نقشه غربالگری و بیماریابی سلیاک در کشور تاکید کرد.

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
2023-09-25T21:29:47+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با طیف زیادی از بیماری‌های نادر مواجهیم که متاسفانه برای بسیاری از آنها هنوز درمان پیدا نشده و یا اینکه درمان های موجود کفایت نمی...

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:47+03:30
نشست چالش‌های زنجیره تأمین ایمن و اثربخش دارو در ایران در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
2023-09-25T21:29:46+03:30
شروع فصل پاییز، زمان شیوع بیماری های ویروسی است که سرماخوردگی شایع ترین بیماری فصل سرما است. اما، با رعایت یک توصیه ساده، می توان از ابتلا به این بیماری مصون...

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
2023-09-25T21:29:46+03:30
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی گفت: گران قیمت ترین محصولات مواد پایه پتروشیمی، دارو است.

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
2023-09-25T21:29:46+03:30
معاون فنی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: هر کسی که واکسن کرونا تزریق کرده باشد، پرونده الکترونیک سلامت دارد.

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
2023-09-25T21:29:45+03:30
راهکارهای ورود شرکت های داروسازی ایران به بازار دارویی اوراسیا، در یک نشست تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد
2023-09-25T21:29:45+03:30
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تخصص و تعهد حرفه‌ای را دو بال جامعه پزشکی برای خدمت به مردم دانست.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
2023-09-25T21:29:45+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: جامعه سلامت کشور افتخار دارد که همپای دلاورمردان عرصه نبرد، در جبهه ها حضور داشت.

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:45+03:30
نشست چالش‌های قیمت‌گذاری دارو، مواد موثره و مکمل‌ها در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم
2023-09-25T21:29:44+03:30
یک متخصص تغذیه، در خصوص میان وعده دانش آموزان در مدرسه، توصیه هایی ارائه داد.

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
2023-09-25T21:29:44+03:30
همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ وزیر بهداشت، زنگ دبیرستان شهید آوینی تهران را به صدا در آورد.

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
2023-09-25T21:29:44+03:30
معاون پرستاری وزارت بهداشت، از جذب ۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
2023-09-25T21:29:44+03:30
وزیر بهداشت، به طور سرزده از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شفا یحیاییان تهران بازدید کرد.

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
2023-09-25T21:29:43+03:30
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در یک هفته گذشته ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور فوت شدند.

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود
2023-09-25T21:29:43+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو، راه شناخت تولیدات دارویی کشور در جهان را، صادرات محصولات دانست.

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است
2023-09-25T21:29:43+03:30
وزیر بهداشت، با اشاره به کارآمدی حوزه سلامت کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین و موفق ترین نظام سلامت در منطقه است.

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
2023-09-25T21:29:43+03:30
مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری، از رشد ۱۵ درصدی نامزدهای دوره ششم انتخابات نظام پرستاری نسبت به دوره قبل خبر داد.

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
2023-09-25T21:29:42+03:30
رئیس مرکز اورژانس استان تهران، با اشاره به مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۸، گفت: در هفته گذشته ۲۴۳۰ تماس مزاحم با اورژانس استان تهران داشتیم.

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
2023-09-25T21:29:42+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، تمرکز بر اقدامات بهداشت محیط را عاملی موثر بر جلوگیری از تحمیل هزینه های سنگین ناشی از بار بیماری های ...

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا
2023-09-25T21:29:42+03:30
مقاله کارایی واکسن برکت در یکی از برجسته‌ترین مجلات علمی جهان بنام The BMJ هیجده ماه پس از ارسال به چاپ رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)