میرنیوز

انجمن علمی مهم‌ترین جریان دانشگاه‌ها/کاهش بودجه نشریات دانشجویی از 50 به 35 میلیون

انجمن علمی مهم‌ترین جریان دانشگاه‌ها/کاهش بودجه نشریات دانشجویی از 50 به 35 میلیون 2020-01-08T00:15:11+03:30

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس- حجت عابدی اصل؛ هدف اصلی مدیریت فرهنگی هر دانشگاه در کشور ما، تربیت و ارتقای سطح توانمندی های دانشجویان در تراز ایران اسلامی است.

در واقع مدیریت فرهنگی وظیفه دارد، به شکل ساختاری و اجتماعی زمینه مناسبی برای تحقق دانشگاه اسلامی در تمام ابعاد فراهم کند، به طوری که از طریق تشویق و ترغیب عموم دانشگاهیان به فعالیت‌های داوطلبانه و گروهی با موضوعات دلخواه و گوناگون، هنجارها و ارزش‌های اصیل ایرانی- اسلامی را ترویج و توسعه دهد. 

دانشگاه تربیت مدرس یک دانشگاه تربیت معلمی بود که در چند سال اخیر با تغییر رویکرد از آموزش معلمان به تربیت دانشجویان در تحصیلات تکمیلی روی آورده است که در حال حاضر به عنوان یکی از مهم‌ترین دانشگاه های سطح یک کشور مطرح بوده و دارای دستاوردهای خوبی در حوزه علم و فناوری و پروژه های تحقیقاتی است.

محمد جواد ناطق معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس حرف های زیاد و شنیدنی برای فعالیت های این دانشگاه دارد.

وی درباره ویژگی‌ها، برنامه های فرهنگی، انگیزه دانشجویان، حرکت در مسیر بیانات مقام معظم رهبری، چشم اندازهای کوچک و بزرگ علمی، ماموریت دانشگاه و زندگی در محیط علمی نکات قابل توجه و خوبی را عنوان و آینده را روشن و کاملا مثبت ارزیابی می‌کند.

برای شنیدن همه آنچه در دانشگاه تربیت مدرس در حال انجام است با محمد جواد ناطق  معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس ساعاتی را در نخستین دقایق یک روز کاری در خنکای صبح به گفت‌وگو نشستیم.

آنچه در گفت‌وگوی ما با محمد جواد ناطق می خوانید:

* مهم ترین جریان دانشگاه فعالیت انجمن های علمی و کانون های فرهنگی و ادبی است

* دارای 107 انجمن علمی و 13 کانون فرهنگی هستیم

* کانون فرهنگی بنیادی ترین عنصر در تقویت سرمایه فرهنگی است

* هر انجمن علمی و دانشجویی 50 دانشجو را در درون خود جای داده است

* انجمن علمی 4 میلیون و کانون فرهنگی 10 میلیون تومان سالانه بودجه دارند

* دارای 10 هزار دانشجو در دانشگاه تربیت مدرس هستیم

* برگزاری کارگاه سبک زندگی و کارآفرینی درسطح خوابگاه های دانشجویی

* تاثیر برنامه های فرهنگی بسیار زیاد است

* دانشگاه تربیت مدرس دارای 55 نشریه دانشجویی است

* بودجه 50 میلیون تومانی نشریات دانشجویی به 35  میلیون تومان کاهش یافت

* مهم‌ترین جریان دانشگاه فعالیت انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی و ادبی است

فارس: در ابتدا خواهش می‌کنم درباره فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس بیشتر برایمان بگویید؟

ناطق: معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس دارای نقش متنوع در حوزه فرهنگ دانشجویان است به طوری که یکی از مهم ترین جریان‌های رایج ما فعالیت انجمن‌های علمی  و دانشجویی و کانون‌های فرهنگی و ادبی است که توانسته باعث شکوفایی و پویایی همه دانشجویان شده و فضای علمی را دچار تحولات اساسی کند.

* دانشگاه تربیت مدرس دارای 107 انجمن علمی و 13 کانون فرهنگی است

فارس: در این رابطه هم توضیح دهید که در حال حاضر کارهای حوزه فرهنگی در دانشگاه تربیت مدرس با چه ظرفیت و پتانسیلی انجام می‌شود؟

ناطق: باید بگویم این دانشگاه اکنون دارای 107 انجمن علمی و دانشجویی بوده و 13 کانون فرهنگی دارد که همه آنها فعال بوده و در طول روز و هفته برنامه های متنوع و مختلفی را در بخش های اجتماعی، فرهنگی، علمی، سیاسی و اقتصاد مقاومتی برگزار می‌کنند البته تمامی کارهای آنها قبل از اجرا توسط کمیته ارزیابی این معاونت مورد بررسی قرار می‌گیرد به طور کلی باید بگویم وضعیت فعالیت های دانشجویی در سطح بسیار مطلوبی بوده و همچنین به نسبت دیگر دانشگاه ها از کیفیت و کمیت قابل توجهی برخوردار است.

 باید بگویم این دانشگاه اکنون دارای 107 انجمن علمی و دانشجویی بوده و 13 کانون فرهنگی دارد

 

* کانون فرهنگی بنیادی ترین عنصر در تقویت سرمایه فرهنگی است

فارس: به طور کلی از دیدگاه شما نقش کانون فرهنگی و هنری در دانشگاه تربیت مدرس چیست؟

ناطق: کانون‌های فرهنگی و هنری دانشجویان یکی از بنیادی ترین عرصه‌ها در راستای تقویت سرمایه فرهنگی و پرکردن اوقات فراغت دانشجویان بوده و در ایجاد فضای شادی و نشاط در دانشگاه، کشف و شکوفا سازی خلاقیت دانشجویی نقش بسزایی دارند.

*  پاسخگویی به نیازهای متنوع و رشد خلاقیت‌های فرهنگی 

فارس: هدف از تشکیل این کانون ها در قالب دانشکده های مختلف دانشگاه چیست؟

ناطق: باید توضیح دهم که کانون‌های فرهنگی-هنری دانشجویان به منظور پاسخگویی به نیازهای متنوع و رشد خلاقیت‌های فرهنگی دانشجویان، سامان بخشیدن به خواسته‌ها و تلاشهای خودانگیخته فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشجویان و حمایت از فعالیت‌ های گروهی در راستای نیل به ارزش های متعالی اسلامی-انسانی، تشکیل شده‌اند، حضور فعال و پرنشاط دانشجویان در برنامه‌های کانون های فرهنگی و هنری افزون بر ایجاد نشاط منجر به رشد مهارت‌های ارتباطی و نوآوری سایر دانشجویان خواهد شد.

* هر انجمن علمی و دانشجویی 50 دانشجو را در درون خود جای داده است

فارس: درباره فعالیت انجمن علمی و دانشجویی نیز بیشتر توضیح دهید؟

ناطق: هر انجمن علمی و دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس به طور متوسط 50 دانشجو را در درون خود جای داده است به طوری که 70 درصد انجمن‌های این دانشگاه فعال هستند.

 درواقع باید بگویم طبق اساسنامه  دانشگاه دانشجویان می‌توانند با درخواست و پیشنهاد تاسیس انجمن  بعد از تایید شورای فرهنگی دانشگاه نسبت به فعالیت آن انجمن اقدام کنند، این در حالی است که باید به این نکته اشاره کنم که انجمن‌های علمی و دانشجویی در حوزه‌های موسیقی، قرآن، ادبی و محیط زیست فعالیت می‌کنند. 

* انجمن علمی 4 میلیون و کانون فرهنگی 10 میلیون تومان سالانه بودجه دارند

فارس: بودجه هم بحث مهمی در ذهن مخاطبان است، درباره بودجه انجمن و کانون های دانشجویی هم صحبت کنید. این بودجه در حال حاضر چقدر است؟

ناطق: هر یک از انجمن‌های علمی و دانشجویی سالانه 4 میلیون تومان بودجه برای فعالیت‌هایشان می‌گیرند از طرفی نیز کانون‌های فرهنگی و ادبی نیز براساس حجم فعالیت‌هایی که در طول سال تحصیلی انجام می‌دهند به طور میانگین 10 میلیون تومان اعتبار از دانشگاه دریافت می‌کنند. 

البته باید به این نکته اشاره کنم که هر یک از انجمن‌ها و کانون‌هایی که در مدت زمان زیادی غیرفعال شود به طور خودکار  منحل خواهد شد. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که هر سال برای انجمن‌های علمی و کانو‌ن‌های فرهنگی انتخابات برگزار می‌شود که همه فعالیت‌های  این  کانون و انجمن‌ها به صورت قانونی است.

البته باید بگویم هر یک از این کانون‌ها و انجمن‌ها باید در طول سال تحصیلی فعالیت‌های مستمری داشته باشند که خوشبختانه تاکنون آنها توانسته‌اند در حوزه‌های مختلفی مانند محیط زیست، برگزاری سمینارهای تخصصی و علمی و همچنین  برنامه‌های آموزشی و تحصیلی فعال هستند. 

*دارای 10 هزار دانشجو در دانشگاه تربیت مدرس هستیم

فارس: فعالیت انجمن و کانون های دانشجویی دستاوردی هم داشته است؟

ناطق: یکی از فعالیت‌های معاونت فرهنگی که توسط انجمن‌های علمی و دانشجویی و کانون‌های فرهنگی و ادبی انجام می‌شود برگزاری جشنواره‌های داخلی و ملی است که در چارچوب قوانین و مقررات وزارت علوم انجام می‌شود. به طور مثال این دانشگاه در طول سال در جشنواره‌هایی مانند رویش، حرکت و جشن فارغ‌التحصیلی را برگزار می‌کند، این در حالی است که در حال حاضر ما دارای 10 هزار دانشجو در دانشگاه تربیت مدرس هستیم. 

برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی، کارآفرینی و آموزش هنرهای دستی در سطح خوابگاه‌های دانشگاه تربیت مدرس تاثیر بسیار مطلوبی بر روی سبک زندگی فردی و اجتماعی دانشجویان داشته است

 

* برگزاری کارگاه سبک زندگی و کارآفرینی درسطح خوابگاه های دانشجویی

فارس: مهمترین ویژگی دانشگاه تربیت مدرس چیست؟

ناطق: مهمترین ویژگی دانشگاه تربیت مدرس این است که فعالیت‌های این دانشگاه به واسطه تربیت دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری از سطح بالا و متعادل‌تری برخوردار است، به طوری که کیفیت آموزشی ما بسیار مطلوب بوده چرا که در جشنواره‌های ملی هر ساله  دانشجویان ما رتبه‌های خوبی را کسب می‌کنند.

این در حالی است که باید بگویم برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی، کارآفرینی و آموزش هنرهای دستی در سطح خوابگاه‌های این دانشگاه توانسته  تاثیر بسیار مطلوبی بر روی آموزش و نحوه زندگی دانشجویان دکتری بگذارد. 

* تاثیر برنامه های فرهنگی بسیار زیاد است

فارس: به نظر شما به عنوان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، برنامه های فرهنگی دانشگاه تربیت مدرس تا چه میزان در زندگی فردی و اجتماعی دانشجویان این دانشگاه تاثیر گذار است؟

ناطق: به طور مسلم تاثیر برنامه های فرهنگی در زندگی دانشجویان بسیار زیاد است، در واقع فعالیت‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف است به طوری که ما به طور مستمر با دعوت از سخنرانان معروف و مطرح در سطح کشور مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی را در قالب کارگاه اموزشی برای دانشجویان برگزار می‌کنیم.

این در حالی است که باید بگویم هر دو هفته یک بار شورای فرهنگی دانشگاه سیاست‌های فرهنگی را در قالب جلسات مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد. به طوری که فعالیت تشکل ‌های دانشجویی، انجمن‌های اسلامی، بسیج اساتید و هیات مذهبی را  به عنوان بازوان اجرایی این معاونت می‌داند و برنامه‌های آنها را قبل از اینکه به اجرا درمی‌آید ارزیابی می‌کند.    از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که  برگزاری اردوهای زیارتی یا حضور دانشجویان در اربعین هر سال به عتبات عالیات از برنامه‌های مستمر این دانشگاه است.

*  دانشگاه تربیت مدرس دارای 55 نشریه دانشجویی است

فارس: در حال حاضر دانشگاه تربیت مدرس چه تعداد نشریه دانشجویی دارد؟

ناطق: در حال حاضر دانشگاه تربیت مدرس دارای 55 نشریه دانشجویی است که خوشبختانه توانسته است با این ظرفیت در جشنواره‌های مختلف بخصوص جشنواره کتاب رتبه‌های خوبی را کسب کند.

در واقع باید بگویم ما در این دانشگاه دارای نشریات روزانه،‌ هفتگی، ماهانه و فصلنامه هستیم که هر کدام از آنها را رتبه‌بندی کرده‌ایم به طوری که براساس تولید اخبار حرفه‌ای تعداد خبر،‌نظم و استمرار انتشار  از مفاد ارزیابی ما است. 

در واقع باید بگویم نشریات این دانشگاه تا نمره 100 رتبه‌بندی می‌شود، این در حالی است که همه نشریات دانشجویی این دانشگاه در یک واحد مستقل فعالیت می‌کنند که کمیته ناظر بر نشریات نیز بر فعالیت آنها براساس چارچوب‌های وزارت علوم نظارت می‌کند. 

در حال حاضر دانشگاه تربیت مدرس دارای 55 نشریه دانشجویی است که خوشبختانه توانسته است با این ظرفیت در جشنواره‌های مختلف بخصوص جشنواره کتاب رتبه‌های خوبی را کسب کند

* بودجه 50 میلیون تومانی نشریات دانشجویی به 35  میلیون تومان کاهش یافت

فارس: از دیدگاه شما آیا کمبود بودجه در چگونگی اجرای فعالیت های فرهنگی دانشگاه تاثیر داشته است ؟

ناطق: کمبود بودجه در فعالیت‌های فرهنگی‌، اجتماعی نیز تاثیر بسیار زیادی داشته است به طوری که از بودجه 50 میلیون تومانی نشریات دانشجویی امسال به 35  میلیون تومان کاهش پیدا کرده است که به همین دلیل نشریات ما از دو سال قبل به سمت دیجیتالی حرکت کرده‌اند و اکنون نشریات این دانشگاه در سایت دانشگاه منتشر می‌شود.

از طرفی باید بگویم وجود نشریات دانشجویی توانسته سطح علمی و پژوهشی دانشگاه را افزایش دهد به طوری که بسیاری از اساتید و هیات علمی مقالات علمی خود را در این نشریات منتشر می‌کنند. این موضوع در حالی است که از سال گذشته این دانشگاه یک باشگاه فرهنگی،‌ اجتماعی و دانشجویی راه‌اندازی کرده که انجمن‌ها،‌کانون‌ها و نشریات در کنار یکدیگر در این باشگاه فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند. 

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری فارس


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار علمی

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد

اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
2023-12-03T19:08:50+03:30
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری توسعه زیرساخت‌های هوش مصنوعی را از مهمترین ماموریت‌های شورای راهبری هوش مصنوعی دانست و گفت: این شورا با ای...

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!

آتش‌سوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی می‌شود!
2023-12-03T19:08:49+03:30
پژوهشگران می‌گویند، خاکسترهای حاصل از آتش‌سوزی‌های جنگلی باعث رشد و شکوفایی حیات دریایی می‌شوند.

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد

استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
2023-09-25T21:29:51+03:30
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خطر بیماری قلبی برای مردانی که در مشاغل پر استرس کار می‌کنند و احساس می‌کنند از تلاش‌هایشان قدردانی نمی شود، دو برابر بیشتر است.

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند

۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
2023-09-25T21:29:50+03:30
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از مشارکت ۲.۵ میلیون نفر اهدا کننده خون در کشور برای تأمین نیاز ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی خبر داد.

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند

چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
2023-09-25T21:29:50+03:30
تفاهم‌نامه احداث بیمارستان هزار تختخوابی در شرق تهران بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت سینوفارم چین منعقد شد.

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور

راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، از راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد.

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند

وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام می‌کند
2023-09-25T21:29:49+03:30
معاون بهداشت وزارت بهداشت، از جذب ۴ هزار بهورز و ۵ هزار کارشناس بهداشت و مجموعاً ۹ هزار نیروی بهداشتی در آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت

زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
2023-09-25T21:29:48+03:30
زمان اخذ آرای ششمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، از ساعت ۷ صبح لغایت ۲۰ روز جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ اعلام شد.

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه

هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
2023-09-25T21:29:48+03:30
حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک

بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
2023-09-25T21:29:48+03:30
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر لزوم ایجاد نقشه غربالگری و بیماریابی سلیاک در کشور تاکید کرد.

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک

اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
2023-09-25T21:29:47+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با طیف زیادی از بیماری‌های نادر مواجهیم که متاسفانه برای بسیاری از آنها هنوز درمان پیدا نشده و یا اینکه درمان های موجود کفایت نمی...

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود

نشست چالش‌های زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:47+03:30
نشست چالش‌های زنجیره تأمین ایمن و اثربخش دارو در ایران در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم

چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
2023-09-25T21:29:46+03:30
شروع فصل پاییز، زمان شیوع بیماری های ویروسی است که سرماخوردگی شایع ترین بیماری فصل سرما است. اما، با رعایت یک توصیه ساده، می توان از ابتلا به این بیماری مصون...

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است

خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
2023-09-25T21:29:46+03:30
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی گفت: گران قیمت ترین محصولات مواد پایه پتروشیمی، دارو است.

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند

چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
2023-09-25T21:29:46+03:30
معاون فنی مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: هر کسی که واکسن کرونا تزریق کرده باشد، پرونده الکترونیک سلامت دارد.

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا

بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
2023-09-25T21:29:45+03:30
راهکارهای ورود شرکت های داروسازی ایران به بازار دارویی اوراسیا، در یک نشست تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد

جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفه‌ای داشته باشد
2023-09-25T21:29:45+03:30
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تخصص و تعهد حرفه‌ای را دو بال جامعه پزشکی برای خدمت به مردم دانست.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی

هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
2023-09-25T21:29:45+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: جامعه سلامت کشور افتخار دارد که همپای دلاورمردان عرصه نبرد، در جبهه ها حضور داشت.

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود

نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار می‌شود
2023-09-25T21:29:45+03:30
نشست چالش‌های قیمت‌گذاری دارو، مواد موثره و مکمل‌ها در هشتمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته برگزار می‌شود.

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم

دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعده‌های سالم
2023-09-25T21:29:44+03:30
یک متخصص تغذیه، در خصوص میان وعده دانش آموزان در مدرسه، توصیه هایی ارائه داد.

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت

وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
2023-09-25T21:29:44+03:30
همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ وزیر بهداشت، زنگ دبیرستان شهید آوینی تهران را به صدا در آورد.

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند

۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
2023-09-25T21:29:44+03:30
معاون پرستاری وزارت بهداشت، از جذب ۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان از طریق آزمون استخدامی وزارت بهداشت خبر داد.

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان

بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
2023-09-25T21:29:44+03:30
وزیر بهداشت، به طور سرزده از مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی شفا یحیاییان تهران بازدید کرد.

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند

۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
2023-09-25T21:29:43+03:30
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در یک هفته گذشته ۲۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور فوت شدند.

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود

داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی می‌شود
2023-09-25T21:29:43+03:30
رئیس سازمان غذا و دارو، راه شناخت تولیدات دارویی کشور در جهان را، صادرات محصولات دانست.

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است

ایران دارای قوی‌ترین نظام سلامت در منطقه است
2023-09-25T21:29:43+03:30
وزیر بهداشت، با اشاره به کارآمدی حوزه سلامت کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای قوی‌ترین و موفق ترین نظام سلامت در منطقه است.

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد

ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
2023-09-25T21:29:43+03:30
مسئول هیات مرکزی نظارت بر ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری، از رشد ۱۵ درصدی نامزدهای دوره ششم انتخابات نظام پرستاری نسبت به دوره قبل خبر داد.

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد

اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
2023-09-25T21:29:42+03:30
رئیس مرکز اورژانس استان تهران، با اشاره به مزاحمت تلفنی با اورژانس ۱۱۸، گفت: در هفته گذشته ۲۴۳۰ تماس مزاحم با اورژانس استان تهران داشتیم.

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است

جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
2023-09-25T21:29:42+03:30
وزیر بهداشت، در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، تمرکز بر اقدامات بهداشت محیط را عاملی موثر بر جلوگیری از تحمیل هزینه های سنگین ناشی از بار بیماری های ...

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا

تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا
2023-09-25T21:29:42+03:30
مقاله کارایی واکسن برکت در یکی از برجسته‌ترین مجلات علمی جهان بنام The BMJ هیجده ماه پس از ارسال به چاپ رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)