میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیمان قرهداغی درباره آمار مربوط به شکایات از خدمات ارزش افزوده (وس) در سال ۹۸، اعلام کرد: در سال گذشته ۹۵۳ شکایت در مورد خدمات ارزش افزوده در سامانه ۱۹۵ ثبت شده که ۳۳۱ شکایت آن مربوط به سه ماهه اول سال است. از این تعداد ۴۴ شکایت در فروردین ، ۱۵۷ مورد در اردیبهشت و ۱۳۰ شکایت در خرداد سال گذشته ثبت شده است.
وی گفت: این در حالی است که در سه ماهه اول سال جاری ۸۹ شکایت ثبت شده است، که تعداد آن در فروردین، اردیبهشت و خرداد به ترتیب ۲۷، ۴۲ و ۲۰ شکایت بوده و این نشان میدهد که نارضایتی مشترکان از خدمات ارزش افزوده به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرفکننده رگولاتوری تصریح کرد: این آمار نشان میدهد که تلاشهای وزارت ارتباطات در راستای آگاهیرسانی مردم از نحوه فعال و غیر فعالسازی خدمات ارزش افزوده و ایجاد موانع برای سوءاستفاده از این خدمات به نتیجه رسیده و علاوه بر این، اپراتورها نیز براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات موظف هستند درباره خدمات ارزش افزوده و هزینه آن به مشترکان اطلاعرسانی کنند.
قرهداغی با اشاره به اینکه رگولاتوری روشهای مختلفی را برای اطلاع مردم از هزینههای خدمات ارزش افزوده و فعال یا غیر فعالکردن آن در نظر گرفته است، بیان کرد: مشترکان میتوانند با شمارهگیری کد دستوری #۸۰۰* از خدمات ارزش افزوده فعال خود و هزینههای آن آگاه شوند و در صورتیکه تمایلی به دریافت خدمات ندارند، آنها را غیرفعال کنند. همچنین، مراکز تماس اپراتورها نیز موظف هستند که پاسخگوی مشترکان باشند و در صورت عدم تمایل مشترکان، خدمات «وس» برایشان غیرفعال شود.
وی افزود: علاوه بر بحث اطلاعرسانی و آگاهیسازی در مورد خدمات ارزش افزوده، تصویب مقررات مربوط به خدمات ارزش افزوده در قالب مصوبه ۳۰۰ و اجرای آن از ۱۹ خرداد سال جاری نیز در کاهش شکایات مربوط به «وس» بسیار موثر بود، براساس این مصوبه، مشترکانی که به استفاده از خدمات ارزش افزوده تمایل دارند، باید بستههای مخصوص این خدمات را خریداری کنند، در نتیجه اپراتورها نمیتوانند بدون اطلاع، از شارژ مشترکان کم کرده و یا هزینه سرویسهای «وس» را روی قبض آنها محاسبه کنند. به همین دلیل روند کاهشی شکایات مربوط به «وس» طبیعی است و امیدواریم به مرور زمان به صفر برسد.
مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرفکننده رگولاتوری عنوان کرد: بیشترین شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ مربوط به عضویت ناخواسته در سرویسهای ارزش افزوده و بیاطلاعی از هزینهها است که با اجرایی شدن مصوبه ۳۰۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، دیگر نمیتوان به صورت ناخواسته مشترکان را وارد عرصه خدمات ارزش افزوده کرد.
منبع : خبرگزاری مهر
سامانه جدید وزارت علوم برای پاسخگویی به شکایات طراحی و راهاندازی شد
بیشترین درخواست «پیشینه پژوهش» از سوی کاربران دانشگاه آزاد
معرفی برگزیدگان ریسرچپیچ و اینوتکسپیچ تهران
دستور وزیر علوم برای تامین امنیت خوابگاهها با مشارکت بخش خصوصی
منابع مالی برای رسیدن به رتبه علمی ۱۴ پرداخت نشد
دستور وزیر علوم برای تامین امنیت خوابگاهها
کمبود ۴۵۰ قلم دارو در کشور
ادغام صدا و تصویر در یک دستگاه و پایان عصر اسپیکرها
بازدید وزیر علوم از خوابگاهها و فضای پیرامون دانشگاه صنعتی شریف
سامانه جدید وزرت علوم برای پاسخگویی به شکایات طراحی و راهاندازی شد
اعطای تسهیلات تا سقف ۱۵ میلیارد تومان به برگزیدگان «جایزه ملی نکست»
وزیر علوم: رئیس اتحادیه کانون های وکلا، وکالت اولیای دم را بر عهده میگیرد
راه اندازی اتاق فکر تخصصی در زمینه کاهش آسیبهای اعتیاد
راهکار کنترل حالت تهوع در بارداری
چت بات هوش مصنوعی ایلان ماسک رونمایی می شود
معرفی تجهیزات پزشکی ایرانساخت در نمایشگاه چین
آنچه مردان باید از پروستات بدانند
رشد چشمگیر روشهای نوین درمان سرطان در ایران
جذب امریه سربازی در وزارت ارتباطات برای اعزام ۱۴۰۴
تعامل حوزههای علمیه قم و نجف تقویت میشود
پیگیری دانشگاه تربیت مدرس در خصوص ارتقای امنیت فضای اطراف دانشگاه
نشست تخصصی تجارت فناوری ۹ اسفند برگزار میشود
بستههای حمایتی معاونت علمی برای رشد اقتصاد هوش مصنوعی
پارچه درخشانی که نور و صدا تولید میکند!
رقیب «دیپ ریسرچ» اوپن ای آی و گوگل ارائه شد
تشکیل جلسه فوقالعاده کمیسیون آموزش مجلس برای بررسی موضوع قتل دانشجوی دانشگاه تهران
کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسیارشد سال ۱۴۰۴ منتشر شد
در حادثه دانشگاه تهران برخی موضوع اجتماعی را به مسائل سیاسی ربط دادند
تاکید وزیر علوم بر حفظ رویکرد غیرسیاسی شورای صنفی دانشجویان در پیگیری مطالبات
کشورهایی که در معرض برخورد سیارکی قرار دارند