میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دکتر نیکو یمانی درباره روند اجرای آموزش های مجازی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آموزش مجازی در این دانشگاه از اسفند سال گذشته به دو صورت آموزش های مجازی هم زمان و غیرهم زمان آغاز شد و ارائه دروس نظری رشته های مختلف علوم پزشکی به صورت مجازی در این دو قالب همچنان ادامه دارد.
وی افزود: در همان روزهای نخستین شیوع کرونا در کشور، کمیته ارتقای کیفیت آموزش مجازی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تشکیل و در حال عملیاتی کردن موارد مطرح شده هستیم. به همین منظور راهنمایی های لازم تدوین، کلیپ های آموزشی تهیه و دستورالعمل به دانشکده ها اعلام شد.
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به بسترهای موجود در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، آموزش مجازی در دو بستر هم زمان و غیرهم زمان در دستور کار قرار گرفت که در سیستم آموزش غیرهم زمان، آموزش های مجازی با کمک سامانه مدیریت یادگیری lms دانشگاه که همان سامانه نوید است، با ساده ترین نوع محتوا و با ارائه پاورپوینت صداگذاری شده آغاز شد.
یمانی با بیان اینکه سامانه نوید یک سامانه کشوری وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مجازی است، خاطرنشان کرد: به کمک این سامانه بستر خوبی برای آموزش مجازی فراهم شد و پس از تهیه محتوای آموزشی و صداگذاری بر روی پاورپوینت توسط اساتید، این مطالب بر روی سامانه بارگذاری و در اختیار دانشجویان قرار داده شد.
وی ادامه داد: به دلیل محدودیت زمان و تعداد بالای دروس در ابتدای کار ساده ترین نوع محتوا یعنی ارائه پاورپوینت صداگذاری شده اجرا شد و در ادامه از روش آموزش مجازی به صورت هم زمان نیز استفاده کردیم.
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تأکید کرد: توصیه ما این است که اساتید علاوه بر بارگذاری مطالب بر روی سامانه که همان آموزش مجازی غیرهمزمان است، جلسات کلاس مجازی هم زمان نیز داشته باشند تا آموزش مجازی ترکیبی از دو روش باشد. اینکه چه سهمی به صورت هم زمان و چه درصدی غیرهمزمان برگزار شود، به تعداد دانشجو، موضوع درس و رشته بستگی دارد.
یمانی اظهار داشت: در برخی رشته های تحصیلات تکمیلی اساتید تمایل به برگزاری تمام جلسات کلاس به صورت هم زمان دارند که محدودیتی برای آن وجود ندارد. توصیه این است که اگر آموزش به صورت هم زمان باشد، حتماً محتوای دروس بارگذاری شود که دانشجویان بتوانند بعدا از آن استفاده کنند. برخی رشته ها مانند دندانپزشکی نیز از ابتدا از سامانه اسکای روم استفاده می کنند.
به گفته وی در صورت استفاده صحیح، این سامانه ها می تواند جایگزین آموزش حضوری در این شرایط باشند، البته نارضایتی دانشجویان از بابت مشکلات اینترنت یا بارگذاری دیرهنگام محتوا وجود دارد که درصدد رفع آن هستیم.
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص نحوه رصد آموزش های مجازی یادآور شد: در سامانه نوید قابلیت گزارش گیری و ارائه بازخوردها وجود دارد که به ارتقا و بهبود کیفیت ارائه دروس کمک می کند. در حال حاضر هر سه روز یک بار گزارش گیری ها انجام و بازخورد به دانشکده ها داده می شود. در کلاس های هم زمان نیز خود دانشکده ها تمام موارد را رصد می کنند.
یمانی اضافه کرد: یک شبکه دانشجویی شامل نمایندگانی از دانشجویان، مشکلات و موارد خود را مطرح می کنند و بازخورد به اساتید ارائه می شود.
وی با تأکید بر اینکه حضور دانشجویان برای شرکت در کلاس های مجازی همانند کلاس های حضوری واجب است، گفت: حضور و غیاب در آموزش های مجازی انجام می شود.
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه آموزش مجازی دروس نظری رشته های علوم پزشکی در حال انجام است در مورد وضعیت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ارائه دروس، اظهار داشت: از اسفندماه تاکنون حدود ۱۰ هزار محتوا برای حدود ۲ هزار دروس دانشگاهی بارگذاری و ارائه شده است.
وی در مورد وضعیت دروس عملی رشته های پزشکی در حال حاضر، گفت: دروس عملی رشته های پزشکی شامل دو بخش دروس عملی آزمایشگاهی و درس های بالینی است که دروس آزمایشگاهی شامل یک بخش تئوری و بخشی حضور در آزمایشگاه است. در حال حاضر ارائه تئوری این دروس به صورت آموزش مجازی در حال برگزاری است و بخش عملی حضور در آزمایشگاه ها پس از بازگشایی دانشگاه به صورت فشرده برگزار خواهد شد.
یمانی بابیان اینکه دروس بالینی نیز بخش های مختلف دستیاری پزشکی، کارورزی، کارآموزی و ... را شامل می شود، تصریح کرد: دستیار و کارورز در بخش ها حضور داشته و همراه با دریافت آموزش های مجازی در بخش تئوری به ارائه خدمت پرداخته اند، کارآموزی هم در صورت بازگشایی دانشگاه به صورت فشرده جبران خواهد شد.
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد زمان بازگشایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: این تصمیم به ستاد مقابله با کرونا بستگی دارد و پیش بینی دستورالعمل وزارت بهداشت این است که بعد از ماه رمضان دانشگاه های علوم پزشکی بازشوند، اما همچنان باید منتظر تصمیم ستاد باشیم.
منبع : خبرگزاری مهر
۵ سال زندان در انتظار رییس سامسونگ
استعدادهای برتر جامعهالزهرا(س) شناسایی میشوند
پیامکهای پذیرش خارج از کنکور دانشگاه علوم پزشکی ایران کلاهبرداری است
تناسب اندام میتواند به پیشگیری از زوال عقل کمک کند
آغوش باز معاونت علمی برای استفاده از ظرفیتهای علوم انسانی در «حکمرانی فناورانه»
درد مزمن مفاصل روی عملکرد مغز اثر میگذارد
همایش ملی دستاوردهای علمی فرش ایران برگزار خواهد شد
فراخوان جذب هیئت علمی در دانشگاههای علوم پزشکی بهمن ماه اعلام میشود
هوش مصنوعی از انجام پژوهشهای تکراری جلوگیری میکند
ساخت اولین دستیار صوتی آفلاین اندروید توسط متخصصان ایرانی
پیشگویی چت جی پی تی از آینده پژوهش و استنادات علمی
رفع نیاز آزمایشگاههای آنالیز مواد شیمیایی با دستگاه ایران ساخت
انتصابات جدید در شرکت ارتباطات زیرساخت
سمپوزیوم بینالمللی تازههای نقشهبرداری مغز ایران برگزار میشود
نتایج جذب استعدادهای برتر در دستگاهها بزودی اعلام میشود
ابقای رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران
ایلان ماسک: هوش مصنوعی از پزشکان و وکلا جلو می زند
روبات مغناطیسی پیچ و مهره باز می کند
تبدیل پسماندهای زغالسنگ به گرافن با بازده بالا
هوش مصنوعی از انرژی اتمی قدرتمندتر است
قدردانی نماینده حزب الله لبنان از جراحان ایرانی
ظرفیت بیهوشی و اطفال خالی مانده است
اسلحه خودکار برای پهپادهای سبک از راه رسید
نشست کمیته تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد
سردار جلالی: تکرار کرونا را باید جدی بگیریم
جلالی: تکرار کرونا را باید جدی بگیریم
راه حل محققان برای کاهش مصرف داروی شیمیدرمانی در درمان سرطان
بیش از هزار سایت خبر جعلی از جستجوی گوگل حذف شدند
نمی توان با دستمزدهای اندک دانشمندان برجسته را در کشور نگه داشت
اتحادیهها بازوی تصمیمسازی قوی در دانشگاه آزاد هستند