میرنیوز
دکتر فریدون جعفری در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به سیاست وزارت علوم در زمینه پیگیری شکایت دانشجویان در شرایط تعطیلی دانشگاهها به دلیل شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط خاص دانشگاهها، امکان ثبت درخواستها در سامانه اخذ شکایات به صورت "برخط" در وزارت علوم وجود دارد که دانشگاهیان اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان میتوانند با مراجعه به این سامانه، نقطه نظرات، شکایات، ادعاها و مسائل خود را ثبت کنند و ما نیز این درخواستها را بلافاصله بعد از بررسی پاسخ می دهیم.
وی در ادامه تصریح کرد: در بخش شهریههای دانشجویان موسسات غیر انتقاعی که امکان ثبت درخواستها و شکایات به صورت برخط برای آنها وجود ندارد، تصمیماتی در ستاد ملی مقابله با کرونا مستقر در وزارت علوم گرفته شده است که به زودی ابلاغ خواهد شد.
مدیر کل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم خاطر نشان کرد: سامانه پاسخگویی به شکایات دانشگاهیان از قبل در وزارت علوم وجود داشته، اما قبل از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاهها ما به صورت حضوری افراد را پذیرش میکردیم که با توجه به شرایط فعلی و به منظور کمک به پیشگیری از شیوع این ویروس، شکایات دانشگاهیان را صرفا از طریق سامانه دریافت میکنیم.
دستیار ویژه وزیر علوم در امور حقوق شهروندی خاطر نشان کرد: طی دو ماه اخیر که دانشگاهها به نوعی تعطیل بودهاند، افراد برای ثبت شکایات خود به سامانه مربوطه مراجعه کردهاند و اغلب شکایات در خصوص ایراداتی است که بعضا به آموزش مجازی برخی از موسسات غیر انتفاعی و عدم پرداخت شهریه دانشجویان وارد و ثبت شده است.
دکتر جعفری تاکید کرد: ما توضیحات، اقدامات و پاسخهای مقتضی در خصوص شکایات ثبت شده در سامانه را از مجموعهها دریافت کردة ایم و این پاسخها را برای شاکیان ارسال می کنیم. به این ترتیب در واقع بازه پاسخگویی به شکایت افراد را کوتاهتر کردیم و با تدابیری که اتخاذ شده است مدت پاسخگوییها به حدود ۵ روز تا یک هفته رسیده است.
وی تاکید کرد: گاهی برخی درخواستها و شکایات دانشگاهیان تا ۲۴ ساعت بعد از ثبت، رسیدگی شده و پاسخ داده میشود. اما چون برای پاسخگوی به برخی درخواستها نیازمند بررسی مستندات هستیم در نتیجه برای بررسی و اعلام نتیجه نیازمند یک بازه زمانی حدود ۵ روزه هستیم.
مدیر کل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم همچنین خاطر نشان کرد: نمیتوانیم بگویم میزان شکایات ثبت شده در سامانه ثبت شکایات، طی دو ماه اخیر بیشتر شده اما موضوع شکایات بیشتر به چالشهایی که شیوع کرونا ایجاد کرده مرتبط است. به عبارت دیگر با توجه به کاهش حضور دانشجویان در دانشگاهها، مسلما اعتراضات مربوط به موارد حضور در دانشگاه کاهش پیدا کرده و طبیعتا شکایات به سمت و سوی کرونا وتبعات ناشی از آن سوق پیدا کرده است.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
مبنای رتبهبندی و سطح بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اعلام شد
تولید تصویر ماهوارهای با رزولوشن ۳۵ تا ۴۵ سانتیمتر برای اولین بار در کشور
بیانیه بسیج دانشجویی در پی نحوه عزل رئیس سابق دانشگاه فردوسی مشهد
شیوع پوسیدگی دندان از کجا نشات میگیرد؟
۱۴ کشته در اثر رانش زمین در شرق اوگاندا؛ ۴۰ خانه مدفون شد
رئیسی: مردم از نظام سلامت کشور رضایت ندارند
وزارت بهداشت خبر شیوع ویروس گوارشی را تکذیب کرد
آغاز تحقیق از مایکروسافت برای زورگویی به مشتریان
دگرگونی ماهیت ۴۰ درصدی مشاغل جهانی با گسترش استفاده از هوش مصنوعی
برخورد با رئیس سابق دانشگاه فردوسی مشهد خلاف کرامت انسانی بوده است
۱۶ آذرماه یکی از نمادهای دموکراتیک و مردمسالارانه جمهوری اسلامی است
بومی سازی «کیتهای تشخیص بر بالین» برای تسهیل انجام آزمایش در مناطق محروم
تمام آنچه دانشآموختگان ۲۴ رشته علوم پزشکی باید درباره خدمات قانونی و طرح بدانند
چگونه با طب سنتی لاغر شویم+ روشهای پاکسازی بدن
چگونه با طب سنتی لاغر شویم +روشهای پاکسازی بدن
ماجرای پیوند قرنیه در یکی از بیمارستانهای تهران
هوش مصنوعی در قالب مادربزرگ از کلاهبرداری جلوگیری می کند
معاون سیاستگذاری و برنامه ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال منصوب شد
متولیان: کنشگری بانوان طلبه نخبه توسعه مییابد
رئیس جمهور روز دانشجو به یکی از دانشگاههای تهران می رود
ظفرقندی: ۲۰ سال آینده سالخوردهترین کشور منطقه میشویم
طرح پزشک خانواده ۴ بار شکست خورد
فعالیت ۵۰ هزار بهورز در بحث آموزش سلامت دهان و دندان
جهش علمی در حوزه علمیه خواهران نیاز است / بیان چالشهای نخبگی و راهکارها
گلریزان ۴ میلیاردی یکی از پیام رسانها برای کمک به محور مقاومت
علائمی که خبر از ابتلا به کرونای بلند مدت میدهند
مسجد حتی در عصر هوش مصنوعی و اینترنت اشیا کارکرد اثربخش دارد
ذخیره ۶ ماهه دارو، نیازمند منابع مالی قابل توجه است
خواب نامنظم مشکلات قلبی را افزایش میدهد
سیگار الکترونیکی بدون نیکوتین هم خطرناک است