میرنیوز
دکتر فریدون جعفری در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به سیاست وزارت علوم در زمینه پیگیری شکایت دانشجویان در شرایط تعطیلی دانشگاهها به دلیل شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط خاص دانشگاهها، امکان ثبت درخواستها در سامانه اخذ شکایات به صورت "برخط" در وزارت علوم وجود دارد که دانشگاهیان اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان میتوانند با مراجعه به این سامانه، نقطه نظرات، شکایات، ادعاها و مسائل خود را ثبت کنند و ما نیز این درخواستها را بلافاصله بعد از بررسی پاسخ می دهیم.
وی در ادامه تصریح کرد: در بخش شهریههای دانشجویان موسسات غیر انتقاعی که امکان ثبت درخواستها و شکایات به صورت برخط برای آنها وجود ندارد، تصمیماتی در ستاد ملی مقابله با کرونا مستقر در وزارت علوم گرفته شده است که به زودی ابلاغ خواهد شد.
مدیر کل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم خاطر نشان کرد: سامانه پاسخگویی به شکایات دانشگاهیان از قبل در وزارت علوم وجود داشته، اما قبل از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاهها ما به صورت حضوری افراد را پذیرش میکردیم که با توجه به شرایط فعلی و به منظور کمک به پیشگیری از شیوع این ویروس، شکایات دانشگاهیان را صرفا از طریق سامانه دریافت میکنیم.
دستیار ویژه وزیر علوم در امور حقوق شهروندی خاطر نشان کرد: طی دو ماه اخیر که دانشگاهها به نوعی تعطیل بودهاند، افراد برای ثبت شکایات خود به سامانه مربوطه مراجعه کردهاند و اغلب شکایات در خصوص ایراداتی است که بعضا به آموزش مجازی برخی از موسسات غیر انتفاعی و عدم پرداخت شهریه دانشجویان وارد و ثبت شده است.
دکتر جعفری تاکید کرد: ما توضیحات، اقدامات و پاسخهای مقتضی در خصوص شکایات ثبت شده در سامانه را از مجموعهها دریافت کردة ایم و این پاسخها را برای شاکیان ارسال می کنیم. به این ترتیب در واقع بازه پاسخگویی به شکایت افراد را کوتاهتر کردیم و با تدابیری که اتخاذ شده است مدت پاسخگوییها به حدود ۵ روز تا یک هفته رسیده است.
وی تاکید کرد: گاهی برخی درخواستها و شکایات دانشگاهیان تا ۲۴ ساعت بعد از ثبت، رسیدگی شده و پاسخ داده میشود. اما چون برای پاسخگوی به برخی درخواستها نیازمند بررسی مستندات هستیم در نتیجه برای بررسی و اعلام نتیجه نیازمند یک بازه زمانی حدود ۵ روزه هستیم.
مدیر کل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم همچنین خاطر نشان کرد: نمیتوانیم بگویم میزان شکایات ثبت شده در سامانه ثبت شکایات، طی دو ماه اخیر بیشتر شده اما موضوع شکایات بیشتر به چالشهایی که شیوع کرونا ایجاد کرده مرتبط است. به عبارت دیگر با توجه به کاهش حضور دانشجویان در دانشگاهها، مسلما اعتراضات مربوط به موارد حضور در دانشگاه کاهش پیدا کرده و طبیعتا شکایات به سمت و سوی کرونا وتبعات ناشی از آن سوق پیدا کرده است.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
اعضای شورای راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند/ایجاد زیر ساخت هوش مصنوعی در دستور کار ۱۰ نهاد
آتشسوزی جنگلی موجب رشد حیات دریایی میشود!
استرس کاری ریسک بیماری قلبی را در مردان افزایش می دهد
۲.۵ میلیون ایرانی در اهدای خون مشارکت دارند
چین در شرق تهران بیمارستان هوشمند احداث می کند
راه اندازی ۶۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور
وزارت بهداشت برای اولین بار سرایدار استخدام میکند
زمان اخذ رأی در انتخابات نظام پرستاری افزایش یافت
هوای آلوده و افزایش ریسک سرطان سینه/ درمان سوءهاضمه با زردچوبه
بیماری هزارچهره را جدی بگیریم/ عوارض بیماری سلیاک
اهمیت تولید محصولات غذایی فاقد گلوتن برای بیماران سلیاک
نشست چالشهای زنجیره تأمین دارو در ایران برگزار میشود
چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم
خرید اعتباری محصولات پتروشیمی به نفع صنعت دارو است
چه کسانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
بررسی راهکارهای ورود ایران به بازار دارویی اوراسیا
جامعه پزشکی باید تخصص را همراه تعهد حرفهای داشته باشد
هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال مفاهیم بهداری رزمی
نشست چالش های قیمت گذاری دارو برگزار میشود
دانش آموز بدون صبحانه مدرسه نرود/ میان وعدههای سالم
وزیر بهداشت زنگ دبیرستان شهید آوینی را نواخت
۱۰ هزار نیروی پرستاری در بخش درمان استخدام می شوند
بازدید سرزده عین اللهی از بیمارستان شفا یحیاییان
۲۲ بیمار کرونایی در یک هفته گذشته فوت شدند
داروی ایرانی از طریق صادرات به دنیا معرفی میشود
ایران دارای قویترین نظام سلامت در منطقه است
ادعای دخالت وزارت بهداشت در انتخابات نظام پرستاری رد شد
اورژانس تهران در هفته گذشته ۲۰ هزار مأموریت انجام داد
جهان امروز با کمبود آب و غذای سالم مواجه است
تایید موفقیت نخستین واکسن ایرانی کرونا