میرنیوز

قرارگاه خاتم‌ آماده همکاری برای ساخت سکوهای فشارافزایی است/ ساخت پالایشگاه آناهیتا در آینده‌ای نزدیک

قرارگاه خاتم‌ آماده همکاری برای ساخت سکوهای فشارافزایی است/ ساخت پالایشگاه آناهیتا در آینده‌ای نزدیک 2022-12-13T19:11:23+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، سیدحسین هوش‌السادات امروز (سه‌شنبه، ۲۲ آذرماه) به مناسبت سی‌وسومین سالروز تأسیس قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشریح اقدام‌های انجام‌شده این قرارگاه و وضع پروژه‌های در حال اجرا گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) از سال پیش طرحی را با عنوان طرح ۵۰ در ۵۰ آغاز کرد تا بر این اساس ۵۰ پروژه عمده و مهم کشور در ۵۰ هفته به بهره‌برداری برسد که از این تعداد ۵۰ پروژه به‌صورت کامل یا فازی تکمیل شده است.

وی در تشریح پروژه‌های مرتبط با وزارت نفت در حا اجرای قرارگاه نیز تصریح کرد: شرکت صدرا ساخت دو سکوی میدان رشادت را در اختیار دارد که یکی از این سکوها تقریباً رو به تکمیل است و انتظار می‌رود تا پایان امسال برای حمل و نصب در محل آماده شود و سکوی دیگر نیز در زمان خود آماده و برای حمل و نصب اقدام می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با بیان اینکه توسعه میدان‌های نفت و گاز و موضوع فشارافزایی در کشور در اولویت است، گفت: مخزن میدان گازی پارس‌جنوبی به‌دلیل برداشت گاز دچار افت فشار می‌شود و بر اساس تأکید وزیر نفت، باید فشارافزایی برای تأمین خوراک پالایشگاه‌ها انجام شود.

هوش‌السادات اجرای طرح‌های فشارافزایی را منوط به ساخت سکوهای فشارافزایی دانست و اظهار کرد: مذاکراتی در این باره انجام شده است و اگر قرار باشد این طرح‌ها اجرا شود باید از همه ظرفیت‌های کشور از جمله قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) و شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) استفاده شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه تجربه ساخت چنین سکوهایی با حجم ۷ هزار تن در کشور وجود ندارد و چگونه قرار است انجام شود، افزود: در بسیاری از طرح‌ها از جمله پالایشگاهی به عظمت ستاره خلیج‌فارس تجربه ساخت وجود نداشت و در سکوهای دریایی پارس جنوبی و بسیاری دیگر از کارها تجربه چندانی وجود نداشت و مردم ایران در شرایط تحریم دست روی دست نمی‌گذارند و کارهای نشد را ممکن می‌کنند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با بیان اینکه ساخت سکوی فشارافزایی بسیار پیچیده است، اظهار کرد: فناوری ساخت این سکوها در انحصار چند شرکت محدود بین‌المللی است، اما وزارت نفت به این موضوع ورود کرده است و شرکت‌های داخلی نیز ابراز آمادگی کرده‌اند و به‌ویژه ساخت توربوکمپرسورهای سازگار با گازهای ترش میدان نیازمند مواد خاصی است که کار آن از سوی شرکت‌های خاص ایرانی آغاز شده است.

سکوی ۷ هزار تنی میدان رشادت سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود

هوش‌السادات با بیان اینکه ساخت سکوهای فشارافزایی در بخش دریا و خشکی در برنامه است، تصریح کرد: شرکت صدرا ساخت سکوی دوم رشادت با حجم ۷ هزار تن را در حال اجرا دارد و در این زمینه از تجربه لازم برخوردار است، این سکو اوایل ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد و هم‌اکنون ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت دارد و بعضی از تجهیزات آن باید وارد یا در داخل ساخته شود.

وی درباره پالایشگاه‌های میعانات گازی و برنامه این قرارگاه برای ساختن پالایشگاه‌های بیشتر گفت: ساخت پالایشگاه باید متناسب با ظرفیت خوراک در کشور انجام شود. هم‌اکنون، براساس خوراک میعانات گازی موجود، پالایشگاه‌های ستاره خلیج‌فارس، مهر خلیج‌فارس و یک پالایشگاه دیگر در منطقه سیراف که مجوز ساخت دریافت کرده است، کفایت می‌کند و در صورت سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی و تأمین خوراک باید برای ساخت پالایشگاه‌های جدید برنامه‌ریزی کرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) درباره ساخت پالایشگاه‌های نفتی نیز تصریح کرد: قرارگاه سازندگی در این پروژه‌ها فعالیت‌هایی داشته و اکنون نیز برای ساخت چنین پالایشگاه‌هایی اعلام آمادگی کرده است از جمله پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و طرح‌های ارتقای کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه‌های نفتی از جمله پالایشگاه بندرعباس و تبریز.

ساخت پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه در آینده نزدیک

هوش‌السادات درباره طرح احداث پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه نیز توضیح داد: اقدام‌های خوبی برای احداث این پالایشگاه شده است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد آغاز عملیات اجرایی این پالایشگاه باشیم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره همکاری‌های نفتی برون‌مرزی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء نیز گفت: مذاکراتی با ونزوئلا برای فعالیت‌های نفتی داشته‌ایم که هنوز به نتیجه نرسیده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء درباره اینکه قرارگاه تلاشی برای رقابت با شرکت‌های خصوصی ایرانی ندارد، افزود: در مناقصه‌ها هیچ‌گاه از جنبه رقابتی وارد نمی‌شویم و در بسیاری از پروژه‌ها حتی عرصه را برای شرکت‌های خصوصی کوچک و بزرگ باز می‌گذاریم، از طرفی به قرارگاه ابلاغ شده است که به پروژه‌های زیر ۲۰۰ میلیارد تومان ورود نکنیم، اما قرارگاه این عدد را به ۵ برابر افزایش داده و به هزار میلیارد تومان رسانده است، مگر آنکه پروژه در شرایط خاص باشد. برای مثال در مناطق مرزی باشد و پیمانکار دیگری ورود نکند، یا پیمانکار طرح را نیمه‌کاره رها کرده باشد.

هوش‌السادات در پاسخ به سوال خبرنگار شانا مبنی بر نیاز وزارت نفت به سرمایه‌گذاری در حوزه بالادست به‌منظور تأمین امنیت انرژی کشور در سال‌های آتی و تأکید بر نیاز مبرم از سوی وزیر نفت و راهکار قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اظهار کرد: این موضوع بیشتر متوجه وزارت نفت است. برخلاف تصور برخی مبنی بر اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء بازوی اقتصادی سپاه پاسداران است، این قرارگاه بازوی سازندگی دولت‌ها بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی بوده است و توانایی مالی خیلی بالایی ندارد.

وی با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء توانایی فنی و مهندسی بالایی دارد، تصریح کرد: برای کمک به دولت آماده همکاری با شرکت‌های خارجی است که توانایی سرمایه‌گذاری بالا دارند و با تأمین سرمایه از سوی شرکت‌های خارجی، قرارگاه می‌تواند برای تأمین نیازهای داخل و اهداف صادراتی همکاری کند.

ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ تا پایان سال به نتیجه می‌رسد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء درباره طرح توسعه یکپارچه میدان آزادگان گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سهم بسیار کمی در این طرح دارد و بیشتر سهام آن در اختیار بانک‌ها است و قرارگاه باید میزانی از سرمایه اولیه را تأمین می‌کرد که با توجه به مشکلاتی که داشته است تاکنون موفق به تأمین آن نشده و امیدواریم بتوانیم این اقدام را انجام دهیم.

هوش‌السادات به دیگر میدان‌های در دست مذاکره برای توسعه از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء اشاره کرد و افزود: مذاکراتی با وزارت نفت در دست اقدام است که در صورت به نتیجه رسیدن از سوی وزارت نفت اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی درباره وضعیت طرح توسعه ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ نیز تصریح کرد: این طرح بسیار بزرگ و مهم بود که امیدواریم برای ۲۲ بهمن یا حداکثر پایان سال و نیمه‌شعبان فاز اول آن آماده شود. پروژه تکمیل و عمده کارها انجام شده است، برخی تجهیزات که باید به کشور وارد می‌شد به‌واسطه جنگی که در اوکراین به‌وجود آمد، تأمین نشدند که از منابع داخلی در حال تأمین آنها هستیم و امیدواریم با همکاری کارفرما یعنی هلدینگ خلیج‌فارس فاز اول امسال به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است در این نشست خبری مرکز پایش پروژه‌های خاتم‌الانبیاء رونمایی شد. این مرکز وظیفه رصد و پایش تمامی پروژه‌های در دست اقدام قرارگاه را با ۶۰ دوربین نظارتی به‌صورت برخط و بر بستر اینترانت به‌عهده دارد، همچنین بنا است ۴۰ دوربین دیگر نیز در محل پروژه‌ها نصب شود تا نظارت و راهبری طرح‌های در دست اقدام قرارگاه تسهیل شود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۱۲/۰۶؛ بارش برف و باران در سراسر کشور/ هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان

 هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۱۲/۰۶؛ بارش برف و باران در سراسر کشور/ هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان
2024-02-26T07:07:30+03:30
سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف، باران و کاهش محسوس دما هشدار سطح نارنجی آسیب به نهاده‌ها و محصولات را برای کشاورزان ۱۹ استان کشور صادر کرد.

شارژ مرحله سوم طرح ملّی «یسنا» انجام شد

 شارژ مرحله سوم طرح ملّی «یسنا» انجام شد
2024-02-26T07:07:29+03:30
شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا، به حساب یارانه سرپرستان خانوار مشمول واریز شد.

۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه برق‌آبی جدید احداث می‌شود

 ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه برق‌آبی جدید احداث می‌شود
2024-02-26T07:07:29+03:30
معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینکه نیروگاه‌های برق‌آبی آمادگی دارند در تابستان سال ۱۴۰۳ با حداکثر ظرفیت در مدار قرار ...

انجام پروازهای فرودگاه امام با وجود بارش برف

 انجام پروازهای فرودگاه امام با وجود بارش برف
2024-02-26T07:07:28+03:30
شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به بارش برف از اجرای عملیات اوره پاشی در معابر دسترسی خبر داد و اعلام کرد: دید افقی در فرودگاه امام ۳۰۰ متر است.

"کشاورزی آینده" - ۳ | ۱۰ اتفاق برتر شکل‌دهندۀ آیندۀ «کشاورزی دقیق»

 "کشاورزی آینده" - ۳ | ۱۰ اتفاق برتر شکل‌دهندۀ آیندۀ «کشاورزی دقیق»
2024-02-26T07:07:28+03:30
با استمرار پیشرفت و توسعۀ فناوری، آیندۀ کشت دقیق، فرصت‌های هیجان‌انگیزی پیش روی انسان قرار خواهد داد. در این یادداشت به ۱۰ رویداد از بین رویدادهای برتر این ...

افت ۷۸.۲ درصدی بارش‌ها در کرمان/ بارش‌ها در کشور ۳۷.۹ درصد کم شد

 افت ۷۸.۲ درصدی بارش‌ها در کرمان/ بارش‌ها در کشور ۳۷.۹ درصد کم شد
2024-02-26T07:07:27+03:30
بر اساس داده‌ها و اطلاعات سازمان هواشناسی بارش‌ها در کشور تا ۴ اسفند نسبت به دوره بلندمدت ۳۹.۷ درصد کاهش یافته است. بارش‌ها تنها در ۴ استان مثبت بوده است.

ایران‌ایر ۳۴ فروند هواپیما دارد

 ایران‌ایر ۳۴ فروند هواپیما دارد
2024-02-26T07:07:27+03:30
عضو هیئت مدیره هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این‌که تعداد ناوگان هوایی ایران ۳۴ فروند است، گفت: هما با هواپیماهای ATR به ۱۴ شهر کم‌برخوردار پروا...

جاده چالوس یکطرفه شد/ بارش برف و باران در جاده‌های ۲۹ استان

 جاده چالوس یکطرفه شد/ بارش برف و باران در جاده‌های ۲۹ استان
2024-02-26T07:07:27+03:30
مرکز مدیریت راههای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از یکطرفه شدن آزادراه‌ تهران-شمال و محور چالوس و بارشر برف و باران در جاده‌های ۲۹ استان خبر داد.

ایران رسما وارد زمستان شد/ لزوم مصرف بهینه برق و‌ گاز با کاهش محسوس دمای هوا

 ایران رسما وارد زمستان شد/ لزوم مصرف بهینه برق و‌ گاز با کاهش محسوس دمای هوا
2024-02-26T07:07:26+03:30
سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به بارش برف در اکثر نقاط کشور و کاهش محسوس دمای هوا، هموطنان نسبت به کاهش مصرف برق و‌گاز اقدام نمایند.

سازمان مالیاتی: رسید دستگاه‌های کارتخوان فقط تا سال ۱۴۰۴ معتبر است

 سازمان مالیاتی: رسید دستگاه‌های کارتخوان فقط تا سال ۱۴۰۴ معتبر است
2024-02-26T07:07:26+03:30
معاون پژوهش سازمان امور مالیاتی گفت: برای برخی مودیان تا سال ۱۴۰۴ رسید دستگاه‌های کارتخوان به عنوان صورتحساب الکترونیکی تلقی می‌شود.

ظرفیت اسمی تولید برق کشور به ۹۲ هزار و ۵۵ مگاوات رسید/ افزایش ۱۲۵۰ مگاواتی در ۱۰ ماه

 ظرفیت اسمی تولید برق کشور به ۹۲ هزار و ۵۵ مگاوات رسید/ افزایش ۱۲۵۰ مگاواتی در ۱۰ ماه
2024-02-26T07:07:26+03:30
در پایان دهمین ماه سال، ظرفیت اسمی تولید برق کشور به ۹۲هزار و ۵۵ مگاوات رسید که از این رقم، واحدهای حرارتی با مجموع ظرفیت منصوبه ۷۴هزار و ۸۷۸ مگاوات سهمی ۸۱...

الگوریتم مجریان ذی‌صلاح ساختمان‌ها هفته آینده ابلاغ می‌شود

 الگوریتم مجریان ذی‌صلاح ساختمان‌ها هفته آینده ابلاغ می‌شود
2024-02-26T07:07:25+03:30
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان از ابلاغ الگوریتم مجریان ذی‌صلاح ساختمان‌ها طی هفته آینده خبر داد.

ورودی آب رودخانه‌های اصلی به دریاچه ارومیه ۳ برابر شد

 ورودی آب رودخانه‌های اصلی به دریاچه ارومیه ۳ برابر شد
2024-02-26T07:07:25+03:30
رئیس حوضه آبریز رودخانه ارس گفت: با توجه به حجم رهاسازی‌ها و اقدام‌های نرم‌افزاری انجام شده و به برکت بارش‌های زمستانه امسال سطح دریاچه به تراز ۱۲۷۰.۲ متر و...

سقف منابع تحقق پذیر در بودجه ۱۴۰۳ رعایت شد

 سقف منابع تحقق پذیر در بودجه ۱۴۰۳ رعایت شد
2024-02-26T07:07:24+03:30
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در لایحه ۱۴۰۳ ضمن اجتناب از بیش برآوردی در منابع مالی دولت، برخی از منابع نسبت به سال جاری کاهش داده شده است.

پیش‌بینی افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری

 پیش‌بینی افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری
2024-02-26T07:07:24+03:30
با توجه به استقرار یک جبهه هوای سرد از امروز و ورود دو سامانه بارشی به کشور از سمت غرب، پیش‌بینی می‌شود مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده، طی هفت...

فرصت ۳ روزه سامانه یکپارچه برای جایگزینی خودروها+ جدول

 فرصت ۳ روزه سامانه یکپارچه برای جایگزینی خودروها+ جدول
2024-02-26T07:07:24+03:30
طرح تبدیل اختیاری محصولات شرکت بهمن موتور ویژه متقاضیان سامانه یکپارچه تخصیص خودروهای داخلی (با نوبت تحویل زمستان ۱۴۰۲) آغاز شد.

جزئیات میانگین حقوق کارکنان دولت/ کارمندان در ۱۴۰۱ چقدر حقوق گرفتند؟

 جزئیات میانگین حقوق کارکنان دولت/ کارمندان در ۱۴۰۱ چقدر حقوق گرفتند؟
2024-02-26T07:07:23+03:30
با توجه به اطلاعات سامانه حقوق و مزایای کارکنان دولت، میانگین ناخالص پرداختی به کارمندان دولت برابر حدود ۱۵ میلیون تومان بوده است.

تحلیل | اشکال مبنایی «خلق پول» توسط افراد یا نهادهای خصوصی

 تحلیل | اشکال مبنایی «خلق پول» توسط افراد یا نهادهای خصوصی
2024-02-26T07:07:23+03:30
به‌صورت سنتی و طی هزاران سال، مردم دنیا به این نتیجه رسیده‌اند، و این اصل را بدیهی می‌گیرند که پول معتبر است، چون لابد حاکمیتی که همچون کوه پشت این اعتبار ا...

انتقاد رهبری از واردات بنزین درست بود/ ۴۹درصد یارانه انرژی در جیب دو دهک پردرآمد جامعه

 انتقاد رهبری از واردات بنزین درست بود/ ۴۹درصد یارانه انرژی در جیب دو دهک پردرآمد جامعه
2024-02-26T07:07:22+03:30
رئیس اتحادیه انجمن‌های علمی انرژی از واردات ۴ میلیارد دلاری بنزین و گازوئیل خبر داد و گفت: مقام معظم رهبری به‌درستی ابراز نارضایتی کردند، کلام ایشان بر این ...

عقب‌ماندگی شدید پروژه‌های نهضت ملی مسکن پردیس/ پیشرفت ۵۸ درصدی پس از ۴ سال

 عقب‌ماندگی شدید پروژه‌های نهضت ملی مسکن پردیس/ پیشرفت ۵۸ درصدی پس از ۴ سال
2024-02-26T07:07:22+03:30
درحالی حدود ۴ سال از آغاز ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن (طرح اقدام ملی) شهر پردیس می‌گذرد که پیشرفت این واحدها به ۵۸ درصد رسیده است.

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵ |برنت ۸۱ دلار و ۶۲ سنت شد

 قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵ |برنت ۸۱ دلار و ۶۲ سنت شد
2024-02-24T08:40:43+03:30
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۵ سنت معادل ۲.۴۵ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۶۲ سنت رسید.

برپایی نمایشگاه های بهاره در ۵ نقطه تهران از ۱۵ اسفند

 برپایی نمایشگاه های بهاره در ۵ نقطه تهران از ۱۵ اسفند
2024-02-24T08:40:43+03:30
نایب رئیس اتاق اصناف تهران گفت: نمایشگاه‌های بهاره در ۵ نقطه‌ شهر تهران و به مدت ۱۰ روز برپا می‌شود.

رویترز: پاکستان به‌‌رغم تحریم‌ها خط لوله انتقال گاز ایران را می‌سازد

 رویترز: پاکستان به‌‌رغم تحریم‌ها خط لوله انتقال گاز ایران را می‌سازد
2024-02-24T08:27:21+03:30
رویترز طی گزارشی نوشت اسلام آباد در فکر نهایی کردن اولین فاز خط لوله ۸۰ کیلومتری گاز با ایران است‌ تا از جریمه احتمالی ۱۸ میلیارد دلاری دوری کند.

"کشاورزی آینده" - ۲ | معرفی رویکرد «کشاورزی دقیق»

 "کشاورزی آینده" - ۲ | معرفی رویکرد «کشاورزی دقیق»
2024-02-24T08:27:21+03:30
«کشت دقیق» یا «کشاورزی دقیق» نوعی خاص از مدیریت مزرعه یا باغ یا اصطلاحاً «سایت کشاورزی» است که در آن به‌جای اینکه با کل مجموعه...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-24T08:14:00+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه: شعار سال در حال محقق شدن است

 رئیس سازمان برنامه و بودجه: شعار سال در حال محقق شدن است
2024-02-23T15:47:14+03:30
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تداوم رشد اقتصادی در فصل پاییز و همچنین کاهش تورم در بهمن ماه نوشت: شعار سال یعنی رشد اقتصادی و کاهش تورم در حال محقق...

جزئیات رشد اقتصادی ۵ درصدی در پاییز + جدول

 جزئیات رشد اقتصادی ۵ درصدی در پاییز + جدول
2024-02-23T13:40:41+03:30
در پاییز امسال رشد اقتصادی گروه خدمات ۴.۶ درصد، صنعت ۱.۳ درصد، ساختمان ۰.۴ درصد، معدن ۰.۳ درصد و کشاورزی منفی ۱ درصد بوده است.

بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم مالیاتی تا پایان اسفند ماه تمدید شد

 بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم مالیاتی تا پایان اسفند ماه تمدید شد
2024-02-23T13:27:13+03:30
بر اساس بخشنامه رئیس سازمان امور مالیاتی طرح بخشودگی صد درصدی جرائم مالیاتی تا پایان اسفند ماه تمدید شد.

مخالفت بانک مرکزی با اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی به یک خودروساز

 مخالفت بانک مرکزی با اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی به یک خودروساز
2024-02-23T12:34:02+03:30
بانک مرکزی با اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی به یک خودروساز مخالفت کرد.

افزایش ۳۵ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ مرز پرویزخان دروازه نوظهور ترانزیتی در ایران

 افزایش ۳۵ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ مرز پرویزخان دروازه نوظهور ترانزیتی در ایران
2024-02-23T11:40:34+03:30
ترانزیت خارجی از مسیر ایران در ۱۱ ماهه سال جاری با ۳۵ درصد افزایش به رقم ۱۶ میلیون و ۱۲۲ هزار تن رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)