میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، سید علی حسینی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه باید نگاه به دریا، حمل و نقل دریایی، توسعه بنادر و اقتصاد دریامحور بلندمدت باشد و با برنامه ریزی دارای چشم انداز و منسجم شرایط مطلوبی را برای تغییر و تحول در این حوزه رقم بزنیم، اظهار داشت: نباید اقتصاد دریامحور صرفاً به تمرکز فعالیتها در چند بندر بزرگ تجاری کشور خلاصه شود بلکه باید تمامی ظرفیتهای دریایی و بندری را فعال کرد.
وی ادامه داد: باید بتوانیم از ظرفیت بنادر کوچک به خوبی استفاده کنیم و در کنار بنادر بزرگ تجاری، حلقه فعالیتها در حوزه دریایی و بندری را گسترش دهیم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه دارای ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در کشور و از سواحل بسیار خوبی در جنوب ایران برخوردار هستیم، گفت: علاوه بر اقتصاد دریا باید روی جذابیتهای دریا هم کار کنیم و مقوله بار و مسافر را با یکدیگر مدنظر قرار دهیم.
حسینی با اشاره به اینکه ایران از نظر لجستیکی در شرایط فوق العاده ای قرار دارد و میتواند محور تردد شناورها در منطقه باشید، عنوان کرد: باید در حوزه سوخت بانکرینک، تدارکات دریایی، سفر و گردشگری دریایی فعالیتهای خود را توسعه بخشیم و با توجه به اینکه در نقطه استراتژیک منطقه قرار گرفتهایم از این موهبت به خوبی استفاده کنیم و سطح فعالیتهای دریایی کشور را ارتقا بخشیم.
وی با تصریح اینکه متأسفانه در رابطه با استفاده از فرصتهای اقتصادی دریا، اقتصاد دریامحور و فرهنگ عمومی دریایی شرایط خوبی نداریم، بیان کرد: یکی از نکات بسیار مهم توجه وِیژه مسئولان به اقتصاد دریامحور است و در عین حال مردم باید مشاغل دریایی و فرصتهای اقتصادی دریا را بشناسند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در خصوص دغدغههای مقام معظم رهبری در خصوص توسعه سواحل مکران و نتیجه بخش نبودن فعالیتها علی رغم ظرفیت بالای اقتصادی و دریایی این منطقه، گفت: توسعه سواحل مکران شاخصهای مختلفی دارد که باید در دستورکار قرار گیرد اما متأسفانه با وجود تلاشهای مختلف در دولتهای گذشته فعالیتها نتیجه بخش نبوده است و باید در این رابطه تجدیدنظر کنیم.
حسینی با اشاره به اینکه توسعه چابهار میتواند توسعه سواحل مکران را در پی داشته باشد، خاطرنشان کرد: علاوه بر چابهار صحبتهای مختلفی در مورد بندر جاسک مطرح میشود و باید شاهد فعالیت جدی این دو بندر در سواحل مکران باشیم و با سرمایه گذاری مناسب و توسعه فعالیتها در بخش ترانزیت، صادرات و واردات، حمل و نقل دریایی شرایطی را ایجاد کنیم که به توسعه سواحل مکران منجر شود.
منبع : خبرگزاری مهر
کنترل نقدینگی منحنی تورم را نزولی کرد
طراحی قطار سریعالسیر تهران-مشهد آغاز شد
ظرفیت ۲۰میلیارددلاری بازار جدید ارزی/ فروشِ کوتاژ شفاف میشود؟
صادرات قطعات ریلی به قلب اروپا
ویترین تسنیم شماره ۶۶۷/ «باجخواری»
چهار ضلعی رکود به نفع حداقل بگیران؛ بیکاری بیشتر میشود
دولت نباید در مقابل طلافروشان کوتاه بیاید!
۵۰۰ میلیون دلار ارز اشخاص صرف واردات محصولات باغی شد
صندوق توسعه را توسعه دهیم تا توسعه پیدا کنیم
سد «قیزقلعهسی» نمادی از دوستی مردم ایران و آذربایجان است
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
ریزش کم سابقه شاخص بورس/ معاملات پالایشیها ابطال شد
نقطهضعف در کارنامه مثبت رشد اقتصادی/ دولت کشاورزی را دریابد
فرصت ۲۰ روزه مودیان مالیاتی برای ارسال فهرست حقوق بگیران
دهه «رکود، عبرت، تجربه»/ رفاهی که در دهه ۹۰ از دست رفت
نامه عشقی به وزیر نفت برای اصلاح قیمتگذاری خوراک پالایشیها
روایت بانک جهانی از کاهش ۳ سطح فقر در ایران + سند
ترخیص۹۶ درصدی اقلام وارداتی/ایستایی۸۰۰میلیون دلارکالای اساسی
واردات ۹۰۰ میلیون دلار موبایل لوکس در۱۴۰۲/ ارز خودرو شفاف شد
فهرست اقلام کالاهای دریافت کننده ارز در سال ۱۴۰۲ + جزئیات
هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
ایران پاسخ درخوری به رژیم کودککش صهیونیستی داد
ریزش قیمتها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
هشدار قرمز بارشهای سیلآسا در ۵ استان
شرایط عادی در پمپبنزینها/ تکذیب بزرگنمایی رسانههای معاند
گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد