میرنیوز

پیشتازی ۴ استان و کلانشهر در صرفه‌جویی مصرف برق

پیشتازی ۴ استان و کلانشهر در صرفه‌جویی مصرف برق 2022-12-12T16:11:23+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، "عبدالامیر یاقوتی" در همین خصوص از بررسی میزان صرفه‌جویی بخش خانگی به تفکیک شرکت‌های توزیع در تابستان سال جاری خبر داد و گفت: بر این اساس ۳ میلیارد و ۸۹ میلیون کیلووات ساعت صرفه‌جویی از ابتدای خرداد تا پایان شهریور امسال از سوی بخش خانگی انجام شد که با پرداخت حدود ۱,۲۰۰ میلیارد تومان پاداش به مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت و نسبت به مدت مشابه پارسال برق کمتری مصرف کردند، همراه بود.
مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و برنامه‌ریزی امور مشتریان توانیر افزود: تابستان امسال حدود ۴۰ درصد مشترکان خانگی مشمول تخفیف شدند و رشد سرانه مصرف برق خانگی طی ۶ ماه نخست امسال ۲ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

نقش رسانه در کاهش معنادار مصرف برق خانگی
یاقوتی متوسط رشد مصرف برق خانگی طی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ را بین ۵ تا ۶.۵ درصد عنوان کرد و گفت: مقایسه انرژی فروخته شده ۶ ماه نخست امسال با سال گذشته نشان می‌دهد رشد مصرف این بخش به طور متوسط حدود ۲ درصد کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: امسال از مجموع ۵۸ میلیون قبض برق صادر شده در بخش خانگی حدود ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک مشمول پاداش صرفه‌جویی مصرف شدند.
مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و برنامه‌ریزی امور مشتریان توانیر با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در کنار استفاده از نظام تعرفه‌بندی صحیح و پاداش صرفه‌جویی نقش مهمی در کسب این موفقیت داشته است، خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات برنامه‌های مختلف تلویزیونی به‌ویژه از مرکز پایش صنعت برق پخش شد و به طور روزانه و در چند نوبت هشدارهایی به مردم ارائه و تغییرات مصرف برق را مشاهده کردیم.
وی با اشاره به نمایش و انتشار برنامه‌های متعدد آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها در دوره گرم امسال، اظهار داشت: برخی از این برنامه‌ها تأثیر مستقیم و آنی در اصلاح الگوی مصرف داشتند و تأثیر برخی نیز در دوره زمانی بیشتری اتفاق افتاد و در مجموع امسال کاهش معناداری در مصرف برق خانگی را مشاهده کردیم که نقش مؤثری در تأمین برق پایدار در طول فصل تابستان داشت.
یاقوتی تعرفه‌های برق و پاداش صرفه‌جویی مصرف را با تأثیر آنی همراه دانست و افزود: این طرح مشترک را ترغیب می‌کند متناسب با تغییرات تعرفه و پاداش، نسبت به اصلاح الگو، برنامه‌ریزی و اقدام کند و در عین حال رشد تورم می‌تواند از اثربخشی آن بکاهد، اما اقدامات فرهنگ‌سازی با تأثیرگذاری بلند مدت، از ماندگاری بیشتری برخوردار است و در رفتار مردم نهادینه می‌شود.
بر اساس این گزارش، یافته‌های گزارش صرفه‌جویی بخش خانگی طی تابستان امسال که به تفکیک شرکت‌های توزیع برق از سوی دفتر مدیریت انرژی و برنامه‌ریزی امور مشتریان توانیر انجام شد نشان می‌دهد، فعالیت‌های اطلاع رسانی و آگاه‌سازی در کنار استفاده از نظام تعرفه‌بندی صحیح قیمت برق و ایجاد مشوق‌های لازم برای همکاری مشترکان در اصلاح الگوی مصرف برق، از مهمترین ابزارهای مدیریتی برای تأمین برق اقتصادی است.
این تحلیل که مصارف برق خانگی و جا به جایی مشترکان در پله‌های مختلف مصرف در بازه ابتدای خرداد تا پایان شهریور طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را مورد بررسی قرار داده، نشان می‌دهد امسال سهم مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کردند نسبت به سال قبل افزایش یافته همچنین تعداد مشترکان در پله‌های با مصرف بیش از ۵ برابر الگو، کاهش داشته و بیشترین جا به جایی و اصلاح الگو در بازه تا ۱.۵ برابر الگو اتفاق افتاده است.
این گزارش می‌افزاید: با اصلاح تعرفه‌های برق در بهمن ۱۴۰۰ نرخ برق مشترکان پرمصرف نسبت به قبل افزایش چشمگیر داشته و در عین حال مشترکانی که تا سقف الگو مصرف داشتند، نرخ برق آنها تغییر چندانی نداشته و حتی پاداش صرفه‌جویی به آنها تعلق گرفته است.
همچنین در طرح ۱=۵ نیز با هدف تشویق مشترکان خانگی به کاهش مصرف و رعایت الگوی مصرف برق، به ازای کاهش هر کیلووات ساعت مصرف برق نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵۰۰ تومان پاداش صرفه‌جویی پیش‌بینی شد.
در این گزارش آمده است: با اقدامات فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی گسترده به مشترکان پرمصرف مبنی بر افزایش نرخ برق آنها و هشدارهای محدودسازی مصرف در کنار اقبال مشترکان به کاهش مصرف و استفاده از تشویق‌های در نظر گرفته شده در بخش خانگی، شاهد کاهش سرانه مصرف برق خانگی نسبت به سال‌های قبل بودیم.
نتایج این گزارش که سرانه مصرف برق، تغییرات آن و میزان کاهش مصرف را به تفکیک شرکت‌های توزیع و بر اساس مقدار مصرف و تعداد روز قبض‌های صادر شده مورد بررسی قرار داده حاکی است سرانه مصرف برق در اکثر شرکت‌های توزیع کاهش داشته و سبب شده سرانه ماهانه مصرف برق خانگی طی ماه‌های گرم از ۳۵۳ کیلووات ساعت در سال ۱۴۰۰ به ۳۲۳ کیلووات ساعت در سال جاری کاهش یابد و در نتیجه حدود ۳۰۸۹ گیگاوات ساعت صرفه‌جویی در دوره مورد مطالعه به ثبت برسد.

پیشتازی ۴ استان و کلانشهر در صرفه‌جویی مصرف برق
یافته‌های مطالعاتی دفتر مدیریت انرژی و امور مشتریان توانیر بیانگر پیشتازی چهار استان و کلانشهر شامل تهران بزرگ (منطقه عادی)، مازندران (گرم ۴)، خوزستان (گرم ۱) و اهواز (گرم ۱) در صرفه‌جویی مصرف برق طی ایام اوج بار امسال است.
بر این اساس، مشترکان خانگی توزیع برق تهران بزرگ، تابستان امسال با ۴۹۲ گیگاوات ساعت صرفه‌جویی نسبت به مدت مشابه سال قبل، رکورد بیشترین میزان صرفه‌جویی ایام اوج بار ۱۴۰۱ را به خود اختصاص دادند و مشترکان خانگی شرکت‌های توزیع برق مازندران با ۳۵۹ گیگاوات ساعت، خوزستان با ۳۵۸ گیگاوات ساعت و اهواز با ۲۳۲ گیگاوات ساعت کاهش، رتبه‌های بعدی بیشترین میزان صرفه‌جویی برق کشور را احراز کردند.
در این گزارش، از منظر کاهش سرانه مصرف ماهانه برق خانگی، مشترکان شرکت‌های توزیع برق اهواز با ۱۴۹ کیلووات ساعت کاهش، خوزستان با ۱۱۰ کیلووات ساعت کاهش، مازندران با ۶۴ کیلووات ساعت کاهش، گلستان و بوشهر هر یک با ۴۲ کیلووات ساعت کاهش، لرستان با ۳۹ کیلووات ساعت کاهش، تهران بزرگ با ۳۸ کیلووات ساعت کاهش، ایلام با ۳۲ کیلووات ساعت کاهش، غرب مازندران با ۲۴ کیلووات ساعت کاهش، یزد با ۱۶ کیلووات ساعت کاهش، قزوین با ۱۵ کیلووات ساعت کاهش، قم با ۱۴ کیلووات ساعت کاهش و استان‌های خراسان رضوی و البرز هر یک با ۱۰ کیلووات ساعت کاهش به ترتیب بیشترین کاهش سرانه مصرف برق خانگی در اوج بار امسال را داشتند.

عملکرد روابط عمومی‌های صنعت برق در نیمه نخست امسال
گزارش روابط عمومی و امور بین الملل توانیر از انجام بیش از ۱۸۰ هزار فعالیت متنوع اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مدیریت مصرف برق از سوی روابط عمومی‌های صنعت برق در ۶ ماه نخست امسال حکایت دارد که از طریق رسانه ملی، خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری و مطبوعات، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات محیطی و مراکز آموزشی و ترویجی انعکاس داشته است.
ارسال بیش از ۱۰۰ هزار پیامک اطلاع‌رسانی برای بخشی از مشترکان بر اساس الگوی مصرف، تولید و نشر ۳۲ هزار و ۸۷۰ محتوای مدیریت مصرف در کانال‌های پرمخاطب اجتماعی، بیش از ۱۵ هزار و ۸۰۰ مورد زیرنویس آموزشی و اطلاع‌رسانی، ساخت تیزر و تولید موشن گرافی، اینفوگراف و آرم آگهی و پخش از شبکه‌های تلویزیونی ملی و استانی، استفاده از مبلمان شهری، پارک‌ها و پایانه‌های مسافربری هوایی و زمینی و قطارها در انتشار و ترویج فرهنگ مصرف بهینه برق، ۳۸۷۶ مورد تولید محتوای چند رسانه‌ای، ۲۷۶۰ برنامه آموزشی و ترویجی، نزدیک به ۲۰۰۰ پوشش خبری مستمر صنعت برق در شبکه‌های استانی، ۲۳۸۹ مورد هماهنگی با شهرداری‌های مراکز استان‌ها و استفاده از بنر، پوستر و بیلبوردهای تبلیغات شهری جهت پیام‌های مدیریت مصرف و ۱۱۹۸ مورد فرهنگ‌سازی از طریق تلویزیون‌های شهری تنها بخشی از اقدامات گسترده روابط عمومی‌های صنعت برق در ۶ ماه نخست امسال محسوب می‌شود که نمایانگر نقش ارزنده نیروهای فرهنگی صنعت برق در هم‌افزایی ملی و گذار بی‌دغدغه از تابستان امسال است.
علاوه بر آن ۹۸۶ مورد حضور کارشناسان مدیریت مصرف برق در برنامه‌های پرمخاطب و خانواده محور سیما، نصب ۸۳۰ بنر در بیلبوردهای سازمانی شرکت‌های زیرمجموعه صنعت برق، ۷۵۰ مورد پاسخگویی سریع و رفع شبهات خبری در رسانه‌ها، ۶۸۹ مورد استفاده از ظرفیت‌های اطلاع رسانی سایر سازمان‌ها و مراکز، تهیه ۵۳۰ کلیپ مفهومی منطبق با مؤلفه‌های فرهنگی استان‌ها، ۴۳۰ مورد همکاری با آموزش و پرورش برای ارتقای سواد رسانه‌ای دانش آموزان، ۴۲۳ مورد استفاده از ظرفیت هنرمندان در پویش‌های مدیریت مصرف، انتشار ۴۲۱ مقاله و یادداشت خبری با موضوع مدیریت مصرف، ۴۰۹ مورد بهره‌گیری از ظرفیت‌های ترویجی و آموزشی تشکل‌های مردم نهاد و ۶۰ مورد پژوهش و افکارسنجی با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی به مرحله اجرا درآمده است.
همچنین اجرای ده‌ها مورد فعالیت در زمینه‌هایی چون ایجاد کانال ویژه اطلاع رسانی به نمایندگان مجلس و ائمه جماعات، استفاده از ظرفیت اینفلوئنسرها، برگزاری مسابقه در شبکه‌های اجتماعی، ارسال محتوا به پایگاه اطلاع رسانی دولت، مصاحبه با اساتید و نخبگان صنعت برق، برگزاری تورهای رسانه‌ای و نشست‌های خبری با مدیران ارشد صنعت برق، تولید و پخش مستند پروژه‌های صنعت برق در شبکه‌های ملی و استانی، مشارکت در تولید برنامه‌های سرگرمی، طنز و مسابقات کودک در حوزه مدیریت مصرف برق و غیره بخش دیگری از اقدامات فرهنگ‌سازی روابط عمومی‌های صنعت برق در نیمه نخست امسال است که هماهنگ با اقدامات فنی صنعت برق تابستان بدون خاموشی را برای مردم و بخش‌های تولیدی کشور به ارمغان آورد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است

 هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
2024-04-14T14:25:05+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار شده است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
2024-04-14T14:11:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط

 آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
2024-04-14T14:11:37+03:30
دومین حراج سکه در سال جدید بناست از ساعت ۱۲ فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی آغاز شود.

ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد

 ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد
2024-04-14T14:11:37+03:30
رئیس اتاق ایران گفت: نیروهای رزمنده ایران پاسخ درخوری به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی داد و امیدواریم این تنبیه اخلاقی برای همه دنیا باشد.

ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد

 ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
2024-04-14T14:11:36+03:30
بعد از پاسخ ایران به اسرائیل و کاهش هیجانات در بازار ارز، ریزش قیمت ها در بازار طلا وسکه هم آغاز شده تا جایی که قیمت طلای ۱۸ عیار که تا ۴ میلیون همبالا رفته...

صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت

 صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
2024-04-14T13:45:02+03:30
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به آمار صادرات ایران به روسیه و بلاروس در سال ۱۴۰۲، گفت: صادرات محصولات ایرانی به...

مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند

 مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
2024-04-14T13:45:00+03:30
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای با اشاره به ابطال پروازهای این شرکت اعلام کرد:مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند.

هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

 هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان
2024-04-14T13:44:58+03:30
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های سیال‌آسا در استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر برای این استان‌ها هشدار سطح قرمز صادر کرد.

شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند

 شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند
2024-04-14T13:44:58+03:30
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: به‌هیچ‌وجه شاهد هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها و شرایط غیرعادی در جایگاه‌های عرضه سوخت نبودیم و اخباری که برخی رسانه‌های معاند ...

گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T13:44:57+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، به‌خلاف پیش‌بینی‌ها بازار ارز نه‌تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه

 افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
2024-04-14T12:51:40+03:30
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزش ۱۱ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد

 ۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
سهام هر یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای واگذاری از طریق مزایده آگهی شد.

ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد

 ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
پروازهای فرودگاه‌های مهراباد، شیراز، اصفهان، بوشهر و فرودگاه‌های غرب کشور تا ساعت ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین باطل شد.

گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T12:51:36+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، برخلاف پیش بینی ها بازار ارز نه تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟

 چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
2024-04-14T12:24:52+03:30
انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی و خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از جمله چین از دلایل اصلی افزایش اخیر قیمت طلا در ...

جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد

 جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
2024-04-14T12:24:50+03:30
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی(خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳ را برای اجرا به استانها اعلام کرد.

کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور

 کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
2024-04-14T12:11:38+03:30
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به کاهش نرخ فرونشست زمین در برخی مناطق کشور گفت: ممکن است علت این کاهش رسیدن پهنه فرونشست به سطح سخت باشد که البته مور...

پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید

 پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
2024-04-14T12:11:38+03:30
درحال حاضر با وجود ۳۰ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۶۰ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۴۰ درصد این ظرفیت خالی است.

اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام

 اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
2024-04-14T11:31:47+03:30
بازارهای سهام در کشورهای مختلف حساسیت فوق العاده ای به وقایعی همچون جنگ درگیری و نااطمینانی سیاسی دارد اما پس از بر طرف شدن این نگرانی اغلب بازارها به روند ...

چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟

 چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
2024-04-14T11:05:05+03:30
سرمایه‌گذاری مستمر، بهبود شرایط تجارت و کسب‌وکار و ایجاد ثبات اقتصادی و کاهش تورم از جمله شروط لازم برای رشد اقتصادی مداوم است و بدون تحقق این موارد نمی‌توا...

جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد

 جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
بررسی جداول مربوط به بخش دوم لایحه بودجه دولت نشان می‌دهد که در بخش منابع و مصارف یارانه‌ها، مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و ک...

حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد

 حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خریدهای خود را به ماه های آینده موکول کرده‌اند اما نکته مهم اینجاست توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان ...

سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود

 سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود
2024-04-14T11:05:04+03:30
مدیرعامل صندوق ملی مسکن از راه‌اندازی سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و خواستار عمل کردن سازمان برنامه و بودجه برای تزریق منابع به این صندوق شد.

بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲

 بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
2024-04-14T11:05:04+03:30
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به واردات دو میلیارد دلاری بنزین در سال گذشته، از پیش بینی کسری ۳۰۰ همتی بودجه برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد

 اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
2024-04-14T11:05:03+03:30
بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟

 تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
2024-04-14T11:05:03+03:30
در حالی ۲۵ روز از سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» می گذرد، که وزارت صمت هنوز هیچ برنامه مشخصی برای عملیاتی کردن این شعار اعلام نکرده ...

یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد

 یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
یارانه سه دهک اول به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

 شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
شرایط انتخاب و واریز وجه مجدد به تعداد محدود برای متقاضیان گروه دنا بهار ۱۴۰۳ سامانه یکپارچه ایجاد شد.

دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد

 دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
در روز جاری به دلیل وقوع شرایط اضطراری و با استناد به مفاد دستور العمل پذیرش انبار و صدور ، دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد.

مردم نگران تامین بنزین نباشند

 مردم نگران تامین بنزین نباشند
2024-04-14T11:05:02+03:30
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تأکید بر اینکه "موجودی سوخت جایگاهها و مخازن ذخیره تکمیل است"، گفت: بنزین به میزان کافی موجود است؛ مردم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)