میرنیوز

مردمی‌سازی و تحول در دستور کار سازمان ملی استاندارد؛ تحت تأثیر هیچ فشاری قرار نمی‌گیریم

 مردمی‌سازی و تحول در دستور کار سازمان ملی استاندارد؛ تحت تأثیر هیچ فشاری قرار نمی‌گیریم 2022-10-31T08:18:45+03:30

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عباس نوری مدیرکل استاندارد استان تهران با حضور در این خبرگزاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دغدغه‌های خود در بخش استاندارد استان تهران را مطرح و تأکید کرد باید تحول را در بخش استانداردسازی ایجاد کرد تا ضمن تدوین استانداردهای بومی در کشور فرهنگ استاندارد هم بین آحاد مردم ترویج پیدا کند.

وی اشاره کرد که در یک سال گذشته اتفاقات مناسبی در بحث بومی‌سازی استاندارد صورت گرفته است ولی تعدادشان تا امروز عدد قابل‌توجهی نیست به همین منظور رویکرد تحولی سازمان ملی استاندارد در بحث تدوین استانداردهای بومی است.

مدیرکل استاندارد استان تهران در ابتدای این گفت‌وگو با بیان اینکه "رویکرد اصلی ما مردمی‌سازی استاندارد و تحول در سازمان ملی استاندارد است"، گفت: در دوره تحولی سازمان ملی استاندارد حیات جدیدی برای سازمان ملی استاندارد اتفاق خواهد افتاد، البته نگاه دولت نیز نسبت به سازمان ملی استاندارد نگاه ویژه‌ای است چراکه شخص رئیس جمهور بعد از 20 سال در جلسه شورای‌عالی استاندارد شرکت کرد.

*بروزرسانی دستورالعمل‌هایی که عمر 10ساله داشتند

وی با تأکید بر اینکه فعالیت سازمان ملی استاندارد فرابخشی است، افزود: استاندارد و سازمان ملی استاندارد متعلق به آحاد مردم است و در این دوره تحولی اقدامات اثربخشی صورت گرفته است به‌نحوی که با بروزرسانی دستورالعمل‌هایی که عمر تدوین آنها تا بیش از 10 سال بود مبنای تصمیم‌گیری‌ها بهبود پیدا کرده است.

نوری اضافه کرد: علاوه بر این بومی‌سازی استانداردها در اولویت سازمان قرار گرفته است چراکه در کشور متأسفانه بیشتر ترجمه استانداردها انجام شده است، این در حالی است که در بعضی از کشورها به‌خصوص کشورهای توسعه‌یافته استانداردسازی و تدوین استانداردها مهم است و آنها با سلطه و با استثماری که دارند استانداردها را برای دیگران خیلی سهل‌انگارانه تدوین کرده‌اند اما در اجرای استانداردها در کشورهای خودشان بسیار سخت‌گیرانه عمل می‌کنند، با این کار می‌توانند هر محصولی را صادر و از آن طرف با تقویت تولید داخل مانع ورود هر کالایی به کشور شوند.

وی ابراز کرد: در یک سال گذشته اتفاقات خوبی در بحث بومی‌سازی استاندارد صورت گرفته است ولی تعدادشان تا امروز عدد شاید قابل بیانی نباشد به همین منظور رویکرد تحولی سازمان ملی استاندارد در بحث تدوین استانداردها بومی کردن آنهاست.

سازمان ملی استاندارد ایران ,  

وی در ادامه در خصوص استانداردسازی مواد غذایی هم گفت: از ابتدای دوره جدید مدیریت سازمان ملی استاندارد نظارتها و بازرسی‌ها در حوزه مواد غذایی افزایش یافته است. با اجرای این نظارت‌ها به واحدهایی امکان فعالیت داده می‌شد که در بحث پروانه‌ها و نشان استاندارد قانون را رعایت کرده باشند.

نوری افزود: نظارت و بازرسی‌ها باعث شده است در سال جاری ابطال پروانه‌های استاندارد واحدهای متخلف نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر شده است. نکته مهم اینجاست بیشترین ابطال در حوزه مواد غذایی اتفاق افتاده است. در بحث مواد غذایی و شوینده نیز بعد از طرح دولت مبنی بر اصلاح هدفمندی یارانه‌ها پایشی در سازمان ملی استاندارد انجام و کم‌فروشی بیش از 40درصدی در کشور احساس شد، به همین دلیل طرح اقدام مشترک یا طرح پیش‌بسته‌بندی از طرف سازمان ملی استاندارد اجرا شد.

* برنامه‌های سه‌جانبه وزارت بهداشت و غذا و دارو برای استاندارد مواد غذایی

مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: این طرح ابتدا در استان البرز و در تهران صورت گرفت که متأسفانه در استان تهران نزدیک به 36 درصد در حوزه مواد غذایی و شوینده کم‌فروشی احساس شد، در زمان حاضر هم رصد بازار اولویت سازمان ملی استاندارد است و در تمام کشور اجرا می‌شود، قطعاً این موضوع کمک می‌کند تا بحث کم‌فروشی که امروز چه‌بسا متولی هم نداشت و کسی ورود پیدا نکرده بود با ورود سازمان ملی استاندارد مدیریت شود.

خبرنگار تسنیم پرسید: به‌نظر می‌رسد در بخش مواد غذایی به‌لحاظ کیفیت، سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت نیز وظایفی دارند، به‌طور مشخص در بحث کم‌فروشی چقدر سازمان استاندارد با بخش‌های دیگر هماهنگ است؟

نوری پاسخ داد: در طرح اقدام مشترک ویژه اوزان و مقیاس‌ها با همکاری سازمان تعزیرات و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان طرح سه‌جانبه‌ای با محوریت سازمان ملی استاندارد هرساله صورت می‌گیرد و در برنامه‌های ابلاغی سازمان ملی استاندارد نیز این طرح در استانها قرار دارد.در حوزه سلامت مواد غذایی کاملاً ورود پیدا می‌کنیم، البته سازمان غذا و دارو هم کنار سایر سازمان‌ها به این بخش ورود پیدا کرده است. ما نیز با نمونه‌برداری و آزمایشات الزامات استاندارد را بررسی و سپس پروانه‌های استاندارد را صادر می‌کنیم.

وی درباره اینکه "آیا در این بخش شما با سازمان غذا و دارو هم همکاری دارید؟"، گفت: آنها نظارت خود را دارند به‌نوعی هر دو بخش به‌صورت جداگانه الزامات خاص خود را دارند. ما در طول سال 4 مرتبه حتماً از واحد تولیدی بازرسی و نمونه‌برداری می‌کنیم چه‌بسا در سطح بازار بازرسی و نمونه‌برداری هم صورت می‌گیرد. در طرحی تحت عنوان طاها در استانهای دیگر هم از همان کالا نمونه‌برداری می‌کنیم تا سطح کیفی و رعایت استانداردها در تمام استان‌ها رعایت شود.

سازمان ملی استاندارد ایران ,

خبرنگار تسنیم پرسید: مشخصاً در موضوع مواد غذایی بحث محصولات تراریخته و روغن پالم مطرح شده است. سازمان استاندارد در این دو موضوع چه اقداماتی را انجام داده است؟

نوری پاسخ داد: الزامات استاندارد نه‌فقط در بخش روغن پالم یا تراریخته بلکه در تمام کالاها تدوین شده است به‌نحوی که در سازمان ملی استاندارد برای هر نوع کالا و هر نوع مواد غذایی استانداردی تعیین شده است. اما رویکرد جدید سازمان ملی استاندارد فقط تولید نیست  بلکه موضوع جدیدی که مغفول مانده خدمات است. استانداردسازی خدمات برای مردم بسیار ضروری است و هیچ کس هم تا به حال به آن ورود پیدا نکرده است.

امسال با ورود سازمان ملی استاندارد به بحث خدمات در گردشگری، ورزشی و توانبخشی و بهزیستی، آموزشی، خدمات پستی و خدمات پس از فروش کالاهای خانگی... استانداردسازی هایی انجام می شود تا با اجرای آنها نظارت لازم را بر نحوه ارائه خدمات انجام شود. به عنوان نمونه در بخش لوازم خانگی موضوعات کیفیت، مصرف انرژی و ایمنی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

* بخش  به خصوصی و دولتی نداریم باید براساس استانداردها خدمات ارائه دهند

وی درباره اینکه این استانداردها صرفاً مشمول خدمات ارائه شده توسط بخش خصوصی است یا شهرداری ها را هم شامل می شود؟ گفت:  امسال فعلاً  ورود به حوزه خدمات کلید زده شده و قطعاٌ در سالهای آینده سایر خدمات را هم با همکاری دستگاه های متولی تدوین خواهیم کرد. بر همین اساس اگر بخش خصوصی می خواهد خدماتی را ارائه کند باید استانداردها را رعایت نماید. بخش دولتی هم همینطور باید استانداردها را رعایت کند. ما کاری به بخش  به خصوصی و دولتی نداریم آنها باید براساس استانداردهای تدوین شده خدمات ارائه دهند. البته برخی اجباری استانداردها از جمله  خدمات پس از فروش کالای خانگی اجباری شده و اخیراً در فاز عملیاتی قرار گرفته است. این خدمت  می تواند باشد در جهت بالا رفتن ارتقای کیفیت کالای خانگی مؤثر باشد. 

خبرنگار تسنیم پرسید:  معضلی که  معمولاٌ دستگاه ها در حوزه رسیدگی به تخلفات با آن مواجه هستند بازدارندگی جرایم یا برخوردها است  آیا این جریمه هایی که شما برای استاندارد نبودن کالا یا خدمات اعمال می کنید بازدارنده هست یا نیست. به نظر شما ابطال پرونده بازدارندگی دارد؟ 

نوری گفت: اخیراً یک کمیسیون شکل گرفته که  تخلفات واحدهای تولیدی که مشمول استاندارد اجباری هستند را بررسی می کند و در نهایت برخوردهای لازم با متخلف انجام می شود. از جمع آوری از سطح بازار تا تعیین رقم هایی به عنوان جریمه در این کمیسیون صورت می گیرد. اگر کسی پرونده اش بررسی و بحث صدور و تعلیق و ابطال پروانه استاندارد مطرح شود بدون هیچ مماشات و مسامحه ای تصمیم گیری در مورد متخلف انجام خواهد شد. اگر نمرات منفی به تعلیق برسد تعلیق و حتی پروانه استاندارد ابطال می شود. البته دفتر حقوقی پیگیر اجرای جرایم است در کنار این موضوع در صورت عدم اجرای وظایف متخلف به قوه قضاییه جهت اعمال قانون معرفی می شود.

البته استاندارد متعلق به همه آحاد مردم است و اگر تقویت شود کیفیت زندگی بالا می رود و رقابت در کیفتیها اتفاق می افتد. مردم باید نسبت به استاندارد اگاهی بالاتری داشته باشند تا مطالبه مردم سطحش ارتقا پیدا کند.  قطعا خروجی این کار برای همه کشور می تواند مفید باشد. اگر کالای داخلی باکیفیت باشد قطعا مصرف کننده سراغ یک کالای خارجی نرود.

سازمان ملی استاندارد ایران ,  

در کنار این موضوع تفاهم نامه همکاری با تمام مراکز دانشگاهی و علمی در سطح استان هم مؤثر است  به عنوان نمونه اخیراً با دو مرکز دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علوم تحقیقات دانشگاه ازاد تفاهم نامه منعقد کردیم  تا بتوانیم از ظرفیت دانش فنی دانشگاه ها در تدوین استاندارد ها و به روز رسانی استانداردها استفاده کنیم.  

*چرا محصولی که کیفیت پایین یا کارایی لازم را ندارد علامت استاندارد می گیرد؟

خبرنگار تسنیم پرسید: برای مردم همیشه این سوال مطرح است محصولی که کیفیت پایین یا کارایی لازم را ندارد و بعد از یک سال مصرف از رده خارج می شود چطور مهر استاندارد دارد! مگر نه اینکه استاندارد یعنی حداقل کیفیت.

نوری پاسخ داد: استاندارد حد مطلوبیت کالاست و اعلام می‌کند که این کالا کیفیت لازم را جهت استفاده دارد. وقتی فرهنگ استاندارد ترویج پیدا کند خود به خود دغدغه مردم کیفیت شده و این موضوع جزء مطالبه آنها خواهد شد. در این شرایط دیگر رقابت برای استاندارد گرفتن نیست بلکه رقابت برای افزایش کیفیت است.

متاسفانه ترجمه سازی و ترجمه کردن استانداردهای تدوین شده در کشور وجود دارد. بر همین اساس بسیاری از استانداردها بر روی بعضاً کالاهای فاقد کیفیت بالا نصب می شوند. علت همین ترجمه هایی است که صورت گرفته است ولی قطعا در دوره تحولی سازمان ملی استاندارد کیفیت هم ارتقا پیدا خواهد کرد.

*فشارها هیچ اثری بر تصمیمات سازمان ملی استاندارد ندارد

در بخش خودرو تأییده های استاندارد یک ماه شده است و اگر احساس شود این موضوع باید در برخی صنایع دیگر هم اجرایی شود این کار صورت خواهد گرفت. باید تأکید کنم فشارها هیچ اثری بر تصمیمات سازمان ملی استاندارد ندارد به نحوی که این موضوع در خودرو خودش را نشان داد.

نوری افزود: در چارچوب استانداردهای خدمات پس از فروش الزاماتی تعریف و آنها باید رعایت شود.  ضمن اینکه سالیانه بازرسی ها انجام می شد اما چون رعایت استانداردها الزامی نبود اتفاقی خاصی جهت ارتقا خدمات صورت نمی گرفت. با استانداردهای جدید به خودروسازان و شرکتهای خدمات پس از فروش اعلام کرده‌ایم که باید چارچوب ها را رعایت کنند.  اگر انجام ندهند مورد تعلیق و ابطال قرار می گیرند.

 بحث پله بندی استاندارد و رتبه بندی استانداردها هم در دستور کار سازمان قرار دارد البته باید بازخورد این موضوع را در صنایع بررسی کنیم. نمی توانیم استانداردهای بالاتری تدوین کنیم که از توان واحد تولیدی خارج باشد. یکی از محورهای دیگری که در سازمان ملی استاندارد و بخصوص در استان تهران دنبال می شود بحث استانداردسازی و کیفیت است که در این زمینه می توانیم از ظرفیت مردم استفاده کنیم. در این زمینه حتی جلساتی هم با برخی گروه های جهادی و نهادهای موثر داشته ایم.  

وی در پایان گفت: هر کالایی که مشمول استاندارد اجباری باشد را ما بررسی می کنیم. ملاک اجباری بودن آن کالاست حال مهم نیست تولید در کدام بخش انجام می شود باید استانداردها رعایت شود.‌ مثلاً یکی از موضوعاتی که استاندارد اجباری دارد و متاسفانه خیلی تولید می شود و خطرناک است بحث سوسیس و کالباس است. ما بارها هشدار داده ایم مردم نخرند اما امروز این را تعطیل می کنید فردا مثل قارچ یک جای دیگر سبز می شود به همین منظور آگاهی بخشی مردم هم در این زمینه بسیار مؤثر است.

 انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است

 هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
2024-04-14T14:25:05+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار شده است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
2024-04-14T14:11:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط

 آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
2024-04-14T14:11:37+03:30
دومین حراج سکه در سال جدید بناست از ساعت ۱۲ فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی آغاز شود.

ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد

 ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد
2024-04-14T14:11:37+03:30
رئیس اتاق ایران گفت: نیروهای رزمنده ایران پاسخ درخوری به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی داد و امیدواریم این تنبیه اخلاقی برای همه دنیا باشد.

ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد

 ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
2024-04-14T14:11:36+03:30
بعد از پاسخ ایران به اسرائیل و کاهش هیجانات در بازار ارز، ریزش قیمت ها در بازار طلا وسکه هم آغاز شده تا جایی که قیمت طلای ۱۸ عیار که تا ۴ میلیون همبالا رفته...

صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت

 صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
2024-04-14T13:45:02+03:30
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به آمار صادرات ایران به روسیه و بلاروس در سال ۱۴۰۲، گفت: صادرات محصولات ایرانی به...

مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند

 مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
2024-04-14T13:45:00+03:30
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای با اشاره به ابطال پروازهای این شرکت اعلام کرد:مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند.

هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

 هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان
2024-04-14T13:44:58+03:30
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های سیال‌آسا در استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر برای این استان‌ها هشدار سطح قرمز صادر کرد.

شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند

 شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند
2024-04-14T13:44:58+03:30
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: به‌هیچ‌وجه شاهد هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها و شرایط غیرعادی در جایگاه‌های عرضه سوخت نبودیم و اخباری که برخی رسانه‌های معاند ...

گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T13:44:57+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، به‌خلاف پیش‌بینی‌ها بازار ارز نه‌تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه

 افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
2024-04-14T12:51:40+03:30
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزش ۱۱ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد

 ۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
سهام هر یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای واگذاری از طریق مزایده آگهی شد.

ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد

 ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
پروازهای فرودگاه‌های مهراباد، شیراز، اصفهان، بوشهر و فرودگاه‌های غرب کشور تا ساعت ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین باطل شد.

گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T12:51:36+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، برخلاف پیش بینی ها بازار ارز نه تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟

 چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
2024-04-14T12:24:52+03:30
انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی و خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از جمله چین از دلایل اصلی افزایش اخیر قیمت طلا در ...

جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد

 جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
2024-04-14T12:24:50+03:30
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی(خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳ را برای اجرا به استانها اعلام کرد.

کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور

 کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
2024-04-14T12:11:38+03:30
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به کاهش نرخ فرونشست زمین در برخی مناطق کشور گفت: ممکن است علت این کاهش رسیدن پهنه فرونشست به سطح سخت باشد که البته مور...

پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید

 پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
2024-04-14T12:11:38+03:30
درحال حاضر با وجود ۳۰ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۶۰ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۴۰ درصد این ظرفیت خالی است.

اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام

 اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
2024-04-14T11:31:47+03:30
بازارهای سهام در کشورهای مختلف حساسیت فوق العاده ای به وقایعی همچون جنگ درگیری و نااطمینانی سیاسی دارد اما پس از بر طرف شدن این نگرانی اغلب بازارها به روند ...

چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟

 چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
2024-04-14T11:05:05+03:30
سرمایه‌گذاری مستمر، بهبود شرایط تجارت و کسب‌وکار و ایجاد ثبات اقتصادی و کاهش تورم از جمله شروط لازم برای رشد اقتصادی مداوم است و بدون تحقق این موارد نمی‌توا...

جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد

 جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
بررسی جداول مربوط به بخش دوم لایحه بودجه دولت نشان می‌دهد که در بخش منابع و مصارف یارانه‌ها، مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و ک...

حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد

 حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خریدهای خود را به ماه های آینده موکول کرده‌اند اما نکته مهم اینجاست توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان ...

سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود

 سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود
2024-04-14T11:05:04+03:30
مدیرعامل صندوق ملی مسکن از راه‌اندازی سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و خواستار عمل کردن سازمان برنامه و بودجه برای تزریق منابع به این صندوق شد.

بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲

 بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
2024-04-14T11:05:04+03:30
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به واردات دو میلیارد دلاری بنزین در سال گذشته، از پیش بینی کسری ۳۰۰ همتی بودجه برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد

 اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
2024-04-14T11:05:03+03:30
بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟

 تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
2024-04-14T11:05:03+03:30
در حالی ۲۵ روز از سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» می گذرد، که وزارت صمت هنوز هیچ برنامه مشخصی برای عملیاتی کردن این شعار اعلام نکرده ...

یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد

 یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
یارانه سه دهک اول به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

 شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
شرایط انتخاب و واریز وجه مجدد به تعداد محدود برای متقاضیان گروه دنا بهار ۱۴۰۳ سامانه یکپارچه ایجاد شد.

دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد

 دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
در روز جاری به دلیل وقوع شرایط اضطراری و با استناد به مفاد دستور العمل پذیرش انبار و صدور ، دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد.

مردم نگران تامین بنزین نباشند

 مردم نگران تامین بنزین نباشند
2024-04-14T11:05:02+03:30
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تأکید بر اینکه "موجودی سوخت جایگاهها و مخازن ذخیره تکمیل است"، گفت: بنزین به میزان کافی موجود است؛ مردم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)