میرنیوز

از قطع آب مشترکان پر مصرف تا افزایش صادرات گاز ایران به عراق

از قطع آب مشترکان پر مصرف تا افزایش صادرات گاز ایران به عراق 2022-10-13T07:38:47+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، آب مشترکان پر مصرف قطع می‌شود، افتتاح دومین واحد بخار نیروگاه عسلویه، آیا در سال جاری آب جیره بندی می‌شود؟، حجم آب سدهای کشور به ۱۸.۵ میلیارد مترمکعب رسید، طرح روس‌ها برای توسعه ۶ میدان نفتی و ۲ میدان گازی ایران، صادرات گاز ایران به ترکیه از سر گرفته شد و کسری ۲۵۰ میلیون متر مکعبی گاز در روز از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.

آب مشترکان پر مصرف قطع می‌شود

رسول باقری معاون امور مشترکین شر کت آب و فاضلاب استان تهران گفت: چهار درصد از مشترکان تهرانی بدمصرف هستند که ۱۰ درصد از کل حجم آب شرب خانگی را مصرف می‌کنند. همچنین برای مدیریت منابع آبی و جلوگیری از تبعات ناشی از کمبود آب، ضروری است مشترکان بدمصرف حداقل ۲۵ درصد از مصرف کنونی‌شان را کاهش دهند. همچنین مشترکانی که ماهانه تا دو برابر الگوی مصرف یعنی ۱۴ تا ۲۸ مترمکعب آب مصرف می‌کنند، «پرمصرف» و مشترکانی که ماهانه بیش از دو بر ابر الگوی مصرف یعنی بیش از ۲۸ مترمکعب آب مصرف می‌کنند، «بدمصرف» محسوب می‌شوند و همین دسته از این پس با قطع آب مواجه خواهند شد.

به گفته معاون امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران گروه «بدمصرف‌ها» معادل ۳۱ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۷۷۸ متر معکب آب را در نیمه نخست امسال مصرف کرده‌اند.

دومین واحد بخار نیروگاه عسلویه افتتاح شد

روح‌اله اسپنانی مجری طرح نیروگاه‌های خصوصی شرکت برق حرارتی گفت: نیروگاه عسلویه در حال حاضر با برخورداری از ۶ واحد گازی و دو واحد بخار به ظرفیت یک‌هزار و ۳۳۳ مگاوات در حال فعالیت است که با تکمیل واحدهای بخار این مجموعه، مجموع ظرفیت نیروگاه به ۱۴۹۳ مگاوات افزایش خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه افتتاح این پروژه باعث افزایش ظرفیت شبکه تولید نیروی برق کشور می‌شود، اظهار کرد: سوخت اصلی این نیروگاه گاز، سوخت پشتیبان آن نفت گاز و سطح ولتاژ پست بلافصل نیروگاه مذکور ۴۰۰ کیلوولت از نوع AIS بوده و سیستم خنک‌کن آن خشک و از نوع ACC با کمترین میزان آب مورد نیاز است.

گفتنی است، دومین واحد بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی عسلویه به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

آیا در سال جاری آب جیره بندی می‌شود؟

سخنگوی صنعت آب، فیروز قاسم‌زاده گفت: سیاست‌هایی که در تابستان اعمال کرده‌ایم همچنان ادامه دارد و در تلاشیم تا حد ممکن جیره بندی آب اتفاق نیفتد. ضمن آنکه در حال حاضر مدلی که برای تأمین آب شرب وجود دارد تنش آبی در شهرها را نشان نمی‌دهد.

وی ادامه داد: اما در صورتی که در آینده شرایط بارش، دما و… به سمتی رود که برخی از شهرها دچار تنش آبی شوند، احتمال جیره بندی آب وجود دارد و در آن صورت به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد. در حال حاضر شهر و استان خاصی وجود ندارد که بتوان آن را دچار تنش آبی قلمداد کرد، به عبارتی سطح حساسیتی که وجود دارد مسأله‌ای مبنی بر تنش آبی را نشان نمی‌دهد.

فاز نخست آبرسانی اضطراری به همدان در مرحله نهایی است

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، اتابک جعفری گفت: فاز نخست پروژه آبرسانی اضطراری به همدان به اتمام رسیده و این پروژه در حال حاضر در مرحله تست تأسیسات و رفع نواقص موجود است.

وی افزود: پس از تصفیه آب در تصفیه‌خانه «شهید بهشتی» و اخذ تاییدیه کیفی از مراجع ذی صلاح، به مخازن شهر پمپاژ و در اختیار شهروندان شهر همدان قرار خواهد گرفت.

جعفری با اشاره به روند اجرایی پروژه آبرسانی اضطراری به شهر همدان، ادامه‌داد: در اقدامی جهادی اجرای خط انتقال بای‌پس و ساخت و تجهیز ایستگاه‌های پمپاژ بین‌راهی خط آبرسانی تالوار به‌منظور انتقال آب از این سد به‌عنوان یکی از ابرپروژه‌های آبرسانی در کشور با تخصیص اعتبار خاص در دولت سیزدهم و با اهتمام ویژه وزیر نیرو در دستور کار قرار گرفت تا پس از ۱۷ سال وقفه در عملیات اجرای این پروژه شاهد پیشرفت چشمگیر آن در چندماهه گذشته باشیم که برای تسریع در حل مشکل آب شرب شهروندان همدان، عملیات لوله‌گذاری، تجهیز ایستگاه‌های پمپاژ، نصب تأسیسات و غیره هم‌زمان با تست موارد فوق انجام شد.

حجم آب سدهای کشور به ۱۸.۵ میلیارد مترمکعب رسید

فیروز قاسم‌زاده، مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور در این زمینه گفت: بررسی وضعیت ورودی سدهای کشور نشان می‌دهد که ورودی به مخازن در سال آبی جاری به ۳۷۰ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۷ درصد کاهش دارد. البته میزان پُرشدگی سد زاینده‌رود در استان اصفهان، سدهای استان تهران، سدهای استان خوزستان و سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه در شرایط فعلی به ترتیب حدود ۱۲ درصد، ۲۰ درصد، ۴۴ درصد و ۳۱ درصد است.

همچنین آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد با سپری شدن ۱۶ روز از سال آبی جاری میزان کل حجم آب در مخازن سدهای کشور نزدیک به ۱۸ میلیارد و ۵۷۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

طرح تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان عملیاتی شد

محسن قدیری، مدیرعامل پالایشگاه نفت اصفهان گفت: با اجرای این طرح، همه گازوئیل تولیدی این شرکت، مطابق استانداردهای یورو ۵ اروپا تولید می‌شود و در اختیار هموطنان قرار می‌گیرد. همچنین با اجرایی شدن این طرح کلان ملی، مقدار گوگرد ۲۳ میلیون لیتر گازوئیل تولیدی، از ۱۰ هزار به زیر ۱۰ ppm کاهش می‌یابد. پروژه تصفیه گازوئیل یا گوگردزدایی از گازوئیل شرکت پالایش نفت اصفهان در هوای پاک شهر و استان اصفهان و همه استان‌های وابسته به این شهر تأثیری بسزا خواهد داشت.

طرح روس‌ها برای توسعه ۶ میدان نفتی و ۲ میدان گازی ایران

احمد اسدزاده، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به سفر جواد اوجی، وزیر نفت و هیئت همراه به مسکو برای شرکت در همایش اقتصادی خزر گفت: در این سفر، وزیر نفت با الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه و رئیس طرف روس کمیسیون مشترک اقتصادی در زمینه برگزاری کمیسیون مشترک طی هشتم تا دهم آبان‌ماه در روسیه رایزنی کرد و مقرر شد دو طرف نقشه راه همکاری‌های دوجانبه را به‌سرعت نهایی و آماده کنند.

وی افزود: موضوع دیگری که در این همایش پیگیری شد مربوط به تسریع در اجرایی‌سازی تفاهم‌نامه جامع با گازپروم بود، طرف روس در حال تدوین طرح جامع توسعه برای ۶ میدان نفتی و دو میدان بزرگ گازی کشور است و امیدواریم تا پایان سال شاهد امضای قرارداد برای این میدان‌های نفت و گاز باشیم.

افزایش ظرفیت ذخیره سازی نفت خام در پایانه خارگ

عباس اسد روز، مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای نفت خام در پایانه خارگ ذخیره سازی شده است.

وی اضافه کرد: سه مخزن یک میلیون بشکه‌ای و دو مخزن ۶۰۰ هزار بشکه‌ای به ظرفیت ذخیره سازی پایانه نفتی خارگ اضافه شد. همچنین امکان ذخیره سازی نفت فوق سنگین نیز به دلیل API متفاوت و نیاز به مخازن متفاوت با نفت خام، از ظرفیت فعلی ۲۰۰ هزار بشکه‌ای به یک میلیون بشکه خواهد رسید.

افزایش برداشت نفت با راه‌اندازی چاه‌های تازه در میدان منصوری

عبد المجید اسفندیار پور، مجری طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید ناحیه اهواز و طرح توسعه میدان‌های نفتی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: در طرح توسعه میدان منصوری، با عملیاتی شدن چاه‌های ۱۲۳،۱۲۲ و ۱۲۴ تولید در این میدان به ۴ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز رسید.

اسفندیارپور با تشریح اقدام‌های انجام‌شده در طرح‌های افزایش تولید در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ در مناطق نفت‌خیز جنوب اضافه کرد: در طرح نگهداشت و افزایش تولید بسته اهواز ۱۴، در مجموع ۴ هزار و ۶ متر حفاری در چاه‌های ۵۲۶ و ۵۲۸، واردات بخشی از تجهیزات بسته CCT، ساخت تابلوهای برق چند راهه، ورود محموله‌های پلی‌اتیلن خط آب‌رسانی و لوله‌های تزریق پساب انجام شد.

صادرات گاز ایران به ترکیه از سر گرفته شد

محمدرضا جولایی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: صادرات گاز ایران به ترکیه از روز دوشنبه (۱۰ مهرماه) برای انجام تعمیرات دوره‌ای از سوی هر دو کشور و با توافق پیشین برای مدت هشت روز متوقف شده بود که پس از تکمیل این تعمیرات و بعد از مدت زمان اعلام‌شده، امروز (دوشنبه، ۱۸ مهرماه) از ساعت ۱۰ و ۱۰ دقیقه صبح ازسر گرفته شد.

هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف برق

علی اکبر محرابیان در جلسه مشترک با وزیر صمت و تعدادی از مدیران دو وزارتخانه، از جمله مدیران عامل شرکت‌های صنعتی و معدنی کشور، برای پیگیری چگونگی تأمین ۱۰ هزار مگاوات برق توسط صنایع کشور افزود: ۴۲ درصد مشترکان، مصرف برق خود را در فصل گرم امسال مدیریت کردند و تقریباً از هر دو مشترک، یک نفر شامل این پاداش شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای شروع به کار در وزارتخانه ۱۰۰ برنامه اجرایی برای تأمین ۶ هزار مگاوات برق برای تابستان ۱۴۰۱ در نظر گرفته شد که ۹۵ درصد آن محقق شد و ۵ درصد باقیمانده برنامه‌ها به علت خارج شدن برخی اقدامات از دستور کار، همچون منتفی شدن واردات برق از ترکیه به علت قیمت بالای آن می‌باشد.

محرابیان تاکید کرد: هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف، به مشترکان برق کم مصرف پرداخت شد.

افزایش صادرات گاز ایران به عراق

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا جولایی در نشست با مسئولان ارشد وزارت برق عراق که در اصفهان برگزار شد، گفت: رابطه ما با عراق، رابطه‌ای راهبردی است. همچنین در سال ۱۴۰۱ صادرات گاز به این کشور افزایش داشته است.

وی با اشاره به مذاکرات در این نشست اظهار کرد: به‌صورت سالانه و فصلی، نشست‌هایی با مسئولان وزارت برق عراق حول محور قرارداد صادرات گاز به این کشور، انجام می‌شود و در این نشست نیز مباحث فنی و عملیاتی این فرآیند مطرح شد.

جولایی همچنین با اشاره به آغاز فصل سرد سال در کشور و افزایش مقدار مصرف گاز در بخش خانگی، بیان کرد: با توجه به مقدار مصرف در ۶ ماه گذشته و مقدار گاز طبیعی مورد نیاز در ۶ ماه پیش رو، بررسی‌های فنی و عملیاتی لازم انجام شد تا برای آن مشکلی نداشته باشیم و صادرات گاز طبق توافق انجام‌شده با طرف‌های عراقی انجام شود.

صادرات ۶ درصد از تولید گاز کشور

مازیار سیاح نژاد رئیس امور نظارت، اندازه‌گیری و کنترل کیفیت گاز گفت: ایران دارنده ۱۸ درصد از میادین گازی جهان و سومین تولیدکننده گاز جهان است. ایران ۲۲ پالایشگاه گازی دارد و روزانه یک میلیارد مترمکعب گاز که معادل بیش از ۵۵ میلیون بشکه نفت در کشور است تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد از گاز تولید کشور در پارس جنوبی تولید می‌شود، گفت: ۳۸ هزار کیلومتر خط لوله گاز در کشور وجود دارد که بیش از ۲۷ برابر قطر کره زمین است.

رئیس امور نظارت، اندازه‌گیری و کنترل کیفیت گاز با بیان اینکه ترکیه، ارمنستان، نخجوان، آذربایجان و عراق مقاصد صادراتی ما هستند، تاکید کرد: ایران ۶ نقطه واردات و صادرات گاز دارد که به دقت اندازه‌گیری می‌شود. همچنین مقاصد مصرف گاز در کشور در مناطق شمالی و غربی متمرکز است.

وی یادآور شد: ۶ درصد از تولید سالانه گاز کشور صادر می‌شود.

ارزش بهینه سازی بسیار بیشتر از تولید انرژی است

حسینعلی محمدحسینی گفنت: کشورهایی که به منابع خدادادی انرژی دسترسی ندارند، استراتژی متعددی را در بهینه سازی دنبال کرده‌اند، آژانس بین المللی انرژی مدون‌ترین گزارش را در حوزه مقایسه بین کشورهای مختلف ارائه داده و مهم‌ترین آن شاخص شدت است.

وی اضافه کرد: میزان انرژی که برای خلق یک واحد ثروت مصرف می‌شود، طی یک روند ۲۰ ساله بررسی شده است، همچنین طبق بررسی‌ها از کشورهای مختلف عمدتاً روند مصرف نزولی بوده، یعنی از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۲ کاملاً نزولی بوده اما در کشور ما بواسطه اینکه همه دستگاه‌ها به سمت افزایش عرضه بوده اند، تولید افزایش داشته و متأسفانه روند کنترل مصرف نه تنها ثابت نبوده بلکه افزایشی بوده است. البته ایران و عربستان روند صعودی مصرف را طی کرده اند، شرکت گاز برنامه مفصلی در راستای بهینه سازی دارد.

وی ادامه داد: از نگاه بهینه سازی یک واحد سرمایه گذاری معادل ۶ تا ۷ واحد در بخش تولید است، به عبارت دیگر رقم سرمایه مورد نیاز برای بخش تولید ۷ تا ۱۰ برابر بخش بهینه سازی است. که متناسب با یک تا ۱۰ دلار در میادین است.اکنون بزرگترین چالش ما که ناترازی گاز بین عرضه و تقاضا است که امیدواریم برابر شود.

آغاز اقدامات اولیه برای هوشمندسازی کنتورهای گاز

سید جلال نورموسوی، سرپرست گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت :۲۷ میلیون کنتور در کشور وجود دارد که اقدامات اولیه برای هوشمند سازی انها در حال انجام است.

وی ادامه داد: ۲۷ میلیون کنتور در کشور وجود دارد و برای هوشمندسازی اقدام بزرگی است و برنامه‌ریزی برای پروژه ۴ ساله انجام شده است. برای شناسایی چالش‌ها پایلوتی انجام شد و با دستور وزیر کمیته راهبری هوشمندسازی را در شرکت ملی گاز پایه‌گذاری کردیم و مشاوری برای طرح پایلوت و اصلی انتخاب کردیم و دانشگاه مالک اشتر کار خود را به عنوان مشاور از هفته گذشته آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه این پایلوت ۳ مرحله دارد، گفت: جمع‌آوری، انتقال و تجزیه و تحلیل داده‌ها انجام می‌شود و لازم است پلتفرمی مناسب آماده شود.ارزیابی پروژه ۴ ساله و ۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

افزایش ۴ میلیارد مترمکعب تولید گاز در ۶ ماه ابتدایی سال

احمد زمانی، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران گفت: تولید گاز شیرین در کشور روزانه ۸۴۰ تا ۸۵۰ میلیون مترمکعب در روز است. همچنین در ۶ ماهه اول سال ۳ درصد افزایش برداشت گاز، یک درصد افزایش تولید و ۱۸ درصد افزایش تولید ال پی جی در کشور محقق شد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران اضافه کرد: ۴ میلیارد مترمکعب افزایش تولید گاز در ۶ ماهه اول سال در مقایسه با سال گذشته وجود دارد و پیگیری‌های خوبی برای پایداری شبکه برق و تأمین مواد شیمیایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه کاهش زمان تعمیرات اساسی اورهال پالایشگاه‌های گازی به افزایش تولید و خلق ارزش افزوده کمک می‌کند، افزود: تعمیرات اساسی تجهیزات ثابت ما در پالایشگاه‌ها رو به اتمام است و در تجهیزات دوار نیز نسبت به پارسال که مشکلاتی داشتیم کاهش یافته است و امسال با کمترین دغدغه عرضه انتقال گاز را انجام خواهیم داد. ۹۵ درصد اورهال‌ها انجام شده و تا پایان مهرماه تعمیرات اساسی در تجهیزات ثابت تکمیل می‌شود.

زمانی اظهار کرد: در سال آینده پیش‌بینی می‌شود که امکان ذخیره‌سازی گاز از محل جمع‌آوری گازهای مشعل فراهم شود.

اصلاح الگوی مصرف با طرح تعرفه گذاری پلکانی گاز

هادی بیگی نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای گفت: طرح تعرفه پلکانی گاز در بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شده است که منتظر اجرایی کردن آن هستیم. همچنین یکی از راه‌های اصلاح روند مصرف گاز و رفع ناترازی موجود طرح افزایش هزینه‌ی پلکانی برای مصرف کنندگان باید اجرا شود؛ این طرح در خصوص برق نیز در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: مسئله‌ی کمبود و ناترازی گاز در کشور بسیار واضح و همه به آن اذعان دارند که برای جلوگیری از ادامه و اصلاح این روند، باید در مباحث صرفه جویی و مصرف بهینه سرمایه گذاری‌های فکری و مالی جدی داشته باشیم.

بیگی نژاد افزود: زمانی که گاز باقیمتی بسیار ارزان‌تر نسبت به نرخ جهانی تا درب منازل با قیمت خیلی پایین یا همان یارانه پنهان ارائه می‌شود، تا وقتی هرکس بر اساس عرف مصرف کند هزینه هم طبیعی دریافت می‌شود اما وقتی این مصرف افزایش می‌یابد باید هزینه این مصرف اضافی پرداخت شود.

وزارت نیرو بر تأمین آب شرب و کشاورزی اهتمام ویژه دارد

محمد جوانبخت، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: تأمین آب شرب سالم و آب کشاورزی مناسب برای کشاورزی مناسب برای کشاورزان از اهداف اصلی این وزارتخانه است.

جوانبخت به همراه مدیرعامل و معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی ضمن بازدید از محور مطالعاتی سد الند با حضور در میان کشاورزان و بهره برداران روستاهای قریس و قشلاق افزود: بزودی شاهد اتمام فاز مطالعاتی این سد خواهیم بود و پس از جمع بندی اطلاعات و تأمین بودجه وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

روزانه ۲۵۰ میلیون متر مکعب کسری گاز در کشور وجود دارد

سیدجلال نورموسوی، مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: روزانه ۲۵۰ میلیون متر مکعب کسری گاز در کشور وجود دارد که این مشکل باید با بهینه سازی مصرف سوخت جبران شود.

وی با بیان اینکه بهینه سازی مصرف سوخت در اولویت قرار دارد تصریح کرد: باید از وابستگی به سوخت مایع و واردات گاز پیشگیری شود و در این‌باره دستگاه‌های مختلف برای مدیریت مصرف سوخت در هتل‌ها، گلخانه‌ها، واحدهای صنعتی و در شهرداری‌ها اقدامات لازم را انجام دهند تا بخشی از کسری گاز از این محل تأمین شود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است

 هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
2024-04-14T14:25:05+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار شده است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
2024-04-14T14:11:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط

 آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
2024-04-14T14:11:37+03:30
دومین حراج سکه در سال جدید بناست از ساعت ۱۲ فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی آغاز شود.

ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد

 ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد
2024-04-14T14:11:37+03:30
رئیس اتاق ایران گفت: نیروهای رزمنده ایران پاسخ درخوری به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی داد و امیدواریم این تنبیه اخلاقی برای همه دنیا باشد.

ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد

 ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
2024-04-14T14:11:36+03:30
بعد از پاسخ ایران به اسرائیل و کاهش هیجانات در بازار ارز، ریزش قیمت ها در بازار طلا وسکه هم آغاز شده تا جایی که قیمت طلای ۱۸ عیار که تا ۴ میلیون همبالا رفته...

صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت

 صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
2024-04-14T13:45:02+03:30
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به آمار صادرات ایران به روسیه و بلاروس در سال ۱۴۰۲، گفت: صادرات محصولات ایرانی به...

مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند

 مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
2024-04-14T13:45:00+03:30
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای با اشاره به ابطال پروازهای این شرکت اعلام کرد:مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند.

هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

 هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان
2024-04-14T13:44:58+03:30
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های سیال‌آسا در استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر برای این استان‌ها هشدار سطح قرمز صادر کرد.

شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند

 شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند
2024-04-14T13:44:58+03:30
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: به‌هیچ‌وجه شاهد هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها و شرایط غیرعادی در جایگاه‌های عرضه سوخت نبودیم و اخباری که برخی رسانه‌های معاند ...

گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T13:44:57+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، به‌خلاف پیش‌بینی‌ها بازار ارز نه‌تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه

 افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
2024-04-14T12:51:40+03:30
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزش ۱۱ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد

 ۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
سهام هر یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای واگذاری از طریق مزایده آگهی شد.

ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد

 ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
پروازهای فرودگاه‌های مهراباد، شیراز، اصفهان، بوشهر و فرودگاه‌های غرب کشور تا ساعت ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین باطل شد.

گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T12:51:36+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، برخلاف پیش بینی ها بازار ارز نه تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟

 چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
2024-04-14T12:24:52+03:30
انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی و خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از جمله چین از دلایل اصلی افزایش اخیر قیمت طلا در ...

جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد

 جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
2024-04-14T12:24:50+03:30
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی(خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳ را برای اجرا به استانها اعلام کرد.

کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور

 کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
2024-04-14T12:11:38+03:30
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به کاهش نرخ فرونشست زمین در برخی مناطق کشور گفت: ممکن است علت این کاهش رسیدن پهنه فرونشست به سطح سخت باشد که البته مور...

پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید

 پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
2024-04-14T12:11:38+03:30
درحال حاضر با وجود ۳۰ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۶۰ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۴۰ درصد این ظرفیت خالی است.

اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام

 اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
2024-04-14T11:31:47+03:30
بازارهای سهام در کشورهای مختلف حساسیت فوق العاده ای به وقایعی همچون جنگ درگیری و نااطمینانی سیاسی دارد اما پس از بر طرف شدن این نگرانی اغلب بازارها به روند ...

چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟

 چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
2024-04-14T11:05:05+03:30
سرمایه‌گذاری مستمر، بهبود شرایط تجارت و کسب‌وکار و ایجاد ثبات اقتصادی و کاهش تورم از جمله شروط لازم برای رشد اقتصادی مداوم است و بدون تحقق این موارد نمی‌توا...

جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد

 جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
بررسی جداول مربوط به بخش دوم لایحه بودجه دولت نشان می‌دهد که در بخش منابع و مصارف یارانه‌ها، مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و ک...

حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد

 حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خریدهای خود را به ماه های آینده موکول کرده‌اند اما نکته مهم اینجاست توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان ...

سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود

 سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود
2024-04-14T11:05:04+03:30
مدیرعامل صندوق ملی مسکن از راه‌اندازی سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و خواستار عمل کردن سازمان برنامه و بودجه برای تزریق منابع به این صندوق شد.

بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲

 بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
2024-04-14T11:05:04+03:30
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به واردات دو میلیارد دلاری بنزین در سال گذشته، از پیش بینی کسری ۳۰۰ همتی بودجه برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد

 اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
2024-04-14T11:05:03+03:30
بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟

 تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
2024-04-14T11:05:03+03:30
در حالی ۲۵ روز از سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» می گذرد، که وزارت صمت هنوز هیچ برنامه مشخصی برای عملیاتی کردن این شعار اعلام نکرده ...

یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد

 یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
یارانه سه دهک اول به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

 شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
شرایط انتخاب و واریز وجه مجدد به تعداد محدود برای متقاضیان گروه دنا بهار ۱۴۰۳ سامانه یکپارچه ایجاد شد.

دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد

 دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
در روز جاری به دلیل وقوع شرایط اضطراری و با استناد به مفاد دستور العمل پذیرش انبار و صدور ، دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد.

مردم نگران تامین بنزین نباشند

 مردم نگران تامین بنزین نباشند
2024-04-14T11:05:02+03:30
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تأکید بر اینکه "موجودی سوخت جایگاهها و مخازن ذخیره تکمیل است"، گفت: بنزین به میزان کافی موجود است؛ مردم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)