میرنیوز

قیمت های فضایی پیمانکاران برای نصب انشعاب فاضلاب در تهران

 قیمت های فضایی پیمانکاران برای نصب انشعاب فاضلاب در تهران 2022-09-10T13:35:06+04:30

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در اقصی نقاط کلانشهر تهران، سالهاست که شاهد حفاری کوچه‌ها و خیابان‌ها برای لوله‌کشی فاضلاب و اتصال واحدهای مسکونی به شبکه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب هستیم.

احداث و تکمیل شبکه فاضلاب تهران، به‌لحاظ مدیریت بهینه منابع آبی و همچنین مسائل بهداشتی و زیست‌محیطی یکی از مهمترین پروژه‌های زیرساختی پایتخت محسوب می‌شود.

این زیرسازی مهم پایتخت با چالش‌ها و مشکلاتی نیز برای مردم همراه است. عدم اطلاع‌رسانی کافی در خصوص جزئیات اتصال منازل به شبکه فاضلاب و فعالیت بی‌ضابطه و بدون نظارت شرکت‌های پیمانکاری خصوصی از مشکلات اصلی این طرح برای مردم است.

زمانی که لوله‌های جمع‌آوری فاضلاب تا جلوی منازل مردم در کوچه‌ها کشیده می‌شود و با احداث و تکمیل شبکه و ایجاد ظرفیت در دریافت فاضلاب، امکان اتصال منازل در منطقه‌ای به شبکه فراهم می‌شود، شرکت‌های پیمانکاری خصوصی با مراجعه به درب منازل مردم، از امکان اتصال آنها به شبکه خبر می‌دهند و خواستار اجازه مالکان برای شروع عملیات حفاری می‌شوند.

* مردم شرکت‌های پیمانکار را با مأموران آب و فضالاب اشتباه می‌گیرند

در این بین، مردمی که اغلب به دلیل عدم اطلاع‌رسانی کافی از سوی نهادهای متولی، شرکت‌های خصوصی را با مأموران اداره آب و فاضلاب اشتباه می‌گیرند، بدون کسب اطلاع از مراجع ذیربط و بدون آگاهی از آنچه در حال وقوع است، به اطلاعات ارائه شده از سوی نمایندگان شرکت پیمانکار اعتماد کرده و بدون عقد قرارداد، هر هزینه‌ای که از سوی این‌گونه شرکت‌ها اعلام می‌شود را پرداخت می‌کنند.

گزارش‌های مردمی از اقصی نقاط تهران حاکی از این است که برخی از این شرکت‌های پیمانکار، ارقامی غیرواقعی و بسیار بیش از آنچه باید را در ابتدا به مالکان واحدهای مسکونی اعلام می‌کنند و اگر با مقاومت و چانه‌زنی مالکان مواجه نشوند، بعضا تا چند برابر هزینه واقعی را بابت حفاری و لوله‌گذاری از آنها دریافت می‌کنند.

این شرکت‌ های پیمانکار هیچ ارتباطی با مجموعه شرکت فاضلاب تهران و یا نواحی آب و فاضلاب استان تهران ندارند و در عمل هیچ نظارتی بر ارائه خدمات آنها و هزینه‌هایی که به مردم اعلام می‌کنند نیست.

مسعود رضا ثامنی، معاون مهندسی و توسعه شرکت فاضلاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در این خصوص گفت: بر اساس قوانین موجود، عملیات لوله‌گذاری در سطح معابر عمومی در تعهد شرکت‌های آب و فاضلاب در سراسر کشور است؛ در بحث نصب انشعابات فاضلاب به این صورت تعیین شده که پس از تکمیل شبکه‌های اصلی و زمانی که به‌لحاظ ظرفیت‌پذیری تصفیه خانه شرایط محیا شد، عملیات نصب انشعاب آغاز می‌شود.

وی افزود: با استفاده از لوله‌هایی با سایزهای 110، 125 و 160 میلیمتر از خطوط داخل معابر تا نصب سیفون مشترک، عملیات اجرایی انجام می‌شود و از محل سیفون تا داخل ملک، عملیات لوله‌گذاری بر عمده مالکان است و ما اجازه ورود به منازل مشترکان را نداریم.

ثامنی با بیان اینکه "معمولا سیفون‌ها با توجه به وضعیت ساختمان‌ها و بررسی‌های میدانی که انجام می‌شود در فاصله نیم متری دیوار نصب می‌شود"، گفت: مشترکان محترم می‌توانند در داخل ملک، به هر طریقی که خودشان صلاح می‌دانند، نصب انشعاب کنند.

وی ادامه داد: از لحاظ قانونی عملیات نظارت بر نصب انشعاب داخل منازل همچون دیگر تأسیسات داخل منازل، برعهده سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان است و در بخش آب و فاضلاب، مهندسان مکانیک اجازه قانونی برای نظارت دارند.

شرکت‌های آب و فاضلاب از لحاظ قانونی اجازه ورود به مباحث لوله‌گذاری داخل منازل را ندارند

معاون مهندسی و توسعه شرکت فاضلاب تهران با بیان اینکه "در بخش لوله‌گذاری داخل منازل، مجموعه‌های آب و فاضلاب رسما اجازه دخالت ندارند"، تصریح کرد: مشترکان می‌توانند به هر شرکت تأسیساتی مراجعه کرده و با هزینه خودشان، داخل ملک را با شرایط خاص خودش، به شبکه فاضلاب شهری متصل شوند.

وی افزود: شرکت‌های آب و فاضلاب و شرکت فاضلاب تهران، از لحاظ قانونی اجازه ورود به مباحث لوله‌گذاری داخل منازل را ندارند، با این وجود، هم در زمینه اصلاع‌رسانی اقدام خواهیم کرد و هم به صورت نامحسوس به قراردادهایی که منعقد می‌شود برای کسانی که مراجعه می‌کنند برای نصب انشعاب، نظارت داریم، به‌گونه‌ای که اگر مشترکینی با مراجعه به شرکت‌های آب و فاضلاب، در خصوص تخلفات احتمالی که صورت گرفته به واحدهای روابط عمومی یا حراست اطلاع رسانی کنند، برای رسیدگی به تخلفات ورود می کنیم اما به لحاظ قانونی تکلیفی در زمینه نظارت بر لوله‌کشی داخل منازل نداریم.

* اگر از سوی مشترک شکایت شود ورود می‌کنیم

ثامنی در پاسخ به اینکه "اگر پیمانکاری هزینه‌های مازاد و غیرواقعی برای لوله‌کشی داخل منازل به منظور نصب انشعاب فاضلاب مشترک دریافت کند، آیا شرکت‌های آب و فاضلاب ورود می‌کنند؟"، گفت: اگر شکایتی از سوی مشترک به شرکت‌های آب و فاضلاب صورت گیرد، آن شکایت را بررسی می کنیم و اگر شرکت پیمانکار، هزینه های غیرواقعی دریافت کرده باشد با آن شرکت برخورد می شود اما به لحاظ قانونی، مسئولیتی در زمینه نظارت بر فعالیت شرکت های خصوصی که داخل منازل را لوله گذاری می‌کنند نداریم و مسئولیت این نظارت با نظام مهندسی ساختمان در استان است.

3 نقطه ضعف بزرگ در مسیر نصب انشعاب فاضلاب

1. عدم اطلاع‌رسانی در خصوص زمان حفاری معابر برای لوله‌کشی فاضلاب که مشکلاتی در زمینه تردد به‌ویژه با وسایل نقلیه برای مردم به وجود می‌آورد

2. عدم نظارت بر فعالیت شرکت‌های خصوصی و عدم اطلاع رسانی برای افزایش آگاهی مردم، به‌گونه‌ای که برخی شرکت‌های پیمانکار با سوءاستفاده از این فضای مبهم، خود را نماینده آبفا و یا طرف قرارداد شرکت‌های آب و فاضلاب معرفی کرده و مشترک را مجاب به همکاری صرفا با شرکت خود می‌کنند.

3. هیچ مرجع رسمی برای قیمت‌گذاری خدمات نصب انشعاب در داخل منازل برای مراجعه و استعلام گیری مردم وجود ندارد و شرکـت‌های خصوصی نیز با سوءاستفاده از این نبود مرجع رسمی، ارقامی اغلب بالاتر از هزینه‌های واقعی از مردم دریافت می‌کنند.

نکات ضروری برای اطلاع مردم/ راهکار چیست؟

1. شرکت فاضلاب یا شرکت‌های آب و فاضلاب در مناطق مختلف، زمان حفاری در خیابان ها و کوچه‌ها را از قبل با نصب بنر و اطلاع‌رسانی منزل به منزل، به اطلاع مردم برسانند؛ همچنین نیاز است تا اطلاعات مشترکان در خصوص جزئیات نصب انشعاب با روش‌های مختلف اطلاع رسانی، افزایش یابد.

2. مردم ضرورتی برای دادن کار به شرکت‌هایی که در زمان حفاری کوچه‌ها به درب منازل جهت نصب انشعاب مراجعه می‌کنند نداشته و می‌توانند با هر شرکت تأسیساتی در این زمینه عقد قرارداد کنند.

3. شرکت‌های مراجعه کننده به درب منازل برای لوله‌کشی داخل ملک به‌منظور نصب انشعاب، نماینده و یا دارای مجوز از شرکت‌های آب و فاضلاب نیستند و عقد قرارداد با این شرکت‌ها و دریافت پیش فاکتور جهت استعلام پیش از امضای قرارداد، ضروری است؛ چرا که هر نوع ادعای بعدی در خصوص کیفیت انجام کار و یا هزینه دریافتی، در صورتی که مشترک قراردادی نداشته باشد، قابل پیگیری نیست.

4. شرکت‌های خصوصی فعال در زمینه لوله‌کشی و نصب انشعابات فاضلاب شهر تهران، ذیل مجموعه اتاق اصناف تهران و اتحادیه تأسیسات مکانیکی ساختمان تهران هستند و مشترکان می‌توانند با دریافت پیش فاکتور از این شرکت‌ها که با نام و شماره مجوز آنها مهر شده باشد، نسبت به صلاحیت و قیمت های ارائه شده، استعلام بگیرند.

نمونه قراردادهایی که پیمانکاران باید ارائه دهند

شرکت آب و فاضلاب ,

شرکت آب و فاضلاب ,

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است

 هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
2024-04-14T14:25:05+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار شده است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
2024-04-14T14:11:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط

 آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
2024-04-14T14:11:37+03:30
دومین حراج سکه در سال جدید بناست از ساعت ۱۲ فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی آغاز شود.

ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد

 ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد
2024-04-14T14:11:37+03:30
رئیس اتاق ایران گفت: نیروهای رزمنده ایران پاسخ درخوری به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی داد و امیدواریم این تنبیه اخلاقی برای همه دنیا باشد.

ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد

 ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
2024-04-14T14:11:36+03:30
بعد از پاسخ ایران به اسرائیل و کاهش هیجانات در بازار ارز، ریزش قیمت ها در بازار طلا وسکه هم آغاز شده تا جایی که قیمت طلای ۱۸ عیار که تا ۴ میلیون همبالا رفته...

صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت

 صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
2024-04-14T13:45:02+03:30
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به آمار صادرات ایران به روسیه و بلاروس در سال ۱۴۰۲، گفت: صادرات محصولات ایرانی به...

مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند

 مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
2024-04-14T13:45:00+03:30
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای با اشاره به ابطال پروازهای این شرکت اعلام کرد:مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند.

هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

 هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان
2024-04-14T13:44:58+03:30
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های سیال‌آسا در استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر برای این استان‌ها هشدار سطح قرمز صادر کرد.

شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند

 شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند
2024-04-14T13:44:58+03:30
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: به‌هیچ‌وجه شاهد هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها و شرایط غیرعادی در جایگاه‌های عرضه سوخت نبودیم و اخباری که برخی رسانه‌های معاند ...

گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T13:44:57+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، به‌خلاف پیش‌بینی‌ها بازار ارز نه‌تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه

 افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
2024-04-14T12:51:40+03:30
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزش ۱۱ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد

 ۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
سهام هر یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای واگذاری از طریق مزایده آگهی شد.

ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد

 ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
پروازهای فرودگاه‌های مهراباد، شیراز، اصفهان، بوشهر و فرودگاه‌های غرب کشور تا ساعت ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین باطل شد.

گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T12:51:36+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، برخلاف پیش بینی ها بازار ارز نه تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟

 چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
2024-04-14T12:24:52+03:30
انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی و خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از جمله چین از دلایل اصلی افزایش اخیر قیمت طلا در ...

جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد

 جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
2024-04-14T12:24:50+03:30
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی(خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳ را برای اجرا به استانها اعلام کرد.

کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور

 کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
2024-04-14T12:11:38+03:30
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به کاهش نرخ فرونشست زمین در برخی مناطق کشور گفت: ممکن است علت این کاهش رسیدن پهنه فرونشست به سطح سخت باشد که البته مور...

پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید

 پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
2024-04-14T12:11:38+03:30
درحال حاضر با وجود ۳۰ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۶۰ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۴۰ درصد این ظرفیت خالی است.

اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام

 اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
2024-04-14T11:31:47+03:30
بازارهای سهام در کشورهای مختلف حساسیت فوق العاده ای به وقایعی همچون جنگ درگیری و نااطمینانی سیاسی دارد اما پس از بر طرف شدن این نگرانی اغلب بازارها به روند ...

چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟

 چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
2024-04-14T11:05:05+03:30
سرمایه‌گذاری مستمر، بهبود شرایط تجارت و کسب‌وکار و ایجاد ثبات اقتصادی و کاهش تورم از جمله شروط لازم برای رشد اقتصادی مداوم است و بدون تحقق این موارد نمی‌توا...

جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد

 جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
بررسی جداول مربوط به بخش دوم لایحه بودجه دولت نشان می‌دهد که در بخش منابع و مصارف یارانه‌ها، مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و ک...

حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد

 حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خریدهای خود را به ماه های آینده موکول کرده‌اند اما نکته مهم اینجاست توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان ...

سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود

 سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود
2024-04-14T11:05:04+03:30
مدیرعامل صندوق ملی مسکن از راه‌اندازی سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و خواستار عمل کردن سازمان برنامه و بودجه برای تزریق منابع به این صندوق شد.

بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲

 بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
2024-04-14T11:05:04+03:30
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به واردات دو میلیارد دلاری بنزین در سال گذشته، از پیش بینی کسری ۳۰۰ همتی بودجه برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد

 اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
2024-04-14T11:05:03+03:30
بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟

 تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
2024-04-14T11:05:03+03:30
در حالی ۲۵ روز از سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» می گذرد، که وزارت صمت هنوز هیچ برنامه مشخصی برای عملیاتی کردن این شعار اعلام نکرده ...

یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد

 یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
یارانه سه دهک اول به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

 شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
شرایط انتخاب و واریز وجه مجدد به تعداد محدود برای متقاضیان گروه دنا بهار ۱۴۰۳ سامانه یکپارچه ایجاد شد.

دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد

 دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
در روز جاری به دلیل وقوع شرایط اضطراری و با استناد به مفاد دستور العمل پذیرش انبار و صدور ، دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد.

مردم نگران تامین بنزین نباشند

 مردم نگران تامین بنزین نباشند
2024-04-14T11:05:02+03:30
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تأکید بر اینکه "موجودی سوخت جایگاهها و مخازن ذخیره تکمیل است"، گفت: بنزین به میزان کافی موجود است؛ مردم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)