میرنیوز

واکنش رستم قاسمی به بازداشت اخیر در وزارت راه: اطلاع دقیق ندارم

واکنش رستم قاسمی به بازداشت اخیر در وزارت راه: اطلاع دقیق ندارم 2022-09-08T09:56:40+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، رستم قاسمی شب گذشته (سه شنبه ۱۵ شهریور) در گفت وگوی زنده تلویزیونی برنامه صف اول درباره جابجایی زوار اربعین افزود: شرایط امسال متفاوت است، تعداد زئران افزایش یافته و به بیش از پنج میلیون نفر رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از پایانه‌های میرجاوه تا پایانه‌های غربی تجهیز شده و تاکنون برای اصلاح جاده‌ها بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه شد.

به گفته قاسمی، وضعیت ناوگان حمل و نقل مناسب نیست، ۱۴ هزار ناوگان اتوبوس نیاز داریم، ۹ هزار ناوگان فقط در اختیار داریم و تا روز گذشته (دوشنبه) با دستگاه‌های مختلفی برای تأمین ناوگان با کمک آقای مخبر رایزنی کردیم.

وی گفت: چون کمبود ناوگان عمومی داریم، مردم با وسایل خود سفر کنند.

وزیر راه درباره بازار سیاه اتوبوس گفت: در همه پایانه‌ها ایست بازرسی گذاشتیم. قیمت بلیت اتوبوس امروز افزایش یافت. برای جبران یکسر خالی قیمت را امروز افزایش دادیم. همچنین همه آزادراههای کشور نباید این ۱۵ روز از اتوبوس و سواری عوارض دریافت کنند.

قاسمی خاطرنشان کرد: واقعیت این است اتوبوس کم داریم، حتی تلاش کردیم چهار هزار اتوبوس از کشورهای همسایه اجاره کنیم اما موفق نشدیم. قرار است با دستور اقای مخبر اتوبوس دستگاه‌ها در اختیار قرار بگیرد.

وزیر راه افزود: در حوزه ریلی امسال ۱۰۰ درصد افزایش ظرفیت داریم. می‌توانیم ۳۰۰ هزار نفر را به عراق برسانیم با خطوط ریلی از شهرهای مختلف، امروز قطار زاهدان برای اولین بار افتتاح شد و زائران را به خرمشهر رساند.

وی گفت: حمل ونقل ریلی نیاز به برنامه جدی دارد، کمتر از ۱۰ درصد سهم ناوگان ریلی است. سرعت ناوگان نیز پایین و سن ناوگان بالا است. در دستور کار داریم تا تحول در حوزه حمل و نقل کشور رخ دهد.

وزیر راه افزود: بخشی از اختلاف نظر درباره مسیر ریلی شلمچه - بصره حل شد اما به دلیل مشکلات در دولت عراق فعلاً متوقف شده است.

قاسمی با اشاره به نشست اخیر در عشق آباد گفت: همه وزرا در این نشست تقاضای ملاقات با ایران را داشتند. تفاهم‌نامه ۶ جانبه با هدف تسهیل توزیع بار امضا شده و ۲۰۰ میلیون تن بار در حوزه منطقه وجود دارد که فقط جذب جابجایی نصف این رقم درآمد بسیار مناسبی را برای ترانزیت خواهد داشت.

وی با اشاره به برنامه مشترک ترانزیتی ایران و روسیه افزود: تقاضای روسیه ترانزیت تا ۵۰ میلیون تن است، اما نیاز داریم تحول جدی در مسیر جاده‌ای داشته باشیم تا بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم.

وزیر راه گفت: طی چهار سال کریدورها را خواهیم ساخت و حجم بار ترانزیتی منطقه را خواهیم گرفت، قطارهای روسی مرتب از سمت ایران عبور می‌کنند و چین هم به مجموعه اضافه خواهد شد. عملیات اجرایی ساخت کریدورهای ناتمام تا دو ماه آینده آغاز خواهد شد. چهار مسیر آزادراهی و تکمیل کریدور ریلی رشت - آستارا نیز بخشی از این برنامه است. این مصوبه در اختیار وزارت راه و شهرسازی است و در مجموعه حمل و نقل کشور این انفاق خواهد افتاد.

به گفته قاسمی، در بخش هوایی با تعیین نرخ بلیت ۶ میلیونی تهران - نجف پروازها را مدیریت می‌کنیم.

وزیر راه درباره تخلف در فروش بلیت چارتری اربعین گفت: ایرلاین‌های چارتر کننده اجازه پرواز ندارند. تاکنون ۱۵۰ پرواز به نجف داشتیم. تخلفات محدود بوده که برخورد شده است. امسال آژانس‌ها اجازه فروش ندارند. اگر زائران بلیت را گران خریدند گزارش دهند، وزارت راه مابه‌التفاوت را پرداخت می‌کند.

قاسمی گفت: تعداد پروازها نیز محدود است، در حال رایزنی برای افزایش پروازها هستیم. فرودگاه نجف اجازه تعداد مشخصی پرواز را به ایران می‌دهد زیرا ظرفیت مشخصی دارد.

وزیر راه افزود: درخواست ما هزار پرواز است اما هنوز از عراق مجوز نگرفتیم. امروز بیش از ۵۰۰ هزار نفر ثبت نام و تقاضای سفر هوایی داشتیم اما طرفیت هوایی ما در دو هفته بسیار کمتر از این رقم است.

وی گفت: دو مدیر ایران ایر امروز به دلیل تخلف عزل شدند.

رستم قاسمی گفت: اکنون ۱۰۰ میلیون دلار قیمت یک فروند ایرباس است، با این قیمت نمی‌صرفد تا در ایران با ایرباس نو پرواز داشت. قطعات هواپیما نیز با ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست. از طرفی برای مردم هم قیمت‌ها گران است.

به گفته وزیر راه، سال گذشته ۷۶ پرنده داشتیم که با ایجاد سازوکار و تعمیرات به ۱۷۰ فروند پرنده قابلیت پرواز رسیدیم. تحریم روی صنعت هوایی حتماً تأثیر دارد.

قاسمی گفت: برای تعمیر هواپیما اکنون در شرایط خوبی قرار داریم. امروز ۹ فروند هواپیمای روسی در ایران در حال تعمیر است. این نشان می‌دهد از بسیاری از تحریم‌ها عبور کردیم و به تکنولوژی تعمیرات دست یافته‌ایم.

ماجرای بازداشت اخیر در وزارت راه

وی درباره بازداشت در وزارت راه گفت: اطلاع نداریم جرمش چیست؟ به عنوان وزیر نمی‌دانم، سالهاست مسولیت‌های بزرگی در کشور داشتم در نیروی قدس بودم، ممکن است نگاه سیاسی با من مشکل داشته باشد؛ اما در موضوعات اقتصادی گفتم حتی اگر چشم من باشد، باید چشم را درآورد! اما چون اطلاع دقیقی ندارم نمی‌توانم اظهار نظر کنم.

وزیر راه و شهرسازی درباره نهضت ملی مسکن گفت: جمعیت جوان زیادی آماده ازدواج است که نیاز به مسکن دارد، این در حالیست که یک عقب‌ماندگی جدی در بخش ساخت مسکن در کشور داریم که بخش عمده آن مرتبط با پاسخگویی به نیازهای جدید است. بر اساس نیازسنجی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون مسکن کم داریم.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی نهضت ملی مسکن گفت: از مهر ماه به بعد، تحویل مسکن به متقاضیان آغاز می‌شود. در شهرهای که زمین وجود دارد، ما زمین رایگان می‌دهیم تا با قرارداد با شرکت عمران در مدت زمان معین خانه بسازند. برنامه دولت برای ساخت مسکن یک طبقه و دو طبقه است.

قاسمی گفت: در حال حاضر ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در مرحله نهایی شدن قرار گرفته و برنامه داریم تا پایان دولت ۸۰۰ هزار مسکن روستایی را تکمیل کنیم که از رقم تعهد چهار میلیون واحد مسکن کسر می‌شود. ساخت ۳۰۰ هزار مسکن خودمالکی در دستور کار است، هدف ما در کشور افزایش عرضه مسکن است که به صورت شبانه روزی پیگیری می‌شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر زمین برای ساخت تا دو سال آتی فراهم شده است.

به گفته قاسمی، رئیس جمهور دغدغه ساخت مسکن دارند و شبانه‌روزی این مسئله را پیگیری می‌کنند و دستور دادند همه دستگاه‌ها تا پایان شهریور زمین لازم را تأمین کنند. اگر دستگاه‌ها زمین برای نهضت مسکن ندهند، سند زمین به صورت یک طرفه به اسم وزارت راه و شهرسازی شده است.

وی همچنین از بسته جدید تأمین مالی نهضت ملی مسکن خبر داد و تاکید کرد: از بانک‌ها به غیر از بانک مسکن راضی نیستیم و بسته تسهیلاتی جدید بر مبنای اجرای مو به موی قانون جهش تولید در تأمین مسکن است.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است

 هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
2024-04-14T14:25:05+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار شده است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
2024-04-14T14:11:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط

 آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
2024-04-14T14:11:37+03:30
دومین حراج سکه در سال جدید بناست از ساعت ۱۲ فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی آغاز شود.

ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد

 ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد
2024-04-14T14:11:37+03:30
رئیس اتاق ایران گفت: نیروهای رزمنده ایران پاسخ درخوری به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی داد و امیدواریم این تنبیه اخلاقی برای همه دنیا باشد.

ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد

 ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
2024-04-14T14:11:36+03:30
بعد از پاسخ ایران به اسرائیل و کاهش هیجانات در بازار ارز، ریزش قیمت ها در بازار طلا وسکه هم آغاز شده تا جایی که قیمت طلای ۱۸ عیار که تا ۴ میلیون همبالا رفته...

صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت

 صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
2024-04-14T13:45:02+03:30
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به آمار صادرات ایران به روسیه و بلاروس در سال ۱۴۰۲، گفت: صادرات محصولات ایرانی به...

مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند

 مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
2024-04-14T13:45:00+03:30
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای با اشاره به ابطال پروازهای این شرکت اعلام کرد:مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند.

هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

 هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان
2024-04-14T13:44:58+03:30
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های سیال‌آسا در استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر برای این استان‌ها هشدار سطح قرمز صادر کرد.

شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند

 شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند
2024-04-14T13:44:58+03:30
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: به‌هیچ‌وجه شاهد هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها و شرایط غیرعادی در جایگاه‌های عرضه سوخت نبودیم و اخباری که برخی رسانه‌های معاند ...

گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T13:44:57+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، به‌خلاف پیش‌بینی‌ها بازار ارز نه‌تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه

 افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
2024-04-14T12:51:40+03:30
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزش ۱۱ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد

 ۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
سهام هر یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای واگذاری از طریق مزایده آگهی شد.

ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد

 ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
پروازهای فرودگاه‌های مهراباد، شیراز، اصفهان، بوشهر و فرودگاه‌های غرب کشور تا ساعت ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین باطل شد.

گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T12:51:36+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، برخلاف پیش بینی ها بازار ارز نه تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟

 چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
2024-04-14T12:24:52+03:30
انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی و خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از جمله چین از دلایل اصلی افزایش اخیر قیمت طلا در ...

جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد

 جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
2024-04-14T12:24:50+03:30
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی(خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳ را برای اجرا به استانها اعلام کرد.

کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور

 کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
2024-04-14T12:11:38+03:30
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به کاهش نرخ فرونشست زمین در برخی مناطق کشور گفت: ممکن است علت این کاهش رسیدن پهنه فرونشست به سطح سخت باشد که البته مور...

پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید

 پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
2024-04-14T12:11:38+03:30
درحال حاضر با وجود ۳۰ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۶۰ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۴۰ درصد این ظرفیت خالی است.

اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام

 اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
2024-04-14T11:31:47+03:30
بازارهای سهام در کشورهای مختلف حساسیت فوق العاده ای به وقایعی همچون جنگ درگیری و نااطمینانی سیاسی دارد اما پس از بر طرف شدن این نگرانی اغلب بازارها به روند ...

چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟

 چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
2024-04-14T11:05:05+03:30
سرمایه‌گذاری مستمر، بهبود شرایط تجارت و کسب‌وکار و ایجاد ثبات اقتصادی و کاهش تورم از جمله شروط لازم برای رشد اقتصادی مداوم است و بدون تحقق این موارد نمی‌توا...

جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد

 جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
بررسی جداول مربوط به بخش دوم لایحه بودجه دولت نشان می‌دهد که در بخش منابع و مصارف یارانه‌ها، مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و ک...

حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد

 حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خریدهای خود را به ماه های آینده موکول کرده‌اند اما نکته مهم اینجاست توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان ...

سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود

 سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود
2024-04-14T11:05:04+03:30
مدیرعامل صندوق ملی مسکن از راه‌اندازی سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و خواستار عمل کردن سازمان برنامه و بودجه برای تزریق منابع به این صندوق شد.

بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲

 بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
2024-04-14T11:05:04+03:30
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به واردات دو میلیارد دلاری بنزین در سال گذشته، از پیش بینی کسری ۳۰۰ همتی بودجه برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد

 اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
2024-04-14T11:05:03+03:30
بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟

 تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
2024-04-14T11:05:03+03:30
در حالی ۲۵ روز از سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» می گذرد، که وزارت صمت هنوز هیچ برنامه مشخصی برای عملیاتی کردن این شعار اعلام نکرده ...

یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد

 یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
یارانه سه دهک اول به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

 شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
شرایط انتخاب و واریز وجه مجدد به تعداد محدود برای متقاضیان گروه دنا بهار ۱۴۰۳ سامانه یکپارچه ایجاد شد.

دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد

 دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
در روز جاری به دلیل وقوع شرایط اضطراری و با استناد به مفاد دستور العمل پذیرش انبار و صدور ، دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد.

مردم نگران تامین بنزین نباشند

 مردم نگران تامین بنزین نباشند
2024-04-14T11:05:02+03:30
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تأکید بر اینکه "موجودی سوخت جایگاهها و مخازن ذخیره تکمیل است"، گفت: بنزین به میزان کافی موجود است؛ مردم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)