میرنیوز
خیرالله خادمی در گفتوگو با خبرنگار مهر درباره علت طولانی شدن ساخت پروژه آزادراه تهران-شمال اظهار کرد: این پروژه هم طی یک سال اخیر و هم چند سال قبل از آن، به خوبی پیشرفت داشت و اگر احجام کاری و نوع کارهایی که در دست اقدام است و حتی مدت تکمیل و بهره برداری از برخی قطعات آن را نگاه کنیم، میبینیم که چه اقدامات مناسبی است و به نسبت زمانی که انجام شده، قابل تقدیر هم هست.
وی افزود: قطعه یک آزادراه تهران-شمال طی پنج سال با ثبت رکوردهایی از قبیل بومی سازی مهندسی اجرای پروژه به بهره برداری رسید هیچکس فکر نمیکرد که با اتکا به مهندسان داخلی بتوانیم این قطعه بسیار سخت و پیچیده را احداث و تکمیل کنیم ولی با موفقیت این کار انجام شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال یادآور شد: کسی فکر نمیکرد که تونل البرز به عنوان طولانیترین تونل خاورمیانه را مهندسان ایرانی به تنهایی و در مدت زمانی مناسب، احداث کنند اما در حال حاضر این تونل زیر بار ترافیکی است و با توانایی ۱۰۰ درصدی داخلی ساخته شد.
وی تأکید کرد: ۸۵ درصد قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال به طول ۲۲ کیلومتر، تونل و پل است و پروژه راهسازی نیست بلکه یک پروژه بسیار سنگین ابنیه در طول راه است؛ آن هم ابنیه بسیار سنگین و پیچیده؛ تلاش ما این است که قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال تا پایان سال به بهره برداری برسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ابتدای امسال برای ساخت آزادراه تهران-شمال یک برنامه اجرایی و یک برنامه مالی با همکاری بنیاد مستضعفان طراحی کردهایم که برنامه مالی، پشتوانه برنامه اجرایی است؛ در بخش تأمین مالی به دلیل افزایش قیمتهایی که پیش آمد، این دغدغه پیش آمد که تا پایان سال نتوانیم این قطعه را بهره برداری کنیم.
وی ادامه داد: اگر تا پایان امسال نتوانیم این پروژه را بسازیم، حتماً تا پایان خرداد سال آینده قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال را تکمیل خواهیم کرد.
خادمی درباره مستهلک شدن بخشی از آزادراه تهران-شمال بیان کرد: چنین چیزی وجود ندارد؛ چون قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال تنها ۳ سال است که در دست ساخت است و همه ابنیه های آن جدید است؛ اما درباره منطقه یک این آزادراه که در سالهای گذشته در دست چینیها بود، به دلیل مشکلاتی که با پیمانکار پروژه پیدا کرده بود، روند ساخت آن طولانی و ساخت پروژه متوقف شد؛ اما بعد از آنکه قرار شد چینیها از این پروژه خارج شوند، طی ۴.۵ تا ۵ سال منطقه یک آزادراه تهران-شمال با آن عظمت به وسیله مهندسان ایرانی تکمیل شد.
معاون وزیر راه با اشاره به نرخ عوارض آزادراهی گفت: پیشنهاد متوسط ۲۸ درصدی عوارض بابت دو سالی بود که عوارض آزادراهی افزایش نداشت و نرخهای جدید تا بهار سال ۱۴۰۱ به قوت خود باقی خواهد ماند.
وی با بیان اینکه دغدغه اصلی در خصوص افزایش عوارض آزادراه تهران-شمال بود، گفت: نرخ جدید عوارضیها به کمیتهای برای بررسیها ارسال شده و ما اسناد و جداول پیشنهادی را به این کمیته برای تصمیمگیری ارسال کردهایم.
منبع : خبرگزاری مهر
هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
ایران پاسخ درخوری به رژیم کودککش صهیونیستی داد
ریزش قیمتها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
هشدار قرمز بارشهای سیلآسا در ۵ استان
شرایط عادی در پمپبنزینها/ تکذیب بزرگنمایی رسانههای معاند
گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
۸۵ درصد سهام سرخابیها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
سامانه فروش نهضت ملی مسکن راهاندازی میشود
بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
مردم نگران تامین بنزین نباشند