میرنیوز

جزئیات عملکرد یکساله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشریح شد

 جزئیات عملکرد یکساله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشریح شد 2022-08-17T12:31:47+04:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  چکیده‌ای از گزارش عملکرد یکساله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شده است که شامل بخش‌هایی با عناوین «عملکرد در راستای وعده های انتخاباتی ریاست محترم جمهور »، «اقدام  راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  تا مرداد ماه » و «عناوین مهمترین اقدامات راهبردی در راستای ده کلان» در نخستین سال فعالیت دولت سیزدهم است.

عملکرد در راستای وعده های انتخاباتی ریاست محترم جمهور

شکل‌گیری دولت الکترونیک و استقرار دولت هوشمند: به منظور تحقق دولت یکپارچه هوشمند، در لایحه بودجه 1401 به پیشنهاد این وزارتخانه، ترتیباتی برای اجرای این مساله پیشنهاد شد که با مساعدت مجلس تبدیل به قانون شد. بر اساس «بند و تبصره هفت قانون بودجه»، کلیه دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی مکلف شده اند که تا پایان شهریور 1401 اقدام به راه اندازی پنجره واحد خدمات هوشمند خود کنند و حداقل سی درصد از خدمات پرکاربرد خود را به صورت کاملا غیر حضوری و برخط به مردم ارائه دهند.

بر اساس همین تبصره، وزارت ارتباطات مکلف شده است که تا پایان دی ماه 1401 با تجمیع پنجره های دستگاهی، اقدام به راه اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نماید. خوشبختانه با تلاش و مجاهدت همکاران سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و نیز تعدادی از دستگاههایی که پنجره خدمات خود را راه اندازی کرده اند، هم اکنون نسخه آزمایشی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در آدرس my.gov.ir راه اندازی شده است که مردم می توانند با یک بار احراز هویت به تمام خدمات 20 دستگاه ملی که به این پنجره متصل شده اند دسترسی پیدا کنند. انشالله تا پایان شهریور ماه طبق قانون، کلیه دستگاهها به این درگاه متصل خواهند شد.

بهبود کیفیت اینترنت: بر اساس آمارهای مراجع جهانی از جمله سایت Speedtest،  در 9 ماه گذشته، سرعت اینترنت ثابت و همراه بهبود داشته است. میانه‌ی سرعت اینترنت همراه از 21.8 مگابیت بر ثانیه در شهریور 1400  با افزایش حدوداً 22 درصدی به 27 مگابیت بر ثانیه در تیر ماه 1401 رسیده است. همچنین میانه‌ی سرعت اینترنت ثابت از 9.28 مگابیت بر ثانیه در شهریور ماه 1400 به 10.2 در تیر ماه 1401 رسیده است که نشان دهنده افزایش حدوداً ده درصدی است. این آمار در آدرس زیر قابل مشاهده است: (https://www.speedtest.net/global-index/iran ).

 این نتایج حاصل اقدامات متعددی است که گزارش آن آمده است. برخی از مهمترین این اقدامات عبارت است از :

رونق اقتصاد فضای مجازی: یکی از وعده های ریاست محترم جمهور «رونق اقتصادی فضای مجازی» و یا به عبارتی «توسعه اقتصاد دیجیتال» بود. برای راهبری این موضوع و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیتهای فناوری ارتباطات و اطلاعات و فضای مجازی در توسعه اقتصادی کشور،  هیات دولت جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 8 دی ماه 1400  طی مصوبه شماره  59369/123313 با تشکیل «کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال» با مسئولیت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و عضویت 8 نفر از اعضای دولت و با اختیارات اصل 127 و 138 قانون اساسی موافقت کرد. این کارگروه با ده کمیته تخصصی تاکنون دهها جلسه اصلی و کمیته های تخصصی داشته است و مصوبات مهمی همچون هوشمند سازی فرآیند صدور مجوز برای کسب و کارها را داشته است. هدف گذاری این کارگروه برنامه ریزی برای دستیابی سهم ده درصدی اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی تا پایان دولت سیزدهم است.

رایگان کردن اینترنت برای اقشار آسیب پذیر: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته یک بسته اینترنت 50 گیگ برای یکسال برای سرپرست خانوارهای سه دهک پایین درآمدی در نظر گرفته شده است. سامانه ثبت نام از افراد متقاضی در تیرماه راه اندازی شد و نزدیک به یک میلیون نفر سرپرست خانوار از مشمولین طرح ثبت نام شده اند که از اول مرداد ماه این بسته برایشان فعال شده است.

اقدام  راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا مرداد ماه 1401

درصد خانوارهای تحت پوشش از 24 میلیون خانوار

 

عناوین مهمترین اقدامات راهبردی در راستای ده کلان - اقدام بخش دوم  تا مرداد 1401

"شتاب بخشی به روند اجرای شبکه ملّی اطلاعات"

تشکیل «شورای راهبری اجرای شبکه ملی اطلاعات» برای تحقق شبکه ملی اطلاعات: بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی با عنوان «طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات»، بیش از 200 پروژه ریز و درشت برای اجرای شبکه ملی اطلاعات استخراج شده و در حال انجام است که در قالب این شورا به صورت هفتگی وضعیت پیشرفت آنها رصد می شود. تا پایان تیرماه این شورا 35 جلسه داشته است.

اتصال  پایدار و پرسرعت روستاهای بالای 20 خانوار کشور به شبکه ملّی اطلاعات: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان تیرماه مشکل ارتباطی بیش از  1800 روستا حل شده است که سندهای بالادستی آن مربوط به مصوبات شورای عالی فضای مجازی و قانون برنامه ششم توسعه می‌شود.

​​​​​​بهبود سرعت اینترنت ثابت و همراه: سرعت اینترنت همراه از 21.8 در ابتدای دولت سیزدهم به 27.3 در پایان تیرماه افزایش یافته است. همچنین سرعت اینترنت ثابت از 9.28 در ابتدای دولت به 10.2 در پایان تیرماه 1401 رسیده است.

بهره برداری از فرکانس جدید 2300 برای توسعه ظرفیت شبکه تلفن همراه کشور: نتیجه این اقدام، افزایش سرعت اینترنت اپراتورهای همراه شده است که سندهای بالادستی آن مربوط به مصوبات شورای عالی فضای مجازی و شعارهای ریاست محترم جمهور می‌شود.

افزایش 100 درصدی ترانزیت اینترنت از خاک جمهوری اسلامی ایران: استفاده حداکثری از ظرفیت خدادادی کشور برای ترانزیت ترافیک اینترنت از خاک کشورمان یکی از طرح های مهم است که در گذشته مورد غفلت واقع شده بود. از ابتدای دولت تاکنون میزان ترافیک عبوری از کشور از 1.3 ترابیت بر ثانیه به 2.5 رسیده است که سند بالادستی آن مربوط به مصوبات شورای عالی فضای مجازی می‌شود.

افتتاح پروژه ملی و راهبردی سیگنال رسانی زمینی مبتنی بر فیبر نوری به ایستگاه های صدا و سیما در کل کشور: به منظور قطع وابستگی پخش سراسری سازمان صداوسیما از ماهواره این پروژه از سال 1392 آغاز شده بود که در بهمن ماه سال گذشته رسما افتتاح و بهره برداری از آن صورت گرفت که سند بالادستی آن مربوط به منویات مقام معظم رهبری می‌شود.

آغاز پروژه راهبردی افزایش 70 درصدی ظرفیت شبکه زیرساخت کشور: با اجرای این پروژه به اندازه ده سال گذشته به ظرفیت شبکه مادر ارتباطی کشور افزوده خواهد شد. برای اولین بار در کشور کل تجهیزات استفاده شده تولید شرکتهای دانش بنیان داخلی است که سند بالادستی آن مربوط به مصوبات شورای عالی فضای مجازی می‌شود.

عملیاتی سازی سامانه های ارائه دهنده خدمات نام دامنه شبکه ملی اطلاعات (DNS): یکی از پروژه های مهم استقلال شبکه ملی اطلاعات، این سامانه است که راه اندازی شده است و با زیر بار رفتن کل ترافیک کشور به بهره برداری کامل خواهد رسید که سند بالادستی آن مربوط به مصوبات شورای عالی فضای مجازی می‌شود.

شتاب بخشی به روند بومی سازی تجهیزات و سامانه های مورد نیاز شبکه ملی اطلاعات: یکی از برکات این حرکتی که آغاز شده است، تامین تجهیزات مورد نیاز کشور و امکان صادراتی شدن آنها است. در سفر اخیر به روسیه ، تعدادی از این محصولات مورد اقبال روسها قرار گرفت و منجر به عقد قراردادهایی شد.

توسعه نظارتهای مردمی بر شبکه ارتباطی کشور با راه اندازی سامانه «سلام»: با راه اندازی این سامانه، مردم می توانند در هر زمان و مکان مشکلات ارتباطی خود را برای سازمان تنظیم مقررات ارسال کنند.

افزایش ظرفیت مراکز تبادل ترافیک کشور (IXP) و افزایش ظرفیت مرکز تبادل ترافیک بین الملل: نتیجه این کار، تمرکز زدایی از عبور کل ترافیک کشور از تهران و محلی شدن ترافیک اینترنت در کشور و در نتیجه افزایش سرعت و کیفیت به خدمات داخلی خواهد بود. 

دستیابی به توان طراحی، اجرا، نگهداری و تعمیر فیبرهای دریایی در کف دریاها و اقیانوس‌ها: هم اکنون برای اولین بار قطعی یکی از فیبرهای دریایی کشور توسط ظرفیتهای داخلی در حال انجام است.

تدوین مدل جدید اقتصادی برای شبکه ملی اطلاعات: با بررسی و آسیب شناسی مدل فعلی تعرفه گذاری، پیشنهاد جدیدی از سمت وزارتخانه آماده و به شورای عالی فضای مجازی ارائه شده است. در مدل پیشنهادی تولید کنندگان محتوا از ترافیک تولیدی کسب درآمد خواهند داشت.

حمایت از پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی داخلی: تمام ظرفیتهای کشور در حوزه شبکه اجتماعی و پیام رسان شناسایی شده و در قالب یک بسته حمایتی، طیف متنوعی از حمایتها برای این پلتفرمها پیش بینی شده است. در یکی از این پلتفرمهای منتخب تعداد کاربر فعال در مدت ده ماه گذشته 50 درصد افزایش داشته است که سند بالادستی آن مربوط به مصوبات شورای عالی فضای مجازی می‌شود.

"بستر سازی برای تحقق دولت هوشمند"

تشکیل جلسات شورای اجرایی فناوری اطلاعات در جهت سیاستگذاری و برنامه ریزی اقدامات دولت: تشکیل دو جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور با حضور ریاست محترم جمهور و معاون اول محترم که سند بالادستی آن مربوط به اساسنامه شورای اجرایی فناوری اطلاعات مصوب هیات محترم وزیران می‌شود.

تهیه و تدوین و پیگیری تصویب قوانین، مقررات و ضوابط جهت تحقق دولت هوشمند: تصویب  راه اندازی مراحل «تحقق دولت هوشمند » در قانون بودجه 1401 که سند بالادستی آن مربوط به بند و تبصره 7 قانون بودجه سال 1401 می‌شود.

راه اندازی پنجره واحد خدمات دولت هوشمند: نسخه آزمایشی سامانه پنجره واحد خدمات دولت هوشمند با اتصال به حدود 20 سامانه پنجره واحد دستگاه های اجرایی راه اندازی شد. طی همین مدت کوتاه ثبت درخواست مشمولین یارانه و نیز ثبت نام اینترنت اقشار آسیب پذیر از طریق این سامانه انجام شد که سند بالادستی آن مربوط به بند و تبصره 7 قانون بودجه سال 1401 می‌شود.

تشکیل جلسات کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی در جهت تسهیل تعاملات الکترونیکی بین دستگاه های اجرایی: تشکیل شش جلسه کمیته تعامل پذیری دولت الکترونیکی و تسهیل دسترسی دستگاههای مختلف اجرایی به سرویس های الکترونیکی مورد نیاز برای تحقق دولت هوشمند که سندهای بالادستی آن مربوط به بند ث ماده 67 قانون برنامه ششم توسعه و مصوبه جلسه 54 شورای عالی فضای مجازی می‌شود.

توسعه و تکمیل مرکز ملی تبادل اطلاعات و ارائه استعلامات جدید: انجام بیش از 2.5 میلیارد تراکنش در طی سال 1400 بر روی مرکز ملی تبادل اطلاعات کشور به عنوان یک رکورد جدید از تعامل الکترونیکی سازمانها با یکدیگر که سندهای بالادستی آن مربوط به بند ث ماده 67 قانون برنامه ششم توسعه و مصوبه جلسه 54 شورای عالی فضای مجازی می‌شود.

توسعه فناوری ها و محصولات جدید در پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات: توسعه گلخانه هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا و توسعه فناوری و تولید تجهیزات ارتباطی نسل جدید

توسعه پوشش فیبرنوری منازل و کسب و کارها FTTX: تا پایان مرداد ماه قریب به دو میلیون خانوار در کشور تحت پوشش قرار خواهند گرفت. این عدد در ابتدای دولت سیزدهم کمتر از 500 هزار خانوار بوده است که سند بالادستی آن مربوط به مصوبات شورای عالی فضای مجازی می‌شود.

تهیه و تصویب بسته حمایتی برای توسعه ارتباطات ثابت: 1. اختصاص تمام سه درصد حق السهم دولت از اپراتورهای ارتباطات ثابت (FCP) از محل خدمات فیبرنوری برای توسعه شبکه فیبر نوری که سند بالادستی آن مربوط به مصوبه هیات وزیران می‌شود. 2.الزام دستگاه های دولتی و عمومی در به اشتراک گذاری منابع خود (دکل، کانال و ...)  با اپراتورهای بخش خصوصی برای توسعه ارتباطات ثابت در قالب بند ح تبصره 7 قانون بودجه سال 1401 3.اختصاص یک سوم درآمد دولت در بخش مخابرات برای توسعه طرح FTTX. با مصوبه هیات وزیران هشت واحد درصد از 28 درصد درآمد دولت از اپراتورهای تلفن همراه با نظارت وزارت ارتباطات صرف توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر خواهد شد

فراخوان مشارکت اپراتورهای ارتباطی در توسعه فیبر نوری: پس از تدوین و تصویب بسته های حمایتی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقدام به انتشار فراخوانی نمود که در فاز اول 9 اپراتور برای راه اندازی 9 میلیون پورت فیبرنوری در سه سال آینده تفاهم نامه امضا کردند.

راه اندازی سامانه هوشمند کشف کلاهبرداری فیشینگ پیامکی: اقدامات انجام شده توسط این سامانه در این مدت، منتج به شناسایی و مسدودسازی بیش از 6470 دامنه جعلی و مسدود سازی حدود 21000 شماره تلفن و عدم ارسال بیش از 32 میلیون پیامک کلاهبرداری و کاهش پرونده‌های مربوط به کلاهبرداری در فضای مجازی شده است.

تشکیل جلسه شورای عالی فضایی: تشکیل 1 جلسه شورای عالی فضایی با حضور رییس جمهور و بعد از ده سال و پیگیری تشکیل جلسه آتی در ماههای آتی

تهیه نقشه راه و برنامه ده ساله توسعه صنعت فضایی کشور: پیش نویس برنامه ده ساله با کمک تمامی فعالان صنعت فضایی تهیه و در جلسه آتی شورای عالی فضایی بررسی و مصوب خواهد شد.

تزریق ماهواره در مدارات مختلف: تزریق موفق ماهواره نور 2  در مدار 500 کیلومتری زمین و دریافت موفقیت آمیز تصاویر با کیفیت آن

توسعه سامانه های ملی برای پایش مبتنی بر داده های فضایی و تحویل به نهادهای ذیربط: توسعه سه سامانه ملی برای پایش «آتش سوزی» ،« وضعیت گرد و غبار » و «وضعیت منابع آبی کشور » مبتنی بر داده های فضایی و تحویل به نهادهای ذیربط

توسعه فناوری های فضایی: دستیابی به فناوری پرتابهای چندگانه در راستای راه اندازی منظومه های ماهواره‌ای

- تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال در دولت با اختیارات اصل 127 و 138 به ریاست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که تشکیل چهار جلسه کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال را در نتیجه به همراه داشت.

- تصویب ضوابط و دستورالعمل های لازم جهت توسعه اقتصاد دیجیتال که تصویب مصوبه هوشمند سازی فرآیند اخذ مجوزهای کسب و کار را در نتیجه به همراه داشت.

- توسعه پرتابگرها برای پرتاب ماهواره های بومی که انجام یک پرتاب تحقیقاتی و یک پرتاب عملیاتی موفقیت آمیز را در نتیجه به همراه داشت.

- آغاز عملیات اجرایی ساخت بزرگترین پایگاه فضایی کشور که جانمایی، طراحی و فاز اول پروژه شروع و فاز نخست تا پایان سال به بهره برداری می رسد را در نتیجه به همراه داشت.

- آماده سازی و تکمیل ماهواره های جدید که آماده سازی پنج ماهواره جدید برای پرتاب در سال 1401 را در نتیجه به همراه داشت.

"هوشمند سازی و ارتقا خدمات پستی و پست بانک"

استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در هوشمند سازی پست و ارتقا خدمات پستی: برگزاری نمایشگاه «ایده بازار پستی» با حضور بیش از 40 شرکت نوآفرین و دانش بنیان در خرداد 1401 و سفارش تولید موتور برقی ویژه موزعین پست به شرکتهای دانش بنیان داخلی و آزمون موفقیت آمیز آن در خرداد 1401

پرداخت تسهیلات در راستای اشتغال زایی و توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات: پرداخت قریب به 14 هزار میلیارد ریال تسهیلات در راستای اشتغال زایی و توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات

حضور فعال در اجلاسیه ها و نشست های بین المللی: 1.حضور فعال در نشست وزرای ارتباطات هشت کشور اسلامی در حال توسعه D8  در ترکیه   2.حضور فعال در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی WSIS  و بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران در موضوع مدیریت فضای مجازی   3.حضور فعال در نهادهای تصمیم گیر اتحادیه بین المللی ارتباطات همچون WTDC و  آر.آر.بی   3.شرکت در اجلاس کمیته استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو سازمان ملل   4. شرکت منتقدانه و کنشگرانه در شانزدهمین نشست حکمرانی اینترنت IGF لهستان  5.مشارکت فعال در روندهای تدوین چارچوب های امنیت سایبری ذیل سازمان ملل متحد  6.اعلام نامزدی  جمهوری اسلامی ایران برای انتخابات شورای حکام اتحادیه بین المللی ارتباطات ITU  در دوره 2022 تا 2026   7.دیدار و مذاکره با دبیر کل اتحادیه بین المللی ارتباطات ITU  در ژنو سوییس 

دیدار و مذاکرات دو جانبه با مقامات بین المللی و مقامات ارشد ICT کشورهای خارجی: 1.دیدار و مذاکره با دبیر کل اتحادیه بین المللی ارتباطات ITU  در ژنو سوییس   2.دیدار و رایزنی با وزرا و مقامات ارشد ICT مربوط به 15 کشور مهم جهان در حاشیه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی   3.دیدار و مذاکره با دبیر کل اتحادیه جهانی پست UPU  در برن سوییس   4.دیدار و مذاکره با وزیر ارتباطات روسیه و عقد تفاهم نامه در راستای توسعه صادرات و همکاری های مشترک

- استفاده از ظرفیت فناوری برای تفکیک هوشمند مرسولات پستی که راه اندازی بزرگترین مرکز هوشمند تفکیک مرسولات پستی در تهران را در نتیجه به همراه داشت.

- راه اندازی درگاه خدمات شبکه دولت(سیماد) برای ارتباط مردم با شبکه دولت از طریق دفاتر پستی

- افتتاح شعب جدید پست بانک در روستاها که افتتاح 83 شعبه جدید پست بانک در روستاها را در نتیجه به همراه داشت.

- تجهیز باجه های روستایی پست بانک به خودپرداز که تجهیز 112 باجه روستایی پست بانک به خودپرداز را در نتیجه به همراه داشت.

- ارائه تسهیلات به طرح های اشتغال زای روستایی که ارائه تسهیلات به طرح های اشتغال زای روستایی با اشتغالزایی 43 هزار نفر را در نتیجه به همراه داشت.

"سالم سازی فضای مجازی"

راه اندازی زیرساخت اینترنت ایمن برای کودکان و نوجوانان (family.ict.gov.ir): با انجام این کار کودکان و نوجوانان با انتخاب خانواده ها، در معرض محتواهای نامناسب در اینترنت قرار نمی گیرند.

سالم سازی خروجی موتورهای خارجی در کشور: با این اقدام نمایش محتواهای مستهجن و بسیار خشن از خروجی موتورهای جستجوی خارجی حذف شد و گام بلندی در راستای سالم سازی فضای مجازی برداشته شد.

افزایش ترانزیت ترافیک اینترنت از خاک کشور: استفاده حداکثری از ظرفیت خدادادی کشور برای ترانزیت ترافیک اینترنت از خاک کشورمان یکی از طرح های مهم است که در گذشته مورد غفلت واقع شده بود. از ابتدای دولت تاکنون میزان ترافیک عبوری از کشور از 1.3 ترابیت بر ثانیه به 2.5 رسیده است یعنی تقریبا دو برابر شده اشت که سند بالادستی آن مربوط به مصوبات شورای عالی فضای مجازی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۱۲/۰۶؛ بارش برف و باران در سراسر کشور/ هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان

 هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۱۲/۰۶؛ بارش برف و باران در سراسر کشور/ هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان
2024-02-26T07:07:30+03:30
سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف، باران و کاهش محسوس دما هشدار سطح نارنجی آسیب به نهاده‌ها و محصولات را برای کشاورزان ۱۹ استان کشور صادر کرد.

شارژ مرحله سوم طرح ملّی «یسنا» انجام شد

 شارژ مرحله سوم طرح ملّی «یسنا» انجام شد
2024-02-26T07:07:29+03:30
شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا، به حساب یارانه سرپرستان خانوار مشمول واریز شد.

۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه برق‌آبی جدید احداث می‌شود

 ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه برق‌آبی جدید احداث می‌شود
2024-02-26T07:07:29+03:30
معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینکه نیروگاه‌های برق‌آبی آمادگی دارند در تابستان سال ۱۴۰۳ با حداکثر ظرفیت در مدار قرار ...

انجام پروازهای فرودگاه امام با وجود بارش برف

 انجام پروازهای فرودگاه امام با وجود بارش برف
2024-02-26T07:07:28+03:30
شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به بارش برف از اجرای عملیات اوره پاشی در معابر دسترسی خبر داد و اعلام کرد: دید افقی در فرودگاه امام ۳۰۰ متر است.

"کشاورزی آینده" - ۳ | ۱۰ اتفاق برتر شکل‌دهندۀ آیندۀ «کشاورزی دقیق»

 "کشاورزی آینده" - ۳ | ۱۰ اتفاق برتر شکل‌دهندۀ آیندۀ «کشاورزی دقیق»
2024-02-26T07:07:28+03:30
با استمرار پیشرفت و توسعۀ فناوری، آیندۀ کشت دقیق، فرصت‌های هیجان‌انگیزی پیش روی انسان قرار خواهد داد. در این یادداشت به ۱۰ رویداد از بین رویدادهای برتر این ...

افت ۷۸.۲ درصدی بارش‌ها در کرمان/ بارش‌ها در کشور ۳۷.۹ درصد کم شد

 افت ۷۸.۲ درصدی بارش‌ها در کرمان/ بارش‌ها در کشور ۳۷.۹ درصد کم شد
2024-02-26T07:07:27+03:30
بر اساس داده‌ها و اطلاعات سازمان هواشناسی بارش‌ها در کشور تا ۴ اسفند نسبت به دوره بلندمدت ۳۹.۷ درصد کاهش یافته است. بارش‌ها تنها در ۴ استان مثبت بوده است.

ایران‌ایر ۳۴ فروند هواپیما دارد

 ایران‌ایر ۳۴ فروند هواپیما دارد
2024-02-26T07:07:27+03:30
عضو هیئت مدیره هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این‌که تعداد ناوگان هوایی ایران ۳۴ فروند است، گفت: هما با هواپیماهای ATR به ۱۴ شهر کم‌برخوردار پروا...

جاده چالوس یکطرفه شد/ بارش برف و باران در جاده‌های ۲۹ استان

 جاده چالوس یکطرفه شد/ بارش برف و باران در جاده‌های ۲۹ استان
2024-02-26T07:07:27+03:30
مرکز مدیریت راههای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از یکطرفه شدن آزادراه‌ تهران-شمال و محور چالوس و بارشر برف و باران در جاده‌های ۲۹ استان خبر داد.

ایران رسما وارد زمستان شد/ لزوم مصرف بهینه برق و‌ گاز با کاهش محسوس دمای هوا

 ایران رسما وارد زمستان شد/ لزوم مصرف بهینه برق و‌ گاز با کاهش محسوس دمای هوا
2024-02-26T07:07:26+03:30
سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به بارش برف در اکثر نقاط کشور و کاهش محسوس دمای هوا، هموطنان نسبت به کاهش مصرف برق و‌گاز اقدام نمایند.

سازمان مالیاتی: رسید دستگاه‌های کارتخوان فقط تا سال ۱۴۰۴ معتبر است

 سازمان مالیاتی: رسید دستگاه‌های کارتخوان فقط تا سال ۱۴۰۴ معتبر است
2024-02-26T07:07:26+03:30
معاون پژوهش سازمان امور مالیاتی گفت: برای برخی مودیان تا سال ۱۴۰۴ رسید دستگاه‌های کارتخوان به عنوان صورتحساب الکترونیکی تلقی می‌شود.

ظرفیت اسمی تولید برق کشور به ۹۲ هزار و ۵۵ مگاوات رسید/ افزایش ۱۲۵۰ مگاواتی در ۱۰ ماه

 ظرفیت اسمی تولید برق کشور به ۹۲ هزار و ۵۵ مگاوات رسید/ افزایش ۱۲۵۰ مگاواتی در ۱۰ ماه
2024-02-26T07:07:26+03:30
در پایان دهمین ماه سال، ظرفیت اسمی تولید برق کشور به ۹۲هزار و ۵۵ مگاوات رسید که از این رقم، واحدهای حرارتی با مجموع ظرفیت منصوبه ۷۴هزار و ۸۷۸ مگاوات سهمی ۸۱...

الگوریتم مجریان ذی‌صلاح ساختمان‌ها هفته آینده ابلاغ می‌شود

 الگوریتم مجریان ذی‌صلاح ساختمان‌ها هفته آینده ابلاغ می‌شود
2024-02-26T07:07:25+03:30
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان از ابلاغ الگوریتم مجریان ذی‌صلاح ساختمان‌ها طی هفته آینده خبر داد.

ورودی آب رودخانه‌های اصلی به دریاچه ارومیه ۳ برابر شد

 ورودی آب رودخانه‌های اصلی به دریاچه ارومیه ۳ برابر شد
2024-02-26T07:07:25+03:30
رئیس حوضه آبریز رودخانه ارس گفت: با توجه به حجم رهاسازی‌ها و اقدام‌های نرم‌افزاری انجام شده و به برکت بارش‌های زمستانه امسال سطح دریاچه به تراز ۱۲۷۰.۲ متر و...

سقف منابع تحقق پذیر در بودجه ۱۴۰۳ رعایت شد

 سقف منابع تحقق پذیر در بودجه ۱۴۰۳ رعایت شد
2024-02-26T07:07:24+03:30
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در لایحه ۱۴۰۳ ضمن اجتناب از بیش برآوردی در منابع مالی دولت، برخی از منابع نسبت به سال جاری کاهش داده شده است.

پیش‌بینی افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری

 پیش‌بینی افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری
2024-02-26T07:07:24+03:30
با توجه به استقرار یک جبهه هوای سرد از امروز و ورود دو سامانه بارشی به کشور از سمت غرب، پیش‌بینی می‌شود مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده، طی هفت...

فرصت ۳ روزه سامانه یکپارچه برای جایگزینی خودروها+ جدول

 فرصت ۳ روزه سامانه یکپارچه برای جایگزینی خودروها+ جدول
2024-02-26T07:07:24+03:30
طرح تبدیل اختیاری محصولات شرکت بهمن موتور ویژه متقاضیان سامانه یکپارچه تخصیص خودروهای داخلی (با نوبت تحویل زمستان ۱۴۰۲) آغاز شد.

جزئیات میانگین حقوق کارکنان دولت/ کارمندان در ۱۴۰۱ چقدر حقوق گرفتند؟

 جزئیات میانگین حقوق کارکنان دولت/ کارمندان در ۱۴۰۱ چقدر حقوق گرفتند؟
2024-02-26T07:07:23+03:30
با توجه به اطلاعات سامانه حقوق و مزایای کارکنان دولت، میانگین ناخالص پرداختی به کارمندان دولت برابر حدود ۱۵ میلیون تومان بوده است.

تحلیل | اشکال مبنایی «خلق پول» توسط افراد یا نهادهای خصوصی

 تحلیل | اشکال مبنایی «خلق پول» توسط افراد یا نهادهای خصوصی
2024-02-26T07:07:23+03:30
به‌صورت سنتی و طی هزاران سال، مردم دنیا به این نتیجه رسیده‌اند، و این اصل را بدیهی می‌گیرند که پول معتبر است، چون لابد حاکمیتی که همچون کوه پشت این اعتبار ا...

انتقاد رهبری از واردات بنزین درست بود/ ۴۹درصد یارانه انرژی در جیب دو دهک پردرآمد جامعه

 انتقاد رهبری از واردات بنزین درست بود/ ۴۹درصد یارانه انرژی در جیب دو دهک پردرآمد جامعه
2024-02-26T07:07:22+03:30
رئیس اتحادیه انجمن‌های علمی انرژی از واردات ۴ میلیارد دلاری بنزین و گازوئیل خبر داد و گفت: مقام معظم رهبری به‌درستی ابراز نارضایتی کردند، کلام ایشان بر این ...

عقب‌ماندگی شدید پروژه‌های نهضت ملی مسکن پردیس/ پیشرفت ۵۸ درصدی پس از ۴ سال

 عقب‌ماندگی شدید پروژه‌های نهضت ملی مسکن پردیس/ پیشرفت ۵۸ درصدی پس از ۴ سال
2024-02-26T07:07:22+03:30
درحالی حدود ۴ سال از آغاز ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن (طرح اقدام ملی) شهر پردیس می‌گذرد که پیشرفت این واحدها به ۵۸ درصد رسیده است.

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵ |برنت ۸۱ دلار و ۶۲ سنت شد

 قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵ |برنت ۸۱ دلار و ۶۲ سنت شد
2024-02-24T08:40:43+03:30
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۵ سنت معادل ۲.۴۵ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۶۲ سنت رسید.

برپایی نمایشگاه های بهاره در ۵ نقطه تهران از ۱۵ اسفند

 برپایی نمایشگاه های بهاره در ۵ نقطه تهران از ۱۵ اسفند
2024-02-24T08:40:43+03:30
نایب رئیس اتاق اصناف تهران گفت: نمایشگاه‌های بهاره در ۵ نقطه‌ شهر تهران و به مدت ۱۰ روز برپا می‌شود.

رویترز: پاکستان به‌‌رغم تحریم‌ها خط لوله انتقال گاز ایران را می‌سازد

 رویترز: پاکستان به‌‌رغم تحریم‌ها خط لوله انتقال گاز ایران را می‌سازد
2024-02-24T08:27:21+03:30
رویترز طی گزارشی نوشت اسلام آباد در فکر نهایی کردن اولین فاز خط لوله ۸۰ کیلومتری گاز با ایران است‌ تا از جریمه احتمالی ۱۸ میلیارد دلاری دوری کند.

"کشاورزی آینده" - ۲ | معرفی رویکرد «کشاورزی دقیق»

 "کشاورزی آینده" - ۲ | معرفی رویکرد «کشاورزی دقیق»
2024-02-24T08:27:21+03:30
«کشت دقیق» یا «کشاورزی دقیق» نوعی خاص از مدیریت مزرعه یا باغ یا اصطلاحاً «سایت کشاورزی» است که در آن به‌جای اینکه با کل مجموعه...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-24T08:14:00+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه: شعار سال در حال محقق شدن است

 رئیس سازمان برنامه و بودجه: شعار سال در حال محقق شدن است
2024-02-23T15:47:14+03:30
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تداوم رشد اقتصادی در فصل پاییز و همچنین کاهش تورم در بهمن ماه نوشت: شعار سال یعنی رشد اقتصادی و کاهش تورم در حال محقق...

جزئیات رشد اقتصادی ۵ درصدی در پاییز + جدول

 جزئیات رشد اقتصادی ۵ درصدی در پاییز + جدول
2024-02-23T13:40:41+03:30
در پاییز امسال رشد اقتصادی گروه خدمات ۴.۶ درصد، صنعت ۱.۳ درصد، ساختمان ۰.۴ درصد، معدن ۰.۳ درصد و کشاورزی منفی ۱ درصد بوده است.

بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم مالیاتی تا پایان اسفند ماه تمدید شد

 بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم مالیاتی تا پایان اسفند ماه تمدید شد
2024-02-23T13:27:13+03:30
بر اساس بخشنامه رئیس سازمان امور مالیاتی طرح بخشودگی صد درصدی جرائم مالیاتی تا پایان اسفند ماه تمدید شد.

مخالفت بانک مرکزی با اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی به یک خودروساز

 مخالفت بانک مرکزی با اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی به یک خودروساز
2024-02-23T12:34:02+03:30
بانک مرکزی با اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی به یک خودروساز مخالفت کرد.

افزایش ۳۵ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ مرز پرویزخان دروازه نوظهور ترانزیتی در ایران

 افزایش ۳۵ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ مرز پرویزخان دروازه نوظهور ترانزیتی در ایران
2024-02-23T11:40:34+03:30
ترانزیت خارجی از مسیر ایران در ۱۱ ماهه سال جاری با ۳۵ درصد افزایش به رقم ۱۶ میلیون و ۱۲۲ هزار تن رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)