میرنیوز

استعلام و خرید لحظه ای بیمه های بدنه و شخص ثالث خودرو

استعلام  و خرید لحظه ای بیمه های بدنه و شخص ثالث خودرو 2022-08-16T10:30:44+04:30

استعلام  و خرید لحظه ای بیمه های بدنه و شخص ثالث خودرو 

وقتی با خودرویی تصادف می‌کنید، مسئله مشخص است؛ اگر شما مقصر هستید که با استفاده از بیمه شخص ثالث باید خسارت را بپردازید. اگر هم زیان دیده هستید که می‌توانید خسارت را از طرف مقابل دریافت کنید. حال اگر با شی‌ء ثابت تصادف کنید، در آن وقت چه اتفاقی می‌افتد؟ باید چه کار کرد؟ اگر این مسئله برای شما هم سؤال است یا به تازگی برایتان اتفاق افتاده باشد، حتماً ادامه این مطلب را نوشته‌ایم.  یکی از این موضوعات را می‌توان قیمت بیمه شخص ثالث و بدنه در نظر گرفت. با توجه به اهمیت این موضوع تصمیم داریم در رابطه با استعلام بیمه شخص ثالث و بدنه اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم؛ بنابراین توصیه می‌شود ادامه متن را از دست ندهید تا با چنین موضوع مهمی به خوبی آشنا شوید.اینکه به چه صورت خسارات وارد شده به بدنه خودرو را با بیمه بدنه ماشین  در تصادف با اجسام ثابت پوشش دهید.

شی‌ء ثابت چیست؟

اول از همه باید بدانیم که شی‌ء ثابت چیست؟ در حقیقت ما به چه اجسامی شی‌ء ثابت می گوییم؟

اجسام متحرک مانند خودرو، اجسام بزرگی هستند که توسط شخصی هدایت و کنترل می‌شوند. حالا این هدایت می‌تواند مستقیم یا غیرمستقیم باشد. حال اشیا ثابت شامل اشیایی است که در جای خود ثابت هستند و به هیچ وجه و در هیچ ساعت و روزی جابه‌جا نمی‌شوند. گاردریل وسط اتوبان‌ها، تابلوها، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و درختان به عنوان اشیا ثابت به حساب می‌آیند.

اشیا ثابت در جای خود هستند و ارگان یا شخصی مالک آن ها است

 در صورتی که در جاده‌ای رانندگی می‌کنید و سنگ ریزه‌ای روی خودروی شما بیفتد، در اینجا شما متضرر هستید و می‌توانید از اداره مربوطه و بعد از طرح دعوا، خسارت خود را دریافت کنید. البته می‌توانید از بیمه بدنه هم استفاده کنید؛ اما در مورد قبل شما مقصر هستید و جبران صدمات وارد شده بر عهده شما است. در این حالت می‌توانید از پوشش بیمه شخص ثالث خودرواستفاده کنید.

بیمه  شخص ثالث دو نوع خسارات مالی و جانی یا همان خسارات بدنی شخص ثالث را پوشش می دهد و بیمه‌گر متعهد به پرداخت حداکثر پوشش بیمه شخص ثالث اتومبیل برای جبران خسارت های جانی و مالی مطابق حداکثر تعهدات توافقی در بیمه‌نامه شخص ثالث است.

خسارت مالی: خسارت‌هایی كه به اموال اشخاص ثالث وارد می‌شود مانند تصادف و خسارت به خودروی ثالث.چنین خسارت هایی، زیان مادی شخص ثالث دارنده وسیله نقلیه موضوع بیمه را شامل می گردد.

خسارت بدنی: خسارت های جانی اشخاص ثالث که شامل فوت، نقص عضو و هزینه های پزشکی ناشی از حادثه با موضوع بیمه باشد.خسارت بدنی پرداختی یا همان دیه یا ارش (دیه ای که مقدار آن در شرع مقدس مشخص نشده است) به نوع صدمه بدنی مانند شکستگی ، نقص عضو و از کار افتادگی جزئی یا کلی ـ موقت یا دائم ـ دیه فوت و هزینه معالجه اشخاص ثالث در اثر حوادث تحت پوشش بیمه شخص ثالث بستگی دارد.

بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه؛ کدام یک استفاده می‌شود؟

بر اساس اینکه مقصر و زیان دیده چه کسانی هستند، مقصر و زیان دیده تعیین می‌شود. در ادامه به بررسی این دو مورد می‌پردازیم.

در تصادفات با اشیای ثابت مانند گاردریل، درختان، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و چراغ‌ها در صورت برخورد با آن‌ها، راننده خودرو مقصر است. قرار دادن تمامی این‌ها بر اساس اصول قرار گرفته است و به صورتی هستند که به صورت عادی کسی با آن‌ها برخورد نمی‌کند. اصولاً زمانی که سرعت خودروها بالا باشد یا راننده حالت تعادل نداشته باشد، با چنین اجسامی ثابت برخورد می‌کند. در این حالت راننده مقصر است و باید خسارت را بپردازد. در این حالت با استفاده از بیمه شخص ثالث می‌تواند مبلغ آسیب‌هارا بپردازد؛ اما آسیب‌هایی که به خودروهای خودش وارد می‌شود، چگونه جبران می‌شود؟ استفاده از بیمه بدنه.

پوشش جبران خسارات مالی وارد شده به اموال اشخاص ثالث با استفاده از بیمه شخص ثالث قابل جبران است. البته شخص ثالث صرفاً فرد نیست؛ بلکه اداره‌ای را هم شامل می‌شود. اشیای ثابت هم اموال فرد غیره به حساب می‌آید که می‌توان با استفاده از بیمه ثالث جبران کرد.

در چنین تصادفاتی به دلیل سنگین بودن شدت آن، بهتر است از بیمه بدنه برای جبران خسارات وارد شده استفاده کرد. بیمه بدنه، بیمه‌نامه اجباری است و با استفاده از خسارات و صدمات وارد شده به بدنه خودروی مقصر پوشش داده می‌شود. بیمه بدنه آنلاین خودروها، برای تضمین خسارت‌های احتمالی حوادث امری لازم و ضروری است. یکی از انواع بیمه‌هایی که برای رانندگان و وسایل نقلیه بسیار مفید واقع می‌شود؛ بیمه بدنه اتومبیل است. بیمه گزار با پرداخت مبلغ مشخص حق ‌بیمه به شرکت بیمه‌گر و خرید بیمه بدنه ، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات و حوادث احتمالی خودرو بیمه می‌کند. شرکت بیمه‌گر، طبق این بیمه ماشین، درصورت بروزحادثه، خسارت وارده را براساس شرایط بیمه‌نامه پرداخت نماید.
با توجه به گران بودن خودرو و قطعات یدکی از یک طرف و اجتناب ناپذیر بودن حوادث رانندگی، اهمیت بیمه‌نامه بدنه خودرو به شدت پررنگ می‌شود. به همین دلیل کارشناسان بیمه ، خرید بیمه بدنه خودرو  را به همه دارندگان خودرو مخصوصا دارندگان خودروهای نامتعارف توصیه می‌کنند.

پوشش‌های بیمه بدنه فقط تصادفات نیست؛ بلکه سرقت خودرو را هم شامل می‌شود. به هر حال در چنین موقعیتی اگر راننده بیمه بدنه داشته باشد، می‌تواند حداقل بخش زیادی از خسارات خود را جبران کند. پوشش‌های بیمه بدنه به دو نوع اصلی و اضافی تقسیم می‌شود. پوشش‌های اضافی شامل مواردی هستند که بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه بیشتر، آن‌ها را به بیمه‌نامه خود اضافه می‌شود. با توجه به افزایش قیمت خودرو اضافه کردن بعضی از آن‌ها توصیه می‌شود

پوشش‌های اصلی شامل موارد زیر هستند:

پوشش‌های اضافی شامل موارد زیر هستند:

برخورد با اشیا ثابت از پوشش های اصلی است

البته بعضی خسارات تحت هیچ شرایطی در بیمه بدنه پوشش داده نمی‌شوند.

حال تکلیف پرداختی خسارت با اشیای ثابت چیست؟

پرداختی به مقصر بودن یا نبودن راننده مقصر است. در پرداخت اشیای ثابت با مالکیت ارگان‌های دولتی، در بیشتر مواقع، راننده مقصر است و باید خسارت از بیمه شخص ثالث خود بپردازد. سپس از طریق بیمه بدنه خسارت وارد شده به بدنه خودروی خود را جبران کند. در موارد دیگر نیاز است تا افسر بعد از تعیین کروکی، مقصر و زیان دیده را مشخص کند.

دریافت خسارت بیمه بدنه خودرو درکمترین زمان ممکن

خسارت وارد به بدنه خودرو می‌تواند کلی یا جزئی باشد. اگر خودرو خسارت غیرقابل جبرانی را متحمل شود، مثلا خودرو دزدیده شده و تا ۶۰ روز پیدا نشود، ارزش بازیافت احتمالی و کسورات بیمه‌نامه کسر شده و هزینه متعارف نجات و حمل خودرو به آن اضافه می‌شود. البته به شرطی که از کل سرمایه بیمه شده بیشتر نباشد. بیمه‌گر ارزش بازیافتی خودرو را تعیین می‌کند. در صورت عدم پذیرش بیمه‌گذار، بیمه گر با کسر فرانشیز بیمه و سایر کسورات معین و افزودن هزینه‌های متعارف نجات و حمل خودرو ، مالک آن شناخته می‌شود. شرکت بیمه باقی مانده مبلغ را به بیمه‌گذار مسترد می‌نماید. قرارداد بیمه‌نامه بدنه ماشین  مربوطه ملغی اعلام خواهم شد. باقی حق بیمه باقی مانده تا سررسید به بیمه‌گذار پرداخت می شود. 

خرید بیمه بدنه

تصادف که خبر نمی‌کند. به هر حال هر کسی ممکن است تا با شی‌ء ثابتی تصادف کند. داشتن بیمه بدنه به رانندگان مقصر کمک می‌کند تا خسارات وارد شده را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند. در چنین حالتی داشتن بیمه بدنه ضروری است. برای خرید سریع و راحت بیمه خودرو از طریق بیمه دات کام، سامانه خرید، استعلام، مقایسه و تمدید بیمه ، خسارات وارد به خود را جبران کنید. برای خرید فقط کافی است تا وارد صفحه شوید و از طریق صفحه استعلام، مقایسه و خرید بیمه بدنه، ارزان ترین بیمه بدنه خودروی مورد نظر خود را تهیه کنید.


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است

 هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
2024-04-14T14:25:05+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار شده است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
2024-04-14T14:11:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط

 آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
2024-04-14T14:11:37+03:30
دومین حراج سکه در سال جدید بناست از ساعت ۱۲ فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی آغاز شود.

ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد

 ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد
2024-04-14T14:11:37+03:30
رئیس اتاق ایران گفت: نیروهای رزمنده ایران پاسخ درخوری به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی داد و امیدواریم این تنبیه اخلاقی برای همه دنیا باشد.

ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد

 ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
2024-04-14T14:11:36+03:30
بعد از پاسخ ایران به اسرائیل و کاهش هیجانات در بازار ارز، ریزش قیمت ها در بازار طلا وسکه هم آغاز شده تا جایی که قیمت طلای ۱۸ عیار که تا ۴ میلیون همبالا رفته...

صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت

 صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
2024-04-14T13:45:02+03:30
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به آمار صادرات ایران به روسیه و بلاروس در سال ۱۴۰۲، گفت: صادرات محصولات ایرانی به...

مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند

 مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
2024-04-14T13:45:00+03:30
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای با اشاره به ابطال پروازهای این شرکت اعلام کرد:مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند.

هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

 هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان
2024-04-14T13:44:58+03:30
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های سیال‌آسا در استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر برای این استان‌ها هشدار سطح قرمز صادر کرد.

شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند

 شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند
2024-04-14T13:44:58+03:30
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: به‌هیچ‌وجه شاهد هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها و شرایط غیرعادی در جایگاه‌های عرضه سوخت نبودیم و اخباری که برخی رسانه‌های معاند ...

گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T13:44:57+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، به‌خلاف پیش‌بینی‌ها بازار ارز نه‌تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه

 افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
2024-04-14T12:51:40+03:30
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزش ۱۱ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد

 ۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
سهام هر یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای واگذاری از طریق مزایده آگهی شد.

ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد

 ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
پروازهای فرودگاه‌های مهراباد، شیراز، اصفهان، بوشهر و فرودگاه‌های غرب کشور تا ساعت ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین باطل شد.

گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T12:51:36+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، برخلاف پیش بینی ها بازار ارز نه تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟

 چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
2024-04-14T12:24:52+03:30
انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی و خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از جمله چین از دلایل اصلی افزایش اخیر قیمت طلا در ...

جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد

 جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
2024-04-14T12:24:50+03:30
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی(خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳ را برای اجرا به استانها اعلام کرد.

کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور

 کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
2024-04-14T12:11:38+03:30
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به کاهش نرخ فرونشست زمین در برخی مناطق کشور گفت: ممکن است علت این کاهش رسیدن پهنه فرونشست به سطح سخت باشد که البته مور...

پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید

 پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
2024-04-14T12:11:38+03:30
درحال حاضر با وجود ۳۰ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۶۰ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۴۰ درصد این ظرفیت خالی است.

اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام

 اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
2024-04-14T11:31:47+03:30
بازارهای سهام در کشورهای مختلف حساسیت فوق العاده ای به وقایعی همچون جنگ درگیری و نااطمینانی سیاسی دارد اما پس از بر طرف شدن این نگرانی اغلب بازارها به روند ...

چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟

 چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
2024-04-14T11:05:05+03:30
سرمایه‌گذاری مستمر، بهبود شرایط تجارت و کسب‌وکار و ایجاد ثبات اقتصادی و کاهش تورم از جمله شروط لازم برای رشد اقتصادی مداوم است و بدون تحقق این موارد نمی‌توا...

جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد

 جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
بررسی جداول مربوط به بخش دوم لایحه بودجه دولت نشان می‌دهد که در بخش منابع و مصارف یارانه‌ها، مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و ک...

حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد

 حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خریدهای خود را به ماه های آینده موکول کرده‌اند اما نکته مهم اینجاست توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان ...

سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود

 سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود
2024-04-14T11:05:04+03:30
مدیرعامل صندوق ملی مسکن از راه‌اندازی سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و خواستار عمل کردن سازمان برنامه و بودجه برای تزریق منابع به این صندوق شد.

بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲

 بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
2024-04-14T11:05:04+03:30
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به واردات دو میلیارد دلاری بنزین در سال گذشته، از پیش بینی کسری ۳۰۰ همتی بودجه برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد

 اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
2024-04-14T11:05:03+03:30
بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟

 تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
2024-04-14T11:05:03+03:30
در حالی ۲۵ روز از سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» می گذرد، که وزارت صمت هنوز هیچ برنامه مشخصی برای عملیاتی کردن این شعار اعلام نکرده ...

یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد

 یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
یارانه سه دهک اول به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

 شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
شرایط انتخاب و واریز وجه مجدد به تعداد محدود برای متقاضیان گروه دنا بهار ۱۴۰۳ سامانه یکپارچه ایجاد شد.

دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد

 دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
در روز جاری به دلیل وقوع شرایط اضطراری و با استناد به مفاد دستور العمل پذیرش انبار و صدور ، دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد.

مردم نگران تامین بنزین نباشند

 مردم نگران تامین بنزین نباشند
2024-04-14T11:05:02+03:30
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تأکید بر اینکه "موجودی سوخت جایگاهها و مخازن ذخیره تکمیل است"، گفت: بنزین به میزان کافی موجود است؛ مردم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)