میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، مقصود اسعدی سامانی درباره علت گرانی بلیت پروازهای نجف گفت: قیمت بلیت پروازهای خارجی تابع دو فاکتور عرضه و تقاضا و نرخ تسعیر ارز است و نرخ دستوری برای پروازهای خارجی نداریم.
وی افزود: فقط هر ساله برای پروازهای اربعین با این هدف که اجحافی در حق مردم نشده و برای فروش بلیتها بازار سیاه ایجاد نشود سازمان هواپیمایی کشوری نرخ ثابت تعیین میکنند اما در سایر روزها نرخ بلیت تابع عرضه و تقاضاست.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی ادامه داد: بلیت پروازهای خارجی در مواقعی که تقاضا کم باشد کاهش مییابد و مواقعی که تقاضا بالاست ایرلاینها قیمت را افزایش میدهند؛ شرکتهای هواپیمایی هم پروازهای عتبات را که عمدتاً چارتری است به چارترکننده ها میدهند و برای اینکه صندلی خالی در ایام کم تقاضا نداشته باشند، نرخ بلیت کاهش مییابد.
اسعدی سامانی به مشکل عمده شرکتهای هواپیمایی در فرودگاه نجف اشاره و اظهار کرد: فرودگاه نجف یک فرودگاه خصوصی است و هزینه آن از همه فرودگاههای دنیا بالاتر است.
به گفته این فعال صنعت هوانوردی، فرودگاه نجف برای هزینه خدمات فرودگاهی از هر مسافر ۲.۵ تا ۳ میلیون دریافت میکند؛ هزینه خدمات فرودگاهی در نجف برای هواپیمای ۷۳۷، حدود ۸ هزار دلار و برای ایرباس A۳۰۰ حدود ۱۳ دلار است. این در حالی است که این نرخ در سایر فرودگاههای دنیا نصف رقم فرودگاه نجف است.
اسعدی سامانی خواهان ورود وزارت امور خارجه و رایزنی با طرف عراقی برای کاهش هزینه خدمات فرودگاهی شد.
وی ادامه داد: نرخ سوخت در نجف بسیار بالاست و هزینه هر لیتر سوخت هواپیما در فرودگاه نجف یک دلار و ۷۰ سنت است. اگرچه پروازهایی که از تهران به نجف میروند کمتر در این فرودگاه سوخت میزنند اما پروازهای مشهد به نجف نیاز به سوختگیری در فرودگاه مقصد دارد.
وی درباره نظارت سازمان هواپیمایی بر قیمت بلیت پروازهای عتبات گفت: سازمان هواپیمایی کشوری بر پروازهای خارجی نظارتی ندارد ضمن اینکه نرخ بلیت پروازهای اربعین هنوز تعیین نشده و برای تعیین نرخ نهایی باید حتماً از ایرلاینها نظرخواهی شود.
منبع : خبرگزاری مهر
بهرهبرداری بیش از ۸۴۷ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور
بهبود متوسط بارش کشوری به حدود ۱۵ میلیمتر/ آورد ۳۵۰ میلیون مترمکعبی بارشها به مخازن سدها
انسداد محور تهران-امامزاده داوود/ ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج
تأخیر ۱۲ ساعته پرواز تهران-نجف/ سرگردانی مسافران در فرودگاه امام
تمامی کارتخوانها و درگاههای پرداخت اینترنتی به پرونده مالیاتی متصل شد
آخرین جزئیات صادرات دام زنده/ قیمت مرغ همچنان در ریل نزولی
ورود رسمی رمزارز به تجارت کشور/ افزایش مصرف فولاد در داخل
میزان مصرف برق به ۶۶ هزار مگاوات رسید
برق ۱۵ اداره پرمصرف در شهر تهران قطع شد
سهم زمین ۴ میلیون واحد مسکن تا شهریور تعیین تکلیف میشود
امضای تفاهمنامه همکاری شورایعالی مناطق آزاد و شرکت ملی پتروشیمی
رشد ۵۱ درصدی پرداخت ودیعه مسکن
آخرین آمار اعطای تسهیلات ودیعه مسکن، فرزندآوری و ازدواج/ رشد ۵۱ درصدی پرداخت ودیعه مسکن
تمام خدمات قابل ارائه در درگاه یکپارچه خدمات تجمیع میشود
هدایت ۴۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبار بانکی به ۳ ابرپروژه ملی
پرداخت آنلاین مالیات نقلوانتقال خودرو، صرفاً از طریق سامانههای مالیاتی
سادهترین خودروی وارداتی ۳۰۰میلیون تومان قیمت میخورد/ ضرر ۴۵میلیونتومانی ایرانخودرو از هر دستگاه پژو۲۰۶
هدایت ۴۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبار بانکی به ۳ ابرپروژه ملی
یادداشت| تحلیلی بر قوانین ایران در ارتباط با نظام بهره برداری رودخانه های مرزی
آخرین آمار اعطای تسهیلات ودیعه مسکن، فرزندآوری و ازدواج/ بانکها چقدر وام دادند؟
کانتینرهای فراموش شده بندر بوشهر بعد از ۱۳ سال بازگشایی شدند
تجارت ۱۰۲ میلیارد دلاری کشور در دولت سیزدهم/ رشد ۵۸ درصدی ترانزیت کالای خارجی
اعزام تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی به محل سقوط هواپیمای فوق سبک
رویکردهای مهم دولت مردمی با هوشمندسازی محقق می شود
رشد وصولی مالیات نقل و انتقال خودرو
حقوقی ها نطق بازار را کشیدند/تاکتیک فرصت فروش برای حقیقی ها
اوجی: بخشی از سهام ۲ پتروپالایشگاه ۱۸ میلیارد دلاری در بورس عرضه میشود
ماهواره خیام کدام نیازهای ایران را برطرف میکند؟/ گزارش تسنیم از مهمترین همکاری خارجی ایران در حوزه فضایی
طراحی مفهومی ماهواره خیام در داخل انجام شده است/ رئیس سازمان فضایی: باید از امروز به فکر جایگزین خیام باشیم
اعضای جدید هیئت مدیره شرکت مدیریت منابع آب ایران منصوب شدند