میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حبیبالله طاهرخانی در حاشیه امضای تفاهمنامه احداث، راه اندازی و سرمایه گذاری مترو پردیس به کلانشهر تهران در خصوص شرایطی که این پروژه میتواند در تسهیل تردد بین دو شهر ایجاد کند، اظهار داشت: این پروژه اولین مورد مشارکتی در حوزه احداث قطارهای ریلی و مترو بوده که امیدواریم این فرایند، ادامه داشته باشد.
وی افزود: این اتفاق میتواند کمک کند تا بعد از قرارگاه خاتم از دیگر ظرفیتهای بخش خصوصی بهره برده و فضای جدید کسب و کار در این حوزه راهاندازی شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شهر جدید پردیس یکی از شهرهای جدیدی است که بیشترین بارگذاری مسکن مهر در آن انجام گرفته و جمعیت آن در حال افزایش است و به همین خاطر با این شرایط در سالهای آتی نمیتوانستیم از طریق سیستم حمل و نقل شخصی پاسخ مناسبی به تردد ساکنان پردیس به تهران داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید به اینکه سیستم ریلی برنامه ریزی کمک زیادی به کاهش هزینه و زمان تردد بین پردیس و تهران خواهد کرد، اظهار داشت: در کنار این دو عامل که ذکر شد وجه جانبی دیگر کاهش ترافیک و آلودگی شهر تهران است که قطعاً این پروژه ۴ هزار میلیارد تومانی میتواند، زمینه توسعه فعالیتهای اقتصادی را فراهم کند.
وی افزود: خوشبختانه مجموعه وزارت راه و شهرسازی یک تجربه بسیار موفقی را در بهره گیری از سرمایه گذاران بخش خصوصی در بحث آزادراهی داشته است که امیدواریم با ورود مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، شاهد ورود سرمایه گذاران به حوزه ریلی باشیم.
وی ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تجارب گستردهای در حوزه توسعه مترو در کلانشهرها و ایجاد سیستمهای ریلی در سراسر کشور دارد که این ورود قطعاً به سرمایه گذاران بخش خصوصی این جسارت و اطمینان را خواهد داد که در حوزه پروژههای ریلی میتوانند به صورت مشارکتی وارد شده و زمینه توسعه این فعالیت را فراهم کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در تأمین مالی این پروژه ۳۰ درصد توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و ۷۰ درصد سهم دولت است؛ سهم دولت قرار است بخشی از آن از محل منابع عمومی دولت تأمین و بخشی از منابع شرکت عمران شهرهای جدید که قطعاً به بهره برداری رسیدن این پروژه بین تهران و پردیس شرایط زندگی و کیفیت زندگی مردم را دگرگون خواهد کرد.
سرمایه گذاری ۳۰ درصد هزینه احداث بر عهده قرارگاه است
همچنین در این مراسم، سردار سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) نیز در حاشیه امضای تفاهمنامه احداث، راه اندازی و سرمایه گذاری متروی پردیس به کلانشهر تهران در خصوص جزئیات این پروژه اظهار داشت: در شهرکهای اقماری اطراف تهران، حجم عظیمی از هموطنان ما در آنجا ساکن هستند که به کلانشهرها تردد دارند.
وی افزود: در همین خصوص تسهیل تردد مردم یکی از دغدغههای نظام است که این اتفاق میتواند کمک بیشتری به کاهش هزینههای سوخت و تردد با خودرو کند.
سعید محمد ادامه داد: امروز و با امضای این تفاهمنامه شاهد یک گام بزرگ با حضور وزارت راه و شهرسازی و مجموعه مادرتخصصی عمران شهرهای جدید هستیم که ماحصل آن اتصال شهر تهران به شهر جدید پردیس خواهد بود. این مساله از آن جهت مهم است که حجم زیادی از مردم در قالب مسکن مهر در شهر جدید پردیس ساکن بوده و ساکن خواهند شد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با تاکید بر اهمیت این خط و خصوصیات ویژه ای که برخوردار است، اظهار داشت: طول این خط ۲۴ کیلومتر است که از نظر فنی یک پروژه پیچیده و تخصصی است که ۹ کیلومتر تونل دارد. این تونل دوقلو بوده که لازم است ۱۸ کیلومتر حفاری انجام گیرد و در مسیر باید پلهای بزرگ و با ارتفاع زیاد احداث شود.
وی ادامه داد: مدت اجرای این پروژه ۵ سال است که برای اولین بار به صورت یک کار مشارکتی بین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و وزارت راه و شهرسازی در بحث پروژههای مترویی انجام گرفته است.
سردار محمد افزود: در این پروژه ۳۰ درصد قرارگاه و ۷۰ درصد وزارت راه و شهرسازی مشارکت خواهند داشت. همان طور که گفته شد ۵ سال دوره ساخت، یک سال تنفس و ۵ سال دوره بازپرداخت این سرمایه گذاری خواهد بود که ۴ هزار میلیارد ارزش این سرمایه گذاری است.
وی تصریح کرد: امیدواریم در این مدل جدید در کنار وزارت راه و شهرسازی بتوانیم خدمات بیشتری به مردم عزیزمان داشته باشیم.
منبع : خبرگزاری مهر
رویکرد فعال ایران برای ایفای نقش در تغییر پارادایم صنعتی جهان
تمدید دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات ارزی کوتاهمدت تا پایان سال
۱۴.۵ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شد
مدیرعامل شرکت نفت: برنامه دقیقی برای عبور از زمستان داریم
معاون وزیر نفت: ناترازی انرژی در کشور یک مسئله جدی است
وزیر اقتصاد با رئیس صندوق اوپک گفتگو کرد
ثبت آیفون مسافری از امروز آغاز شد
صادرات گاز ایران به عراق از یک نقطه متوقف شد
معاون وزیر نفت:ناترازی انرژی در کشور یک مسئله جدی است
بازار بهینهسازی برق با صدور گواهی صرفهجویی برای دو سرمایهگذار عملیاتی میشود
خودروسازان باید پول قطعه سازان را بدهند
راهنمای معاملات سامانه ارز تجاری منتشر شد
اتابک: بسیاری از معادن ایمن سازی نشده اند
نرخ ارز در مرکز مبادله ۵ آذر؛ دلار نیما ۵۱ هزار و ۶۴۱ تومان شد
چالشها و فرصتهای توسعه صنعت پتروشیمی برسی شد
الگوی کشت باید پویا و تابع اصول حکمرانی آب باشد
تداوم پیشتازی بورس؛ شاخص کل در آستانه فتح کانال ۲.۴ میلیون
ایران دغدغهای برای فروش و صادرات نفت ندارد
تداوم پیشتازی بورس؛ شاخص کل در مرز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد
همتی تهران را به مقصد ریاض ترک کرد
پرداخت موبایلی تا پایان سال اجرایی میشود
نرخ ارز مبادله ای ۵ آذر؛ دلار نیما ۵۱ هزار و ۶۴۱ تومان شد
تحریم ایلان ماسک رد شد
رفع فوری ۲۴۲ مورد تعرض به اراضی دولتی در آبانماه
جمعآوری ۳۰۰ هزار ماینر غیرمجاز با ۱۰۰۰ مگاوات توان مصرفی در کشور
تخصیص ۶۵ میلیارد مترمکعب آب به بخش کشاورزی تا پایان برنامه هفتم
از امروز دیگر خاموشی در بخش خانگی نداریم؟
ترمز افزایش قیمت طلا کشیده شد
اروپا در آستانه یک بحران گازی دیگر
۱۳۰ هزار میلیارد تومان برای تهاتر سوخت در نظر گرفته شد