میرنیوز

دستاوردهای شرکت ملی نفت در دولت سیزدهم/از افزایش ۴۰ درصدی صادرات نفت تا برنامه ۱۶۰ میلیارد دلاری

  دستاوردهای شرکت ملی نفت در دولت سیزدهم/از افزایش ۴۰ درصدی صادرات نفت تا برنامه ۱۶۰ میلیارد دلاری 2022-05-11T21:18:34+04:30

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طبق آمار رسمی شرکت ملی نفت ایران، در 8 ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم شاهد افزایش 40 درصدی صادرات نفت و افزایش 350 درصدی صادرات میعانات گازی بودیم.

همچنین وصول درآمدهای حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی، گاز طبیعی، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی رشدی 300 درصدی داشته است.

* نفت ایران برای اولین بار به شمال دریای خزر صادر شد

تحقق افزایش درآمدهای کشور از محل صادرات و فروش داخلی نفت خام و میعانات گازی، راه‌اندازی و عملیاتی شدن ردیف نفت‌خام سبک صادراتی تلمبه خانه غرب کارون، صادرات ریلی نفت‌خام برای اولین بار به کشورهای شمالی دریای خزر و گشایش دروازه‌های جدید صادراتی نفت، فروش بیش از 180 هزار تن میعانات گازی در بورس انرژی با ارزش ریالی بیش از 19 هزار و 730 میلیارد ریال، راه‌اندازی 4 مخزن ذخیره‌سازی LPG پارس جنوبی و انجام صادرات LPG، افزایش 3 میلیون بشکه‌ای ظرفیت ذخیره‌سازی نفت‌خام کشور، طراحی نرم‌افزار سیستم سوپروایزری میترینگ جهت افزایش دقت اندازه‌گیری نفت‌خام صادراتی و تداوم صادرات فرآورده‌های نفتی شامل نفت‌کوره، گازوئیل، بنزین و میعانات گازی با توجه به محدودیت‌های بین‌المللی و تحریم‌های ظالمانه از دستاوردهای حوزه بین‌الملل و دیپلماسی انرژی شرکت ملی نفت ایران بوده است.

* افزایش ظرفیت تولید نفت به 3 میلیون و 838 هزار بشکه در روز

یکی از وعده‌های مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، رساندن ظرفیت تولید نفت کشور به میزان پیش از تحریم‌ها (3.8 میلیون بشکه در روز) بود که طبق آمار رسمی این شرکت، ظرفیت تولید نفت کشور با انجام اقدامات جهادی از ابتدای مهرماه 1400، هم‌اکنون به 3 میلیون و 838 هزار بشکه رسیده است.

اقدامات چاه حور از جمله عملیات ترمیمی و تعمیری بر روی چاه‌های تولیدی نفت با انجام حدود 1800 عملیات درون چاهی، عملیات حفاری و به مدار تولید آوردن 13 حلقه چاه در میدان آزادگان جنوبی و رساندن تولید این میدان از 80 هزار بشکه به 103 هزار بشکه در روز، تعمیرات اساسی تأسیسات سطح الارضی تولید نفت و گاز و آمادگی کامل جهت بازگشت به تولید حداکثری با انجام حدود 250 مورد تعمیرات اساسی، تعمیرات اساسی خطوط لوله انتقال نفت‌خام مربوط به 2300 کیلومتر خط لوله، نصب پمپ‌های درون چاهی در میادین آبان، پایدار غرب، سروش و نوروز، بهینه‌سازی سیستم فرازآوری با گاز برای 80 حلقه چاه در غرب کارون و بازسازی و تعمیرات خطوط لوله جریانی انتقال نفت از چاه‌ها به مبادی مصرفی پالایشگاه‌های داخلی و ترمینال‌های صادراتی از اقدامات اصلی شرکت ملی نفت ایران برای رسیدن ظرفیت تولید نفت کشور به بیش از 3 میلیون و 800 هزار بشکه در روز بوده است.

* تولید روزانه گاز به 1 میلیارد و 36 میلیون مترمکعب رسید

تأمین گاز زمستان 1400 یکی از چالش‌های پیش‌روی دولت سیزدهم بود که شرکت ملی نفت در بخش تولید گاز و افزایش ظرفیت‌ها در این حوزه، عملکرد قابل قبولی داشت. ثبت رکورد تولید روزانه 705 میلیون مترمکعب گاز از میدان مشترک پارس جنوبی برای اولین بار و افزایش تولید روزانه گاز به میزان یک میلیارد و 36 میلیون مترمکعب و تأمین پایدار گاز در زمستان 1400 از دستاوردهای این شرکت در نیمه دوم سال گذشته بود.

در این راستا، راه‌اندازی تأسیسات جانبی و ردیف اول پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی با اقدامات عملیاتی فشرده، شروع بهره‌برداری از پروژه مرکاپتان زدایی از میعانات گازی پالایشگاه فازهای 2 و 3 پارس جنوبی جهت افزایش صادرات میعانات گازی، بهره‌برداری از فاز نخست اسکله صادراتی گاز مایع با ظرفیت بارگیری 5000 مترمکعب بر ساعت در بندر خدماتی سیراف پارس، شروع اجرای طرح فشارافزایی فازهای میدان مشترک پارس جنوبی با انجام مطالعات پایه و مفهومی آن، جلوگیری از سوزانده شدن گاز مشعل به ظرفیت 92 میلیون فوت مکعب در روز و آغاز پروژه احداث خط لوله انتقال گاز میدان کیش جهت تولید 28 میلیون مترمکعب در روز صورت گرفت.

* تدوین برنامه 160 میلیارد دلاری در بخش نفت و گاز

شرکت ملی نفت ایران همچنین اعلام کرده که برنامه جامع 8 ساله تولید نفت و گاز از سال 1401 تا سال 1408 و چشم‌انداز سرمایه‌گذاری را تدوین کرده است.

طبق این برنامه 8 ساله، باید 160 میلیارد دلار در بخش تولید نفت و گاز کشور سرمایه‌گذاری شود.

برنامه ریزی در جهت شروع عملیات توسعه میدان مشترک آرش، استفاده از توان مالی بخش پتروشیمی جهت سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی، اتخاذ تصمیم نهایی برای توسعه میدان گازی پارس شمالی، برنامه‌ریزی و پیشبرد احداث سامانه‌های فشار افزایی پارس جنوبی و اخذ مصوبه طرح توسعه میدان نفتی چنگوله با هدف دستیابی به تولید 15000 بشکه نفت خام در روز از جمله برنامه‌های ذیل این برنامه جامع است.

وجود 59 مورد مطالعاتی، 18 مورد پژوهشی و 20 مورد عملیاتی در بخش اکتشاف نفت‌وگاز در مناطق استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بوریراحمد، گلستان، اردبیل و خراسان، از جمله برنامه‌های در دست اقدام بخش اکتشاف شرکت ملی نفت ایران است.

همچنین تولید و تحویل بیش از 800 مجموعه قلم - تجهیز از محل اجرای پروژه‌های ساخت داخل ده گروه کالایی شامل تجهیزات سرچاهی، رشته تکمیلی درون چاهی، پمپ‌های سرچاهی SRP و مته‌های حفاری به ارزش 4 هزار و 290 میلیارد ریال و جلوگیری از خروج ارز از کشور از دستاوردهای بخش حمایت از تولیدات داخل کشور در 8 ماه گذشته است.

* قرارداد 750 میلیون دلاری با 70 شرکت دانش‌بنیان

شرکت ملی نفت ایران از حمایت مالی از 70 شرکت دانش‌بنیان و فناور در طرح احیای چاه‌های غیرفعال و کم‌بازده با ظرفیت قراردادی به ارزش 750 میلیون دلار خبر داده است.

در گزارش شرکت ملی نفت ایران، در بخش طرح‌ها و پروژه‌های پژوهشی با بهره‌گیری از فناوری های جدید و دانش بنیان، از امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری با ارزش بیش از 275 میلیون دلار و انعقاد قرارداد با ارزش 16 میلیارد تومان با جهاد دانشگاهی کشور در راستای حرکت در مسیر فناوری تنها طی چند ماه از آغاز دولت سیزدهم خبر داده شده است.

همچنین در ماه‌های ابتدایی فعالیت دولت سیزدهم، مطالعات پژوهشی و فناورانه به منظور توسعه فناوری در جهت بهینه‌سازی فرآیندهای تولید و افزایش ضریب برداشت در 20 میدان نفتی، آزادگان، سروش، دارخوین، کوپال، گچساران، بی‌بی‌حکیمه، منصوری، اهواز، کرنج، مسجیدسلیمان، بینک، مارون، رگ‌سفید، یادآوران، الوند، اسفند، نوروز، درور، فروزان، تنگ‌بیجار و میادین اقماری آن انجام شده است.

* افزایش تولید تجمعی 83 میلیون بشکه‌ای نفت در طرح احیای چاه‌های بسته یا کم‌بازده

یکی دیگر از پروژه‌های اولویت‌دار صنعت نفت در دولت فعلی، طرح احیای چاه‌های بسته یا کم‌بازده است که طبق اعلام شرکت ملی نفت، برآورد شده با انجام عملیات احیا بر روی حدود 750 حلقه چاه در طول 5.5 سال، افزایش تولید نفت خام به میزان تولید تجمعی اضافی در حدود 83 میلیون بشکه محقق می‌شود.

در 8 ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم، 9.5 میلیارد دلار قرارداد و تفاهم‌نامه در شرکت ملی نفت ایران به امضا رسیده که شامل انعقاد قراردادهای توسعه میادین نفتی با ارزشی بالغ بر 3.7 میلیارد دلار، انعقاد 8 قرارداد جمع‌اوری گازهای مشعل با شرکت‌های EPC داخلی با ارزش 545 میلیون دلار، انعقاد تفاهم‌نامه‌های توسعه میادین نفتی و گازی با ارزشی بالغ بر 4 میلیارد دلار، امضای تفاهم‌نامه جهت افزایش استحصال اتان از 9 پالایشگاه پارس جنوبی و افزایش راندمان آن از 67 به 75 درصد به ارزش 500 میلیون دلار و امضای تفاهم‌نامه همکاری جهت توسعه فاز دوم میدان مسجد سلیمان است.

شرکت ملی نفت ایران در جهت توسعه سرمایه‌گذاری و ورود شرکت‌های پایین‌دستی در طرح‌های نفت‌ و گاز، شرایط سرمایه‌گذاری سیستم بانکی کشور و موسسات مالی بدون در نظر گرفتن شرایط تحریم و غیرتحریم و فرصت سرمایه گذاری هلدینگ‌های پتروشیمی و شرکت‌های فرعی صنعت نفت در طرح‌های شرکت ملی نفت ایران را فراهم کرده است.

* قرارداد 470 میلیون یورویی برای جمع‌آوری گازهای مشعل

در بخش حفاظت از محیط زیست، امضای قرارداد 8 طرح جمع‌آوری گازهای مشعل به ارزش 470 میلیون یورو با شرکت‌های ایرانی در راستای اجرای طرح به‌سازی و احداث تأسیسات جمع‌آوری گازهای مشعل شرق کارون صورت گرفته است.

تکمیل 385 پروژه عام‌المنفعه مرتبط با مسئولیت‌های اجتماعی با اعتبار بالغ بر 556 میلیارد تومان و تحویل آن‌ها به دستگاه‌های بهره‌بردار ذینفع در استان‌ها، از اقدامات شرکت‌ملی نفت در بخش مسئولیت‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی است.

در گزارش شرکت ملی نفت، تبدیل وضعیت 3000 نفر از نیروهای ایثارگر، احیای سمت‌های سازمانی و حمایت از نیروهای مدت موقت و پیمانکاری به تعداد 15 هزار نفر، انجام فرآیند ارزیابی و مصاحبه 1450 نفر از فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت، انتصابات نیروهای انقلابی، جوان، گام دومی و کارآمد در سمت‌های مدیریتی و برنامه ریزی جهت جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر کشور در سال 1401 از اقدامات این شرکت در جهت بهبود وضعیت نیروی انسانی و افزایش رضایتمندی کارکنان ذکر شده است.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۱۲/۰۶؛ بارش برف و باران در سراسر کشور/ هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان

 هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۱۲/۰۶؛ بارش برف و باران در سراسر کشور/ هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان
2024-02-26T07:07:30+03:30
سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف، باران و کاهش محسوس دما هشدار سطح نارنجی آسیب به نهاده‌ها و محصولات را برای کشاورزان ۱۹ استان کشور صادر کرد.

شارژ مرحله سوم طرح ملّی «یسنا» انجام شد

 شارژ مرحله سوم طرح ملّی «یسنا» انجام شد
2024-02-26T07:07:29+03:30
شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا، به حساب یارانه سرپرستان خانوار مشمول واریز شد.

۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه برق‌آبی جدید احداث می‌شود

 ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه برق‌آبی جدید احداث می‌شود
2024-02-26T07:07:29+03:30
معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینکه نیروگاه‌های برق‌آبی آمادگی دارند در تابستان سال ۱۴۰۳ با حداکثر ظرفیت در مدار قرار ...

انجام پروازهای فرودگاه امام با وجود بارش برف

 انجام پروازهای فرودگاه امام با وجود بارش برف
2024-02-26T07:07:28+03:30
شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به بارش برف از اجرای عملیات اوره پاشی در معابر دسترسی خبر داد و اعلام کرد: دید افقی در فرودگاه امام ۳۰۰ متر است.

"کشاورزی آینده" - ۳ | ۱۰ اتفاق برتر شکل‌دهندۀ آیندۀ «کشاورزی دقیق»

 "کشاورزی آینده" - ۳ | ۱۰ اتفاق برتر شکل‌دهندۀ آیندۀ «کشاورزی دقیق»
2024-02-26T07:07:28+03:30
با استمرار پیشرفت و توسعۀ فناوری، آیندۀ کشت دقیق، فرصت‌های هیجان‌انگیزی پیش روی انسان قرار خواهد داد. در این یادداشت به ۱۰ رویداد از بین رویدادهای برتر این ...

افت ۷۸.۲ درصدی بارش‌ها در کرمان/ بارش‌ها در کشور ۳۷.۹ درصد کم شد

 افت ۷۸.۲ درصدی بارش‌ها در کرمان/ بارش‌ها در کشور ۳۷.۹ درصد کم شد
2024-02-26T07:07:27+03:30
بر اساس داده‌ها و اطلاعات سازمان هواشناسی بارش‌ها در کشور تا ۴ اسفند نسبت به دوره بلندمدت ۳۹.۷ درصد کاهش یافته است. بارش‌ها تنها در ۴ استان مثبت بوده است.

ایران‌ایر ۳۴ فروند هواپیما دارد

 ایران‌ایر ۳۴ فروند هواپیما دارد
2024-02-26T07:07:27+03:30
عضو هیئت مدیره هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این‌که تعداد ناوگان هوایی ایران ۳۴ فروند است، گفت: هما با هواپیماهای ATR به ۱۴ شهر کم‌برخوردار پروا...

جاده چالوس یکطرفه شد/ بارش برف و باران در جاده‌های ۲۹ استان

 جاده چالوس یکطرفه شد/ بارش برف و باران در جاده‌های ۲۹ استان
2024-02-26T07:07:27+03:30
مرکز مدیریت راههای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از یکطرفه شدن آزادراه‌ تهران-شمال و محور چالوس و بارشر برف و باران در جاده‌های ۲۹ استان خبر داد.

ایران رسما وارد زمستان شد/ لزوم مصرف بهینه برق و‌ گاز با کاهش محسوس دمای هوا

 ایران رسما وارد زمستان شد/ لزوم مصرف بهینه برق و‌ گاز با کاهش محسوس دمای هوا
2024-02-26T07:07:26+03:30
سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به بارش برف در اکثر نقاط کشور و کاهش محسوس دمای هوا، هموطنان نسبت به کاهش مصرف برق و‌گاز اقدام نمایند.

سازمان مالیاتی: رسید دستگاه‌های کارتخوان فقط تا سال ۱۴۰۴ معتبر است

 سازمان مالیاتی: رسید دستگاه‌های کارتخوان فقط تا سال ۱۴۰۴ معتبر است
2024-02-26T07:07:26+03:30
معاون پژوهش سازمان امور مالیاتی گفت: برای برخی مودیان تا سال ۱۴۰۴ رسید دستگاه‌های کارتخوان به عنوان صورتحساب الکترونیکی تلقی می‌شود.

ظرفیت اسمی تولید برق کشور به ۹۲ هزار و ۵۵ مگاوات رسید/ افزایش ۱۲۵۰ مگاواتی در ۱۰ ماه

 ظرفیت اسمی تولید برق کشور به ۹۲ هزار و ۵۵ مگاوات رسید/ افزایش ۱۲۵۰ مگاواتی در ۱۰ ماه
2024-02-26T07:07:26+03:30
در پایان دهمین ماه سال، ظرفیت اسمی تولید برق کشور به ۹۲هزار و ۵۵ مگاوات رسید که از این رقم، واحدهای حرارتی با مجموع ظرفیت منصوبه ۷۴هزار و ۸۷۸ مگاوات سهمی ۸۱...

الگوریتم مجریان ذی‌صلاح ساختمان‌ها هفته آینده ابلاغ می‌شود

 الگوریتم مجریان ذی‌صلاح ساختمان‌ها هفته آینده ابلاغ می‌شود
2024-02-26T07:07:25+03:30
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان از ابلاغ الگوریتم مجریان ذی‌صلاح ساختمان‌ها طی هفته آینده خبر داد.

ورودی آب رودخانه‌های اصلی به دریاچه ارومیه ۳ برابر شد

 ورودی آب رودخانه‌های اصلی به دریاچه ارومیه ۳ برابر شد
2024-02-26T07:07:25+03:30
رئیس حوضه آبریز رودخانه ارس گفت: با توجه به حجم رهاسازی‌ها و اقدام‌های نرم‌افزاری انجام شده و به برکت بارش‌های زمستانه امسال سطح دریاچه به تراز ۱۲۷۰.۲ متر و...

سقف منابع تحقق پذیر در بودجه ۱۴۰۳ رعایت شد

 سقف منابع تحقق پذیر در بودجه ۱۴۰۳ رعایت شد
2024-02-26T07:07:24+03:30
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در لایحه ۱۴۰۳ ضمن اجتناب از بیش برآوردی در منابع مالی دولت، برخی از منابع نسبت به سال جاری کاهش داده شده است.

پیش‌بینی افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری

 پیش‌بینی افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری
2024-02-26T07:07:24+03:30
با توجه به استقرار یک جبهه هوای سرد از امروز و ورود دو سامانه بارشی به کشور از سمت غرب، پیش‌بینی می‌شود مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده، طی هفت...

فرصت ۳ روزه سامانه یکپارچه برای جایگزینی خودروها+ جدول

 فرصت ۳ روزه سامانه یکپارچه برای جایگزینی خودروها+ جدول
2024-02-26T07:07:24+03:30
طرح تبدیل اختیاری محصولات شرکت بهمن موتور ویژه متقاضیان سامانه یکپارچه تخصیص خودروهای داخلی (با نوبت تحویل زمستان ۱۴۰۲) آغاز شد.

جزئیات میانگین حقوق کارکنان دولت/ کارمندان در ۱۴۰۱ چقدر حقوق گرفتند؟

 جزئیات میانگین حقوق کارکنان دولت/ کارمندان در ۱۴۰۱ چقدر حقوق گرفتند؟
2024-02-26T07:07:23+03:30
با توجه به اطلاعات سامانه حقوق و مزایای کارکنان دولت، میانگین ناخالص پرداختی به کارمندان دولت برابر حدود ۱۵ میلیون تومان بوده است.

تحلیل | اشکال مبنایی «خلق پول» توسط افراد یا نهادهای خصوصی

 تحلیل | اشکال مبنایی «خلق پول» توسط افراد یا نهادهای خصوصی
2024-02-26T07:07:23+03:30
به‌صورت سنتی و طی هزاران سال، مردم دنیا به این نتیجه رسیده‌اند، و این اصل را بدیهی می‌گیرند که پول معتبر است، چون لابد حاکمیتی که همچون کوه پشت این اعتبار ا...

انتقاد رهبری از واردات بنزین درست بود/ ۴۹درصد یارانه انرژی در جیب دو دهک پردرآمد جامعه

 انتقاد رهبری از واردات بنزین درست بود/ ۴۹درصد یارانه انرژی در جیب دو دهک پردرآمد جامعه
2024-02-26T07:07:22+03:30
رئیس اتحادیه انجمن‌های علمی انرژی از واردات ۴ میلیارد دلاری بنزین و گازوئیل خبر داد و گفت: مقام معظم رهبری به‌درستی ابراز نارضایتی کردند، کلام ایشان بر این ...

عقب‌ماندگی شدید پروژه‌های نهضت ملی مسکن پردیس/ پیشرفت ۵۸ درصدی پس از ۴ سال

 عقب‌ماندگی شدید پروژه‌های نهضت ملی مسکن پردیس/ پیشرفت ۵۸ درصدی پس از ۴ سال
2024-02-26T07:07:22+03:30
درحالی حدود ۴ سال از آغاز ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن (طرح اقدام ملی) شهر پردیس می‌گذرد که پیشرفت این واحدها به ۵۸ درصد رسیده است.

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵ |برنت ۸۱ دلار و ۶۲ سنت شد

 قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵ |برنت ۸۱ دلار و ۶۲ سنت شد
2024-02-24T08:40:43+03:30
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۵ سنت معادل ۲.۴۵ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۶۲ سنت رسید.

برپایی نمایشگاه های بهاره در ۵ نقطه تهران از ۱۵ اسفند

 برپایی نمایشگاه های بهاره در ۵ نقطه تهران از ۱۵ اسفند
2024-02-24T08:40:43+03:30
نایب رئیس اتاق اصناف تهران گفت: نمایشگاه‌های بهاره در ۵ نقطه‌ شهر تهران و به مدت ۱۰ روز برپا می‌شود.

رویترز: پاکستان به‌‌رغم تحریم‌ها خط لوله انتقال گاز ایران را می‌سازد

 رویترز: پاکستان به‌‌رغم تحریم‌ها خط لوله انتقال گاز ایران را می‌سازد
2024-02-24T08:27:21+03:30
رویترز طی گزارشی نوشت اسلام آباد در فکر نهایی کردن اولین فاز خط لوله ۸۰ کیلومتری گاز با ایران است‌ تا از جریمه احتمالی ۱۸ میلیارد دلاری دوری کند.

"کشاورزی آینده" - ۲ | معرفی رویکرد «کشاورزی دقیق»

 "کشاورزی آینده" - ۲ | معرفی رویکرد «کشاورزی دقیق»
2024-02-24T08:27:21+03:30
«کشت دقیق» یا «کشاورزی دقیق» نوعی خاص از مدیریت مزرعه یا باغ یا اصطلاحاً «سایت کشاورزی» است که در آن به‌جای اینکه با کل مجموعه...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-24T08:14:00+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه: شعار سال در حال محقق شدن است

 رئیس سازمان برنامه و بودجه: شعار سال در حال محقق شدن است
2024-02-23T15:47:14+03:30
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تداوم رشد اقتصادی در فصل پاییز و همچنین کاهش تورم در بهمن ماه نوشت: شعار سال یعنی رشد اقتصادی و کاهش تورم در حال محقق...

جزئیات رشد اقتصادی ۵ درصدی در پاییز + جدول

 جزئیات رشد اقتصادی ۵ درصدی در پاییز + جدول
2024-02-23T13:40:41+03:30
در پاییز امسال رشد اقتصادی گروه خدمات ۴.۶ درصد، صنعت ۱.۳ درصد، ساختمان ۰.۴ درصد، معدن ۰.۳ درصد و کشاورزی منفی ۱ درصد بوده است.

بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم مالیاتی تا پایان اسفند ماه تمدید شد

 بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم مالیاتی تا پایان اسفند ماه تمدید شد
2024-02-23T13:27:13+03:30
بر اساس بخشنامه رئیس سازمان امور مالیاتی طرح بخشودگی صد درصدی جرائم مالیاتی تا پایان اسفند ماه تمدید شد.

مخالفت بانک مرکزی با اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی به یک خودروساز

 مخالفت بانک مرکزی با اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی به یک خودروساز
2024-02-23T12:34:02+03:30
بانک مرکزی با اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی به یک خودروساز مخالفت کرد.

افزایش ۳۵ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ مرز پرویزخان دروازه نوظهور ترانزیتی در ایران

 افزایش ۳۵ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ مرز پرویزخان دروازه نوظهور ترانزیتی در ایران
2024-02-23T11:40:34+03:30
ترانزیت خارجی از مسیر ایران در ۱۱ ماهه سال جاری با ۳۵ درصد افزایش به رقم ۱۶ میلیون و ۱۲۲ هزار تن رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)