میرنیوز

عبدالملکی: بیانات رهبر انقلاب در ارتقای فرهنگ کار، راهبردی بود

عبدالملکی: بیانات رهبر انقلاب در ارتقای فرهنگ کار، راهبردی بود 2022-05-09T19:00:04+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الله عبدالملکی امروز (دوشنبه ۱۹ اردیبهشت) در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار امروز با جامعه کارگران نکاتی در خصوص وظایف دولت در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، زمینه سازی فرصت شغلی، تنظیم رابطه کار و امنیت شغلی بیان کردند که راهگشار بود.

وی افزود: تعاریفی در بازار کار در خصوص گروه شاغل، جویای کار و غیر فعال مطرح است، گروه جویای کار شامل افراد بیکار و غیر فعال به افرادی گفته می‌شود که حاضر نیستند کار کنند که علت آن مسائل فرهنگی، ملاحظات اقتصادی و پایین بودن دستمزدهاست است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در اقتصادهایی که رو به پیشرفت هستند، آمار افرادی که توان کار و جویای کار هستند بالاست که این آمار نرخ بیکاری را بالا می‌برد.

وی با بیان اینکه یکی از ثمرات افزایش دستمزد، افزایش جمعیت فعال کشور است، گفت: در این شرایط، افراد جویای کار و متقاضی رشد می‌کنند.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: مساله آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مورد تاکید معظم‌له بود که این موضوع را از روزهای آغازین فعالیت در دولت سیزدهم پیگیری کردم که در ۶ ماه نیمه دوم سال گذشته، اتفاق‌های بزرگی در سازمان فنی و حرفه‌ای افتاد و امسال نیز برنامه‌های خوبی در دست اجراست.

وی با اشاره به رشد تعداد واحدهای آموزشی جوار کارگاهی گفت: با همکاری واحدهای تولیدی، این کارگاه‌ها در کنار واحدها شکل می‌گیرد، بر این اساس در دولت سیزدهم ۶۰۰ واحد جدید جوار کارگاهی راه اندازی شد، این در حالی است که از ۱۳۷۰ تا ۱۴۰۰ در مجموع ۶۰۰ واحد جوار کارگاهی در کشور وجود داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارفرمایان به شکل گیری واحدهای آموزشی جوار کارگاهی کمک کردند که این امر به افزایش بهره وری نیروی کار می‌انجامد، ضمن اینکه کارگران به خاطر تخصص و افزایش دستمزد، مایل به این آموزش‌ها هستند در همین راستا نظام ارزیابی و تشخیص صلاحیت سازمان فنی و حرفه‌ای ارتقای قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است، بر این اساس افرادی که گواهی مهارت دریافت می‌کنند ارزیابی می‌شوند.

تسهیل در صدور مجوزها

وی از توسعه آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم صدور مجوزها از هفت ماه به سه روز رسید که در نیمه نخست سال گذشته ۴۰ تا ۵۰ مجوز صادر شده بود این در حالیست که در نیمه دوم پارسال چهار هزار و ۵۰۰ مجوز صادر شد و یک‌هزار مجوز شروع به کار کردند.

عبدالملکی بیان داشت: آموزش‌ها اشتغال آفرین است و امیدواریم امسال ۳۰ درصد رشد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی داشته باشیم تا کارگر ماهر و جویای کار به سادگی در بازار کار جذب شوند.

وی با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد بیکاری با ارائه آموزش‌های مهارتی حل می‌شود، گفت: یکی از علت‌های بیکاری به خاطر نداشتن آموزش است، اما در صورتی که نیروی کار یا جویای کار مهارت یاد بگیرد می‌تواند از فرصت‌های شغلی بهره ببرد، ضمن اینکه اکنون تعداد زیادی از واحدهای اقتصادی داریم که به نیروی متخصص نیاز دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همچنین برای ارتقای فرهنگ کار، همه ارکان فرهنگی کشور از جمله ائمه جماعات، رسانه‌ها، دستگاه‌های فرهنگی و هنرمندان می‌توانند با فرهنگ‌سازی به جذب نیروی کار از نگاه اسلامی کمک کنند.

وی با اشاره به پیش بینی ایجاد یک میلیون اشتغال جدید در سال جدید، گفت: با ارائه آموزش‌ها، قابل توجهی از نیروی کار جذب می‌شوند.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: همچنین ۳۰ میلیون نفر- ساعت آموزش برای مشاغل دانش بنیان و فناور در نظر گرفته شده است تا ورود افراد به شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود، در همین زمینه ۴۰۰ شرکت اقتصادی زیر نظر صندوق‌های وزارت کار فعال هستند که فعالیت‌های جدید تولیدی را در حوزه دانش بنیان شروع کرده اند.

وی با بیان اینکه افزایش دستمزد ۵۷ درصدی مصوبه شورای عالی کار به لحاظ قانونی لازم الاجراست، گفت: حقوق کارگران سه جز دارد که یک جز ۵۷ درصد افزایش یافته است و درمجموع ۵۳ درصد افزایش دستمزد در سال جاری نسبت به سال گذشته رقم می‌خورد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در قانون کار شورایی به عنوان شورای عالی کار است که بر اساس اصل سه جانبه گری، ۶ نفر از نمایندگان کارگری و کارفرمایی و چهار نفر نمایندگان دولت در خصوص دستمزد کارگران تصمیم گیری می‌کنند سال گذشته نمایندگان دو قشر اجماع کردند و وزارت کار مهر تأیید بر روی مصوبه دستمزد زد.

مصوبه افزایش دستمزد لازم الاجراست

وی تاکید کرد: از اول فرودین ماه مصوبه افزایش دستمزد لازم الاجراست و دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی و واحدهای تولیدی و صنعتی موظف به اجرای آن هستند در این خصوص کارگران نگران نباشند.

عبدالملکی با اشاره به نظریه «کارایی دستمزد» در اقتصاد کلان گفت: بر اساس این نظریه، افزایش دستمزد منجر به افزایش بهره وری و قدرت تولیدی کارگران می‌شود که به تبع افزایش سودآوری را برای واحدهای اقتصادی به دنبال دارد.

وی افزود: افزایش دستمزد منجر به تعدیل نیرو نمی‌شود بر اساس آمارها در ۶ هفته اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تعدیل نیروی کار ۳۸ درصد کمتر بوده است ضمن اینکه جذب کارگر نیز خوب بوده است و ده‌ها هزار نفر مشغول به کار شده اند در همین راستا سازمان تأمین اجتماعی آمار بیمه شدگان جدید جامعه کارگری را در آخر اردیبهشت امسال را اعلام می‌کند.

به گفته وی، کارفرمایان تشنه نیروی کار ماهر هستند اگر کارگری، یک سال در کارگاهی باشد، نیروی متخصص محسوب می‌شود، کارفرمایان مایل نیستند این نیروی کار را از دست بدهند هر چند هزینه‌ها بالا رفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین بسته حمایتی برای کارفرمایان خبر داد و گفت: برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی، واحدهایی که ضمن تثبیت نیروی کار اقدام به جذب نیروی جدید کنند می‌توانند از این بسته استفاده کنند

وی افزود: این بسته شامل مجموعه حمایت‌های مالی، مالیاتی، بیمه‌ای و آموزشی است که به نوع خود بی سابقه است و در گذشته این نوع بسته حمایتی را نداشته ایم.

دهک بندی ها به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال شد

عبدالملکی با اشاره به دهک بندی اقشار مختلف جامعه گفت: کار پایگاه رفاه ایرانیان از دولت قبل شروع شده که کاری ارزشمند است و اکنون ۹۵ درصد اطلاعات خانوارها در آن تکمیل شده است اما بخشی از دستگاه‌ها هنوز اطلاعات را نداده اند که نباید باعث نگرانی مردم باشد.

وی بیان داشت: دهک بندی‌های محتاطانه است در صورتی که اطلاعاتی نباشد فرض را بر این می‌گیریم که این فرد هیچ چیز ندارد مگر اینکه حساب بانکی و خودرو و سهام داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز دشت: دهک بندی اولیه در هفدهم اردیبهشت ماه به سازمان هدفمندی ارسال کرده ایم، دائماً اطلاعات جدید می‌رسد انتظار می‌رود که اعتراضاتی هم در آینده باشیم که در این زمینه سامانه‌هایی هم در نظر گرفته شده. دهک بندی ها در دور جدید عادلانه و کارآمد تر است.

وی از سامانه‌های اعتراض به دهک بندی یارانه‌ها خبر داد و گفت: ۲ نوع اعتراض به یارانه‌ها در نظر گرفته شده است که اول به خاطر اینکه چرا یارانه بگیر نیستم و دیگری به خاطر دهک بندی هاست. اعتراض به نوع یارانه بگیرها از سوی سامانه هدفمندی یارانه‌ها و اعتراض به دهک بندی ها در سامانه وزارت کار است که سامانه‌ها آماده است.

عبدالملکی تاکید کرد: دهک بندی یارانه‌ها به خاطر مسائل امنیتی غیر برخط است از این رو در زمانی که اعلام می‌شود اگر کسی معترض باشد می‌تواند در این سامانه‌ها ثبت کند که اگر نیاز به اصلاح باشد از این طریق انجام می‌شود، افراد هنگام دریافت یارانه متوجه دهک بندی خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: امروز جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد تا سازمان هدفمندی یارانه‌ها سامانه مربوطه را آماده کند.

به گفته وزیر کار، اختصاص یارانه بیشتر به دهک‌های پایین شاخص‌های فقر را بهبود و منجر به رسیدگی بیشتر به فقرا می‌شود.

وی با بیان اینکه بانک‌های اطلاعاتی مختلفی در دهک‌های بندی خانوارها دخیل هستند گفت: شبکه بانکی اطلاعات را ارائه کرده است اکنون اطلاعات کامل است ضمن اینکه داده‌های بانکی به صورت مقطعی می‌رسد و دهک بندی ها فرایندی دائمی و پویا دارند از این رو نیاز نیست مردم کاری انجام دهند خودکار اطلاعات به روزرسانی می‌شود.

عبدالملکی گفت: درباره کلیات روش پرداخت و مبلغ دهک بندی ها، در کلان دولت تصمیم گیری می‌شود و این وزارتخانه در ستاد مربوطه عضو است، وزارت کار مسئولیت مستقیم در دهک بندی، رصد اقتصادی و رسیدگی به اعتراض‌ها را دارد.

افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت ماه

وی با اشاره به اینکه سالی یک بار حقوق بازنشستگی توسط هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی تصویب و به هیأت دولت ارسال می‌شود گفت: این حقوق بر اساس مصوبات شورای عالی کار بوده که هیأت مدیره تأمین اجتماعی تصویب کرده است و بودجه آن در سازمان تأمین اجتماعی دیده شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: امسال افزایش مستمری بازنشستگان به هایت وزیران ارسال شده است که یک جلسه در کمیسیون مطرح شده است و یک جلسه دیگر نیز در کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد و بعد نتیجه بحث در کمیسیون‌ها به صحن هیأت وزیران منتقل و تصمیم گیری می‌شود. ضمن اینکه دولت موضوعات فوری بسیاری خواهد داشت که تلاش می‌کنیم تا اردیبهشت ماه این امر محقق شود چرا که دولت نیز پیگیر است.

وی تاکید کرد: معوقات بازنشستگان از ابتدای فروردین ماه لحاظ و در حقوق خردادماه واریز می‌شود.

عبدالملکی با اشاره به اینکه جامعه بازنشستگی قشر مهم هستند که برای رفاه آنها تلاش می‌کنیم گفت: بازنشستگان کارگری چهار میلیون نفر و بازنشستگان کشور یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر هستند که اقداماتی برای رفاه بازنشستگان در نظر گرفته شده است، حق بیمه سهم بیمه پرداز برای بیمه تکمیلی که پیش از این ۳۰ درصد بود به ۵۰ درصد رسیده است که سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کند.

وی، بهبود شرایط درمانی، افزایش ۴۰ درصدی وام قرض الحسنه، پرداخت وام ازدواج فرزندان بازنشستگان، خرید اقساطی از فروشگاه را از مهمترین اقدامات برای بازنشستگان عنوان کرد.

ساخت سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مسکن کارگران گفت: در جلسه هیأت دولت بر روی حق مسکن کارگران بررسی می‌شود همچنین تفاهمنامه با وزارت راه و شهرسازی برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران امضا شد از این رو کارگرانی که در سامانه نهضت تولید ملی مسکن ثبت نام کردند، به آنها زمین‌ها تخصیص داده و ساخت شروع شده است.

وی گفت: سهم کارگران از سالانه یک میلیون واحد مسکونی ۴۰۰ هزار واحد است که زمان تحویل این مسکن‌ها بر اساس این فرایندهای خاص خود از جمله تخصیص زمین است که نظارت حاکمیتی آن برعهده وزارت راه و شهرسازی است. ضمن اینکه باید ساماندهی شود تا تحویل واحدها نیز صورت می‌گیرد

عبدالملکی با تاکید بر روی امنیت شغلی کارگران گفت: یکی از مشکلات جامعه کارگران ساماندهی قراردادهاست که حجت الاسلام رئیسی نیز دستور ویژه داد.

وی گفت: ۳۵ مدل قرارداد کار داریم که بخشی از آن سفید امضا هستند در همین راستا کمیته‌ای از نمایندگان کارگری و کارفرمایی در وزارت کار تشکیل شد در این کمیته ۲ ماه فرصت دادیم راهکار ارائه کنند که اگر نیاز به مصوبه هیأت وزیران یا قانون لایحه یا مصوبه‌های شورای عالی کار باشد، اقدام کنیم.

وزیر کار بیان داشت: رهبر معظم انقلاب نیز امروز بر امنیت شغلی کارگران تاکید کردند که قراردادهای کوتاه مدت باید رسیدگی شود این در حالیست که کارفرمایان در مضیقه نباشند، از این رو بحث‌های قانونی وجود دارد به دنبال راهکار عملیاتی و ضمانت اجرایی هستیم تا این مساله را برطرف کنیم

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است

 هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
2024-04-14T14:25:05+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار شده است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
2024-04-14T14:11:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط

 آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
2024-04-14T14:11:37+03:30
دومین حراج سکه در سال جدید بناست از ساعت ۱۲ فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی آغاز شود.

ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد

 ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد
2024-04-14T14:11:37+03:30
رئیس اتاق ایران گفت: نیروهای رزمنده ایران پاسخ درخوری به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی داد و امیدواریم این تنبیه اخلاقی برای همه دنیا باشد.

ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد

 ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
2024-04-14T14:11:36+03:30
بعد از پاسخ ایران به اسرائیل و کاهش هیجانات در بازار ارز، ریزش قیمت ها در بازار طلا وسکه هم آغاز شده تا جایی که قیمت طلای ۱۸ عیار که تا ۴ میلیون همبالا رفته...

صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت

 صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
2024-04-14T13:45:02+03:30
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به آمار صادرات ایران به روسیه و بلاروس در سال ۱۴۰۲، گفت: صادرات محصولات ایرانی به...

مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند

 مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
2024-04-14T13:45:00+03:30
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای با اشاره به ابطال پروازهای این شرکت اعلام کرد:مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند.

هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

 هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان
2024-04-14T13:44:58+03:30
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های سیال‌آسا در استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر برای این استان‌ها هشدار سطح قرمز صادر کرد.

شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند

 شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند
2024-04-14T13:44:58+03:30
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: به‌هیچ‌وجه شاهد هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها و شرایط غیرعادی در جایگاه‌های عرضه سوخت نبودیم و اخباری که برخی رسانه‌های معاند ...

گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T13:44:57+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، به‌خلاف پیش‌بینی‌ها بازار ارز نه‌تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه

 افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
2024-04-14T12:51:40+03:30
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزش ۱۱ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد

 ۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
سهام هر یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای واگذاری از طریق مزایده آگهی شد.

ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد

 ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
پروازهای فرودگاه‌های مهراباد، شیراز، اصفهان، بوشهر و فرودگاه‌های غرب کشور تا ساعت ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین باطل شد.

گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T12:51:36+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، برخلاف پیش بینی ها بازار ارز نه تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟

 چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
2024-04-14T12:24:52+03:30
انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی و خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از جمله چین از دلایل اصلی افزایش اخیر قیمت طلا در ...

جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد

 جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
2024-04-14T12:24:50+03:30
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی(خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳ را برای اجرا به استانها اعلام کرد.

کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور

 کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
2024-04-14T12:11:38+03:30
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به کاهش نرخ فرونشست زمین در برخی مناطق کشور گفت: ممکن است علت این کاهش رسیدن پهنه فرونشست به سطح سخت باشد که البته مور...

پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید

 پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
2024-04-14T12:11:38+03:30
درحال حاضر با وجود ۳۰ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۶۰ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۴۰ درصد این ظرفیت خالی است.

اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام

 اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
2024-04-14T11:31:47+03:30
بازارهای سهام در کشورهای مختلف حساسیت فوق العاده ای به وقایعی همچون جنگ درگیری و نااطمینانی سیاسی دارد اما پس از بر طرف شدن این نگرانی اغلب بازارها به روند ...

چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟

 چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
2024-04-14T11:05:05+03:30
سرمایه‌گذاری مستمر، بهبود شرایط تجارت و کسب‌وکار و ایجاد ثبات اقتصادی و کاهش تورم از جمله شروط لازم برای رشد اقتصادی مداوم است و بدون تحقق این موارد نمی‌توا...

جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد

 جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
بررسی جداول مربوط به بخش دوم لایحه بودجه دولت نشان می‌دهد که در بخش منابع و مصارف یارانه‌ها، مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و ک...

حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد

 حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خریدهای خود را به ماه های آینده موکول کرده‌اند اما نکته مهم اینجاست توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان ...

سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود

 سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود
2024-04-14T11:05:04+03:30
مدیرعامل صندوق ملی مسکن از راه‌اندازی سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و خواستار عمل کردن سازمان برنامه و بودجه برای تزریق منابع به این صندوق شد.

بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲

 بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
2024-04-14T11:05:04+03:30
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به واردات دو میلیارد دلاری بنزین در سال گذشته، از پیش بینی کسری ۳۰۰ همتی بودجه برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد

 اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
2024-04-14T11:05:03+03:30
بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟

 تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
2024-04-14T11:05:03+03:30
در حالی ۲۵ روز از سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» می گذرد، که وزارت صمت هنوز هیچ برنامه مشخصی برای عملیاتی کردن این شعار اعلام نکرده ...

یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد

 یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
یارانه سه دهک اول به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

 شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
شرایط انتخاب و واریز وجه مجدد به تعداد محدود برای متقاضیان گروه دنا بهار ۱۴۰۳ سامانه یکپارچه ایجاد شد.

دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد

 دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
در روز جاری به دلیل وقوع شرایط اضطراری و با استناد به مفاد دستور العمل پذیرش انبار و صدور ، دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد.

مردم نگران تامین بنزین نباشند

 مردم نگران تامین بنزین نباشند
2024-04-14T11:05:02+03:30
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تأکید بر اینکه "موجودی سوخت جایگاهها و مخازن ذخیره تکمیل است"، گفت: بنزین به میزان کافی موجود است؛ مردم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)