میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی در جلسه مجمع عمومی این شرکت که با حضور مهدی نورایی، رئیس مرکز امور مجامع وزارت راه و شهرسازی و نمایندگانی از وزارت خانههای اقتصاد و صمت و سازمان برنامه و بودجه با موضوع طرحهای تملک داراییهای سرمایهای سال ۱۳۹۹ برگزار شد از احداث ۲ هزار و ۲۷۰ کیلومتر مسیر ریلی در طی اجرای برنامههای پنجم و ششم توسعه خبر داد و عنوان کرد: احداث ۹۹۴ کیلومتر آزادراه و ۹ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه از دیگر اقدامات صورت گرفته در این طول ۱۰ سال گذشته، معادل احداث ۱۳ هزار کیلومتر انواع راه است.
وی طول متوسط سالانه ریلگذاری انجام شده در ۱۰ سال گذشته را ۲۰۶ کیلومتر اعلام کرد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این سالها توسعه شبکه ریلی و اتصال مراکز استانها به مسیرهای ریلی کشور است و در همین راستا تولید ریل ملی از اواخر سال ۱۳۹۸ و تولید انبوه آن در سال ۱۳۹۹ گامی اساسی به سوی دستیابی به این اهداف بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بهرهبرداری از ۸۶ کیلومتر آزادراه به طور متوسط در هر سال و ۸۹۱ کیلومتر راه و بزرگراه سالانه نیز بخش دیگری از اقدامات در توسعه زیرساختهای حمل و نقل محسوب میشود که با توجه به نیاز گستردهتر توسعه شبکه بزرگراهی در سطح کشور اقدامات سازندهای در این زمینه صورت گرفته است.
خادمی ارتقا و توسعه طرحهای واقع در کریدورهای شمالی-جنوبی و شرقی- غربی را یکی از اهداف کلان شرکت دانست و اظهار کرد: اتصال به کریدورهای ترانزیتی بین المللی به منظور افزایش توان رقابتپذیری با شبکههای رقیب، اتصال نقاط مختلف کشور به شریانهای ترانزیتی، افزایش بهرهوری و کاهش هزینه در اجرای پروژهها با ارتقا سطح تکنولوژیهای مورد استفاده در راهسازی از دیگر برنامههای اساسی شرکت است.
وی تأمین منابع مالی نقدی و تخصیص به موقع و متناسب و کافی اعتبارات را یکی از راهکارهای اساسی در تکمیل طرحهای اولویت دار راهسازی اعلام کرد و افزود: شرکت ساخت در این سالها با فاز بندی اجرای پروژهها به ویژه در حوزه راه آهن شرایطی برای بهرهبرداری از بخشهای تکمیل شده مسیر فراهم کرده است که بدین ترتیب با تأمین به موقع اعتبارات مورد نیاز، پروژهها به طور کامل در دسترس هم میهنان قرار میگیرند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به هزینههای بالا اجرای طرحهای ریلی، خاطرنشان کرد: احداث خطوط ریلی از نظر هزینه و تکنولوژیهای اجرایی یک ابر پروژه محسوب میشوند و برای بهرهمندی به موقع از سرمایه گذاری صورت گرفته معمولاً در دو فاز اجرا و بهرهبرداری میشوند. در صورت تخصیص به موقع اعتبار مورد نیاز در فاز دوم بعد از بهرهبرداری این طرحها کاملتر و با تمامی امکانات مورد نیاز زیر عبور قرار میگیرد.
منبع : خبرگزاری مهر
۳۱ هزار و ۷۰۰ هکتار چغندرقند پاییزه کشت شد
تاثیر ۴ عامل در میزان محاسبه حقوق دولتی در حوزه معدن
بانک توسعه اسلامی نقش مؤثرتری در تأمین مالی پروژههای ایران ایفا کند
دیدار سهجانبه برای مدیریت آفات و کاهش خسارتهای کشاورزی
رویکرد فعال ایران برای ایفای نقش در تغییر پارادایم صنعتی جهان
تمدید دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات ارزی کوتاهمدت تا پایان سال
۱۴.۵ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شد
مدیرعامل شرکت نفت: برنامه دقیقی برای عبور از زمستان داریم
معاون وزیر نفت: ناترازی انرژی در کشور یک مسئله جدی است
وزیر اقتصاد با رئیس صندوق اوپک گفتگو کرد
ثبت آیفون مسافری از امروز آغاز شد
صادرات گاز ایران به عراق از یک نقطه متوقف شد
معاون وزیر نفت:ناترازی انرژی در کشور یک مسئله جدی است
بازار بهینهسازی برق با صدور گواهی صرفهجویی برای دو سرمایهگذار عملیاتی میشود
خودروسازان باید پول قطعه سازان را بدهند
راهنمای معاملات سامانه ارز تجاری منتشر شد
اتابک: بسیاری از معادن ایمن سازی نشده اند
نرخ ارز در مرکز مبادله ۵ آذر؛ دلار نیما ۵۱ هزار و ۶۴۱ تومان شد
چالشها و فرصتهای توسعه صنعت پتروشیمی برسی شد
الگوی کشت باید پویا و تابع اصول حکمرانی آب باشد
تداوم پیشتازی بورس؛ شاخص کل در آستانه فتح کانال ۲.۴ میلیون
ایران دغدغهای برای فروش و صادرات نفت ندارد
تداوم پیشتازی بورس؛ شاخص کل در مرز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد
همتی تهران را به مقصد ریاض ترک کرد
پرداخت موبایلی تا پایان سال اجرایی میشود
نرخ ارز مبادله ای ۵ آذر؛ دلار نیما ۵۱ هزار و ۶۴۱ تومان شد
تحریم ایلان ماسک رد شد
رفع فوری ۲۴۲ مورد تعرض به اراضی دولتی در آبانماه
جمعآوری ۳۰۰ هزار ماینر غیرمجاز با ۱۰۰۰ مگاوات توان مصرفی در کشور
تخصیص ۶۵ میلیارد مترمکعب آب به بخش کشاورزی تا پایان برنامه هفتم