میرنیوز

خبرهای جدید وزیر نفت به تسنیم| فشارافزایی در میادین گازی کشور آغاز شد/ افتتاح اولین کارخانه تولید پمپ‌های درون‌چاهی ایران در‌ آینده‌ نزدیک

 خبرهای جدید وزیر نفت به تسنیم| فشارافزایی در میادین گازی کشور آغاز شد/ افتتاح اولین کارخانه تولید پمپ‌های درون‌چاهی ایران در‌ آینده‌ نزدیک 2022-04-12T11:54:00+04:30

جواد اوجی، وزیر نفت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ما این است که در دولت سیزدهم، وزارت نفت وضعیت توسعه تمامی میادین خشکی و دریایی را تعیین تکلیف کند.

وی افزود: بسیاری از میادین مشترک توسعه داده شده‌اند؛ اما توسعه خیلی از این میادین، تکمیل نشده است؛ به طور مثال در میادین غرب کارون، از جمله در میادین آزادگان، یادآوران و یاران، فازهایی انجام شده اما توسعه آنها تکمیل نشده است؛ که تکمیل توسعه میادین مشترک از اهم واجبات است.

* میادین مشترکی که تا امروز به سراغ آنها نرفته‌اند، در دولت سیزدهم تعیین تکلیف می‌شوند

وزیر نفت با بیان اینکه "برنامه مدونی برای تکمیل توسعه میادین مشترک داریم"، گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم در دولت سیزدهم توسعه میادین مشترک را تکمیل کنیم و میادینی که تا امروز به سراغ آنها نرفته‌اند، توسعه آنها در این دولت آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: پس در کنار تکمیل توسعه میادین مشترکی که توسعه آنها تکمیل نشده، توسعه میادین مشترکی که تا به امروز توسعه داده نشده را در این دولت آغاز می‌کنیم و قطعا این میادین در پایان این دولت، تعیین تکلیف شده‌اند.

جواد اوجی , وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران ,

* ترفندی برای تأمین مالی پروژه‌های بزرگ نفتی

اوجی با بیان اینکه "موضوع تأمین مالی یکی از موضوعات مهم در توسعه میادین و مدیریت پروژه‌های نفتی است"، گفت: پروژه‌های نفتی پروژه‌هایی هستند که سرمایه‌گذاری سنگینی دارند، از اینرو یکی از ترفندهایی که به‌کار بسته‌ایم، ادغام هلدینگ‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ در قالب کنسرسیوم است تا چند هلدینگ بزرگ و یا چند بانک، مشترکا بتوانند یکی از پروژه‌های بزرگ نفتی کشور را تأمین مالی کنند.

وی افزود: این رویکرد در حال اجرا است و از این روش هم در توسعه میادین و هم در توسعه پروژه‌های پایین‌دستی صنعت نفت استفاده می‌کنیم.

* دو رویکرد برای تأمین پایدار سوخت بخش حمل‌ونقل

وزیر نفت با اشاره به اهمیت موضوع تأمین پایدار سوخت مورد نیاز بخش حمل‌ونقل کشور گفت: در این زمینه، دو رویکرد افزایش ظرفیت تولید سوخت و مدیریت مصرف را به صورت توأمان در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: پروژه پتروپالایشگاه‌ها که کلید خورده، در راستای افزایش ظرفیت تولید سوخت در کشور است؛ در این پروژه‌ها هم تولید سوخت صورت می‌گیرد و هم تأمین خوراک برای پتروشیمی‌ها انجام می‌شود.

اوجی خاطرنشان کرد: با توجه به میزان مصرف سوختی که در بخش حمل‌ونقل صورت می‌گیرد، حتما نیاز است که ظرفیت پالایشی کشور را افزایش دهیم.

وی افزود: در زمینه اصلاح و تعیین سبد سوخت خودروهای کشور، تیم کارشناسی در حال مطالعه هستند و با تکمیل بررسی‌های کارشناسانه، به‌منظور اصلاح روند مصرف سوخت به ویژه در بخش حمل‌ونقل کشور، گزارش نهایی تصمیمات اخذ شده، اعلام می‌شود.

وزیر نفت تصریح کرد: اجرای طرح‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت نیز در اولویت کارهای ما قرار دارد تا بتوانیم روند مصرف سوخت در کشور را اصلاح و مدیریت کنیم.

* هیچ برنامه‌ای برای احداث پالایشگاه‌های گازی جدید در کشور نداریم

این عضو کابینه دولت با اشاره به اینکه در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم، بخش قابل توجهی از ظرفیت پالایشگاه‌های گازی کشور خالی بود، گفت: فعلا هیچ برنامه‌ای برای احداث پالایشگاه‌های گازی جدید در کشور نداریم.

وی ادامه داد: بسیاری از پالایشگاه‌های گازی ما در سراسر کشور زیر ظرفیت اسمی خود کار می‌کنند و ظرفیت خالی دارند؛ چرا که در بخش بالادست این پالایشگاه‌ها، سرمایه‌گذاری لازم برای افزایش ظرفیت تولید گاز صورت نگرفته و برخی میادین با افت فشار مواجه شده‌اند و تأمین خوراک برای این پالایشگاه‌ها به اندازه کافی نبوده است.

جواد اوجی , وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران ,

* آغاز فشار افزایی در برخی میادین گازی کشور

وزیر نفت تصریح کرد: فشارافزایی برخی از میادین گازی را آغاز کرده‌ایم، به خصوص در حوزه پارسیان این کار آغاز شده و در میادین جدیدی که برنامه‌ریزی و مطالعات جامع آن برای توسعه در دست انجام است، بنا داریم گاز تولیدی از میادین جدید را به پالایشگاه‌های فعلی که ظرفیت خالی دارند ارسال کنیم؛ تا ظرفیت خالی پالایشگاه‌های موجود به طور بهینه مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: همچنین در بالادست این پالایشگاه‌ها که از میادین مربوطه تأمین خوراک می شد، برنامه فشارافزایی میادین گازی را شروع کرده‌ایم، در برخی میادین این عملیات وارد فاز اجرایی شده و برخی دیگر نیز در مرحله مطالعات و یا انتخاب پیمانکار است.

اوجی خاطرنشان کرد: پس برای مشکل وجود ظرفیت‌های خالی در پالایشگاه‌های گازی کشور، دو رویکرد مدنظر است، اول اجرای پروژه‌های فشارافزایی میادین گازی موجود است که در برخی میادین شروع شده و دوم، توسعه میادین گازی جدید و ارسال گاز تولیدی به پالایشگاه‌های گازی موجود است.

* ارسال گاز تولیدی میدان گازی کیش به پالایشگاه‌های پارس جنوبی

وی ادامه داد: از جمله این میادین، میدان گازی کیش است که برای این میدان، برنامه احداث پالایشگاه جدید گازی نداریم، گاز این میدان از طریق خط لوله دریایی به پالایشگاه‌های فازهای مختلف پارس جنوبی که ظرفیت خالی دارند، ارسال شده و ظرفیت آنها را تکمیل می‌کند.

این عضو کابینه دولت اذعان داشت: قطعا با توسعه میادین جدید مثل میدان گازی کیش و میدان پارس شمالی، ظرفیت خالی پالایشگاه‌های گازی کشور ظرف چندسال آینده تکمیل خواهد شد.

* افزایش تولید نفت با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان

وزیر نفت با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، گفت: وزارت نفت در بحث افزایش تولید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌کند که این تولید از میادین خشکی، دریایی، مشترک و غیرمشترک خواهد بود.

وی افزود: در احداث واحدهای جدید پتروپالایشی و افزایش کمی و کیفی پالایشگاه‌ها و همچنین تکمیل زنجیره ارزش پتروشمیی نیز از توان شرکت‌های دانش بنیان استفاده خواهیم کرد و پروژه‌های بسیار خوبی تعریف شده است.

اوجی با بیان اینکه "اولین پتروپالایشگاه توسط خود وزارت نفت احداث خواهد شد"، گفت: پتروپالایشگاه شهید سلیمانی در استان هرمزگان به‌زودی کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی ادامه داد: بیش از 750 حلقه چاه کم بازده شناسایی شده‌اند که در این زمینه، دو ماه پیش فراخوانی عمومی در سطح کشور داده شده و از شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند دعوت کردیم که برای افزایش تولید از این چاه‌های کم‌بازده حضور یابند، تعداد زیادی از این شرکت‌ها در این فراخوان شرکت‌کرده اند؛ توانمندی و فناورانه بودن اغلب این شرکت‌ها تأیید شده و به زودی فرآیند واگذاری این پروژه‌ها به شرکت‌های دانش بنیان از طریق مدیریت‌های برنامه‌ریزی استان‌ها انجام می شود، تا با کار فناورانه توسط شرکت‌های دانش بنیان، شاهد افزایش تولید از این چاه‌ها باشیم.

جواد اوجی , وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران ,

* تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره در پالایشگاه شازند اجرایی می‌شود

وزیر نفت با بیان اینکه "از توانمندی شرکت‌های دانش بنیان در پروژه‌های پالایشی کشور در پالایشگاه‌های موجود استفاده خواهد شد"، گفت: اواخر سال گذشته موفق شدیم در پالایشگاه نفت بندرعباس به موضوع تکمیل زنجیره‌ ارزش نفت کوره ورود کنیم که دانش آن توسط پژوهشگاه صنعت نفت طراحی شد.

وی افزود: با توجه به بومی‌سازی این دانش، در پالایشگاه بندرعباس با تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره، از این فرآورده نفتی تولید کک می‌کنیم و همین روند را برای پالایشگاه شازند نیز اجرایی خواهیم کرد.

اوجی خاطرنشان کرد: نفت کوره ارزش افزوده پایینی دارد اما وقتی وارد زنجیره ارزش می شود، ارزش محصولات آن دو تا سه برابر می شود.

* افزایش ارزش افزوده گوگرد با دانش فنی ایرانی / پارک جدید گوگردی در عسلویه احداث می‌شود

وی ادامه داد: در خانگیران نیز در سفری که رئیس محترم جمهوری به استان خراسان رضوی داشتند، دو کارخانه در حوزه زنجیره ارزش گوگرد افتتاح شد که کود گوگرد بنتونیتی و گوگرد مذاب از محصولات این کارخانه‌هاست که زیرساخت را در اختیار آنها قرار دادیم و دانش فنی بومی آن از دانشگاه شریف آورده شده است.

وزیر نفت تصریح کرد: بنابراین، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای افزایش ظرفیت تولید فرآورده‌های نفتی و گازی و ورود به زنجیره ارزش فرآورده‌ها در دستور کار و در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به اینکه در منطقه عسلویه هم مشابه تولید گوگرد منطقه خانگیران را داریم، پارک جدید گوگردی در عسلویه با استفاده از همین دانش بومی با سرمایه‌گذاری داخلی احداث می‌شود.

این عضو کابینه دولت اذعان داشت: گوگردی که به صورت فله‌ای به هند و چین صادر می‌کردیم را خودمان در زنجیره ارزش، تبدیل به محصولی با ارزش افزوده بیشتر می‌کنیم که بسیار برای کشاورزی محصولی ارزشمند است و علاوه بر تأمین داخلی، محصول با ارزش افزوده بیشتر را که در مقایسه با گوگرد فله‌ای، 3 تا 8 برابر ارزش بیشتر دارد را صادر می‌کنیم.

* کاهش واردات تجهیزات صنعت نفت با استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها

وزیر نفت با اشاره به اینکه "بخشی از تجهیزات و ادوات مورد نیاز صنعت نفت از خارج از کشور وارد می شود"، گفت: یکی از برنامه‌ها و اقدامات ما در زمینه دانش‌بنیان کردن صنعت نفت در سال جدید این است که سهم واردات اقلام و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت بایستی به شدت کاهش یابد و از توان سازندگان و شرکت‌های دانش بنیان داخلی برای تولید این تجهیزات استفاده کنیم.

وی افزود: پس هدف گذاری کرده ایم که سهم واردات قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت کاهش یابد و از طرفی دیگر، در کنار تأمین نیاز داخلی، بتوانیم صادرات تجهیزات ساخت داخل صنعت نفت را داشته باشیم.

اوجی خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک، اولین کارخانه تولید پمپ‌های درون چاهی را در استان خوزستان افتتاح خواهیم کرد که نه تنها نیاز داخلی را تأمین می‌کند، بلکه توانایی صادرات را در این زمینه خواهیم داشت که در احداث این کارخانه، از توان شرکت‌های دانش بنیان استفاده شده است.

وی ادامه داد: با نصب این پمپ‌ها در درون چاه‌ها، توان تولیدی چاه نفتی افزایش می‌یابد؛ پس این برنامه در راستای برنامه‌های افزایش ظرفیت تولید نفت نیز خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است

 هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
2024-04-14T14:25:05+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار شده است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
2024-04-14T14:11:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط

 آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
2024-04-14T14:11:37+03:30
دومین حراج سکه در سال جدید بناست از ساعت ۱۲ فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی آغاز شود.

ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد

 ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد
2024-04-14T14:11:37+03:30
رئیس اتاق ایران گفت: نیروهای رزمنده ایران پاسخ درخوری به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی داد و امیدواریم این تنبیه اخلاقی برای همه دنیا باشد.

ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد

 ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
2024-04-14T14:11:36+03:30
بعد از پاسخ ایران به اسرائیل و کاهش هیجانات در بازار ارز، ریزش قیمت ها در بازار طلا وسکه هم آغاز شده تا جایی که قیمت طلای ۱۸ عیار که تا ۴ میلیون همبالا رفته...

صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت

 صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
2024-04-14T13:45:02+03:30
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به آمار صادرات ایران به روسیه و بلاروس در سال ۱۴۰۲، گفت: صادرات محصولات ایرانی به...

مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند

 مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
2024-04-14T13:45:00+03:30
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای با اشاره به ابطال پروازهای این شرکت اعلام کرد:مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند.

هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

 هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان
2024-04-14T13:44:58+03:30
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های سیال‌آسا در استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر برای این استان‌ها هشدار سطح قرمز صادر کرد.

شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند

 شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند
2024-04-14T13:44:58+03:30
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: به‌هیچ‌وجه شاهد هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها و شرایط غیرعادی در جایگاه‌های عرضه سوخت نبودیم و اخباری که برخی رسانه‌های معاند ...

گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T13:44:57+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، به‌خلاف پیش‌بینی‌ها بازار ارز نه‌تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه

 افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
2024-04-14T12:51:40+03:30
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزش ۱۱ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد

 ۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
سهام هر یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای واگذاری از طریق مزایده آگهی شد.

ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد

 ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
پروازهای فرودگاه‌های مهراباد، شیراز، اصفهان، بوشهر و فرودگاه‌های غرب کشور تا ساعت ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین باطل شد.

گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T12:51:36+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، برخلاف پیش بینی ها بازار ارز نه تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟

 چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
2024-04-14T12:24:52+03:30
انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی و خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از جمله چین از دلایل اصلی افزایش اخیر قیمت طلا در ...

جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد

 جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
2024-04-14T12:24:50+03:30
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی(خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳ را برای اجرا به استانها اعلام کرد.

کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور

 کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
2024-04-14T12:11:38+03:30
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به کاهش نرخ فرونشست زمین در برخی مناطق کشور گفت: ممکن است علت این کاهش رسیدن پهنه فرونشست به سطح سخت باشد که البته مور...

پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید

 پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
2024-04-14T12:11:38+03:30
درحال حاضر با وجود ۳۰ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۶۰ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۴۰ درصد این ظرفیت خالی است.

اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام

 اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
2024-04-14T11:31:47+03:30
بازارهای سهام در کشورهای مختلف حساسیت فوق العاده ای به وقایعی همچون جنگ درگیری و نااطمینانی سیاسی دارد اما پس از بر طرف شدن این نگرانی اغلب بازارها به روند ...

چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟

 چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
2024-04-14T11:05:05+03:30
سرمایه‌گذاری مستمر، بهبود شرایط تجارت و کسب‌وکار و ایجاد ثبات اقتصادی و کاهش تورم از جمله شروط لازم برای رشد اقتصادی مداوم است و بدون تحقق این موارد نمی‌توا...

جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد

 جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
بررسی جداول مربوط به بخش دوم لایحه بودجه دولت نشان می‌دهد که در بخش منابع و مصارف یارانه‌ها، مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و ک...

حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد

 حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خریدهای خود را به ماه های آینده موکول کرده‌اند اما نکته مهم اینجاست توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان ...

سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود

 سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود
2024-04-14T11:05:04+03:30
مدیرعامل صندوق ملی مسکن از راه‌اندازی سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و خواستار عمل کردن سازمان برنامه و بودجه برای تزریق منابع به این صندوق شد.

بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲

 بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
2024-04-14T11:05:04+03:30
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به واردات دو میلیارد دلاری بنزین در سال گذشته، از پیش بینی کسری ۳۰۰ همتی بودجه برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد

 اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
2024-04-14T11:05:03+03:30
بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟

 تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
2024-04-14T11:05:03+03:30
در حالی ۲۵ روز از سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» می گذرد، که وزارت صمت هنوز هیچ برنامه مشخصی برای عملیاتی کردن این شعار اعلام نکرده ...

یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد

 یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
یارانه سه دهک اول به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

 شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
شرایط انتخاب و واریز وجه مجدد به تعداد محدود برای متقاضیان گروه دنا بهار ۱۴۰۳ سامانه یکپارچه ایجاد شد.

دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد

 دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
در روز جاری به دلیل وقوع شرایط اضطراری و با استناد به مفاد دستور العمل پذیرش انبار و صدور ، دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد.

مردم نگران تامین بنزین نباشند

 مردم نگران تامین بنزین نباشند
2024-04-14T11:05:02+03:30
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تأکید بر اینکه "موجودی سوخت جایگاهها و مخازن ذخیره تکمیل است"، گفت: بنزین به میزان کافی موجود است؛ مردم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)