میرنیوز

گفت‌وگو| واکاوی آماری عملکرد صنعت بیمه و ۱۰ محور تحول/ بهزادپور: توسعه دیجیتالی صنعت بیمه نباید به تضعیف سرمایه انسانی بیمه‌ها منجر شود

 گفت‌وگو| واکاوی آماری عملکرد صنعت بیمه و ۱۰ محور تحول/ بهزادپور: توسعه دیجیتالی صنعت بیمه نباید به تضعیف سرمایه انسانی بیمه‌ها منجر شود 2022-04-03T12:29:14+04:30

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، صنعت بیمه طی سال‌های اخیر دچار تغییرات متعددی شده، تاثیرات آن در زندگی عموم مردم بصورت مستقیم و غیر مستقیم  افزایش یافته، همچنین تعداد شرکت‌های بیمه نیز رشد قابل توجهی داشته و به 34 شرکت رسیده است.

از طرفی این صنعت با چالش یا فرصت دیجیتالی شدن و حضور استارت آپ‌ها رو به رو است. بر همین اساس مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ضمن ارائه اطلاعاتی از وضعیت موجود صنعت بیمه، درخصوص شرایط توسعه فناوری محور و کم و کیف حضور استارت آپ ها در این  صنعت بیمه توضیحاتی ارائه میکند.

تسنیم: وضعیت صنعت بیمه و عملکرد آن در سال 1400 می‌تواند وضعیت فعلی صنعت بیمه را به خوبی نشان دهد. با توجه به اتمام سال 1400 عملکرد صنعت بیمه نسبت به سال‌های اخیر چه تغییراتی داشته است و رویکرد شما در خصوص ارتقا وضعیت موجود چگونه است؟

 بهزادپور:  صنعت بیمه مجموعه‌ای است که از نظر جایگاه، شاید نسبت به برخی دیگر از بخش‌های اقتصادی کمتر دیده شده باشد اما تاثیر آن در فضای زندگی مردم چه در بحث‌های اقتصادی و چه در بحث‌های اجتماعی بالا است.

نفوذ صنعت بیمه در جامعه امروز بسیار زیاد است. ارتباطی که صنعت بیمه با آحاد مردم در بخش‌های مختلف از جمله درمان، تولید، حمل و نقل و صادرات و واردات دارد، بی‌بدیل است. در زمان حاضر هر فردی حداقل در یک زمینه با صنعت بیمه ارتباط دارد.

در  مورد چنین صنعتی می‌توان آمارهای متعددی ارائه کرد. اصلی‌ترین رقمی که معمولا عملکرد صنعت بیمه را نشان می‌دهد بحث حق بیمه تولیدی است. براساس آمار 11 ماهه سال 1400، حق بیمه تولیدی سال 1400 به 100.5 هزار میلیارد تومان رسیده که آمار بسیار خوبی است.

رقم خسارت پرداختی توسط صنعت بیمه نیز برابر با 54 هزار میلیارد تومان بوده است. نرخ رشد حق بیمه تولیدی ٤٥.٢ درصد و خسارت پرداختی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارای رشد ٣٨.٨ درصدی بوده است که آمار بالایی محسوب می‌شود.

پرداخت خسارت بیشتر به معنای تعامل بیشتر صنعت بیمه با افراد بیمه‌گذار است. البته رشد حق بیمه نیز محصول رشد نرخ آن در بیشتر رشته‌های موجود بوده است و محصول افزایش نرخ در یک رشته خاص نبوده است. نسبت خسارت بازار با 2.4 واحد افزایش نسبت به 11 ماهه سال قبل به حدود 53.8 رسیده است.

که البته در این محاسبه خسارت بیمه و حق بیمه تولیدی بر حسب درصد است و با ضریب خسارت متفاوت است. در ضریب خسارت بحث خسارت معوق و ذخایر حق بیمه در نظر گرفته می‌شود. رشته درمان با حدود 106.3 درصد، حمل و نقل دریایی با 84.5 درصد و بدنه اتومبیل با 54.7 بالاترین نسبت خسارتی را در مقایسه با حق بیمه دریافتی در رشته‌های مختلف صنعت بیمه دارند.

* پرداخت بیش از 100 درصدی خسارت به نسبت حق بیمه در رشته درمان
یکی از مواردی که باید به شکل جدی در سال جاری(1401) به آن توجه کنیم، بخش درمان است که نسبت قابل توجهی از پرداختی خسارات صنعت بیمه را نیز شامل می‌شود.سهم بخش غیر دولتی از حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی توسط این بخش به ترتیب 68.6 درصد و 70.7 درصد بوده است که نشان دهنده فعال‌تر شدن بخش خصوصی در  صنعت بیمه است.

 *سهم 35 درصدی بیمه شخص ثالث از کل رشته‌های بیمه‌ای/صدور 63 میلیون بیمه‌نامه در 11 ماهه سال 1400

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران | بیمه مرکزی ,

تسنیم: با توجه به حساسیت و دربرگیری گسترده  بیمه شخص ثالث،‌ سهم این نوع بیمه در سال گذشته چه میزان بوده است؟

بهزادپور: سه رشته اصلی در بین رشته‌های بیمه‌ای وجود دارد که سهم بیمه شخص ثالث و مازاد، 34.8 درصد، درمان 18.3 و زندگی 16 درصد بوده است. در پرتفوی کلی صنعت بیمه این سه رشته، رشته‌های اصلی هستند که شاهد رشد آنها هستیم،  بیمه زندگی به صورت آرامی در حال رشد است اما این رشد به صورت 100 درصد مورد تایید ما نیست و باید کار بیشتری بر روی آن انجام شود.

در 11 ماهه سال 1400، 63.1 میلیون بیمه‌نامه صادر شده است و این رقم نشان دهنده همان نفوذ واقعی صنعت بیمه در جامعه است. حدود 47.4 میلیون فقره خسارت نیز در این مدت پرداخت شده است که عمده آنها یعنی 93.9 درصد مربوط به رشته درمان بوده است. تعداد بیمه‌نامه‌های صادر شده و تعداد خسارات پرداخت شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.3 و 41.7 درصد رشد داشته است.

تسنیم: مجموع سرمایه‌گذاری  صنعت بیمه طی یک سال اخیر در حوزه های مختلف چه میزان بوده است؟
بهزادپور: در خصوص آمارهای مربوط به شاخص‌های مالی صنعت بیمه کشور در 11 ماهه سال 1400 نیز باید گفت که مانده کل ذخایر بیمه‌ای تا پایان شهریور 1400 نزدیک به 120 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد رشد داشته است. 

سرمایه شرکت های بیمه در همان مقطع حدود 41 هزار میلیارد و حقوق صاحبان سهام نیز 50 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. این دو عدد آخر مهم‌ترین منابعی هستند که پرداخت خسارت و سرمایه‌گذاری از طریق آنها انجام می‌شود. کل دارایی‌های شرکت‌های بیمه در پایان شهریور 1400، 200 هزار میلیارد تومان بوده است.

سال گذشته شرکت‌های بیمه براساس ارزش دفتری بالغ بر 80 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردند که اگر عملکرد بیمه مرکزی را نیز به آن اضافه کنیم در مجموع حدود 120 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

 تسنیم: اخیرا  مباحثی در خصوص توسعه نیروی انسانی  در راستای کارآمدی هر چه بیشتر صنعت بیمه مطرح شده،‌ چشم انداز حضور و اثر گذاری نیروی انسانی در این حوزه، چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بهزاد پور: مواردی مثل حمایت از بیمه‌گزاران، مبارزه با فساد، تبانی و تبعیض در بستر ظرفیتهای قانونی،   حفظ امنیت فعالان شبکه فروش و توجه به معیشت کارکنان،  لزوم بهره‌گیری از مولفه‌های شریعت اسلام برای توسعه بیمه‌گری، راه‌اندازی کمیته فقهی و تاسیس شرکت بیمه تکافل، استقرار حاکمیت شرکتی و پرهیز از مداخله‌گری در امور غیرمرتبط،  سرمایه‌گذاری هوشمندانه در بازار سرمایه و انتشار اوراق بیمه ای، استقرار سامانه بیمه‌گری و تغییر شیوه‌های نظارتی، نوآوری در ارائه محصولات، هوشمندسازی خدمات و بیمه‌گری مبتنی بر تنوع ریسک‌ها و همچنین کوتاه شدن فرایند صدور مجوزها، از  اولویتهای مهم صنعت بیمه هستند. یکی از اصلی‌ترین موضوع در  10 محوری که برای صنعت بیمه در نظر گرفتیم سرمایه انسانی است.  " در اجرای تمام برنامه ها چند اولویت جدی دارم که نخستین توجه به سرمایه انسانی است." بیمه یک صنعت مبتنی بر نیروی انسانی است که در تمام سطوح این صنعت باید به این مسئله توجه داشته باشیم.

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران | بیمه مرکزی ,

تسنیم: صنعت بیمه چه ظرفیت‌هایی در حوزه IT دارد، آیا این حوزه میتواند یک ریسک برای صنعت محسوب شود؟ به روایت ساده تر در رقابتی که در یکی دو سال اخیر  بین استارت‌آپ‌های بیمه‌ای و کارگزاران شکل گرفته، برخی از کارگزاران نیز اعتراضاتی را در این زمینه مطرح می‌کنند، نظر شما در این مورد چیست؟

بهزادپور: اصل تحول دیجیتال در صنعت بیمه انکار ناپذیر است. در زمان حاضر صنعت بیمه در دنیا، یکی از صنایع پیشرو در زمینه IT است. اینکه فکر کنیم بدون استفاده از تکنولوژی روز می‌توانیم صنعت بیمه را در یک سطح قابل قبول توسعه دهیم،  امری محال است.

اما باید توجه داشته باشیم مقام معظم رهبری در مباحث خود تاکید کرده بودند اگر پروژه‌ای را انجام می‌دهیم باید پیوست عدالت را نیز در کنار آن در نظر بگیریم. اگر قرار است توسعه دیجیتالی را در دستور کار قرار دهیم اما منابع انسانی ما دچار مشکل شود، قطعاً این پروژه باید مورد بازنگری قرار گیرد.

 در واقع نباید بدون در نظر گرفتن جوانب مساله، تصمیمی گرفته شود که به نیروی انسانی لطمه‌ای وارد شود. امروزه نمایندگان بیمه‌ها در سراسر کشور، عرضه بیمه به بیمه‌گذاران را انجام می‌دهند، اگر روشی که  برای تحول در صنعت پیش می‌گیریم منجر به ضربه دیدن این بدنه تخصصی و دلسوز شود و نتیجه آن کاهش درآمدها و فضای کاری آنها شود، روند مذکور قابل تجدید نظر خواهد بود و باید دنبال راهکار کارآمد تری باشیم. به صورت خلاصه تعریف یک پیوست عدالت محور و توسعه سرمایه انسانی، شرط تعادل در عملکرد و خروجی کارگزاران و استارت‌اپ‌های بیمه‌ای است.

صنعت بیمه در راستای دیجیتالی شدن نیاز دارد تا این موضوع را در زمینه‌های مختلف از جمله عرضه بیمه، نظارت، سرمایه‌گذاری و تمام موضوعاتی که امروز در آن فعال هستیم پیگیری کند تا بتوانیم از ظرفیت‌های عرصه فناوری و حوزه دیجیتال استفاده کنیم. قطعا باید از شرکت‌هایی که در این زمینه فعال هستند و پیشنهاد ارائه می‌کنند، بهره ببریم اما در عین حال توجه به نیروهای انسانی نیز برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است

 هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
2024-04-14T14:25:05+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار شده است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
2024-04-14T14:11:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط

 آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
2024-04-14T14:11:37+03:30
دومین حراج سکه در سال جدید بناست از ساعت ۱۲ فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی آغاز شود.

ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد

 ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد
2024-04-14T14:11:37+03:30
رئیس اتاق ایران گفت: نیروهای رزمنده ایران پاسخ درخوری به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی داد و امیدواریم این تنبیه اخلاقی برای همه دنیا باشد.

ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد

 ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
2024-04-14T14:11:36+03:30
بعد از پاسخ ایران به اسرائیل و کاهش هیجانات در بازار ارز، ریزش قیمت ها در بازار طلا وسکه هم آغاز شده تا جایی که قیمت طلای ۱۸ عیار که تا ۴ میلیون همبالا رفته...

صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت

 صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
2024-04-14T13:45:02+03:30
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به آمار صادرات ایران به روسیه و بلاروس در سال ۱۴۰۲، گفت: صادرات محصولات ایرانی به...

مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند

 مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
2024-04-14T13:45:00+03:30
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای با اشاره به ابطال پروازهای این شرکت اعلام کرد:مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند.

هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

 هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان
2024-04-14T13:44:58+03:30
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های سیال‌آسا در استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر برای این استان‌ها هشدار سطح قرمز صادر کرد.

شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند

 شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند
2024-04-14T13:44:58+03:30
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: به‌هیچ‌وجه شاهد هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها و شرایط غیرعادی در جایگاه‌های عرضه سوخت نبودیم و اخباری که برخی رسانه‌های معاند ...

گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T13:44:57+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، به‌خلاف پیش‌بینی‌ها بازار ارز نه‌تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه

 افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
2024-04-14T12:51:40+03:30
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزش ۱۱ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد

 ۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
سهام هر یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای واگذاری از طریق مزایده آگهی شد.

ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد

 ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
پروازهای فرودگاه‌های مهراباد، شیراز، اصفهان، بوشهر و فرودگاه‌های غرب کشور تا ساعت ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین باطل شد.

گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T12:51:36+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، برخلاف پیش بینی ها بازار ارز نه تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟

 چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
2024-04-14T12:24:52+03:30
انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی و خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از جمله چین از دلایل اصلی افزایش اخیر قیمت طلا در ...

جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد

 جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
2024-04-14T12:24:50+03:30
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی(خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳ را برای اجرا به استانها اعلام کرد.

کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور

 کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
2024-04-14T12:11:38+03:30
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به کاهش نرخ فرونشست زمین در برخی مناطق کشور گفت: ممکن است علت این کاهش رسیدن پهنه فرونشست به سطح سخت باشد که البته مور...

پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید

 پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
2024-04-14T12:11:38+03:30
درحال حاضر با وجود ۳۰ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۶۰ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۴۰ درصد این ظرفیت خالی است.

اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام

 اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
2024-04-14T11:31:47+03:30
بازارهای سهام در کشورهای مختلف حساسیت فوق العاده ای به وقایعی همچون جنگ درگیری و نااطمینانی سیاسی دارد اما پس از بر طرف شدن این نگرانی اغلب بازارها به روند ...

چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟

 چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
2024-04-14T11:05:05+03:30
سرمایه‌گذاری مستمر، بهبود شرایط تجارت و کسب‌وکار و ایجاد ثبات اقتصادی و کاهش تورم از جمله شروط لازم برای رشد اقتصادی مداوم است و بدون تحقق این موارد نمی‌توا...

جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد

 جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
بررسی جداول مربوط به بخش دوم لایحه بودجه دولت نشان می‌دهد که در بخش منابع و مصارف یارانه‌ها، مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و ک...

حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد

 حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خریدهای خود را به ماه های آینده موکول کرده‌اند اما نکته مهم اینجاست توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان ...

سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود

 سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود
2024-04-14T11:05:04+03:30
مدیرعامل صندوق ملی مسکن از راه‌اندازی سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و خواستار عمل کردن سازمان برنامه و بودجه برای تزریق منابع به این صندوق شد.

بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲

 بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
2024-04-14T11:05:04+03:30
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به واردات دو میلیارد دلاری بنزین در سال گذشته، از پیش بینی کسری ۳۰۰ همتی بودجه برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد

 اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
2024-04-14T11:05:03+03:30
بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟

 تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
2024-04-14T11:05:03+03:30
در حالی ۲۵ روز از سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» می گذرد، که وزارت صمت هنوز هیچ برنامه مشخصی برای عملیاتی کردن این شعار اعلام نکرده ...

یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد

 یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
یارانه سه دهک اول به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

 شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
شرایط انتخاب و واریز وجه مجدد به تعداد محدود برای متقاضیان گروه دنا بهار ۱۴۰۳ سامانه یکپارچه ایجاد شد.

دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد

 دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
در روز جاری به دلیل وقوع شرایط اضطراری و با استناد به مفاد دستور العمل پذیرش انبار و صدور ، دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد.

مردم نگران تامین بنزین نباشند

 مردم نگران تامین بنزین نباشند
2024-04-14T11:05:02+03:30
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تأکید بر اینکه "موجودی سوخت جایگاهها و مخازن ذخیره تکمیل است"، گفت: بنزین به میزان کافی موجود است؛ مردم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)