میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، «علی حمیه» در دیدار با هیأت اعزامی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به این کشور، با بررسی چشمانداز همکاریهای مشترک بهمنظور فعالسازی خطوط کشتیرانی بین بنادر لبنان و ایران، اظهار داشت: در شرایطی کشتیهای ایرانی نمیتوانند در بنادر لبنان پهلو بگیرند که با وجود سختترین تحریمها علیه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، این کشتیها در بسیاری از آبراهههای بینالمللی تردد دارند؛ به همین دلیل، از همین جا به لبنانیها میگویم که این کشتیها در حال حاضر در بنادر کشورهای دیگر جهان به جز لبنان قادر به تخلیه و بارگیری هستند.
وی با اشاره به اینکه کشتیهای ایرانی از کانال سوئز عبور میکنند و محمولههای خود را در ترمینال کانتینری تخلیه میکنند، گفت: این کشتیها سپس با عبور از کنار لبنان، به سوریه رفته و از آنجا به استانبول میروند، اما پرسش اینجاست که چرا نتوانند به بنادر لبنان وارد شوند؟
حمیه ادامهداد: هلدینگ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، متشکل از بیش از ۱۸ شرکت فعال در زمینههای مختلف دریایی بوده و رتبه چهاردهم جهانی از نظر حمل بار کانتینری را به خود اختصاص داده است.
وی خاطرنشانکرد: بر این اساس، مرحله جدیدی از افقهای همکاری مشترک با جمهوری اسلامی ایران را آغاز کردهایم و بهطور قطع، ورود کشتیهای ناوگان کشتیرانی ایران به لبنان که دارای موقعیت جغرافیایی ویژهای در شرق دریای مدیترانه است، میتواند زمینهساز رونق اقتصادی بنادر کشورمان و افزایش درآمدهای عمومی لبنان شود.
وزیر حمل و نقل لبنان تأکید کرد: وزارت حمل و نقل در حال مذاکره با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی برای استقبال از کشتیهای ایرانی در بنادر لبنان بر اساس مقررات و قانون اساسی و همچنین تبدیل کردن آن به یک دستور حاکمیتی است.
وی همچنین تاکید کرد: ایران مصمم به همکاری شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین و مقررات لبنان بوده و در راستای منافع تجاری لبنان، هر دستور حاکمیتی که نیاز باشد صادر میکند، زیرا منافع ملی قابل مذاکره نیست و فواید این اقدام به نفع خزانه عمومی دولت خواهد بود.
در این دیدار همچنین رئیس هیأت ایرانی با اشاره به اهمیت راهاندازی حمل و نقل دریایی کالا بین بنادر دو کشور، این امر را گامی اساسی در جهت خدمت به تجار و تسهیلکننده تجارت طرفین خواند.
وی همچنین با اشاره به دستاوردهای مهم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۰ با وجود شدیدترین تحریمهای اعمالی علیه این ناوگان ملی از سوی آمریکا، خاطرنشانکرد: با وجود همه این محدودیتها، فعالیت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نه فقط کمرنگ نشده، بلکه نسبت به سال ۱۳۹۹ دستاوردهای درخشانی در حوزه حمل بار کانتینری و فله ایجاد شده که نشانگر هوشمندی این ناوگان در حوزه دور زدن تحریمها است.
منبع : خبرگزاری مهر
مشکل رفع تعهد ارزی صادرات از محل ورود موقت حل شد
وزیر راه بر تعامل با نمایندگان مجلس تاکید کرد
عرضه ربع سکه ضرب سال ۱۴۰۳
معاون توسعه و نوآوری بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد
ارزانترین و گرانترین استانهای کشور کدامند؟
قیمت نفت ۸۰ دلار پیش بینی می شود
ارزنترین و گرانترین استانهای کشور کدامند؟
تولید ۵ هزار مگاوات برق خورشیدی از طریق نیروگاههای پشت بامی
سرمایه گذاران در بافتهای فرسوده تا ۱۰ سال معاف از مالیات هستند
وزیر جهاد: صادرات پنیر ایرانی به ژاپن تسهیل میشود
تأکید دوباره کشورهای جهان بر توسعه انرژیهای تجدیدپذیر
قیمت نفت ۸۰ دلاری پیش بینی می شود
فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی با جدیت پیگیری میشود
کاهش مصرف برق در بخش خانگی به افزایش تولید صنایع می انجامد
جامعه عشایری به شکل هدفمند وارد سرشماری شود
قیمت سکه یک میلیون تومان افزایش یافت
رشد ۲۴ هزار واحدی شاخص کل بورس در اولین روز هفته
تأثیر قطعنامه شورای حکام بر نوسان دلار موقتی است
افزایش ۳۸ درصدی تعرفه برق برای تمامی مشترکان
تغییر کاربری اراضی کشاورزی با تصاویر ماهوارهای رصد و پایش میشود
افزایش ضمانت معاملات با قابلیت استعلام برخط قراردادهای استاندارد
اعلام جزئیات پذیرشهای جدید بورس کالا
رشد ۴۹۴۹ واحدی شاخص کل بورس در ساعات ابتدایی بازار
امروز در اغلب مناطق کشور جو آرام است
جاده چالوس برای تردد تهرانیها باز است
برنجهای وارداتی در حال ترخیص است
بخشی از جاده چالوس بازگشایی شد
پرواز هواپیماهای ایرانایر به فرودگاه استانبول روزانه شد
همتی: دولت مصمم به حذف رانت و کاهش کسری بودجه است
چالوس مسدود است، تردد از محورهای هراز و فیروزکوه انجام شود