میرنیوز
به گزارش ایسنا و به نقل از نیوز، پس از سقوط یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ NG مربوط به شرکت هواپیمایی شرقی چین (China Eastern) که در یک پرواز داخلی با بیش از ۱۳۰ سرنشین سقوط کرد، سهام بوئینگ در وال استریت ۳.۶ درصد کاهش یافت و سهام شرق چین در معاملات روز دوشنبه در هنگکنگ با کاهش ۶.۵ درصدی بسته شد.
هیچ نشانه روشنی در مورد علت سقوط وجود ندارد و بررسیها میتواند برای ماهها و حتی سالها قبل از تعیین رسمی ادامه یابد اما این پاسخ تاثیر قابلتوجهی برای شرکت بوئینگ به همراه دارد زیرا اخیرا با دو هواپیمای شاخص ۷۳۷ مکس تک راهرو و ۷۸۷ دریم لاینر دو راهرو سروکار دارد.
راب اسپینگارن، مدیرعامل یک شرکت تحلیل مالی میگوید: «فکر میکنم نتایج این اتفاق خاص مهم است زیرا نگرانی در مورد اعتبار وجود دارد و به نظر من جامعه سرمایهگذاری تا حدودی در مورد بوئینگ توقف خواهد کرد تا زمانی که اطلاعات مربوط به این حادثه منتشر شود».
بوئینگ که نماد صنعت است، بزرگترین صادرکننده تولیدی در ایالاتمتحده، یکی از بزرگترین پیمانکاران دولت فدرال، دارای سهام بلو چیپ و یک کارفرمای بزرگ است که ثروتش به شکلگیری اقتصاد ایالاتمتحده کمک میکند.
مکس، آخرین نسل از خانواده هواپیماهای پرچمدار بوئینگ ۷۳۷، در مارس ۲۰۱۹ پس از دو سانحه مرگبار که در آن ۳۴۶ نفر کشته شدند از پرواز در سراسر جهان منع شد. ایالاتمتحده این هواپیما را برای پرواز مجدد در اواخر سال ۲۰۲۰ تایید کرد و باعث تایید مشابه سایر کشورها در سراسر جهان شد.
اما یک مانع مهم وجود داشت؛ چین که انتظار میرفت هواپیما را برای از سرگیری پرواز در ماههای آینده ترخیص کند. به گفته تحلیلگران صنعت، سرنوشت این تایید اکنون ممکن است با تحقیقات در مورد سقوط هواپیمای ۷۳۷-۸۰۰ NG در هم آمیخته شود.
این حوادث مستقیما با نرمافزار کنترل پرواز موسوم به MCAS مرتبط بود که مکس تنها هواپیمای تجاری است که از آن استفاده میکند.
روز دوشنبه، بوئینگ گفت که با خطوط هوایی چین شرقی و هیئت ملی ایمنی حمل و نقل ایالاتمتحده در تماس است، آژانسی که در صورت درخواست چین برای کمک از ایالاتمتحده، رهبری را بر عهده خواهد گرفت.
بوئینگ همچنین گفت: «کارشناسان فنی ما آماده هستند تا در تحقیقات اداره هواپیمایی کشوری چین کمک کنند».
اداره هوانوردی فدرال ایالاتمتحده اعلام کرد که در صورت درخواست، آماده کمک به تحقیقات است.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
بیانیه اختتامیه همایش ملی صنعت لیزینگ و تأمین مالی
تحول دیجیتال و هوشمندسازی در صنعت لیزینگ
استانداردهای گزارشگری و مدیریت شرکتهای لیزینگ
بالا بودن هزینههای سربار در حوزه لیزینگ از موانع جدی رشد این صنعت است
نرخ سود بالا و فرآیندهای پیچیده تأمین مالی دو تنگنای مهم صنعت لیزینگ
رئیس مرکز تنظیمگری بانک مرکزی: صنعت لیزینگ در ایران توسعه پیدا نکرده است
ضمانت های اجرایی قانون ساماندهی تجارت مرزی اعلام شد
توافق ایران و عربستان بر توسعه روابط اقتصادی و تسهیل فرآیندهای مالی حجاج
توافق ایران و عربستان با هدف توسعه روابط اقتصادی و مالی
هشدار هواشناسی؛ ورود موج سرد و بارش برف و باران در کشور
لیزینگ واسط بین عرضه و تقاضا است
نقش حیاتی لیزینگ در رشد اقتصادی کشور
لیزینگ واسطع بین عرضه و تقاضا است
رئیس کل بانک مرکزی: صنعت لیزینگ نیازمند توسعه است
دیدار و توافقات وزیر اقتصاد با رئیس صندوق اوپک در عربستان
تولید نفت آغاجاری در دولت چهاردهم افزایش یافت
چقدر گاز در روزهای سرد امسال به نیروگاهها تحویل شد؟
مصرف ۷۳ درصد گاز طبیعی در بخش خانگی
حضور همتی در کنفرانس چالشها و فرصتهای پیش روی اقتصادهای نوظهور
بخش کشاورزی پیشران همکاری مشترک بین ایران و قزاقستان
ریزش ۴۷ هزار واحدی شاخص کل بورس با وجود دلار ۹۰ هزار تومانی
راهاندازی گمرک در منطقه آپرین
واردات خودرو از گمرک خسروی و پرویزخان مجاز شد
توافق گمرک و شرکت راهآهن جهت راهاندازی گمرک در منطقه آپرین
قیمت دلار ۲۸ بهمن؛ دلار به ۷۲ هزار و ۶۳۲ تومان رسید
اضافه شدن خسروی و پرویزخان به فهرست گمرکات مجاز ترخیص خودرو سواری
رونق تولید و مصرف با توسعه صنعت لیزینگ
افزایش ۳۱ درصدی تراکنش همراهبانک صادرات ایران
همایش صنعت لیزینگ آغاز به کار کرد
بانک مرکزی به دنبال تدوین دستور العمل صنعت لیزینگ