میرنیوز

یکی از منظم‌ترین سال‌ها را در حوزه پرداختی‌ها داشتیم/ شناسایی سه میلیون شخص دارای فرارمالیاتی

یکی از منظم‌ترین سال‌ها را در حوزه پرداختی‌ها داشتیم/ شناسایی سه میلیون شخص دارای فرارمالیاتی 2022-03-19T19:36:12+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، «سید احسان خاندوزی» طی سخنانی در جلسه با «محمد مخبر دزفولی» که به جهت بازدید از خزانه داری کل کشور و دیدار با مدیران وزارت اقتصاد در آخرین روز کاری سال ۱۴۰۰ به این وزارتخانه آمده بود؛ با ابراز خرسندی از حسن توجه وی به جهت حضور در جمع مدیران این وزارتخانه در ایام پر ترافیک کاری دولت، اظهار کرد: تمرکز ما در تدوین برنامه راهبردی سال ۱۴۰۱ بر این بود که راهبردهایی بنویسیم که فقط برای کاغذ پُر کردن نباشد و واقعاً مبنای سنجش عملکرد هر کدام از سازمان‌های تابعه وزارت اقتصاد قرار گیرد.

وی افزود: نکته دوم هم این است که می‌خواستیم این برنامه راهبردی، وجه تمایزی نسبت به امور جاری و متعارفی باشد که شاید اگر این برنامه هم نبود، معاونت‌های ستادی و سازمان‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد، آنها را انجام می‌دادند، اما ما می‌خواستیم، آنچه را تصویب و به عنوان وجه تمایز عنوان کنیم که بیشتر به رویکردهای رئیس جمهور و دولت مردمی نزدیک است.

اعطای ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات بدون ضامن از سوی بانک‌ها

وزیر اقتصاد در تشریح عملکرد این وزارتخانه در راستای اجرایی کردن برنامه‌ها و دستورات رئیس جمهور، از اعطای تسهیلات بدون ضامن به اقشار و طبقاتی که به تسهیلات بانکی دسترسی نداشته‌اند، از سوی بانک‌های دولتی و بانک‌هایی که دولت در آنها سهام دارد، خبر داد و گفت: تا آخر وقت روز پنجشنبه گذشته، نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر موفق شده‌اند، طی فاصله ابتدای بهمن ماه تا کنون، بدون ارائه حتی یک ضامن، وام دریافت کنند.

خاندوزی در ادامه وضعیت وزارت اقتصاد در حوزه خزانه داری الکترونیک و هوشمند، نسبت به سایر حوزه‌ها خیلی بهتر است و مکانیسم‌های سنتی به حداقل رسیده است، گفت: در سفرهای استانی و در صحبت با مدیران کل استانی، آنها به شدت از انجام تقریباً همه کارها به وسیله سیستم الکترونیک، خوشحالند و می‌گویند اگر ما حتی اگر رسید یا سند کاغذی هم داشته باشیم، خزانه داری می‌گوید برو در سیستم، از طریق سامانه ثبت کن تا بررسی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به قرار داشتن ایام پرفشار پایانی سال مالی ۱۴۰۰ و موعد تسویه حساب‌های دولت و خزانه داری و بودجه‌های جاری و عمرانی کشور، بیان کرد: یک داشبورد خیلی روشن، دقیق و برخطی را دوستان طراحی کرده‌اند که گام خیلی مهمی درحوزه خزانه داری الکترونیک به شمار می‌آید.

یکی از آرام‌ترین و منظم‌ترین سال‌ها را در حوزه پرداختی را داشتیم

وزیر اقتصاد تصریح کرد: سال‌های گذشته در روزهای پایانی سال، راهروها و اتاق‌های خزانه داری کل، مملو از مراجعین دستگاه‌ها بود که دنبال دریافت تخصیص‌های سازمان برنامه بودند و خود ذیحسابان دستگاه‌ها و مسئولان دستگاه‌های اجرایی گاهی می‌گفتند ما نیمه‌های شب به اینجا می‌آمدیم که سریع‌تر در صف نوبت قرار بگیریم. الحمدالله با اتفاقات خوبی که در حوزه خزانه داری الکترونیک رخ داده، موجب شده یکی از آرام‌ترین و منظم‌ترین سال‌ها را در حوزه پرداختی داشته باشیم.

خاندوزی تدوین نقشه راه رشد غیر تورمی و سایر کارهای انجام گرفته توسط معاونت سیاست گذاری اقتصادی وزارت اقتصاد، بویژه در حوزه مجوزها و تسهیل کسب و کار را از جمله اقداماتی عنوان و اظهار امیدوار کرد که هم گره‌گشای فعالان اقتصادی و کارآفرینان و هم گامی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» باشد.

شناسایی سه میلیون اشخاص حقیقی و حقوقی دارای فرارمالیاتی

وی با بیان اینکه در حوزه شناسایی فرارهای مالیاتی، اتفاق بسیار خوبی افتاده است، گفت: در حال حاضر از تعداد نزدیک به ۹ میلیون نفر از مؤدیان مالیاتی حقیقی و حقوقی در کشور، حدود یک سوم، یعنی نزدیک به سه میلیون نفر، جزو فراریان مالیاتی هستند که امسال شناسایی شده‌اند.

وزیر اقتصاد گفت: این اتفاق مهمی است که ما تلاش کردیم به جای اینکه بار بر دوش کسانی باشد که به شکل سنتی و شفاف و روان، همیشه مالیات می‌دهند، به سمت فراریان مالیاتی برویم که انشاالله باید با تلاش بیشتر، باقیمانده این افراد را نیز در تور قانون قرار دهیم.

خاندوزی در ادامه، وجود دستگاه‌های پوز بانکی بی‌صاحب و ساماندهی آنها را یک دغدغه برای وزارت اقتصاد و بانک مرکزی و معضلی چند ساله خواند و اعلام کرد: خوشبختانه با ارتباط و همکاری خوب بانک مرکزی، تا امروز، به عنوان آخرین مهلت قانونی، شاهد شناسایی و یا کنار گذاشته شدن سه میلیون دستگاه پوز فاقد مشخصات بوده‌ایم و مابقی استفاده کنندگان از این دستگاه‌ها نیز، حداکثر تا پایان وقت اداری امروز فرصت معرفی خود را داشتند.

وزیر اقتصادی گفت: انشاالله سال ۱۴۰۱ را در شرایطی شروع می‌کنیم که دیگر دستگاه پوز فاقد هویت، بی صاحب و بدون اتصال به سامانه مؤدیان نخواهیم داشت.

۶۰ درصد انبارهای سازمان اموال تملیکی خالی شد

وی با بیان اینکه در حوزه مربوط به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی نیز اتفاقات خیلی خوبی افتاده است، اظهار داشت: بنا بر اعلام همکاران ما در هیئت عالی نظارت این سازمان که از طرف رئیس قوه قضائیه معرفی و با حکم وزیر اقتصاد منصوب می‌شوند، هم اکنون، نزدیک به ۶۰ درصد انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور، خالی شده است و ما بقی هم انشاالله با اجرایی شدن مصوبه‌ای که ما برای شخص جنابعالی (معاون اول رئیس جمهور) ارسال کرده‌ایم، به حداقل خواهند رسید.

خاندوزی در خصوص حوزه نظارت بر شبکه بانکی کشور و بویژه بانک‌های دولتی نیز گفت: وزارت اقتصاد یک دستورالعمل ۱۲ بندی به هیئت مدیره‌های بانک‌های دولتی، ارسال کرده که هر شش ماه آن را پایش می‌کند تا از آن بی‌قاعدگی پیشین، با همکاری خود مدیران عامل بانک‌ها، رها شده و به سمت برنامه محوری و تحول گرایی و مردم محوری برویم.

در این جلسه «سید رحمت الله اکرمی» خزانه دار کل کشور نیز با بیان اینکه حضور معاون اول رئیس جمهور در خزانه داری کل کشور بی سابقه است و باعث شادی کارکنان شده، گزارشی از آخرین وضعیت دریافت‌ها و پرداخت‌های دولت ارائه کرد.

وی همچنین در خصوص خزانه داری الکترونیکی و هوشمند به ارائه گزارشی پرداخت و افزود: با الکترونیکی شدن این امور، شاهد جلوگیری از ناترازی مالی و برقراری انضباط مالی خواهیم بود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است

 هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
2024-04-14T14:25:05+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار شده است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
2024-04-14T14:11:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط

 آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
2024-04-14T14:11:37+03:30
دومین حراج سکه در سال جدید بناست از ساعت ۱۲ فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی آغاز شود.

ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد

 ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد
2024-04-14T14:11:37+03:30
رئیس اتاق ایران گفت: نیروهای رزمنده ایران پاسخ درخوری به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی داد و امیدواریم این تنبیه اخلاقی برای همه دنیا باشد.

ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد

 ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
2024-04-14T14:11:36+03:30
بعد از پاسخ ایران به اسرائیل و کاهش هیجانات در بازار ارز، ریزش قیمت ها در بازار طلا وسکه هم آغاز شده تا جایی که قیمت طلای ۱۸ عیار که تا ۴ میلیون همبالا رفته...

صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت

 صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
2024-04-14T13:45:02+03:30
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به آمار صادرات ایران به روسیه و بلاروس در سال ۱۴۰۲، گفت: صادرات محصولات ایرانی به...

مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند

 مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
2024-04-14T13:45:00+03:30
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای با اشاره به ابطال پروازهای این شرکت اعلام کرد:مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند.

هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

 هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان
2024-04-14T13:44:58+03:30
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های سیال‌آسا در استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر برای این استان‌ها هشدار سطح قرمز صادر کرد.

شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند

 شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند
2024-04-14T13:44:58+03:30
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: به‌هیچ‌وجه شاهد هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها و شرایط غیرعادی در جایگاه‌های عرضه سوخت نبودیم و اخباری که برخی رسانه‌های معاند ...

گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T13:44:57+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، به‌خلاف پیش‌بینی‌ها بازار ارز نه‌تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه

 افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
2024-04-14T12:51:40+03:30
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزش ۱۱ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد

 ۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
سهام هر یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای واگذاری از طریق مزایده آگهی شد.

ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد

 ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
پروازهای فرودگاه‌های مهراباد، شیراز، اصفهان، بوشهر و فرودگاه‌های غرب کشور تا ساعت ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین باطل شد.

گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T12:51:36+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، برخلاف پیش بینی ها بازار ارز نه تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟

 چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
2024-04-14T12:24:52+03:30
انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی و خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از جمله چین از دلایل اصلی افزایش اخیر قیمت طلا در ...

جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد

 جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
2024-04-14T12:24:50+03:30
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی(خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳ را برای اجرا به استانها اعلام کرد.

کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور

 کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
2024-04-14T12:11:38+03:30
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به کاهش نرخ فرونشست زمین در برخی مناطق کشور گفت: ممکن است علت این کاهش رسیدن پهنه فرونشست به سطح سخت باشد که البته مور...

پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید

 پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
2024-04-14T12:11:38+03:30
درحال حاضر با وجود ۳۰ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۶۰ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۴۰ درصد این ظرفیت خالی است.

اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام

 اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
2024-04-14T11:31:47+03:30
بازارهای سهام در کشورهای مختلف حساسیت فوق العاده ای به وقایعی همچون جنگ درگیری و نااطمینانی سیاسی دارد اما پس از بر طرف شدن این نگرانی اغلب بازارها به روند ...

چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟

 چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
2024-04-14T11:05:05+03:30
سرمایه‌گذاری مستمر، بهبود شرایط تجارت و کسب‌وکار و ایجاد ثبات اقتصادی و کاهش تورم از جمله شروط لازم برای رشد اقتصادی مداوم است و بدون تحقق این موارد نمی‌توا...

جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد

 جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
بررسی جداول مربوط به بخش دوم لایحه بودجه دولت نشان می‌دهد که در بخش منابع و مصارف یارانه‌ها، مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و ک...

حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد

 حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خریدهای خود را به ماه های آینده موکول کرده‌اند اما نکته مهم اینجاست توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان ...

سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود

 سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود
2024-04-14T11:05:04+03:30
مدیرعامل صندوق ملی مسکن از راه‌اندازی سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و خواستار عمل کردن سازمان برنامه و بودجه برای تزریق منابع به این صندوق شد.

بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲

 بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
2024-04-14T11:05:04+03:30
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به واردات دو میلیارد دلاری بنزین در سال گذشته، از پیش بینی کسری ۳۰۰ همتی بودجه برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد

 اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
2024-04-14T11:05:03+03:30
بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟

 تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
2024-04-14T11:05:03+03:30
در حالی ۲۵ روز از سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» می گذرد، که وزارت صمت هنوز هیچ برنامه مشخصی برای عملیاتی کردن این شعار اعلام نکرده ...

یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد

 یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
یارانه سه دهک اول به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

 شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
شرایط انتخاب و واریز وجه مجدد به تعداد محدود برای متقاضیان گروه دنا بهار ۱۴۰۳ سامانه یکپارچه ایجاد شد.

دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد

 دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
در روز جاری به دلیل وقوع شرایط اضطراری و با استناد به مفاد دستور العمل پذیرش انبار و صدور ، دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد.

مردم نگران تامین بنزین نباشند

 مردم نگران تامین بنزین نباشند
2024-04-14T11:05:02+03:30
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تأکید بر اینکه "موجودی سوخت جایگاهها و مخازن ذخیره تکمیل است"، گفت: بنزین به میزان کافی موجود است؛ مردم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)