میرنیوز
به گزارش ایسنا، عصر امروز (یکشنبه) همایش زنجیره خودروسازی در افق ١۴٠١ با حضور جمعی از فعالان صنعت خودروسازی و قطعهسازی، نمایندگان و اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع، نمایندگان دادستانی کشور و... به همت انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودرو کشور برگزار شد.
در ابتدای این همایش، امیرحسین جلالی- نایب رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودرو کشور و دبیر همایش مذکور، اظهار کرد: مدیران خودروسازی، مسئولان وزارت صمت و نهادهای مرتبط با زنجیره خودروسازی با همراهی مدیران شرکتهای قطعهسازی در این همایش به همفکری خواهند پرداخت. راهکارها و برنامهریزی در راستای افزایش تیراژ، چشم انداز فعالیت زنجیره در سال آینده، اصلاح سبد محصولات تولیدی و راهکارهای ارتقای کیفیت از جمله محورهای این همایش است.
در این همایش، پس از آنکه آرش محبینژاد-دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازی به پنج مشکل اصلی مجموعه صنعت خودروسازی (خودروسازی و قطعهسازی) اشاره کرد که جلوتر به آن خواهیم پرداخت، معصومه پاشایی بهرام- عضو کیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و همچنین عضو شورای عالی استاندارد- تصریح کرد: گاها برخی صحبتها و بیان مشکلات، بهانههایی برای این است که ارتقا نداشته باشیم. بحث ارتقاء کیفیت از آن دست موضوعاتی است که حتما بایستی اتفاق بیفتد. بعضاً مدیران خودروساز و قطعهسازان کشور از محصولات تولیدی خود استفاده نمیکنند.
وی ضمن تاکید براینکه خودروهای ما خارج از استاندارد است، گفت: مردم دیگر بهانهها را نمیپذیرند. از خودروسازان و قطعهسازان میخواهیم که حتما استاندارها را رعایت کنند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه بهتر است خودروسازان ما از بحث افزایش تنوع محصولات ( عدم رعایت استانداردها و سطح کیفیت) دست بردارند و دو یا سه محصول استاندارد تولید و ارائه کنند، گفت: از نظر ما و مردم جامعه، بطور مثال همه محصولات سایپا، پراید است و تنها تغییراتی در ظاهر صورت میگیرد. با تولیدات فعلی خودروسازان با این سطح کیفیت، تنها سوخت را هدر دادهایم.
پاشایی ادامه داد: آیا همان سرعتی که در سالهای دهه ۶٠ داشتیم، اکنون هم وجود دارد؟ در آن زمان، هم رده کره در صنعت خودروسازی بودهایم اما اکنون کره کجاست و ما کجا؟ بسیار سرعت ما در پیشرفت صنعت کند شده است. در حال حاضر محصولاتی تولید میکنند و در جایگاهی ایستادهایم که مربوط به ١٠ سال پیش است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دولت موظف است پای خود را از صنعت بیرون کشد و وزارت صمت نیز در جایگاه سیاستگذاری خود قرار گیرد؛ کار وزارت صنعت، معدن و تجارت دفاع از صنعت خودروسازی نیست.
ادامه دارد....
منبع : خبرگزاری ایسنا
خودروسازان باید پول قطعه سازان را بدهند
راهنمای معاملات سامانه ارز تجاری منتشر شد
اتابک: بسیاری از معادن ایمن سازی نشده اند
نرخ ارز در مرکز مبادله ۵ آذر؛ دلار نیما ۵۱ هزار و ۶۴۱ تومان شد
چالشها و فرصتهای توسعه صنعت پتروشیمی برسی شد
الگوی کشت باید پویا و تابع اصول حکمرانی آب باشد
تداوم پیشتازی بورس؛ شاخص کل در آستانه فتح کانال ۲.۴ میلیون
ایران دغدغهای برای فروش و صادرات نفت ندارد
تداوم پیشتازی بورس؛ شاخص کل در مرز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد
همتی تهران را به مقصد ریاض ترک کرد
پرداخت موبایلی تا پایان سال اجرایی میشود
نرخ ارز مبادله ای ۵ آذر؛ دلار نیما ۵۱ هزار و ۶۴۱ تومان شد
تحریم ایلان ماسک رد شد
رفع فوری ۲۴۲ مورد تعرض به اراضی دولتی در آبانماه
جمعآوری ۳۰۰ هزار ماینر غیرمجاز با ۱۰۰۰ مگاوات توان مصرفی در کشور
تخصیص ۶۵ میلیارد مترمکعب آب به بخش کشاورزی تا پایان برنامه هفتم
از امروز دیگر خاموشی در بخش خانگی نداریم؟
ترمز افزایش قیمت طلا کشیده شد
اروپا در آستانه یک بحران گازی دیگر
۱۳۰ هزار میلیارد تومان برای تهاتر سوخت در نظر گرفته شد
ابلاغیه پرورش کاکتوس در راستای توسعه کشت گیاهان کم آببر
هاشمی: نگاه منفعلانه به فناوری جواب نداده است
دیگر خاموشی در بخش خانگی نداریم؟
در کمتر از ۵ سال از صادرکننده سوخت به واردکننده تبدیل شدیم
جاده ۱۵ استان امروز بارانی است
فرزین: ریال دیجیتال به زودی عملیاتی میشود
رشد ۴۴۷۴۱ هزار واحدی شاخص کل بورس
فرزین: ریال دیجیتال به زودی عملیاتی می شود
تنظیمگری و نظارت بر مبادله رمزپولها وظیفه قانونی بانک مرکزی است
برف و باران نوار غربی کشور را فرامیگیرد