میرنیوز

حضور نا امیدکننده ایران در اکسپو دبی/ تعجب آلمانی‌ها از عملکرد ضعیف ایران

 حضور نا امیدکننده ایران در اکسپو دبی/ تعجب آلمانی‌ها از عملکرد ضعیف ایران 2022-02-28T08:49:27+03:30

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ اکسپوی دبی در حالی از تاریخ 9 مهرماه (اول اکتبر 2021) آغاز شد و تا 21 فرودین سال 1401 در کشور امارات ادامه خواهد داشت که از همان ابتدا با انتقاد متعددی در خصوص ابعاد مختلف نحوه حضور ایران همراه بود؛ گرچه بسیاری از متولیان برگزاری پاویون ایران در اکسپو مدعی بودند با گذر زمان شرایط و نحوه عملکرد ایران بهبود خواهد یافت اما اکنون و در فاصله 40 روزه به پایان این رویداد بین‌المللی بسیاری از انتقادات در خصوص ظهور و بروز بسیار ضعیف ایران همچنان باقی است.

در همین راستا حسین علی مددی، مسئول بخش رسانه پاویون ایران با توجه به حضور نزدیک و لمس وقایع موجود در این رویداد و چگونگی حضور سایر کشورها در یک گفت‌وگوی زنده مجازی ضمن تشریح و توضیح برخی از علل موفقیت دیگر کشورهای در اکسپو سال جاری به نقد و بررسی نحوه ظهور و عملکرد ایران در اکسپو 2030 دبی پرداخت.

وی با بیان اینکه نحوه حضور کشورها در رویداد بین‌المللی اکسپو به سه شکل است گفت: در نوع اول کشورِ میزبان، زمینی را در اختیار کشور شرکت‌کننده گذاشته تا بر حسب سلیقه و انتخاب خود اقدام به طراحی و اجرای پاویون مدنظر کند. در نوع دوم میزبان سوله‌های یکسانی را در اختیار کشورهای متقاضی شرکت کننده می‌گذارد تا در نهایت مطابق سلیقه و صلاح خود دیزاین و طراحی داخلی را اجرا کنند.

بنا به گفته مسئول بخش رسانه پاویون ایران، در نوع سوم و آخر که مختص کشورهای فقیر است، صرفاً به منظور تحقق هدف افزایش آمار حضور سایر کشورها در کشور میزبان، کشور میزبان خود به صورت منفعل اقدام به طراحی و ساخت پاوین برای کشورهای دیگر می‌کند و حتی اجرای محتویات پاویون را نیز راساً بر عهده می‌گیرد.

مددی با اشاره به سابقه 170 ساله حضور ایران در اکسپو بیان کرد: خوشبختانه ایران در دو دوره اخیر برگزاری رویداد اکسپو توانسته در جایگاه اول قرار بگیرد و با زمینی که در اختیار کشورمان قرار داده شد خود اقدام به طراحی و ساخت پاوین مدنظر کرد.

این فعال فرهنگی با بیان این مطلب که متأسفانه معمار پاویون ایران به دلیل عدم تجربه و مهارت کافی در نوع طراحی پاوین‌ها در اکسپو عملکرد چندان مناسبی نداشته است، تصریح کرد: ساخت پاویون ایران به صورت غرفه‌بندی باعث شده که فضای بی‌استفاده زیادی به وجود آید، به طوریکه 60 درصد کل فضای پاویون ایران عملاً بلااستفاده و اصطلاحاً پرت است و همین امر موجب استفاده حداقلی از فضای پاویون شده است؛ این در حالی است که پاویون سایر کشورها طراحی یکپارچه و منسجمی دارند. با توجه به آب و هوای گرم و شرجی دبی، همین طراحی سِکشن‌بندی موجب شده است در خنک کردن و تهویه هوای پاویون ایران نیز هزینه و انرژی مضاعفی نسبت به سایر کشورها مصرف شود.

به گفته مددی، هر چند مقرر شده بود گوی‌ها به کار رفته در ساخت کالبد پاویون ایران در راستای مفهوم پیوند خاک و آسمان، به صورت سفالین طراحی شوند اما در نهایت به دلیل شرجی بودن هوا و شکندگی خاک پخته از بکارگیری خاک در ساخت گوی‌ها صرفه‌نظر شد؛ همین موضوع باعث ایجاد تغییرات عجیب در شیوه ساخت پوسته بیرونی بنا نسبت به کانسپت اولیه شد و در نهایت این پوسته شامل انبوهی از گوی‌ها و مهره‌های چوبی و پلاستیکی ساخته شد که ارتباطی با معماری بومی ایران و شعار پایداری اکسپو نداشته و نتیجه نهایی آن قطع درختان و آسیب جدی به محیط زیست است.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ,

مسئول بخش رسانه پاویون ایران با بیان این مطلب که توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که هزینه ساخت پاویون ایران بر اساس داده‌های متقن فقط 14 میلیون درهم بوده اظهار کرد: این در حالی است که عربستان سعودی 150 میلیون دلار صرف طراحی و ساخت پاویون خود کرده و ایران جز کشورهای بسیار ارزان و کم هزینه در ساخت پاویون بوده است.

مددی با بیان اینکه جدای از نقدهایی که به نحوه و چگونگی ساخت و طراحی پاویون ایران وارد می‌شود، محتوای ارائه شده در پاویون نیز که علی‌الاصول باید نشانگر و حکایت‌کننده داشته‌ها و دستاوردهای ایران در اکسپو باشد نیز دارا ضعف بوده و قابل انتقاد است، اظهار کرد: به طور کلی هر پاوین در اکسپو شامل 5 بخش اصلی می‌شود که عبارتند از: توریسم و گردشگری، هنر و فرهنگ، صنعت و معدن، تکنولوژی و فناوری و در نهایت بخش تجاری؛ که به جز بخش تجاری در سایر بخش‌ها پاویون ایران نمود و ظهور مناسبی نداشته است.

این فعال فرهنگی با اشاره به برخی از نقدهای مطرح شده مبنی بر اینکه ایران در اکسپو به جای معرفی دستاوردهای فضایی، هسته‌ای و پزشکی کشور، مشغولِ فروش گز و پسته و سوهان است، تأکید کرد: در واقع عملکرد ضعیف پاویون ایران در بخش تکنولوژی و فناوری و همچنین حضور نسبتاً مطلوب ایران در بخش تجاری که به نمایش محصولات صادراتی نیز پرداخته باعث ایجاد چنین انتقاداتی شده است.

 

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ,

وی ضمن اشاره به نقدهای وارده به مجری دولتی برگزار کننده پاویون ایران در اکسپو دبی یادآور شد: متولی اصلی پاویون ایران در اکسپو شرکت نمایشگاههای بین‌المللی است که تقریباً مجری تمام نمایشگاه‌های ایران در داخل و خارج از کشور است. این موضوع تقریباً در تمام دنیا متداول است؛ به گونه‌ای که در برگزاری رویداد بین‌المللی اکسپو، اجزا و ساختارهای دولتی کشورهای دنیا مجری و در واقع نماینده کشور مربوطه هستند به طور مثال مجری برگزارکننده پاویون سوئد وزارت صنعت است و یا در کشور ارمنستان وزارت اقتصاد عهده‌دار این مهم است.

به اعتقاد مسئول بخش رسانه پاویون ایران، با توجه به وجود 5 بخش اصلی در اکسپو که هرکدام در حوزه ماموریتی یک وزارتخانه در کشور قرار می‌گیرد لازم است برای حضور موفق همه جانبه ایران در اکسپوهای آتی هرکدام از نهادهای متولی ضمن همکاری و هم‌افزایی با حمایت لازم از بخش خصوصی مربوطه از هم‌اکنون به ساماندهی برنامه‌ها بپردازند.

حضور نیم بند ایران در اکسپو مرهون تغییر دولت است

مددی گفت: همین حضور نیم‌بند ایران در اکسپو و اندک توفیق حاصله را باید مرهون تغییر دولت و سیاست‌های اتخاذشده توسط دولت جدید دانست؛ چراکه به جرأت می‌توان گفت تقریباً تمام برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام گرفته برای نمایش مناسب و خلاقانه پاویون ایران در این رویداد در هشت ماه اخیر بعد از تغییر دولت به وقوع پیوست. به عبارتی باید بگوییم اگر همه‌گیری ویروس کرونا که منجر به تعویق یک ساله برگزاری این رویداد شد، اتفاق نمی‌افتاد، شاید عملاً شرکت ایران در این رویداد مهم بین‌المللی غیرممکن بود.

این فعال فرهنگی توضیح داد: برای مثال هرچند نمایش دستاوردهای علمی و پزشکی که در دو ماه اخیر با همت معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در یکی از غرفه‌های پاویون ایران راه‌اندازی شد بسیار مناسب و قابل تقدیر بود، اما در این زمینه علی‌رغم وجود تمایل از سوی شرکت‌های معتبر و توانمند به منظور مشارکت، آن طور که شایسته بود این نمایش اتفاق نیفتاد و نتوانست موجب جذب مخاطب شود.

وی یکی از دلایل اصلی عدم توفیق غرفه پزشکی در جذب مخاطبان را نمایش دستاوردهای پزشکی ایران در قالب ویدویی چهار دقیقه‌ای دانست درحالی که طبق بررسی‌ها ماندگاری بازدیدکنندگان در این غرفه کمتر از سی ثانیه است و طبعاً همین موضوع بر کاهش استقبال اثرگذار خواهد بود. این در حالی است که دیگر کشورها با نمایش فوق‌العاده و یا حتی اغراق‌آمیز و توأم با خلاقیت به خوبی دستاوردهای تکنولوژی خود را به نمایش گذاشته‌اند تا جاییکه که مخاطب مسحور و مجذوب نمایش ارائه شده می‌شود.

مسئول بخش رسانه پاویون ایران معتقد است که برخی از کشورها نظیر عربستان با درک درست از معنا و مفهوم اکسپو به خوبی گذشته خود را به نمایش گذاشته و حتی فراتر از آن تصویری بسیار اغراق‌آمیز و فراتر از داشته‌های فعلی این کشور به وسیله فناوری‌های روز برای آینده خود ترسیم کرده‌‌اند.

 

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ,

این فعال فرهنگی عملکرد پاویون‌ ایران در این زمینه را  علی‌رغم ظرفیت‌های بالقوه فراوان به هیچ عنوان مناسب ندانست؛ تا جاییکه برخی از بازدیدکنندگان آلمانی که تجربه سفر به ایران و شناخت حداقلی از تاریخ و تمدن ایران را داشته‌اند، در مواجهه با پاویون ایران به علت ضعف اساسی بسیار متعجب شدند و بیان داشته‌اند نمایش ایران از دستاوردها و افتخارات خود در اکسپو دبی به حدی ضعیف است که هیچ مطابقتی با واقعیات کشور ایران ندارد.

مددی ادامه داد: گذشته از عربستان کشورهایی دیگر نظیر روسیه و یا تایلند نیز با جهشی بزرگ نسبت به عملکرد پاویون خود در دوره‌های گذشته روایتی فراتر از آنچه در حال حاضر هستند داشته‌اند مثلا به صورت مشخص تایلند با نمایشی مناسب از دستاوردهای ریلی و حمل‌و‌نقل و داروهای گیاهی خود در تغییر دیدگاه و نگرش مخاطبان نسبت به این‌ کشور به شدت موفق عمل کرده است و ایران در حالی که شدیدا نیازمند این تغییر دیدگاه در سطح جهانی است فاقد عملکردی قابل دفاع در این زمینه است.

 

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ,

بنا به گفته مسئول بخش رسانه پاویون ایران، متأسفانه آنچه در این میان دردناک و تلخ است این است که در سایه بی‌توجهی محض ایران به تمدن و فرهنگ غنی و عظیم خود و عدم ترسیم و نمایش صحیح آن در این رویداد، برخی از دیگر کشورها افتخارات و مشاهیر ایران زمین و حتی کالاهای بومی و اصیل ایرانی را به خود نسبت داده و در پاویون خود به نمایش گذاشته‌اند. به عنوان نمونه کشور تاجیکستان مجسمه‌ای از ابو علی سینا را به عنوان مفاخر تاریخی کشور خود در پاویون خود معرفی کرده است و یا افغانستان در پاویون خود مدعی تولید زعفران به عنوان یکی از اصلی‌ترین کالاهای تولیدی ایران است.

لزوم برنامه‌ریزی‌ برای بهره‌وری بهتر از اکسپو 2025 اوزاکا

این فعال فرهنگی با اشاره به این موضوع مهم که بایستی برای حضور تمام عیار ‌و تأثیرگذار در رویدادهای مهمی از این دست از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی‌های مقتضی و هماهنگی‌های لازم بین بخش خصوصی و دولتی را انجام داد افزود: در سال 2013 زمانی که امارات متحده عربی به عنوان کشور میزبان برای برگزاری رویداد بین المللی اکسپو 2020 انتخاب شد، این کشور ضمن اتخاذ تدابیر لازم از سال 2014 شروع به تولید محتوا و تبلیغات گسترده و جامع در راستای تحقق اهداف اقتصادی و اجتماعی خود به عنوان میزبان این رویداد کرد. حدوداً یک سال بعد از انتخاب دبی به عنوان میزبان اکسپو، تبلیغات این رویداد بر روی هواپیماها و حتی سطح شهر قابل مشاهده بود.

مددی همچنین با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی متقن و ریل‌گذاری بلندمدت جهت ظهور بهتر و مطلوب‌تر ایران در اکسپوهای آینده گفت : برای بهره‌برداری و استفاده حداکثری از ظرفیت اکسپو 2025 اوزاکا و حتی اکسپو 2030 روسیه از هم اکنون چندین نشست و مذاکره با مسئولین و دبیر کشورهای مذکور انجام شده است.

وی در پایان چگونگی حضور ایران در اکسپو 2020 را ناامیدکننده تلقی کرد و خاطر نشان کرد: هرچند پاوین ایران جزو 10 پاویون برتر در اکسپو نبوده اما در ردیف 100 پاویون آخر هم نیست؛ لکن باید توجه کرد که عملکرد ایران به هیچ عنوان تداعی کننده شعارها و اهداف انقلاب اسلامی ایران نبوده و نیست.

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است

 هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
2024-04-14T14:25:05+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار شده است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
2024-04-14T14:11:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط

 آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
2024-04-14T14:11:37+03:30
دومین حراج سکه در سال جدید بناست از ساعت ۱۲ فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی آغاز شود.

ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد

 ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد
2024-04-14T14:11:37+03:30
رئیس اتاق ایران گفت: نیروهای رزمنده ایران پاسخ درخوری به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی داد و امیدواریم این تنبیه اخلاقی برای همه دنیا باشد.

ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد

 ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
2024-04-14T14:11:36+03:30
بعد از پاسخ ایران به اسرائیل و کاهش هیجانات در بازار ارز، ریزش قیمت ها در بازار طلا وسکه هم آغاز شده تا جایی که قیمت طلای ۱۸ عیار که تا ۴ میلیون همبالا رفته...

صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت

 صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
2024-04-14T13:45:02+03:30
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به آمار صادرات ایران به روسیه و بلاروس در سال ۱۴۰۲، گفت: صادرات محصولات ایرانی به...

مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند

 مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
2024-04-14T13:45:00+03:30
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای با اشاره به ابطال پروازهای این شرکت اعلام کرد:مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند.

هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

 هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان
2024-04-14T13:44:58+03:30
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های سیال‌آسا در استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر برای این استان‌ها هشدار سطح قرمز صادر کرد.

شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند

 شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند
2024-04-14T13:44:58+03:30
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: به‌هیچ‌وجه شاهد هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها و شرایط غیرعادی در جایگاه‌های عرضه سوخت نبودیم و اخباری که برخی رسانه‌های معاند ...

گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T13:44:57+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، به‌خلاف پیش‌بینی‌ها بازار ارز نه‌تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه

 افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
2024-04-14T12:51:40+03:30
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزش ۱۱ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد

 ۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
سهام هر یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای واگذاری از طریق مزایده آگهی شد.

ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد

 ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
پروازهای فرودگاه‌های مهراباد، شیراز، اصفهان، بوشهر و فرودگاه‌های غرب کشور تا ساعت ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین باطل شد.

گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T12:51:36+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، برخلاف پیش بینی ها بازار ارز نه تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟

 چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
2024-04-14T12:24:52+03:30
انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی و خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از جمله چین از دلایل اصلی افزایش اخیر قیمت طلا در ...

جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد

 جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
2024-04-14T12:24:50+03:30
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی(خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳ را برای اجرا به استانها اعلام کرد.

کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور

 کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
2024-04-14T12:11:38+03:30
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به کاهش نرخ فرونشست زمین در برخی مناطق کشور گفت: ممکن است علت این کاهش رسیدن پهنه فرونشست به سطح سخت باشد که البته مور...

پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید

 پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
2024-04-14T12:11:38+03:30
درحال حاضر با وجود ۳۰ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۶۰ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۴۰ درصد این ظرفیت خالی است.

اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام

 اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
2024-04-14T11:31:47+03:30
بازارهای سهام در کشورهای مختلف حساسیت فوق العاده ای به وقایعی همچون جنگ درگیری و نااطمینانی سیاسی دارد اما پس از بر طرف شدن این نگرانی اغلب بازارها به روند ...

چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟

 چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
2024-04-14T11:05:05+03:30
سرمایه‌گذاری مستمر، بهبود شرایط تجارت و کسب‌وکار و ایجاد ثبات اقتصادی و کاهش تورم از جمله شروط لازم برای رشد اقتصادی مداوم است و بدون تحقق این موارد نمی‌توا...

جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد

 جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
بررسی جداول مربوط به بخش دوم لایحه بودجه دولت نشان می‌دهد که در بخش منابع و مصارف یارانه‌ها، مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و ک...

حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد

 حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خریدهای خود را به ماه های آینده موکول کرده‌اند اما نکته مهم اینجاست توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان ...

سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود

 سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود
2024-04-14T11:05:04+03:30
مدیرعامل صندوق ملی مسکن از راه‌اندازی سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و خواستار عمل کردن سازمان برنامه و بودجه برای تزریق منابع به این صندوق شد.

بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲

 بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
2024-04-14T11:05:04+03:30
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به واردات دو میلیارد دلاری بنزین در سال گذشته، از پیش بینی کسری ۳۰۰ همتی بودجه برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد

 اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
2024-04-14T11:05:03+03:30
بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟

 تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
2024-04-14T11:05:03+03:30
در حالی ۲۵ روز از سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» می گذرد، که وزارت صمت هنوز هیچ برنامه مشخصی برای عملیاتی کردن این شعار اعلام نکرده ...

یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد

 یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
یارانه سه دهک اول به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

 شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
شرایط انتخاب و واریز وجه مجدد به تعداد محدود برای متقاضیان گروه دنا بهار ۱۴۰۳ سامانه یکپارچه ایجاد شد.

دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد

 دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
در روز جاری به دلیل وقوع شرایط اضطراری و با استناد به مفاد دستور العمل پذیرش انبار و صدور ، دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد.

مردم نگران تامین بنزین نباشند

 مردم نگران تامین بنزین نباشند
2024-04-14T11:05:02+03:30
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تأکید بر اینکه "موجودی سوخت جایگاهها و مخازن ذخیره تکمیل است"، گفت: بنزین به میزان کافی موجود است؛ مردم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)