میرنیوز
به گزارش ایسنا، مسعود میرکاظمی در بازدید مشترک صبح امروز از آزادراه تهران شمال به همراه رئیس بنیاد مستضعفان و معاون اجرایی رئیس جمهور با تقدیر از عملکرد مهندسان ایرانی در احداث این آزادراه اظهار کرد: یکی از نکات قابل توجه در این پروژه عظیم آن است که همه مشاوران و پیمانکاران و حتی تمام مصالح به کار رفته در این پروژه، ایرانی است و تمامی تونل ها و پل های آن به دست مهندسان ایرانی طراحی و احداث شده است.
وی با اشاره به زمان افتتاح باند اول منطقه دو آزادراه تهران-شمال گفت: امروز جلسه ای برای بررسی ابعاد مختلف کار در این منطقه از آزادراه برگزار شد و انشالله مسیر رفت آزادراه تهران-شمال تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به حمایت دولت برای تزریق منابع مالی در این پروژه گفت: با توجه به حجم کار و فعالیت در این پروژه، دولت در بخش تامین مالی، به تعهدات خود عمل خواهد کرد.
میرکاظمی ادامه داد: همچنین مقرر شد تا با بررسی های کارشناسی بیشتر، کار در منطقه سوم آزادراه تهران-شمال نیز تعیین تکلیف شود.
هزینه های احداث آزادراه تهران-شمال طی چند سال جبران میشود
به گزارش ایسنا، سید صولت مرتضوی- معاون اجرایی رئیس جمهور - نیز در حاشیه این بازدید مشترک با اشاره به نقش این پروژه در اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: این پروژه اتصال دهنده بخش های جنوبی و مرکزی کشور به دریای خزر است و اقتصاد دریا با توجه به پتانسیلی که دارد، یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی است.
معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: علاوه بر این، تکمیل آزادراه تهران-شمال نقش پررنگی در کاهش مسیر دسترسی به شمال کشور و همچنین کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در وقت دارد که با توجه به منافع مالی این صرفه جویی ها، هزینه های احداث این آزادراه طی چند سال جبران خواهد شد.
وی با تقدیر از عملکرد مهندسان و کارگران ایرانی در ساخت این پروژه گفت: این پروژه عظیم یک شاهکار مهندسی است و مهندسان توانمند ایرانی در این آزادراه، سازه های عظیمی را بنا کردند و قطعا این توان و تجربه آنها می تواند در سایر کشورها نیز ارائه شود.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
هدفگذاری تجارت یک میلیارد دلاری ایران و قزاقستان در سال ۲۰۲۵
مشکلات رانندگان ایرانی در قزاقستان به زودی رفع میشود
بیانیه اختتامیه همایش ملی صنعت لیزینگ و تأمین مالی
تحول دیجیتال و هوشمندسازی در صنعت لیزینگ
استانداردهای گزارشگری و مدیریت شرکتهای لیزینگ
بالا بودن هزینههای سربار در حوزه لیزینگ از موانع جدی رشد این صنعت است
نرخ سود بالا و فرآیندهای پیچیده تأمین مالی دو تنگنای مهم صنعت لیزینگ
رئیس مرکز تنظیمگری بانک مرکزی: صنعت لیزینگ در ایران توسعه پیدا نکرده است
ضمانت های اجرایی قانون ساماندهی تجارت مرزی اعلام شد
توافق ایران و عربستان بر توسعه روابط اقتصادی و تسهیل فرآیندهای مالی حجاج
توافق ایران و عربستان با هدف توسعه روابط اقتصادی و مالی
هشدار هواشناسی؛ ورود موج سرد و بارش برف و باران در کشور
لیزینگ واسط بین عرضه و تقاضا است
نقش حیاتی لیزینگ در رشد اقتصادی کشور
لیزینگ واسطع بین عرضه و تقاضا است
رئیس کل بانک مرکزی: صنعت لیزینگ نیازمند توسعه است
دیدار و توافقات وزیر اقتصاد با رئیس صندوق اوپک در عربستان
تولید نفت آغاجاری در دولت چهاردهم افزایش یافت
چقدر گاز در روزهای سرد امسال به نیروگاهها تحویل شد؟
مصرف ۷۳ درصد گاز طبیعی در بخش خانگی
حضور همتی در کنفرانس چالشها و فرصتهای پیش روی اقتصادهای نوظهور
بخش کشاورزی پیشران همکاری مشترک بین ایران و قزاقستان
ریزش ۴۷ هزار واحدی شاخص کل بورس با وجود دلار ۹۰ هزار تومانی
راهاندازی گمرک در منطقه آپرین
واردات خودرو از گمرک خسروی و پرویزخان مجاز شد
توافق گمرک و شرکت راهآهن جهت راهاندازی گمرک در منطقه آپرین
قیمت دلار ۲۸ بهمن؛ دلار به ۷۲ هزار و ۶۳۲ تومان رسید
اضافه شدن خسروی و پرویزخان به فهرست گمرکات مجاز ترخیص خودرو سواری
رونق تولید و مصرف با توسعه صنعت لیزینگ
افزایش ۳۱ درصدی تراکنش همراهبانک صادرات ایران