میرنیوز

احیای ۱۷۱۷ واحد راکد طی ۱۰ ماه /صادرات ۳ میلیارد دلاری صنایع کوچک

احیای ۱۷۱۷ واحد راکد طی ۱۰ ماه /صادرات ۳ میلیارد دلاری صنایع کوچک 2022-02-06T14:36:13+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، علی رسولیان امروز در نشست خبری با اشاره به دیدار اخیر تولیدکنندگان با مقام معظم رهبری اظهار کرد: یکی از فرمایشات رهبری تدوین سند راهبردی صنعتی بود که حتماً این موضوع یکی از رویکردهای جدی ما در وزارت صمت خواهد بود. همچنین از مسائل مورد توصیه ایشان حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از بهبود فضای کسب و کار و استفاده از ظرفیت‌های موجود صنعت بود که بخشی را انجام داده‌ایم و در اجرای فرمایشات رهبری حتماً برنامه‌ریزی انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اشاره به طرح‌های عمرانی آماده افتتاح، گفت: امسال در ۳۱ استان هزار و ۱۴۳ میلیارد تومان پروژه عمرانی را در قالب ۳۹۰ پروژه آماده افتتاح داریم که در قالب ۲۲۸ شهرک ناحیه و منطقه ویژه در حوزه زیرساخت شهرک‌های صنعتی کمک می‌کند تا بتوانیم خدمات بهتری به فعالین اقتصادی و بنگاه‌های تولیدی ارائه دهیم. این پروژه‌ها بیشتر در حوزه‌های آب‌رسانی، برق‌رسانی و تصفیه فاضلاب، گازرسانی و آتش‌نشانی و مخابرات و … است.

وی ادامه داد: حدود ۳۹۵ طرح صنعتی هم آماده افتتاح است که این طرح‌ها در بخش‌های مختلف صنعت و تولید هستند.

رسولیان گفت: ۸۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی فعال در سطح کشور وجود دارد که دارای واحدهای تولیدی فعال است. از این تعداد ۵۰۱ شهرک صنعتی، ۳۲۷ ناحیه صنعتی و ۴ منطقه ویژه هستند.

رسولیان بیان کرد: امسال برای تأمین زیرساخت‌های ضروری شهرک‌ها و نواحی صنعتی ۶ هزار و ۲۴۸ میلیارد تومان هزینه خواهیم کرد تا بتوانیم زیرساخت‌ها را توسعه دهیم. سال گذشته مجموع هزینه‌ها ۲ هزار و ۵۷۸ میلیارد تومان اصلاحی بوده است.

وی افزود: همچنین موفق شده‌ایم ۲۵۵ میلیارد تومان نیز از دولت موافقتنامه مبادله کنیم که بخشی از آن تخصیص یافته است و امیدواریم بقیه نیز تخصیص یابد تا در زیرساخت‌ها این اعتبارات را هزینه کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در مورد تأمین برق این مناطق، افزود: در مجموع شهرک‌های صنعتی کشور ۱۰ هزار و ۴۱۵ مگاوات برق تأمین کرده‌ایم و هنوز هم نیاز به تأمین برق وجود دارد زیرا کسری ضروری ۲ هزار و ۳۷۲ مگاوات است.

ایجاد شهرک‌های جدید انرژی خورشیدی در کشور در حال پیگیری است

معاون وزیر صمت تصریح کرد: امسال بالغ بر ۲ هزار مگاوات برق برای ایجاد پست‌های برق با وزارت نیرو مشارکت کردیم تا بتوانیم برق‌های مورد نیاز صنعت را در شهرک‌های صنعتی و نواحی صنعتی کشور تأمین کنیم.

وی بیان کرد: رویکردی نیز برای تولید برق خورشیدی ایجاد و تفاهمات اولیه با وزارت نیرو انجام شده و امیدواریم زودتر عملیاتی و اجرایی شود، البته برخی شرکت‌ها کار را شروع کرده‌اند و در حال ایجاد واحدهای کوچک مقیاس هستند.

رسولیان یادآور شد: ایجاد شهرک‌های جدید انرژی خورشیدی در کشور در حال پیگیری است و هم اینکه از فضاهای موجود کشور برای توسعه انرژی خورشیدی استفاده کنیم و برای این کار توافقاتی انجام شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در مورد آب مصرفی این مناطق گفت: در مجموع در شهرک‌های صنعتی کشور ۱۶ هزار و ۵۵۸ لیتر بر ثانیه آب تأمین کرده‌ایم و خوشبختانه دو رویکرد جدی هم در این بخش برای تأمین نیاز جدی واحدهای صنعتی مدنظر است که یکی استفاده از پساب شهری است تا با دریافت پساب شهری و تصفیه آن آب تأمین شود که امسال توافقنامه حدود هزار و ۲۰۰ لیتر پساب شهری امضا شده و دیگری نیز این است که بازیافت آب صنعتی موجود شهرک‌های صنعتی کشور را انجام دهیم تا از این آب در نواحی که مشکل کمبود آب وجود دارد، استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: ۲ هزار و ۲۳ قرارداد فعال در حوزه‌های پروژه‌های عمرانی و زیرساختی شهرک‌ها داریم و حدود ۶ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در حال اجراست که متوسط این پروژه‌ها حدود ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

رسولیان در مورد ایجاد هزار واحد کارگاهی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی جهت تقویت کسب و کارهای کوچک، گفت: تا الان ۷۹۱ واحد تکمیل شده و ۲۰۹ واحد نیز در دست احداث است و تقریباً حدود هزار و ۴۰۰ واحد هم در دست احداث است.

وی افزود: یکی از رویکردهای ما این است که بتوانیم اراضی مورد نیاز برای صنعت را فراهم کنیم که تاکنون حدود ۷ هزار هکتار به شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اضافه شده است.

معاون وزیر صمت در مورد ایجاد شهرک‌های خصوصی گفت: پیشنهاداتی را در این زمینه به دولت ارائه کرده‌ایم، الان ۹۷ شهرک خصوصی و غیردولتی از ما پروانه تأسیس گرفته‌اند که برخی در حال ایجاد و برخی نیز بهره‌برداری شده‌اند. ۶۴ شهرک نیز پروانه بهره‌برداری گرفته‌اند.

۴۸ هزار و ۵۳۵ واحد صنعتی و تولیدی در حال بهره‌برداری است

رسولیان بیان کرد: ۴۸ هزار و ۵۳۵ واحد صنعتی و تولیدی در حال بهره‌برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است که این بنگاه‌ها ۴۲ درصد خرد هستند و زیر ۱۰ نفر کارگر دارند و ۵۱ درصد نیز بنگاه‌های کوچک دارند، بین ۱۰ تا ۵۰ نفر کارگر هستند و ۵ درصد نیز بنگاه‌های متوسط هستند و بین ۵ تا ۱۰۰ نفر کارگر دارند، ۲ درصد نیز بالاتر از ۱۰۰ نفر کارگر دارند که این نشان می‌دهد، بنگاه‌های کوچک و متوسط سهم بسیار بالایی را در اقتصاد دارد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که امسال در برنامه‌ها به آن توجه کرده‌ایم این است که کسانی که از ما زمین برای ایجاد واحدهای تولیدی در طول سال‌های متمادی گرفته‌اند به مساله به بهره‌برداری رسیدن آن ورود کرده ایم و ۹ درصد در مرحله نصب ماشین آلات هستند.

رسولیان گفت: ۷ درصد در مرحله اسکلت قرار دارند و بقیه نیز در مرحله اسکلت و دیوارکشی و تخصیص زمین هستند که امیدواریم با پیگیری جدی ما به بهره‌برداری برسند.

وی در رابطه با جلوگیری از سوداگری زمین و واسطه‌گری بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا کسانی که بنایی برای ساخت و ساز و تولید ندارند، زمین‌هایشان را پس بگیرند البته رویکرد ما کمک به کسانی است که قصد ساخت و ساز دارند.

رسولیان گفت: امسال ۵۴۶ مورد پرونده به متراژ ۳۴۵ هکتار را به محاکم قضائی معرفی کرده‌ایم و بعد از محکمه این زمین‌ها آزاد شده، ۳۳۴ قرارداد به متراژ ۴۲۴ هکتار در هیات‌داوری و اختلاف انصراف دادند و مجموعاً ۸۸۴ قرارداد به مساحت ۷۷۷ هکتار را پس گرفته ایم.

رسولیان در مورد احیای واحدهای راکد افزود: نسبت به سال گذشته بیش از ۱۸ درصد واحدهای راکد کاهش یافته است.

وی ادامه‌داد: آخرین پایش‌ها در این حوزه حاکی است که ۱۲ هزار و ۶۷ واحد در داخل و خارج شهرک‌ها و نواحی صنعتی راکد هستند که ۶ هزار و ۸۱۴ واحد در داخل شهرک‌ها واقع شده‌اند.

معاون وزیر صمت گفت: امسال ۱۷۱۷ واحد راکد احیا شد که هزار و ۵ واحد در ۶ ماه اخیر احیا شد. تا پایان سال تعداد واحدهای احیا شده به ۲ هزار واحد می‌رسد.

رسولیان یادآور شد: از مجموع واحدهای اشاره شده، ۶۲ درصد امکان راه‌اندازی مجدد دارند، ۵۷ درصد آنها برای راه‌اندازی مجدد اعلام آمادگی کرده و ۵۰ درصد آنها نیازمند عارضه‌یابی دقیق هستند.

وی گفت: ۲۰۹ مشکل در ۲۰ عنوان به عنوان چالش‌های واحدهای راکد شناسایی شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان‌کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک‌هزار و ۷۱۷ واحد راکد به چرخه تولید بازگشتند که یک‌هزار و پنج واحد آنها از زمان آغاز به‌کار دولت سیزدهم بوده است.

۱۳۰ شرکت دانش بنیان زمین با اقساط بلندمدت دریافت کرده اند 

وی بیان‌داشت: اکنون ۶ شهرک فناوری و ۳۸ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار داریم و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مطابق تاکید رهبر معظم انقلاب در دستور کار است، به‌طوری که تخفیف ۱۰ درصدی در واگذاری اراضی به آنها، در اولویت قرار گرفتن برای بهره برداری و همچنین واگذاری اراضی به آنها انجام می‌شود.

رسولیان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۰ شرکت دانش‌بنیان زمین با اقساط بلندمدت از این سازمان دریافت کرده‌اند.

وی میزان صادرات صنایع کوچک و واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را در ۱۰ ماهه امسال حدود سه میلیارد دلار عنوان کرد که عمده آنها در زمینه مواد غذایی، خشکبار، کیف و کفش، پوشاک، صنایع فلزی، کانی‌های غیرفلزی، شیمیایی و لوازم خانگی بوده است.

معاون وزیر صمت همچنین از راه‌اندازی سامانه واگذاری الکترونیکی زمین در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه، همه فرآیندها به صورت الکترونیکی انجام شده و افراد می‌توانند از رایانه‌های شخصی خود به رؤیت اراضی پرداخته و همه فرآیندها را به صورت الکترونیکی پیگیر باشند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است

 هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
2024-04-14T14:25:05+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار شده است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
2024-04-14T14:11:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط

 آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
2024-04-14T14:11:37+03:30
دومین حراج سکه در سال جدید بناست از ساعت ۱۲ فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی آغاز شود.

ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد

 ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد
2024-04-14T14:11:37+03:30
رئیس اتاق ایران گفت: نیروهای رزمنده ایران پاسخ درخوری به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی داد و امیدواریم این تنبیه اخلاقی برای همه دنیا باشد.

ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد

 ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
2024-04-14T14:11:36+03:30
بعد از پاسخ ایران به اسرائیل و کاهش هیجانات در بازار ارز، ریزش قیمت ها در بازار طلا وسکه هم آغاز شده تا جایی که قیمت طلای ۱۸ عیار که تا ۴ میلیون همبالا رفته...

صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت

 صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
2024-04-14T13:45:02+03:30
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به آمار صادرات ایران به روسیه و بلاروس در سال ۱۴۰۲، گفت: صادرات محصولات ایرانی به...

مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند

 مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
2024-04-14T13:45:00+03:30
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای با اشاره به ابطال پروازهای این شرکت اعلام کرد:مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند.

هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

 هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان
2024-04-14T13:44:58+03:30
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های سیال‌آسا در استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر برای این استان‌ها هشدار سطح قرمز صادر کرد.

شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند

 شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند
2024-04-14T13:44:58+03:30
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: به‌هیچ‌وجه شاهد هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها و شرایط غیرعادی در جایگاه‌های عرضه سوخت نبودیم و اخباری که برخی رسانه‌های معاند ...

گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T13:44:57+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، به‌خلاف پیش‌بینی‌ها بازار ارز نه‌تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه

 افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
2024-04-14T12:51:40+03:30
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزش ۱۱ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد

 ۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
سهام هر یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای واگذاری از طریق مزایده آگهی شد.

ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد

 ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
پروازهای فرودگاه‌های مهراباد، شیراز، اصفهان، بوشهر و فرودگاه‌های غرب کشور تا ساعت ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین باطل شد.

گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T12:51:36+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، برخلاف پیش بینی ها بازار ارز نه تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟

 چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
2024-04-14T12:24:52+03:30
انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی و خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از جمله چین از دلایل اصلی افزایش اخیر قیمت طلا در ...

جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد

 جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
2024-04-14T12:24:50+03:30
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی(خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳ را برای اجرا به استانها اعلام کرد.

کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور

 کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
2024-04-14T12:11:38+03:30
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به کاهش نرخ فرونشست زمین در برخی مناطق کشور گفت: ممکن است علت این کاهش رسیدن پهنه فرونشست به سطح سخت باشد که البته مور...

پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید

 پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
2024-04-14T12:11:38+03:30
درحال حاضر با وجود ۳۰ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۶۰ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۴۰ درصد این ظرفیت خالی است.

اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام

 اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
2024-04-14T11:31:47+03:30
بازارهای سهام در کشورهای مختلف حساسیت فوق العاده ای به وقایعی همچون جنگ درگیری و نااطمینانی سیاسی دارد اما پس از بر طرف شدن این نگرانی اغلب بازارها به روند ...

چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟

 چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
2024-04-14T11:05:05+03:30
سرمایه‌گذاری مستمر، بهبود شرایط تجارت و کسب‌وکار و ایجاد ثبات اقتصادی و کاهش تورم از جمله شروط لازم برای رشد اقتصادی مداوم است و بدون تحقق این موارد نمی‌توا...

جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد

 جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
بررسی جداول مربوط به بخش دوم لایحه بودجه دولت نشان می‌دهد که در بخش منابع و مصارف یارانه‌ها، مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و ک...

حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد

 حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خریدهای خود را به ماه های آینده موکول کرده‌اند اما نکته مهم اینجاست توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان ...

سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود

 سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود
2024-04-14T11:05:04+03:30
مدیرعامل صندوق ملی مسکن از راه‌اندازی سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و خواستار عمل کردن سازمان برنامه و بودجه برای تزریق منابع به این صندوق شد.

بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲

 بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
2024-04-14T11:05:04+03:30
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به واردات دو میلیارد دلاری بنزین در سال گذشته، از پیش بینی کسری ۳۰۰ همتی بودجه برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد

 اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
2024-04-14T11:05:03+03:30
بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟

 تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
2024-04-14T11:05:03+03:30
در حالی ۲۵ روز از سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» می گذرد، که وزارت صمت هنوز هیچ برنامه مشخصی برای عملیاتی کردن این شعار اعلام نکرده ...

یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد

 یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
یارانه سه دهک اول به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

 شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
شرایط انتخاب و واریز وجه مجدد به تعداد محدود برای متقاضیان گروه دنا بهار ۱۴۰۳ سامانه یکپارچه ایجاد شد.

دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد

 دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
در روز جاری به دلیل وقوع شرایط اضطراری و با استناد به مفاد دستور العمل پذیرش انبار و صدور ، دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد.

مردم نگران تامین بنزین نباشند

 مردم نگران تامین بنزین نباشند
2024-04-14T11:05:02+03:30
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تأکید بر اینکه "موجودی سوخت جایگاهها و مخازن ذخیره تکمیل است"، گفت: بنزین به میزان کافی موجود است؛ مردم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)