میرنیوز

رشد ۸۴ درصدی حجم مبادلات تجاری ایران و ترکمنستان در ۲۰۲۱

رشد ۸۴ درصدی حجم مبادلات تجاری ایران و ترکمنستان در ۲۰۲۱ 2022-01-08T21:03:23+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، نشست مشترک رستم قاسمی وزیر راه‌ و شهرسازی با سردار بردی محمدف، معاون رئیس کابینه وزرای ترکمنستان با اشاره به رشد ۸۴ درصدی حجم مبادلات تجاری ایران و ترکمنستان در ۲۰۲۱ و مذاکره در خصوص مدیریت هوشمند از طریق پهبادها در حوزه حمل و نقل و کشاورزی برگزار شد.

رستم قاسمی وزیر راه‌ و شهرسازی در نشست مشترک با سردار بردی محمدف، معاون رئیس کابینه وزرای ترکمنستان در تهران، با ابراز امیدواری از اینکه خروجی این نشست دستیابی به اهداف مد نظر دو کشور باشد، گفت: توافقهای ایران و ترکمنستان می‌تواند در راستای تامین منافع دو کشور باشد؛ بنابراین امیدواریم این جلسات در ایران و ترکمنستان برای تداوم بخشی به توافقات تداوم یابد.

وی یکی از موضوعات مهم در روابط ایران و ترکمنستان را حمل‌ونقل و ترانزیت بیان کرد و افزود:‌ در نشست کمیسیون مشترک، در حوزه حمل‌ونقل و ترانزیت بین دو کشور به توافقاتی رسیدیم که دستاوردهای خوبی داشت؛ در این راستا در حوزه حمل‌ونقل ریلی درباره مبادله روزانه ۴۰۰ واگن از مرز سرخس به توافق رسیدیم.

قاسمی با بیان اینکه این توافق پیشرفت خوبی داشته است، تصریح کرد:‌ می‌توانیم این میزان مبادله را نیز افزایش دهیم.

وزیر راه‌وشهرسازی ایران با این حال از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر وجود برخی مشکلات در پایانه‌های ایران و ترکمنستان خبر و پیشنهاد داد: تیم مشترکی از کارشناسان راه‌آهن ایران و ترکمنستان برای بررسی موانع موجود برای تحقق مبادله روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ واگن،‌ تهیه گزارشی جامع و در نهایت رفع آنها در چند روز آینده به پایانه‌ها اعزام شوند.

وی با بیان اینکه در صورت موافقت ترکمنستان، روسای سازمان راه‌آهن دو کشور در مورد پایانه سرخس واینچه برون مذاکراتی داشته باشند، ادامه داد:‌ مطمئن هستیم می‌توانیم میزان مبادلات را توسعه دهیم.

قاسمی درباره بحث ترانزیت ترکمنستان به هند و کشورهای جنوب نیز تصریح کرد: فکر می‌کنم برای دو کشور تاثیرات اقتصادی بسیار خوبی داشته باشد ضمن اینکه مسائل سیاسی و سایر موضوعات با کشورهای همسایه نیز قابل حل خواهد بود.

وی برای نمونه به صادارت روسیه به هند اشاره کرد و گفت: روسیه سالی ۲۰ تا ۲۵ میلیون تن زغال سنگ از مسیر دریای سیاه، دریای سرخ و کانال سوئز به هند صادر می‌کند که این فرایند بیش از سه ماه زمان می‌برد ضمن اینکه پرهزینه است.

قاسمی در تکمیل توضیح خود اضافه کرد: اما اگر روسیه از طریق راه‌آهن به ایران و منطقه چابهار متصل شود و از راه ریل ترانزیت به هند داشته باشد، نه تنها از نظر قیمت برای روسیه و هند بسیار اقتصادی و به‌صرفه خواهد بود بلکه زمان ترانزیت نیز به ۲۰ روز کاهش می‌یابد.

اتصال و ترانزیت ریلی سالانه میلیاردها دلار آورده برای ایران و ترکمنستان خواهد داشت

به‌گفته وزیر راه‌وشهرسازی، این اتصال و ترانزیت ریلی می‌تواند در سال میلیاردها دلار برای ایران و ترکمنستان درآمد و منافع بسیاری جدی به همراه داشته باشد.

قاسمی در توضیح دلیل تمرکز خود بر مسئله ترانزیت، گفت: امروز جابه‌جایی بار از کشورهای شمالی مانند روسیه به کشورهای جنوبی مانند هند حجم بسیار گسترده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه ایران و ترکمنستان می‌توانند همکاری بسیار فراتر از وضع موجود در حوزه حمل‌ونقل و ترانزیت داشته باشند، افزود:‌ تقویت سیستم حمل‌ونقل ریلی در ایران و ترکمنستان به‌عنوان حمل‌ونقلی ایمن و ارزان، می‌تواند منابع بسیار زیادی برای دو کشور داشته باشد.

وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به وجود مشکلاتی در سیستم ریلی ایران و همچنین ترکمنستان، تصریح کرد: می‌توانیم با کمک هم مشکلات موجود در سیستم ریلی دو کشور را برطرف کنیم؛ بنابراین کاری استراتژیک به‌شمار می‌رود که دو کشور می‌توانند تفاهم‌نامه‌هایی مخصوص ترانزیت کشورهای شمال به جنوب داشته باشند.

قاسمی همچنین بخش حمل‌ونقل هوایی را بسیار مهم برای دو کشور دانست و تاکید کرد: بخش حمل‌ونقل هوایی می‌تواند جزو توافقات ایران و ترکمنستان قرار بگیرد و آمادگی امضای توافقنامه‌ای برای تشکیل کارگروهی مشترک داریم.

وی همچنین دو کشور را در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای دارای امکان خوبی دانست که می‌توان این همکاری را توسعه داد.

قاسمی درباره هوشمند کردن بخش حمل‌ونقل نیز تصریح کرد: ایران آمادگی تشکیل کارگروه مشترک با ترکمنستان در زمینه حمل‌ونقل هوشمند دارد تا دانش و توانمندی خود را در اختیار ترکمنستان قرار داد.

وزیر راه‌وشهرسازی اضافه کرد: یکی از پیشرفت‌های ایران دستیابی به دانش پهباد است؛ می‌توانیم ادعا کنیم که در ایران رتبه بالایی در این زمینه داریم و در حوزه مدیریت هوشمند جاده ها می توان از آ« کمک گرفت.

وی به کاربردهای مختلف و متعدد دیگر پهبادها بخصوص در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: آماده‌ایم این دانش فنی را با هدف همکاری مشترک با ترکمنستان ارائه دهیم.

فعالیت کمیسیون مشترک اقتصادی از مکانیزم‌های خوب همکاری ایران و ترکمنستان است

همچنین در این نشست، سردار بردی محمدف، معاون رئیس کابینه وزرای ترکمنستان با اشاره به روابط خوب و حسنه ایران و ترکمنستان در زمینه‌های مختلف، گفت:‌ این روابط بر اساس اسناد مختلفی که در سطح حکومتی، دولتی و بین وزارتخانه های دو کشور امضا شده است، محکم‌تر شده که امور بر اساس پایه‌های حقوقی این اسناد دنبال می‌شوند.

وی یکی از دلایل اصلی توسعه روابط ایران و ترکمنستان و شکوفا شدن هر ساله آن را داشتن ارتباط خوب میان مسئولان دو کشور و اراده قوی و قاطع برای توسعه روابط دانست و تصریح کرد: در حوزه همکاری‌های بازرگانی و اقتصادی ایران و ترکمنستان، باوجود مشکلات در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۲۰ شاهد ۸۴ درصد رشد در حجم مبادلات تجاری بودیم.

سردار بردی محمدف یکی از مکانیزم‌های خوب در همکاری ترکمنستان و ایران را فعالیت کمیسیون مشترک اقتصادی بیان کرد و افزود: در چارچوب این کمیسیون همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف در حال اجراست.

معاون رئیس کابینه وزرای ترکمنستان با بیان اینکه بخش حمل‌ونقل یکی از حوزه‌های مهم در روابط بین ایران و ترکمنستان به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: وزیر راه‌وشهرسازی ایران پیشنهادات خوبی برای توسعه حمل‌ونقل و رفع مشکلات در مرز سرخس داد و ما نیز با پیشنهاد تشکیل کارگروه موافق هستیم و از آن استقبال می‌کنیم.

وی پیشنهاد وزیر راه‌وشهرسازی ایران برای ترانزیت کالا را نیز خوب ارزیابی کرد و گفت: در ترکمنستان نیز برای توسعه بخش حمل‌ونقل کارهای زیادی در حال انجام است؛ در سال گذشته در منطقه کرکی ترکمنستان، فرودگاه بین‌المللی احداث شد و به بهره‌برداری رسید.

سردار بردی محمدف همچنین یادآور شد:‌ سال گذشته میلادی نیز ۲۳۰ کیلومتر از اتوبان عشق‌آباد و ترکمن‌آباد نیز به بهره‌برداری رسید.

وی تاکید کرد:‌به صورت کلی برای ساخت فرودگاه‌ها، جاده‌ها و خطوط ریلی و دریایی در ترکمنستان فعالیت‌های فراوانی انجام می‌شود؛ چرا که برای ترانزیت کالاها این فعالیت‌ّها بسیار مهم است و پیشنهاد وزیر راه‌وشهرسازی ایران در این زمینه هم بسیار مهم است و می‌توانیم روی آن کار کرده و بررسی‌های لازم را انجام دهیم.

سردار بردی محمدف درباره توسعه بخش دیجیتالی نیز از پیشنهاد وزیر راه‌وشهرسازی ایران برای مبادله تجربیات استقبال کرد و گفت: در ترکمنستان نیز برنامه‌های ملی برای توسعه دیجیتالی کشور اتخاذ شده است و به تصویب رسیده است که بر اساس آن کارها را دنبال می‌کنیم؛ تشکیل کارگروهی مشترک با ایران در این راستا بسیار مثمرثمر خواهد بود.

وی از همکاری با ایران در حوزه پهبادها استقبال کرد و گفت: ترکمنستان به ویژه در بخش کشاورزی به تجهیزات و هواپیماهای بدون سرنشین نیاز دارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۱۲/۰۶؛ بارش برف و باران در سراسر کشور/ هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان

 هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۱۲/۰۶؛ بارش برف و باران در سراسر کشور/ هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان
2024-02-26T07:07:30+03:30
سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف، باران و کاهش محسوس دما هشدار سطح نارنجی آسیب به نهاده‌ها و محصولات را برای کشاورزان ۱۹ استان کشور صادر کرد.

شارژ مرحله سوم طرح ملّی «یسنا» انجام شد

 شارژ مرحله سوم طرح ملّی «یسنا» انجام شد
2024-02-26T07:07:29+03:30
شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا، به حساب یارانه سرپرستان خانوار مشمول واریز شد.

۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه برق‌آبی جدید احداث می‌شود

 ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه برق‌آبی جدید احداث می‌شود
2024-02-26T07:07:29+03:30
معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینکه نیروگاه‌های برق‌آبی آمادگی دارند در تابستان سال ۱۴۰۳ با حداکثر ظرفیت در مدار قرار ...

انجام پروازهای فرودگاه امام با وجود بارش برف

 انجام پروازهای فرودگاه امام با وجود بارش برف
2024-02-26T07:07:28+03:30
شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به بارش برف از اجرای عملیات اوره پاشی در معابر دسترسی خبر داد و اعلام کرد: دید افقی در فرودگاه امام ۳۰۰ متر است.

"کشاورزی آینده" - ۳ | ۱۰ اتفاق برتر شکل‌دهندۀ آیندۀ «کشاورزی دقیق»

 "کشاورزی آینده" - ۳ | ۱۰ اتفاق برتر شکل‌دهندۀ آیندۀ «کشاورزی دقیق»
2024-02-26T07:07:28+03:30
با استمرار پیشرفت و توسعۀ فناوری، آیندۀ کشت دقیق، فرصت‌های هیجان‌انگیزی پیش روی انسان قرار خواهد داد. در این یادداشت به ۱۰ رویداد از بین رویدادهای برتر این ...

افت ۷۸.۲ درصدی بارش‌ها در کرمان/ بارش‌ها در کشور ۳۷.۹ درصد کم شد

 افت ۷۸.۲ درصدی بارش‌ها در کرمان/ بارش‌ها در کشور ۳۷.۹ درصد کم شد
2024-02-26T07:07:27+03:30
بر اساس داده‌ها و اطلاعات سازمان هواشناسی بارش‌ها در کشور تا ۴ اسفند نسبت به دوره بلندمدت ۳۹.۷ درصد کاهش یافته است. بارش‌ها تنها در ۴ استان مثبت بوده است.

ایران‌ایر ۳۴ فروند هواپیما دارد

 ایران‌ایر ۳۴ فروند هواپیما دارد
2024-02-26T07:07:27+03:30
عضو هیئت مدیره هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این‌که تعداد ناوگان هوایی ایران ۳۴ فروند است، گفت: هما با هواپیماهای ATR به ۱۴ شهر کم‌برخوردار پروا...

جاده چالوس یکطرفه شد/ بارش برف و باران در جاده‌های ۲۹ استان

 جاده چالوس یکطرفه شد/ بارش برف و باران در جاده‌های ۲۹ استان
2024-02-26T07:07:27+03:30
مرکز مدیریت راههای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از یکطرفه شدن آزادراه‌ تهران-شمال و محور چالوس و بارشر برف و باران در جاده‌های ۲۹ استان خبر داد.

ایران رسما وارد زمستان شد/ لزوم مصرف بهینه برق و‌ گاز با کاهش محسوس دمای هوا

 ایران رسما وارد زمستان شد/ لزوم مصرف بهینه برق و‌ گاز با کاهش محسوس دمای هوا
2024-02-26T07:07:26+03:30
سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به بارش برف در اکثر نقاط کشور و کاهش محسوس دمای هوا، هموطنان نسبت به کاهش مصرف برق و‌گاز اقدام نمایند.

سازمان مالیاتی: رسید دستگاه‌های کارتخوان فقط تا سال ۱۴۰۴ معتبر است

 سازمان مالیاتی: رسید دستگاه‌های کارتخوان فقط تا سال ۱۴۰۴ معتبر است
2024-02-26T07:07:26+03:30
معاون پژوهش سازمان امور مالیاتی گفت: برای برخی مودیان تا سال ۱۴۰۴ رسید دستگاه‌های کارتخوان به عنوان صورتحساب الکترونیکی تلقی می‌شود.

ظرفیت اسمی تولید برق کشور به ۹۲ هزار و ۵۵ مگاوات رسید/ افزایش ۱۲۵۰ مگاواتی در ۱۰ ماه

 ظرفیت اسمی تولید برق کشور به ۹۲ هزار و ۵۵ مگاوات رسید/ افزایش ۱۲۵۰ مگاواتی در ۱۰ ماه
2024-02-26T07:07:26+03:30
در پایان دهمین ماه سال، ظرفیت اسمی تولید برق کشور به ۹۲هزار و ۵۵ مگاوات رسید که از این رقم، واحدهای حرارتی با مجموع ظرفیت منصوبه ۷۴هزار و ۸۷۸ مگاوات سهمی ۸۱...

الگوریتم مجریان ذی‌صلاح ساختمان‌ها هفته آینده ابلاغ می‌شود

 الگوریتم مجریان ذی‌صلاح ساختمان‌ها هفته آینده ابلاغ می‌شود
2024-02-26T07:07:25+03:30
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان از ابلاغ الگوریتم مجریان ذی‌صلاح ساختمان‌ها طی هفته آینده خبر داد.

ورودی آب رودخانه‌های اصلی به دریاچه ارومیه ۳ برابر شد

 ورودی آب رودخانه‌های اصلی به دریاچه ارومیه ۳ برابر شد
2024-02-26T07:07:25+03:30
رئیس حوضه آبریز رودخانه ارس گفت: با توجه به حجم رهاسازی‌ها و اقدام‌های نرم‌افزاری انجام شده و به برکت بارش‌های زمستانه امسال سطح دریاچه به تراز ۱۲۷۰.۲ متر و...

سقف منابع تحقق پذیر در بودجه ۱۴۰۳ رعایت شد

 سقف منابع تحقق پذیر در بودجه ۱۴۰۳ رعایت شد
2024-02-26T07:07:24+03:30
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در لایحه ۱۴۰۳ ضمن اجتناب از بیش برآوردی در منابع مالی دولت، برخی از منابع نسبت به سال جاری کاهش داده شده است.

پیش‌بینی افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری

 پیش‌بینی افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری
2024-02-26T07:07:24+03:30
با توجه به استقرار یک جبهه هوای سرد از امروز و ورود دو سامانه بارشی به کشور از سمت غرب، پیش‌بینی می‌شود مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده، طی هفت...

فرصت ۳ روزه سامانه یکپارچه برای جایگزینی خودروها+ جدول

 فرصت ۳ روزه سامانه یکپارچه برای جایگزینی خودروها+ جدول
2024-02-26T07:07:24+03:30
طرح تبدیل اختیاری محصولات شرکت بهمن موتور ویژه متقاضیان سامانه یکپارچه تخصیص خودروهای داخلی (با نوبت تحویل زمستان ۱۴۰۲) آغاز شد.

جزئیات میانگین حقوق کارکنان دولت/ کارمندان در ۱۴۰۱ چقدر حقوق گرفتند؟

 جزئیات میانگین حقوق کارکنان دولت/ کارمندان در ۱۴۰۱ چقدر حقوق گرفتند؟
2024-02-26T07:07:23+03:30
با توجه به اطلاعات سامانه حقوق و مزایای کارکنان دولت، میانگین ناخالص پرداختی به کارمندان دولت برابر حدود ۱۵ میلیون تومان بوده است.

تحلیل | اشکال مبنایی «خلق پول» توسط افراد یا نهادهای خصوصی

 تحلیل | اشکال مبنایی «خلق پول» توسط افراد یا نهادهای خصوصی
2024-02-26T07:07:23+03:30
به‌صورت سنتی و طی هزاران سال، مردم دنیا به این نتیجه رسیده‌اند، و این اصل را بدیهی می‌گیرند که پول معتبر است، چون لابد حاکمیتی که همچون کوه پشت این اعتبار ا...

انتقاد رهبری از واردات بنزین درست بود/ ۴۹درصد یارانه انرژی در جیب دو دهک پردرآمد جامعه

 انتقاد رهبری از واردات بنزین درست بود/ ۴۹درصد یارانه انرژی در جیب دو دهک پردرآمد جامعه
2024-02-26T07:07:22+03:30
رئیس اتحادیه انجمن‌های علمی انرژی از واردات ۴ میلیارد دلاری بنزین و گازوئیل خبر داد و گفت: مقام معظم رهبری به‌درستی ابراز نارضایتی کردند، کلام ایشان بر این ...

عقب‌ماندگی شدید پروژه‌های نهضت ملی مسکن پردیس/ پیشرفت ۵۸ درصدی پس از ۴ سال

 عقب‌ماندگی شدید پروژه‌های نهضت ملی مسکن پردیس/ پیشرفت ۵۸ درصدی پس از ۴ سال
2024-02-26T07:07:22+03:30
درحالی حدود ۴ سال از آغاز ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن (طرح اقدام ملی) شهر پردیس می‌گذرد که پیشرفت این واحدها به ۵۸ درصد رسیده است.

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵ |برنت ۸۱ دلار و ۶۲ سنت شد

 قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵ |برنت ۸۱ دلار و ۶۲ سنت شد
2024-02-24T08:40:43+03:30
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۵ سنت معادل ۲.۴۵ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۶۲ سنت رسید.

برپایی نمایشگاه های بهاره در ۵ نقطه تهران از ۱۵ اسفند

 برپایی نمایشگاه های بهاره در ۵ نقطه تهران از ۱۵ اسفند
2024-02-24T08:40:43+03:30
نایب رئیس اتاق اصناف تهران گفت: نمایشگاه‌های بهاره در ۵ نقطه‌ شهر تهران و به مدت ۱۰ روز برپا می‌شود.

رویترز: پاکستان به‌‌رغم تحریم‌ها خط لوله انتقال گاز ایران را می‌سازد

 رویترز: پاکستان به‌‌رغم تحریم‌ها خط لوله انتقال گاز ایران را می‌سازد
2024-02-24T08:27:21+03:30
رویترز طی گزارشی نوشت اسلام آباد در فکر نهایی کردن اولین فاز خط لوله ۸۰ کیلومتری گاز با ایران است‌ تا از جریمه احتمالی ۱۸ میلیارد دلاری دوری کند.

"کشاورزی آینده" - ۲ | معرفی رویکرد «کشاورزی دقیق»

 "کشاورزی آینده" - ۲ | معرفی رویکرد «کشاورزی دقیق»
2024-02-24T08:27:21+03:30
«کشت دقیق» یا «کشاورزی دقیق» نوعی خاص از مدیریت مزرعه یا باغ یا اصطلاحاً «سایت کشاورزی» است که در آن به‌جای اینکه با کل مجموعه...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-24T08:14:00+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه: شعار سال در حال محقق شدن است

 رئیس سازمان برنامه و بودجه: شعار سال در حال محقق شدن است
2024-02-23T15:47:14+03:30
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تداوم رشد اقتصادی در فصل پاییز و همچنین کاهش تورم در بهمن ماه نوشت: شعار سال یعنی رشد اقتصادی و کاهش تورم در حال محقق...

جزئیات رشد اقتصادی ۵ درصدی در پاییز + جدول

 جزئیات رشد اقتصادی ۵ درصدی در پاییز + جدول
2024-02-23T13:40:41+03:30
در پاییز امسال رشد اقتصادی گروه خدمات ۴.۶ درصد، صنعت ۱.۳ درصد، ساختمان ۰.۴ درصد، معدن ۰.۳ درصد و کشاورزی منفی ۱ درصد بوده است.

بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم مالیاتی تا پایان اسفند ماه تمدید شد

 بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم مالیاتی تا پایان اسفند ماه تمدید شد
2024-02-23T13:27:13+03:30
بر اساس بخشنامه رئیس سازمان امور مالیاتی طرح بخشودگی صد درصدی جرائم مالیاتی تا پایان اسفند ماه تمدید شد.

مخالفت بانک مرکزی با اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی به یک خودروساز

 مخالفت بانک مرکزی با اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی به یک خودروساز
2024-02-23T12:34:02+03:30
بانک مرکزی با اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی به یک خودروساز مخالفت کرد.

افزایش ۳۵ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ مرز پرویزخان دروازه نوظهور ترانزیتی در ایران

 افزایش ۳۵ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ مرز پرویزخان دروازه نوظهور ترانزیتی در ایران
2024-02-23T11:40:34+03:30
ترانزیت خارجی از مسیر ایران در ۱۱ ماهه سال جاری با ۳۵ درصد افزایش به رقم ۱۶ میلیون و ۱۲۲ هزار تن رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)