میرنیوز

ظرفیت صنعت پتروشیمی ایران تا پایان امسال به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد/ ۸۰ میلیارد دلار یارانه پنهان انرژی داریم

 ظرفیت صنعت پتروشیمی ایران تا پایان امسال به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد/ ۸۰ میلیارد دلار یارانه پنهان انرژی داریم 2021-12-30T13:11:25+03:30

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی شاه میرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما اظهار داشت: سال گذشته 15 میلیارد دلار ارزش کل محصولات پتروشیمی بود و در مجموع 9 میلیارد دلار صادرات داشتیم.

وی افزود: امسال 40 میلیون تن تولیدات پتروشیمی داریم که 10 میلیون تن به داخل عرضه و 30 میلیون تن هم صادر می‌شود.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه "از ابتدای سال تا پایان آذر بیش از 9 میلیارد دلار ارز به سامانه نیما به کمک این بخش عرضه شده است"، گفت: صنایع پتروشیمی ابتدا نیاز داخل را تأمین و سپس مازاد تولیدات خود را صادر می‌کند.

وی ادامه داد: 30 میلیون تن صادرات محصولات پتروشیمی تا پایان سال 14 میلیارد دلار ارز آوری برای کشور دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه "69 طرح در صنایع پتروشیمی در حال اجراست که 36 میلیارد دلار تا پایان برنامه هفتم باید در آن‌ها سرمایه گذاری شود"، گفت: این میزان سرمایه گذاری 50 میلیون تن ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی را افزایش می‌دهد.

وی افزود: تاکنون هشت میلیارد دلار در این طرح‌ها سرمایه گذاری شده و اجرای آن‌ها 32 درصد پیشرفت داشته است.

شاه میرزایی با بیان این که "این طرح‌ها در ادامه تکمیل زنجیره ارزش، اجرا می‌شود"، افزود: البته به دلیل محدودیت‌ها و تحریم‌ها با چالش سرمایه گذاری روبرو هستیم که برخی از این محدودیت‌ها با تلاش جوانان و سرمایه گذاری‌های داخلی کنار زده شده است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه باید به تولید 100 میلیون تن محصولات پتروشیمی در سال می‌رسیدیم، اما اکنون ظرفیت اسمی ما 90 میلیون تن است و پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال به صد میلیون تن برسد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: پیش بینی می‌کنیم تولید واقعی صنعت پتروشیمی تا پایان سال به 65 میلیون تن برسد.

شاه میرزایی کمبود خوراک، تعمیرات، محدودیت‌ها و ... را موانع نرسیدن ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به میزان پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه اعلام کرد و گفت: البته این مسائل در همه دنیا مرسوم است که ظرفیت اسمی با ظرفیت واقعی متفاوت باشد.

وی افزود: با توسعه میادین نفتی و گازی، سرمایه گذاری در بخش بالادست صنعت پتروشیمی برای تأمین خوراک و خوراک‌های بین مجتمعی، چالش تأمین خوراک صنعت پتروشیمی را حل می‌کنیم.

آقای شاه میرزایی گفت: برنامه ریزی کرده ایم که صنعت پتروشیمی در ادامه زنجیره ارزش بتواند خوراک صنایع پایین دست را تأمین کند.

وی افزود: در پایان برنامه توسعه هفتم باید به ظرفیت 142 میلیون تن تولید محصولات پتروشیمی برسیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه در فصول گرم مشکل تأمین خوراک پتروشیمی‌ها را نداریم، گفت: زمانی که از سرمایه گذاران برای حضور در این بخش دعوت می‌کنیم به آن‌ها تضمین خوراک با قیمت مشخص می‌دهیم.

وی ادامه داد: در دولت تصمیم گرفته شد قیمت خوراک صنایع پتروشیمی برای چند سال ثابت باشد، البته این مدت طولانی نیست.

وی با بیان اینکه صنایع پتروشیمی در تأمین منابع ارزی کشور مقام نخست را دارد، گفت: در روز‌های اخیر در مراسمی کاتالیست‌های تولید داخل برای صنعت پتروشیمی به رسمیت شناخته و سه قرارداد در این زمینه امضا شد.

شاه میرزایی با اشاره به این که وزیر نفت تأکید کرد تا سه سال آینده همه کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی باید بومی سازی شود، افزود: اگر کاتالیست‌ها که زیرساخت توسعه متوازن صنعت پتروشیمی است، بومی سازی شود، زنجیره ارزش کامل می‌شود و پس از آن مجوز‌ها بر اساس زنجیره ارزش صادر خواهد شد.

وی با بیان این که برای کاهش 50 درصدی خوراک مایع پتروشیمی‌ها برنامه داریم، گفت: گازی که به عنوان سوخت در پتروشیمی‌ها استفاده می‌کنیم، 10 درصد گاز مصرفی کشور است، البته برنامه ریزی کرده ایم این میزان گاز در پتروشیمی‌ها به محصول تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: توسعه متوازن صنعت پتروشیمی را در دستور کار داریم و دارندگان مجوز‌ها در مناطق گرم و خشک را تشویق کرده ایم که در مناطق مستعد و مناسب سرمایه گذاری کنند.

در ادامه این برنامه، حسین حسین زاده؛ عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه گفت: صنعت پتروشیمی؛ توسعه‌ای است و باید همگام با برنامه‌های جهانی پیش برویم.

وی افزود: روند رو به رشدی را در این صنعت داشته ایم، اما در بخش خوراک و سرمایه گذاری به دلیل تحریم‌ها مشکلاتی ایجاد شد.

حسین زاده گفت: سالانه 47 میلیون تن گاز معادل 70 تا 90 میلیون مترمکعب به پتروشیمی‌ها می‌دهیم، اما به دلیل مصرف گاز در فصول سرد، در برخی مواقع گاز کمتری به پتروشیمی‌ها داده می‌شود.

وی افزود: امیدواریم با تنوع سازی خوراک پتروشیمی‌ها و توسعه پتروپالایشگاه ها، این مشکل رفع شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تولید ناخالص داخلی یا جی دی پی ترکیه با 87 میلیون نفر جمعیت؛ 980 میلیارد دلار است، اما ایران با 83 میلیون نفر جمعیت؛ GDP آن 440 میلیارد دلار است یعنی شدت انرژی ما به ازای هر هزار دلار درآمد؛ 4.4 بشکه است و برای هر هزار دلار تولید باید 4.4 بشکه نفت هزینه کنیم در حالی که در ترکیه یک و یک دهم و بر اساس استاندارد جهانی این میزان 1.25 بشکه نفت است.

وی افزود: یارانه پنهان انرژی در سال 80 میلیارد دلار است که بخشی از آن به بحث خوراک باز می‌گردد و کمر اقتصاد ما را شکسته است.

حسین زاده با بیان اینکه "سالانه برای بنزین 13 میلیارد دلار، گازوئیل 12 میلیارد دلار و گاز 44 میلیارد دلار یارانه پنهان می‌دهیم"، گفت: 60 درصد اتلاف انرژی ما در دو وزارتخانه نفت و نیرو اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از آسیب پتروشیمی ها، قانون تنفس خوراک و افزایش پلکانی قیمت را ارائه دادیم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "در آینده پتروشیمی‌هایی که محصولات خود را خام یا نیمه خام می‌فروشند باید مالیات بدهند"، گفت: نبود توسعه زنجیره ارزش در پایین دست صنایع پتروشیمی؛ دلیل عقب بودن ما از تولید عربستان است، البته در تأمین سرمایه نیز مشکل داریم.

وی افزود: از 90 میلیون تن محصولات؛ 60 میلیون تن مربوط به صنایع بالادست و میزان بسیار کمی برای صنایع پایین دست و بقیه تولیدات صنایع میان دست است که با این برنامه ریزی؛ چشم انداز خوبی برای آینده پتروشیمی کشور نخواهیم داشت.

حسین زاده با بیان اینکه "اکنون شرکتی که محصولات پتروشیمی را صادر می‌کند در قبال صادرات معاف از مالیات است، اما شرکت‌های تولید کننده‌ محصولات پتروشیمی باید مالیات بدهند که نادرست است"، گفت: مجبور هستیم از صنایع پایین دستی پتروشیمی حمایت کنیم، زیرا 15 هزار بنگاه پتروشیمی وجود دارند که بسیاری از آن‌ها کمتر از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند و برای تولید محصول نیز باید مالیات بپردازند.

وی ادامه داد: تنظیم‌گری بازار؛ یکی از نقاط ضعف صنعت پتروشیمی است، البته در حال تدوین اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مجلس شورای اسلامی برای حل این مسأله هستیم.

حسین‌زاده با بیان اینکه "صنعت پتروشیمی؛ توسعه‌ای و متخصص محور است، اما در 57 سال اخیر برنامه ریزی ما در این صنعت، تناژ محور بوده است و بر مبنای ارزش اقتصادی عمل نکرده ایم"، گفت: اکنون از تایوان و کره 200 میلیون دلار سالانه محصولات پتروشیمی وارد می‌کنیم که حتی یک قطره نفت هم ندارند.

وی افزود: در صنعت پتروشیمی، آمایش سرزمینی رعایت نشده است و به عنوان نمونه؛ خوراک را از عسلویه به صنایع آب برِ مرکز کشور انتقال می‌دهیم و از آنجا با کامیون دوباره به بندر می‌فرستیم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "بر اساس این سیاست ها، طرح خط اتیلن غرب را ناموفق ارزیابی می‌کنیم"، گفت: 30 درصد ظرفیت پتروشیمی ما در مرکز کشور است که در دنیا سابقه ندارد.

رضا مهدوی پور؛ کارشناس صنعت پتروشیمی نیز در این برنامه گفت: همه طرح‌ها در صنعت پتروشیمی دارای مجوز دریافت خوراک از وزارت نفت هستند و فعالان این صنعت زمانی که موافقت اصولی دریافت می‌کنند بر اساس خوراکی که به آن‌ها داده می‌شود، سرمایه گذاری می‌کنند، اما به دلیل تحریم‌ها در سال‌های اخیر، برنامه‌های وزارت نفت در حوزه بالادست به درستی انجام نشده است و صنعت پتروشیمی باید نگران خوراک خود در سال‌های آینده باشد.

وی افزود: سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی در طرح‌های بالادست، حرکت رو به عقب و از خود گذشتگی است، زیرا وظایف وزارت نفت را انجام می‌دهد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "باید به ظرفیت تولید متانول هم به عنوان تهدید، هم به عنوان فرصت نگاه کنیم"، گفت:  اکنون 10 میلیون تن ظرفیت اسمی متانول است که در سال‌های آینده به 23 میلیون تن در سال خواهد رسید و این برای تبدیل به محصولات با ارزش افزوده بالاتر، یک فرصت است.

این کارشناس صنعت پتروشیمی با بیان این که طرح تبدیل متانول به پروپیلن به حمایت دولت نیاز دارد، گفت: از نقد‌های ما به لایحه بودجه این است که نباید رابطه دولت با صنعت در حوزه مالیات فقط در بودجه سالانه تعریف شود.

وی افزود: در فهرست صنایع پتروشیمی، محصولات با ارزش افزوده بالا مشمول مالیات شده اند و مواد با ارزش افزوده کم معاف از مالیات هستند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است

 هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
2024-04-14T14:25:05+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار شده است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
2024-04-14T14:11:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط

 آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
2024-04-14T14:11:37+03:30
دومین حراج سکه در سال جدید بناست از ساعت ۱۲ فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی آغاز شود.

ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد

 ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد
2024-04-14T14:11:37+03:30
رئیس اتاق ایران گفت: نیروهای رزمنده ایران پاسخ درخوری به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی داد و امیدواریم این تنبیه اخلاقی برای همه دنیا باشد.

ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد

 ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
2024-04-14T14:11:36+03:30
بعد از پاسخ ایران به اسرائیل و کاهش هیجانات در بازار ارز، ریزش قیمت ها در بازار طلا وسکه هم آغاز شده تا جایی که قیمت طلای ۱۸ عیار که تا ۴ میلیون همبالا رفته...

صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت

 صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
2024-04-14T13:45:02+03:30
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به آمار صادرات ایران به روسیه و بلاروس در سال ۱۴۰۲، گفت: صادرات محصولات ایرانی به...

مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند

 مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
2024-04-14T13:45:00+03:30
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای با اشاره به ابطال پروازهای این شرکت اعلام کرد:مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند.

هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

 هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان
2024-04-14T13:44:58+03:30
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های سیال‌آسا در استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر برای این استان‌ها هشدار سطح قرمز صادر کرد.

شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند

 شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند
2024-04-14T13:44:58+03:30
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: به‌هیچ‌وجه شاهد هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها و شرایط غیرعادی در جایگاه‌های عرضه سوخت نبودیم و اخباری که برخی رسانه‌های معاند ...

گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T13:44:57+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، به‌خلاف پیش‌بینی‌ها بازار ارز نه‌تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه

 افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
2024-04-14T12:51:40+03:30
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزش ۱۱ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد

 ۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
سهام هر یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای واگذاری از طریق مزایده آگهی شد.

ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد

 ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
پروازهای فرودگاه‌های مهراباد، شیراز، اصفهان، بوشهر و فرودگاه‌های غرب کشور تا ساعت ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین باطل شد.

گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T12:51:36+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، برخلاف پیش بینی ها بازار ارز نه تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟

 چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
2024-04-14T12:24:52+03:30
انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی و خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از جمله چین از دلایل اصلی افزایش اخیر قیمت طلا در ...

جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد

 جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
2024-04-14T12:24:50+03:30
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی(خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳ را برای اجرا به استانها اعلام کرد.

کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور

 کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
2024-04-14T12:11:38+03:30
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به کاهش نرخ فرونشست زمین در برخی مناطق کشور گفت: ممکن است علت این کاهش رسیدن پهنه فرونشست به سطح سخت باشد که البته مور...

پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید

 پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
2024-04-14T12:11:38+03:30
درحال حاضر با وجود ۳۰ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۶۰ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۴۰ درصد این ظرفیت خالی است.

اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام

 اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
2024-04-14T11:31:47+03:30
بازارهای سهام در کشورهای مختلف حساسیت فوق العاده ای به وقایعی همچون جنگ درگیری و نااطمینانی سیاسی دارد اما پس از بر طرف شدن این نگرانی اغلب بازارها به روند ...

چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟

 چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
2024-04-14T11:05:05+03:30
سرمایه‌گذاری مستمر، بهبود شرایط تجارت و کسب‌وکار و ایجاد ثبات اقتصادی و کاهش تورم از جمله شروط لازم برای رشد اقتصادی مداوم است و بدون تحقق این موارد نمی‌توا...

جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد

 جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
بررسی جداول مربوط به بخش دوم لایحه بودجه دولت نشان می‌دهد که در بخش منابع و مصارف یارانه‌ها، مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و ک...

حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد

 حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خریدهای خود را به ماه های آینده موکول کرده‌اند اما نکته مهم اینجاست توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان ...

سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود

 سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود
2024-04-14T11:05:04+03:30
مدیرعامل صندوق ملی مسکن از راه‌اندازی سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و خواستار عمل کردن سازمان برنامه و بودجه برای تزریق منابع به این صندوق شد.

بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲

 بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
2024-04-14T11:05:04+03:30
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به واردات دو میلیارد دلاری بنزین در سال گذشته، از پیش بینی کسری ۳۰۰ همتی بودجه برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد

 اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
2024-04-14T11:05:03+03:30
بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟

 تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
2024-04-14T11:05:03+03:30
در حالی ۲۵ روز از سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» می گذرد، که وزارت صمت هنوز هیچ برنامه مشخصی برای عملیاتی کردن این شعار اعلام نکرده ...

یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد

 یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
یارانه سه دهک اول به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

 شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
شرایط انتخاب و واریز وجه مجدد به تعداد محدود برای متقاضیان گروه دنا بهار ۱۴۰۳ سامانه یکپارچه ایجاد شد.

دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد

 دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
در روز جاری به دلیل وقوع شرایط اضطراری و با استناد به مفاد دستور العمل پذیرش انبار و صدور ، دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد.

مردم نگران تامین بنزین نباشند

 مردم نگران تامین بنزین نباشند
2024-04-14T11:05:02+03:30
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تأکید بر اینکه "موجودی سوخت جایگاهها و مخازن ذخیره تکمیل است"، گفت: بنزین به میزان کافی موجود است؛ مردم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)