میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جلسه مشارکت در احداث و تکمیل پروژههای ریلی و آزادراهی برای سه پروژه چالوس-رامسر، پل زال-مورموری، بیرجند-یونسی به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور سرمایهگذاران و مدیران عامل بانکهای مشارکت کننده در اجرای این پروژهها، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در ساختمان شهید دادمان برگزار شد.
در این نشست، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با منابع دولتی امکان اجرای طرحهای دولتی وجود ندارد بنابراین باید در اجرای طرحهای آزادراهی به گونهای برنامهریزی کنیم تا اجرای پروژهها برای بانکها صرفه اقتصادی داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: سیاستگذاری وزارت راه و شهرسازی سیاستگذاری در بخش آزادراهها و تقویت این بخش است.
وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا زمینهای برای بهرهمندی از سرمایه گذاری داخلی و خارجی ایجاد کنیم.
در ادامه، امیرمحمود غفاری، معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، در جمعبندی نشست فوق و تصمیمهای اتخاذ شده برای انجام این پروژهها گفت: طرح ریلی بیرجند به یونسی یکی از قطعات مهم کریدور شمال-جنوب در شرق کشور است که از چابهار تا یونسی و در نهایت به سرخس ختم می شود.
وی افزود: این قطعه به طول ۲۷۱ کیلومتر است و آخرین برآورد هزینه اجرای آن حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان است که حدود ۴ هزار میلیارد تومان آن را دولت قبلا از محل صندوق توسعه ملی مصوب کرده است بنابراین در نشستی با بانکها و سرمایهگذاران برای عملیاتی کردن آن تصمیمات لازم از جمله در خصوص تسهیم سهم بانکهای عامل و رفع موانع قانونی آن اتخاذ شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی پروژه دیگر را پروژه آزادراهی پل زال-مورموری مرز چیلات برشمرد و افزود: این پروژه آزادراهی قطعهای از مسیری است که به نجف اشرف میرسد، آخرین برآورد این قطعه حدود ۷ هزار میلیارد تومان است که حدود ۱۲۶ کیلومتر است، در این نشست تفاهم شد تا بانک ها سهم خود را در اجرای این پروژه تعیین کنند و بر اساس بند ز تبصره ۱۸ قانون بودجه عملیات اجرایی آن آغاز شود.
غفاری در خصوص آخرین تصمیمات گرفته شده برای پروژه آزادراهی چالوس-رامسر نیز اعلام کرد: پروژه آزادراهی چالوس به رامسر به طول ۹۲ کیلومتر است که انجام این پروژه مشکلاتی از جمله هزینه بالای تملک دارد و برآورد کلی آن به بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان می رسد، اما در این خصوص هم با توجه به توجیه اقتصادی مطلوب آن با استفاده از ظرفیت بند ز تبصره ۱۸ توافقات لازم به عمل آمد و در نظر است تا موانع قانونی مربوط نیز برطرف شود.
منبع : خبرگزاری مهر
هدفگذاری تجارت یک میلیارد دلاری ایران و قزاقستان در سال ۲۰۲۵
مشکلات رانندگان ایرانی در قزاقستان به زودی رفع میشود
بیانیه اختتامیه همایش ملی صنعت لیزینگ و تأمین مالی
تحول دیجیتال و هوشمندسازی در صنعت لیزینگ
استانداردهای گزارشگری و مدیریت شرکتهای لیزینگ
بالا بودن هزینههای سربار در حوزه لیزینگ از موانع جدی رشد این صنعت است
نرخ سود بالا و فرآیندهای پیچیده تأمین مالی دو تنگنای مهم صنعت لیزینگ
رئیس مرکز تنظیمگری بانک مرکزی: صنعت لیزینگ در ایران توسعه پیدا نکرده است
ضمانت های اجرایی قانون ساماندهی تجارت مرزی اعلام شد
توافق ایران و عربستان بر توسعه روابط اقتصادی و تسهیل فرآیندهای مالی حجاج
توافق ایران و عربستان با هدف توسعه روابط اقتصادی و مالی
هشدار هواشناسی؛ ورود موج سرد و بارش برف و باران در کشور
لیزینگ واسط بین عرضه و تقاضا است
نقش حیاتی لیزینگ در رشد اقتصادی کشور
لیزینگ واسطع بین عرضه و تقاضا است
رئیس کل بانک مرکزی: صنعت لیزینگ نیازمند توسعه است
دیدار و توافقات وزیر اقتصاد با رئیس صندوق اوپک در عربستان
تولید نفت آغاجاری در دولت چهاردهم افزایش یافت
چقدر گاز در روزهای سرد امسال به نیروگاهها تحویل شد؟
مصرف ۷۳ درصد گاز طبیعی در بخش خانگی
حضور همتی در کنفرانس چالشها و فرصتهای پیش روی اقتصادهای نوظهور
بخش کشاورزی پیشران همکاری مشترک بین ایران و قزاقستان
ریزش ۴۷ هزار واحدی شاخص کل بورس با وجود دلار ۹۰ هزار تومانی
راهاندازی گمرک در منطقه آپرین
واردات خودرو از گمرک خسروی و پرویزخان مجاز شد
توافق گمرک و شرکت راهآهن جهت راهاندازی گمرک در منطقه آپرین
قیمت دلار ۲۸ بهمن؛ دلار به ۷۲ هزار و ۶۳۲ تومان رسید
اضافه شدن خسروی و پرویزخان به فهرست گمرکات مجاز ترخیص خودرو سواری
رونق تولید و مصرف با توسعه صنعت لیزینگ
افزایش ۳۱ درصدی تراکنش همراهبانک صادرات ایران