میرنیوز
مسعود پلمه در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص اظهارات مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ممنوعیت ورود کشتیهای این شرکت به بنادر چین اظهار کرد: مطلبی که مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درباره ممنوعیت ورود کشتیهای این شرکت به چین چون دارای برداشتهای غیرحرفهای بوده است اینگونه تصور شده است که ما امکان تردد به بنادر چین را نداریم.
وی با بیان اینکه "این برداشت اشتباه است"، ادامه داد: تعدادی از بنادر در چین هستند که بهلحاظ فنی با توجه به اینکه این بنادر پورت اپراتورهای بینالمللی دارند که هر کدام از این مباحث متفاوت است، اجازه پهلوگیری در شرایط مشخص را به برخی شناورهایی را نمیدهد.
وی با تأکید بر اینکه "در چین بنادر اختصاصی در اختیار ایران قرار دادهاند تا کشتیهای ما آنجا پهلوگیری و بار خود را تخلیه کنند"، افزود: اگر ما مفروض را بر این بگذاریم که باید به یک بندر مشخص میرفتیم و دیگر به آن بندر نمیتوانیم برویم چون تحریم شدهایم این میتواند درست باشد.
دبیر انجمن کشتیرانی با ابراز اینکه "مأموریت اصلی ما ارسال بار از کشور چین و دریافت بار از این کشور است"، گفت: در نتیجه وقتی قابلیت بارگیری از هر یک از بنادر چین را داشته باشیم به این مفهوم است که مشکلی در مبادلات تجاری و حملونقل دریایی با چین نداریم.
پلمه درباره مشکل فنی نیز توضیح داد: بخشی از مشکلات فنی به بندر برمیگردد و قسمت دیگری نیز گاهی به کشتی برمیگردد، اسکله باید قابلیتهایی داشته باشد تا کشتیها را پهلو بدهد.
وی ادامه داد: بهطور قطع وقتی اسکله توانمندی دارد کشتی با 23هزار TEU کانتینر پهلو دهد هیچوقت برای ظرفیتهای پایینتر ظرفیت خودش را اشغال نمیکند چراکه بهدنبال منابع درآمدی بیشتری است.
وی اضافه کرد: کشتیهای ایرانی ظرفیت پایینتری دارند و در نتیجه بندر و اسکله مشخص ترجیح میدهد بهسمت کشتیها با ظرفیتهای بالاتر برود.
وی خاطرنشان کرد: محتمل است برخی از پورت اپراتورها چون یک هلدینگ بینالمللی تلقی میشوند و صاحبان سهام آنها از سایر کشورها هستند و ممکن است بهدلیل مراودات تجاری با ایران دچار مشکلات تحریمی شوند، ملاحظاتی را اعمال کنند.
وی تأکید کرد: مفروض این است اگر یک بندر هدف اصلی است، بله درست است الآن اجازه نمیدهند اما اگر کشور چین مخاطب باشد هیچ مشکلی برای تردد کشتیهای ایران به بنادر این کشور نداریم.
انتهای پیام/+
منبع : خبرگزاری تسنیم
هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۱۲/۰۶؛ بارش برف و باران در سراسر کشور/ هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان
شارژ مرحله سوم طرح ملّی «یسنا» انجام شد
۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه برقآبی جدید احداث میشود
انجام پروازهای فرودگاه امام با وجود بارش برف
"کشاورزی آینده" - ۳ | ۱۰ اتفاق برتر شکلدهندۀ آیندۀ «کشاورزی دقیق»
افت ۷۸.۲ درصدی بارشها در کرمان/ بارشها در کشور ۳۷.۹ درصد کم شد
ایرانایر ۳۴ فروند هواپیما دارد
جاده چالوس یکطرفه شد/ بارش برف و باران در جادههای ۲۹ استان
ایران رسما وارد زمستان شد/ لزوم مصرف بهینه برق و گاز با کاهش محسوس دمای هوا
سازمان مالیاتی: رسید دستگاههای کارتخوان فقط تا سال ۱۴۰۴ معتبر است
ظرفیت اسمی تولید برق کشور به ۹۲ هزار و ۵۵ مگاوات رسید/ افزایش ۱۲۵۰ مگاواتی در ۱۰ ماه
الگوریتم مجریان ذیصلاح ساختمانها هفته آینده ابلاغ میشود
ورودی آب رودخانههای اصلی به دریاچه ارومیه ۳ برابر شد
سقف منابع تحقق پذیر در بودجه ۱۴۰۳ رعایت شد
پیشبینی افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری
فرصت ۳ روزه سامانه یکپارچه برای جایگزینی خودروها+ جدول
جزئیات میانگین حقوق کارکنان دولت/ کارمندان در ۱۴۰۱ چقدر حقوق گرفتند؟
تحلیل | اشکال مبنایی «خلق پول» توسط افراد یا نهادهای خصوصی
انتقاد رهبری از واردات بنزین درست بود/ ۴۹درصد یارانه انرژی در جیب دو دهک پردرآمد جامعه
عقبماندگی شدید پروژههای نهضت ملی مسکن پردیس/ پیشرفت ۵۸ درصدی پس از ۴ سال
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵ |برنت ۸۱ دلار و ۶۲ سنت شد
برپایی نمایشگاه های بهاره در ۵ نقطه تهران از ۱۵ اسفند
رویترز: پاکستان بهرغم تحریمها خط لوله انتقال گاز ایران را میسازد
"کشاورزی آینده" - ۲ | معرفی رویکرد «کشاورزی دقیق»
حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
رئیس سازمان برنامه و بودجه: شعار سال در حال محقق شدن است
جزئیات رشد اقتصادی ۵ درصدی در پاییز + جدول
بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم مالیاتی تا پایان اسفند ماه تمدید شد
مخالفت بانک مرکزی با اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی به یک خودروساز
افزایش ۳۵ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ مرز پرویزخان دروازه نوظهور ترانزیتی در ایران