میرنیوز

انتقاد وزیر ارتباطات از توسعه نامتوازن اینترنت ثابت و همراه در کشور

انتقاد وزیر ارتباطات از توسعه نامتوازن اینترنت ثابت و همراه در کشور 2021-09-29T13:45:27+03:30

به گزارش ایسنا، عیسی زارع‌پور، در جمع مدیران و معاونان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حضور یافت و از بخش‌های مختلف این سازمان دیدن کرد. در این دیدار، رئیس سازمان و معاونان گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته در سازمان و چالش‌های پیش رو در حوزه رگولاتوری را مطرح کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، زندگی بشر را دگرگون کرده است، گفت: اکنون زندگی‌ها بدون استفاده از ابزارهای مبتنی بر فناوری ارتباطات و اطلاعات دشوار شده و این بخش همه عرصه‌های زندگی بشر را تحت تأثیر قرار داده است. در چنین شرایطی، دولت می‌بایست خود را به‌روز کرده و ابزارهای حفاظت از حقوق مردم در این فضا را فراهم کند.

زارع‌پور در ادامه با تأکید بر اهمیت نقش رگولاتوری گفت: با افزایش کاربردهای ارتباطات و خدمات فناورانه پایه، نقش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و در کل نقش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشتر می‌شود؛ بنابراین باید تنظیم‌گری حوزه خدمات فضای مجازی و حوزه فناوری اطلاعات را تقویت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اعمال حاکمیت به معنای حفظ حقوق مردم است، گفت: اگر می‌خواهیم واقعاً حافظ حقوق مردم در فضای مجازی باشیم باید پرقدرت‌تر از گذشته و در عمل ظاهر شویم و به اعتقاد من مجموعه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مغز متفکر این حوزه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر ضرورت تجهیز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به ابزارهای جدید برای استیفای حقوق مردم در فضای مجازی گفت: در اعمال حاکمیت سازمان تنظیم مقررات، به‌روزرسانی در تنظیم‌گری ضروری است تا هر جا که احساس شد حقوق مردم در حال تضییع است با قوت و قدرت ورود کند.

ابزار اعمال حاکمیت ما در حوزه ارتباطات، رگولاتوری است

زارع‌پور با اشاره به بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی در کمیسیون ویژه مجلس بر حضور فعال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای ارائه نظرات کارشناسی در جلسات این کمیسیون تاکید کرد و گفت: ابزار اعمال حاکمیت ما در حوزه ارتباطات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است و نباید این ابزار دچار خدشه شود. بنابراین ضروری است که در بررسی این طرح وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور فعال داشته باشد و همه جوانب با تمرکز بر دیدگاه‌های کارشناسی مورد توجه قرار گیرد.

وی با انتقاد از توسعه نامتوازن اینترنت ثابت و همراه در کشور گفت: باید در دوره جدید هم توسعه دسترسی همراه و هم ثابت مورد توجه جدی قرار گیرد و در عین حال، نگاه و توجه ویژه‌ای به توسعه دسترسی ثابت از طریق فیبر نوری به منازل و بنگاه‌ها صورت گیرد به گونه‌ای که مردم در دو سال آینده ثمرات آن را لمس کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سامانه‌هایی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به منظور الکترونیکی کردن خدمات راه‌اندازی کرده یا در دست راه‌اندازی دارد، گفت: در این سازمان کارهای خوبی انجام‌گرفته اما پیوست مناسب اطلاع‌رسانی برای معرفی سامانه‌های کاربردی طراحی نشده است و هنوز بسیاری از این سامانه‌ها برای مردم ناشناخته‌اند؛ بنابراین باید سامانه‌های خدمات‌رسان را با طراحی پیوست رسانه‌ای مناسب سریع‌تر تکمیل و در دسترس مردم قرار گیرد.

نظارت بر عملکرد ارائه‌کنندگان خدمات

در این جلسه حسین فلاح جوشقانی- رئیس رگولاتوری علاوه بر بیان تاریخچه شکل‌گیری این سازمان گفت: توسعه دسترسی به خدمات فاوا و نظارت بر عملکرد ارائه‌کنندگان خدمات، افزایش بهره‌وری و اعمال حاکمیت بر منابع کمیاب بخش فاوا، افزایش سطح رضایتمندی ذی‌نفعان، افزایش حجم بازار ارتباطات، ارتقای جایگاه رگولاتوری کشور و صیانت از حقوق فاوای کشور در منطقه و جهان از مهمترین اهداف راهبردی رگولاتوری است که در چهار سال گذشته سعی کرده‌ایم در تمام این حوزه‌ها فعالیت کنیم.

وی صدور پروانه برای خدمات مخابراتی، پستی و فناوری اطلاعات و تدوین و تنظیم مقررات، آئین‌نامه‌ها و تعرفه‌های تمام خدمات در بخش‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات را از وظایف رگولاتوری دانست و افزود: کنترل کیفی و تایید نمونه تجهیزات شبکه‌های مخابراتی، پستی و فناوری اطلاعات در کشور، اداره دبیرخانه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و نظارت بر حسن اجرای مصوبات آن، نظارت بر عملکرد دارندگان پروانه فعالان بازار و رسیدگی به تخلفات، تنظیم، مدیریت و کنترل فضای فرکانسی کشور و استفاده بهینه از فرکانس و نمایندگی، عضویت و حضور در مجامع و اتحادیه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نیز از دیگر وظایف این سازمان است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، صدور پروانه و مجوز خدمات پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات، رادیویی، صدور گواهی تایید نمونه تجهیزات حوزه ICT، مدیریت منابع محدود و صیانت از حقوق ذی‌نفعان را به عنوان برخی از فعالیت‌های رگولاتوری عنوان کرد و گفت: برای مدیریت و عملکرد بهتر این بخش مصوبات مختلفی تدوین و در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شده است که در این مسیر علاوه بر انجام مطالعات و پژوهش‌های مختلف از ظرفیت سازمان‌های تخصصی صنفی مانند سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، اپراتورها و سندیکاهای تخصصی استفاده کرده و انتشار با نظرخواهی عمومی از نظرات فعالان و صاحب‌نظران این بخش نیز بهره برده‌ایم.

تصویب مصوبات مهم در حوزه ICT

فلاح جوشقانی با بیان اینکه در نتیجه این اقدامات، مصوبات مهمی در حوزه ICT کشور تصویب شده است، مصوبه "بیت استریم (استفاده از ظرفیت‌های شرکت مخابرات در توسعه اینترنت ثابت)"، " واگذاری باند ۲۳۰۰ و تمدید پروانه شرکت ارتباطی ایرانسل"، "اصول حاکم بر پروانه فعالیت اپراتور ماهواره‌ای مخابراتی"، "تعرفه عمده‌فروشی خدمات پایه"و... را از جمله مصوبات مهم کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در چند سال گذشته دانست.

وی افزود: پیش از این اپراتورها موظف بودند سه درصد حق‌السهم خود را به خزانه دولت واریز کنند، اما براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورها به جای پرداخت سهم به دولت، خودشان سه درصد را صرف توسعه روستایی کردند. علاوه بر این در مصوبه ۳۱۰ کمیسیون تنظیم مقررات مبلغ حق‌السهم و هزینه (USO) در پروانه شرکت مخابرات ایران، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و شرکت خدمات ارتباطی رایتل نیز از ۳ درصد به ۴ تغییر کرد که همین موضوع باعث افزایش توسعه خدمات ارتباطی در روستاها شد و خدمات ارتباطی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار، از ۱۸ هزار و ۱۰۰ روستا در سال ۹۶ به ۳۹ هزار و ۴۶۵ روستا تا پایان خرداد ۱۴۰۰ رسید.

رئیس رگولاتوری سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) را یکی از سامانه‌های مهم این سازمان دانست و درباره آمار این سامانه گفت: تعداد شکایات ثبت شده در این سامانه از ۵۲ هزار و ۷۳۴ شکایت در سال ۹۶ به ۲۰۳ هزار ۱۷۷ شکایت در سال ۹۹، رسیده است، با این وجود میانگین زمان رسیدگی به شکایت از بیش از ۱۵ روز در سال ۹۶ به ۶ روز در سال ۹۹ کاهش پیدا کرده است.

پرکاربردترین سامانه‌های رگولاتوری

فلاح جوشقانی با اشاره به افزایش ۲۷۵ درصدی راه‌اندازی سامانه‌های نظارتی در چهار سال گذشته، عنوان کرد: سامانه نت‌سنج پلاس، ساماه متمرکز نظارت بر شبکه اپراتورهای سیار (سانا)، سامانه اندازه‌گیری تجمعی شدت امواج الکترومغناطیسی، سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مردم (۱۹۵)، سامانه احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت (رجیستری)، سامانه دسترسی پهن‌باند خانگی xDSL Plus، سامانه صدور پروانه دفاتر پیشخوان، سامانه صدور پروانه تولید و فروش تجهیزات رادیویی و... از پرکاربردترین سامانه‌های رگولاتوری هستند.

وی توسعه ۲.۵ برابری حجم بازار با وجود محدودیت افزایش هزینه‌های حوزه ICT، افزایش پوشش جاده‌ای و ریلی با استفاده از خدمات رومینگ، زمینه‌سازی برای حضور بازیگران تازه در عرصه‌های جدید، قانونمندتر شدن بازار خدمات و تجهیزات، اجرای طرح‌های رجیستری، مدیریت خدمات ارزش افزوده، کسب امتیاز لازم برای ورود به نسل چهارم رگولاتوری را از جمله مهمترین دستاوردهای رگولاتوری در چهار سال گذشته دانست.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عدم توسعه بخش ارتباطات ثابت را یکی از چالش‌های اصلی حوزه ICT خواند و گفت: در این بخش انحصار امکانات پایه در شبکه دسترسی و انتقال و همچنین عدم تمایل به سرمایه‌گذاری مناسب در بخش باندپهن ثابت، منجر به عدم توسعه این بخش شده است.

فلاح جوشقانی تحریم‌ها و افزایش هزینه‌های ارزی، عدم تناسب و توازن در تعرفه‌گذاری، ضعف ضمانت اجرایی مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، عدم تعامل با رگولاتوری بخش‌های مختلف، نیاز به باندهای فرکانسی جدید، عدم همکاری مناسب سایر نهادها مانند شهرداری‌ها برای توسعه شبکه‌های ثابت و همراه و ... را از مهمترین چالش‌های بخش ICT در کشور دانست.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است

 هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
2024-04-14T14:25:05+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار شده است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
2024-04-14T14:11:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط

 آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
2024-04-14T14:11:37+03:30
دومین حراج سکه در سال جدید بناست از ساعت ۱۲ فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی آغاز شود.

ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد

 ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد
2024-04-14T14:11:37+03:30
رئیس اتاق ایران گفت: نیروهای رزمنده ایران پاسخ درخوری به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی داد و امیدواریم این تنبیه اخلاقی برای همه دنیا باشد.

ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد

 ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
2024-04-14T14:11:36+03:30
بعد از پاسخ ایران به اسرائیل و کاهش هیجانات در بازار ارز، ریزش قیمت ها در بازار طلا وسکه هم آغاز شده تا جایی که قیمت طلای ۱۸ عیار که تا ۴ میلیون همبالا رفته...

صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت

 صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
2024-04-14T13:45:02+03:30
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به آمار صادرات ایران به روسیه و بلاروس در سال ۱۴۰۲، گفت: صادرات محصولات ایرانی به...

مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند

 مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
2024-04-14T13:45:00+03:30
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای با اشاره به ابطال پروازهای این شرکت اعلام کرد:مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند.

هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

 هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان
2024-04-14T13:44:58+03:30
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های سیال‌آسا در استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر برای این استان‌ها هشدار سطح قرمز صادر کرد.

شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند

 شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند
2024-04-14T13:44:58+03:30
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: به‌هیچ‌وجه شاهد هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها و شرایط غیرعادی در جایگاه‌های عرضه سوخت نبودیم و اخباری که برخی رسانه‌های معاند ...

گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T13:44:57+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، به‌خلاف پیش‌بینی‌ها بازار ارز نه‌تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه

 افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
2024-04-14T12:51:40+03:30
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزش ۱۱ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد

 ۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
سهام هر یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای واگذاری از طریق مزایده آگهی شد.

ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد

 ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
پروازهای فرودگاه‌های مهراباد، شیراز، اصفهان، بوشهر و فرودگاه‌های غرب کشور تا ساعت ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین باطل شد.

گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T12:51:36+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، برخلاف پیش بینی ها بازار ارز نه تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟

 چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
2024-04-14T12:24:52+03:30
انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی و خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از جمله چین از دلایل اصلی افزایش اخیر قیمت طلا در ...

جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد

 جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
2024-04-14T12:24:50+03:30
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی(خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳ را برای اجرا به استانها اعلام کرد.

کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور

 کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
2024-04-14T12:11:38+03:30
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به کاهش نرخ فرونشست زمین در برخی مناطق کشور گفت: ممکن است علت این کاهش رسیدن پهنه فرونشست به سطح سخت باشد که البته مور...

پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید

 پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
2024-04-14T12:11:38+03:30
درحال حاضر با وجود ۳۰ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۶۰ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۴۰ درصد این ظرفیت خالی است.

اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام

 اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
2024-04-14T11:31:47+03:30
بازارهای سهام در کشورهای مختلف حساسیت فوق العاده ای به وقایعی همچون جنگ درگیری و نااطمینانی سیاسی دارد اما پس از بر طرف شدن این نگرانی اغلب بازارها به روند ...

چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟

 چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
2024-04-14T11:05:05+03:30
سرمایه‌گذاری مستمر، بهبود شرایط تجارت و کسب‌وکار و ایجاد ثبات اقتصادی و کاهش تورم از جمله شروط لازم برای رشد اقتصادی مداوم است و بدون تحقق این موارد نمی‌توا...

جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد

 جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
بررسی جداول مربوط به بخش دوم لایحه بودجه دولت نشان می‌دهد که در بخش منابع و مصارف یارانه‌ها، مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و ک...

حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد

 حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خریدهای خود را به ماه های آینده موکول کرده‌اند اما نکته مهم اینجاست توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان ...

سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود

 سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود
2024-04-14T11:05:04+03:30
مدیرعامل صندوق ملی مسکن از راه‌اندازی سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و خواستار عمل کردن سازمان برنامه و بودجه برای تزریق منابع به این صندوق شد.

بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲

 بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
2024-04-14T11:05:04+03:30
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به واردات دو میلیارد دلاری بنزین در سال گذشته، از پیش بینی کسری ۳۰۰ همتی بودجه برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد

 اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
2024-04-14T11:05:03+03:30
بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟

 تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
2024-04-14T11:05:03+03:30
در حالی ۲۵ روز از سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» می گذرد، که وزارت صمت هنوز هیچ برنامه مشخصی برای عملیاتی کردن این شعار اعلام نکرده ...

یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد

 یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
یارانه سه دهک اول به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

 شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
شرایط انتخاب و واریز وجه مجدد به تعداد محدود برای متقاضیان گروه دنا بهار ۱۴۰۳ سامانه یکپارچه ایجاد شد.

دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد

 دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
در روز جاری به دلیل وقوع شرایط اضطراری و با استناد به مفاد دستور العمل پذیرش انبار و صدور ، دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد.

مردم نگران تامین بنزین نباشند

 مردم نگران تامین بنزین نباشند
2024-04-14T11:05:02+03:30
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تأکید بر اینکه "موجودی سوخت جایگاهها و مخازن ذخیره تکمیل است"، گفت: بنزین به میزان کافی موجود است؛ مردم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)