میرنیوز

دولت برای افزایش حقوق‌ها باید سیاستی متوازن و عادلانه را دنبال کند

دولت برای افزایش حقوق‌ها باید سیاستی متوازن و عادلانه را دنبال کند 2021-09-13T15:32:01+04:30

به گزارش ایسنا، مرتضی شهرآیینی اظهار کرد: برای نحوه مواجهه صحیح با این مطالبه، باید گفت که با توجه به اینکه هر خانواده یک منبع درآمدی و هزینه‌ای دارد، در دولت هم سبد درآمدی و هزینه‌ای وجود دارد که مهم‌ترین بخش سبد هزینه‌ای در دولت، پرداخت حقوق و دستمزد کارمندان دولت است.

شهرآیینی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با بیان اینکه اکنون‌ با کسری بودجه قابل توجهی مواجه هستیم، تصریح کرد: پس این مطالبات در خصوص افزایش حقوق‌ها، نباید باعث چاپ پول یا ایجاد تورم شود.

این کارشناس حوزه اقتصاد ادامه داد: دولت در بحث افزایش حقوق‌ها باید یک سیاست متوازن و عادلانه را دنبال کند، نه اینکه رقمی بالا به حقوق یک قشر خاص اضافه کرده و به افزایش دستمزد دهک‌های پایین بی‌توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه دور چرخه دستمزد تورم در ونزوئلا به تورم بالا ختم شد، این موضوع را یک تجربه اشتباه دانست و تاکید کرد: چنانچه بتوانیم متناسب با افزایش حجم پول در جامعه تولید را افزایش بدهیم کمبود نقدینگی جبران می‌شود، نکته دوم این است که دولت باید با منابع سالم افزایش حقوق‌ها را جبران کند، همچون دریافت مالیات از برخی از مشاغل به‌خصوص مشاغل سودزا! 

شهرآیینی خاطرنشان کرد: افرادی که دارای چندین خانه هستند و آن را به امید گران شدن نگه داشتند باید مالیات پرداخت کنند و این در همه دنیا رایج است، نمایندگان مجلس به‌جای کسب رضایت کوتاه مدت مردم باید به فکر حل مشکلات باشند و اقدامی مهم در خصوص دریافت مالیات را رقم بزنند.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

پروازهای اربعین درآستانه رکوردزنی/ ۵۴۴ پرواز در ۶ روز

پروازهای اربعین درآستانه رکوردزنی/ ۵۴۴ پرواز در ۶ روز
2021-09-25T12:02:11+03:30
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از انجام ۵۴۴ پرواز اربعین تا ساعت ۹ صبح امروز ۳ مهر خبر داد.

ارسال مرسولات به تهران کاهش یافت

ارسال مرسولات به تهران کاهش یافت
2021-09-25T11:52:09+03:30
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست گفت: راه‌اندازی پنج هاب منطقه‌ای پست منجر به کاهش ۲۲ درصدی ارسال مرسولات به تهران شده است.

صادرات به کشورهای همسایه دو برابر می‌شود؟

صادرات به کشورهای همسایه دو برابر می‌شود؟
2021-09-25T11:52:09+03:30
هر چند در سال‌های گذشته بخش مهمی از برنامه تجاری ایران حول محور همکاری با کشورهای منطقه و همسایه تعریف شده اما همچنان سهم ایران از این بازار بسیار محدود است....

یک میلیارد دلار سرمایه و سود معطل اکسیژن!

یک میلیارد دلار سرمایه و سود معطل اکسیژن!
2021-09-25T11:38:48+03:30
با گذشت بیش از چهار ماه از افتتاح یک مجتمع پتروشیمی، این مجموعه به دلیل عدم تامین اکسیژن توسط یک مجتمع دیگر، هنوز به تولید نرسیده است. ...

برقراری پروازهای فوق‌العاده اربعین در صورت نیاز

برقراری پروازهای فوق‌العاده اربعین در صورت نیاز
2021-09-25T11:25:30+03:30
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از انجام ۵۴۴ پرواز اربعین تا ساعت ۹ صبح امروز خبر داد.

نوسان شدید قیمت جوجه یکروزه در بازار/ذرت و سویا در بازارگاه شارژ نشده است

نوسان شدید قیمت جوجه یکروزه در بازار/ذرت و سویا در بازارگاه شارژ نشده است
2021-09-25T11:25:29+03:30
دبیر کانون مرغداران گوشتی از نوسانات قیمتی جوجه یکروزه در بازار خبر داد.

برگ برنده خاندوزی برای مهار تورم

برگ برنده خاندوزی برای مهار تورم
2021-09-25T11:25:29+03:30
در شرایطی که سیر صعودی تورم همچنان مهمان اقتصاد ایران است و وزیر اقتصاد بر تامین کسری بودجه بدون روش‌های تورم‌زا تاکید می‌کند، افزایش انتشار اوراق با جذاب کر...

چین؛ پیشتاز کشورهای دنیا در اختراعات هوش مصنوعی

 چین؛ پیشتاز کشورهای دنیا در اختراعات هوش مصنوعی
2021-09-25T11:28:47+03:30
طبق گزارش ها، جمهوری خلق چین در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۷۶ درصد از کل اختراعات جهان در حوزه هوش مصنوعی را به خود اختصاص داده است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۱۴۰۰/۰۷/۳

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۱۴۰۰/۰۷/۳
2021-09-25T11:28:47+03:30
امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک‌میلیون و ۱۴۸ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱میلیون و ۸۶۶ هزار تومان و قیمت دلار ...

عرضه ۵۲.۸ هزار تن گوشت به کشتارگاه‌ها

عرضه ۵۲.۸ هزار تن گوشت به کشتارگاه‌ها
2021-09-25T10:55:32+03:30
طبق اعلام مرکز آمار، وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ۱۴۰۰ جمعاً ۵۲.۸ تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله ب...

قیمت دلار ۳ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۷۳۳ تومان رسید/ هر یورو؛ ۳۱ هزار و ۵۳۵ تومان

قیمت دلار ۳ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۷۳۳ تومان رسید/ هر یورو؛ ۳۱ هزار و ۵۳۵ تومان
2021-09-25T10:55:32+03:30
قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) امروز شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ در صرافی های بانکی به ۲۶ هزار و ۷۳۳ تومان رسید.

کشف دو هزار و ۱۱۴ گرم تریاک از کامیون خالی برگشتی از افغانستان

کشف دو هزار و ۱۱۴ گرم تریاک از کامیون خالی برگشتی از افغانستان
2021-09-25T10:55:32+03:30
سخنگوی گمرک گفت: مربیان سگ‌های مواد یاب گمرک ماهیرود خراسان جنوبی توانستند از کامیون خالی برگشتی از افغانستان بیش از دو کیلوگرم تریاک کشف کنند.

رشد ۳۰ هزار واحدی بورس/ شاخص قله ۱.۴ میلیون واحدی را پس گرفت

رشد ۳۰ هزار واحدی بورس/ شاخص قله ۱.۴ میلیون واحدی را پس گرفت
2021-09-25T10:55:31+03:30
شاخص کل بورس در میانه معاملات امروز ۳ مهر با رشد ۳۰ هزار واحدی، ارتفاع یک میلیون و ۴۱۶ هزار واحدی را پس گرفت.

افزایش ۱.۲ درصدی تردد در محورهای برون‌شهری

افزایش ۱.۲ درصدی تردد در محورهای برون‌شهری
2021-09-25T10:55:31+03:30
آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۳۲۰ ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، در مقایسه با دیروز ۱.۲ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.

سرگردانی زائران اربعین در فرودگاه امام به دلیل کارشکنی هواپیمایی العراقیه

 سرگردانی زائران اربعین در فرودگاه امام به دلیل کارشکنی هواپیمایی العراقیه
2021-09-25T11:02:13+03:30
در حالی تعدادی از زائران اربعین حسینی بلیت شرکت هواپیمایی العراقیه را خریداری کرده‌اند که به دلیل کارشکنی این شرکت ۴۸ ساعت است که این زائران در فرودگاه امام...

ایران سومین سال پیاپی نایب رییس کمیته همکاری های فنی آیمو شد

 ایران سومین سال پیاپی نایب رییس کمیته همکاری های فنی آیمو شد
2021-09-25T11:02:13+03:30
نماینده دائم ایران در سازمان بین المللی دریانوردی توانست با اکثریت قاطع آرا کشورهای عضو آیمو، براى سومین سال پیاپى به عنوان نایب رییس کمیته همکاری های فنی س...

در چه شرایطی زمستان هم خاموش می‌شویم؟

در چه شرایطی زمستان هم خاموش می‌شویم؟
2021-09-25T10:32:09+03:30
تابستان امسال، با خاموشی‌های متعدد همراه بود، هر چند که در شرایط فعلی تب خاموشی‌ها آرام گرفته اما این احتمال وجود دارد که در زمستان نیز مجدد شاهد قطع برق باش...

ارائه اینترنت رایگان برای دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها

ارائه اینترنت رایگان برای دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها
2021-09-25T10:32:09+03:30
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارائه اینترنت رایگان به اساتید دانشگاه‌ها، معلمان و دانشجویان در آغاز سال جدید تحصیلی خبر داد. ...

۱۵۰۰ میلیارد تومان به حساب بیمه سلامت واریز شد

 ۱۵۰۰ میلیارد تومان به حساب بیمه سلامت واریز شد
2021-09-25T10:35:26+03:30
پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب سازمان بیمه سلامت ایران، در اجرای ردیف ۱۸ تبصره ماده۱۴ قانون بودجه صورت گرفت.

معرفی گرانفروشان بلیت پروازهای اربعین به سازمان تعزیرات حکومتی

 معرفی گرانفروشان بلیت پروازهای اربعین به سازمان تعزیرات حکومتی
2021-09-25T10:22:06+03:30
سرپرست اداره کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی از معرفی گران‌فروشان بلیت اربعین به سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد.

آب در مخازن ۱۹۹ سد ملی کشور به حداقل رسیده است

آب در مخازن ۱۹۹ سد ملی کشور به حداقل رسیده است
2021-09-25T10:02:12+03:30
معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: سال آبی گذشته با ۳۷ درصد کاهش بارندگی در مقایسه با متوسط ۵۲ سال گذشته به پایان رسید و می‌توان این سال را خشک‌ترین سال نیم قرن...

روزانه ۵۰ پرواز به عراق داریم/ علت ازدحام فرودگاه امام چه بود؟

روزانه ۵۰ پرواز به عراق داریم/ علت ازدحام فرودگاه امام چه بود؟
2021-09-25T10:02:11+03:30
سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام انجام شدن روزانه ۵۰ پرواز به عراق گفت: علت ازدحام در فرودگاه امام، مراجعه بدون روادید تعدادی از زائران است.

ناکامی بیتکوین در شکستن مقاومت ۴۳ هزار دلاری

ناکامی بیتکوین در شکستن مقاومت ۴۳ هزار دلاری
2021-09-25T09:52:09+03:30
ارزش بیتکوین و ارزهای دیجیتالی مهم نزولی باقی ماند.  

چین برای مقابله با رمزارزها جدی است؟

چین برای مقابله با رمزارزها جدی است؟
2021-09-25T09:52:08+03:30
بانک مرکزی چین ضمن ممنوعیت هرگونه فعالیت مرتبط با ارزهای دیجیتالی در این کشور، نهادهایی را  مامور نظارت بر این قانون کرده است.   ...

شاخص‌های اقتصادی درباره تجارت خارجی پر ریسک ما چه می‌گویند؟/ رفع موقت یا ناقص تحریم‌ها، بدتر از بد

 شاخص‌های اقتصادی درباره تجارت خارجی پر ریسک ما چه می‌گویند؟/ رفع موقت یا ناقص تحریم‌ها، بدتر از بد
2021-09-25T09:55:36+03:30
رفع موقتی تحریم‌ها یا توافقات قابل‌نقض با کشورهای ۱+۵، اثرات سوء تحریم‌ها بر ریسک کشوری را نه‌تنها برطرف نمی­کند، بلکه ریسک را بدتر نیز خواهد کرد؛ زیرا...

سازمان هواپیمایی: دلیل ازدحام در فرودگاه امام مراجعه بدون‌ ویزای تعدادی از زائران‌ است

 سازمان هواپیمایی: دلیل ازدحام در فرودگاه امام مراجعه بدون‌ ویزای تعدادی از زائران‌ است
2021-09-25T09:55:36+03:30
سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری دلیل ازدحام در فرودگاه امام را مراجعه بدون‌ ویزای تعدادی از زائران‌ اعلام کرد و گفت: از این زائران خواهش می‌کنیم فرودگاه را تر...

ضرورت تشکیل اتاق فرماندهی دیپلماسی اقتصادی/ عضویت ایران در شانگهای زمینه انعقاد پیمان‌های دوجانبه پولی بانکی را فراهم می‌کند

 ضرورت تشکیل اتاق فرماندهی دیپلماسی اقتصادی/ عضویت ایران در شانگهای زمینه انعقاد پیمان‌های دوجانبه پولی بانکی را فراهم می‌کند
2021-09-25T09:42:09+03:30
از آنجا که ایران از ظرفیت بالایی برای ارتباط با همسایگان برخوردار است، ایجاد توازن در ارتباط با این کشورها و مشخص شدن یک راهبرد مشخص برای ارتباط با آنها برا...

جزئیات قیمت رسمی ۴۶ ارز/ قیمت ۲۱ ارز کاهش یافت

جزئیات قیمت رسمی ۴۶ ارز/ قیمت ۲۱ ارز کاهش یافت
2021-09-25T09:15:47+03:30
بانک مرکزی امروز (شنبه سوم مهرماه ۱۴۰۰) نرخ رسمی ۴۶ ارز اصلی کشورها را اعلام کرد که بر این اساس نرخ ۱۵ ارز افزایش و ۲۱ ارز کاهش یافت؛ همچنین نرخ ۱۰ ارز ثابت ...

قیمت نفت خام برنت به ۷۸ دلار رسید

قیمت نفت خام برنت به ۷۸ دلار رسید
2021-09-25T09:15:47+03:30
قیمت جهانی نفت خام در پایان معاملات دیشب در حالی رشد کرد و به بالاترین سطح ۳ ساله نزدیک شد که اختلال در تولید نفت باعث شد شرکت‌های انرژی مقادیر زیادی از ذخای...

پایان هفته پرنوسان بازار سهام آمریکا با سومین روز رشد متوالی

پایان هفته پرنوسان بازار سهام آمریکا با سومین روز رشد متوالی
2021-09-25T09:15:46+03:30
شاخص‌های سهام اس‌اندپی و داوجونز آمریکا در پایان معاملات دیشب (بامداد شنبه به وقت تهران) توانستند هفته پرنوسان خود را با ثبت سومین رشد روزانه متوالی به پایان...
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)