میرنیوز
به گزارش ایسنا، براساس مصوبه شماره ۵-۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مشترکان تلفن همراه باید توجه داشته باشند در صورتی که بدون خرید بسته اینترنت و یا پس از پایان بسته اینترنتی خود، از این سرویس استفاده کنند، تعرفه اینترنت آنها به صورت تعرفه آزاد محاسبه میشود. از همین رو ارائهدهندگان خدمت اینترنت همراه موظف هستند قبل از تمام شدن اعتبار (اعتبارحجمی یا اعتبار زمانی) بستههای اینترنت مشترکان و یا در صورت استفاده مشترکان بدون داشتن بسته تشویقی، پایان اعتبار بسته و یا استفاده از اینترنت با تعرفه آزاد را در قالب پیامک به مشترکان اطلاعرسانی کنند.
براساس مفاد بندهای پروانه اپراتورها، ارائهدهندگان خدمت اینترنت همراه موظف هستند در حساب کاربری مشترکان جزئیات ریزمصرف اینترنت مشترکان را به آنها نمایش دهند.
به منظور جلوگیری از اعمال تعرفه اینترنت عادی برای مشترکان و جلوگیری از متضرر شدن کاربران تلفن همراه، طرح «کنترل مصرف آزاد اینترنت» توسط شرکتهای همراه اول و ایرانسل طراحی شده و در دسترس عموم مشترکان قرار گرفته است. مشترکان با استفاده از این طرح میتوانند دسترسی خود به اینترنت با تعرفه عادی را مسدود کنند تا پس از اتمام اعتبار بسته اینترنت مشترکان، دسترسی به اینترنت آنها متوقف شود. مشترکان باید توجه داشته باشند در صورت فعالسازی این طرح، همزمان با اتمام بسته اینترنتی و در صورت عدم رزرو بسته جدید، اینترنت گوشی آنها کاملا قطع میشود.
نحوه فعال یا غیرفعالسازی طرح کنترل مصرف آزاد
برای فعال یا غیرفعالسازی طرح کنترل مصرف آزاد، مشترکان میتوانند به اپلیکیشن مدیریت حساب مشترکان اپراتور خودشان (همراه اول MyMci و ایرانسل MyIrancell) مراجعه کرده و یا از کدهای دستوری (USSD) استفاده کنند که این کدهای دستوری در جدول زیر آمده است.
بهعلت بالا بودن هزینه اینترنت عادی به همه کاربران توصیه میشود متناسب با مصرف خود از بستههای اینترنت تلفن همراه استفاده کنند. برای مصارف با حجم بالا استفاده از بستههای تلفن همراه طولانی مدت (شش ماهه، سالانه) بهصرفهتر است. از طرفی با توجه به تفاوت هزینه اینترنت همراه و ثابت، برای مصارف با حجم بالا از قبیل VOD و IPTV پیشنهاد میشود از خدمت اینترنت ثابت که بر روی خط تلفن ثابت ارائه میشود، استفاده کنند. بهتر است کاربران برای جلوگیری از هدررفت حجم اینترنت، تنظیمات اپلیکیشنها و نرمافزارهای خود را به نحوی تنظیم کنند که از دانلود فایلها یا بهروزرسانی خودکار جلوگیری شود.
مشترکان درصورت نارضایتی از سرویس دریافتی میتوانند از طریق تماس با پشتیبانی یا طرح شکایت در سایت اپراتور، شکایت خود را ثبت کنند. در صورت عدم رسیدگی اپراتور به شکایت مشترک و یا درصورتی که کاربران در این مرحله موفق به احقاق حقوق خود نشوند، میتوانند برای طرح شکایت از طریق برقراری تماس تلفنی با شماره ۱۹۵ یا درج موضوع در درگاه www.195.cra.ir اقدام کنند.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
بارش برف در ارتفاعات شمال شرق کشور و البرز شرقی
سرمایه گذاری مستقیم خارجی و نقش ایران در رنجیره ارزش جهانی
۱۸۲ همت وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت شد
قیمت جهانی کامودیتی ها در بخش نفت و انرژی؛ پنجشنبه ۸ آذر ۱۴۰۳
وزیر نیرو: مشکل ناترازی سوخت بهبود یافت
نرخ بهره بین بانکی ثابت ماند
بازار خودرو در خواب زمستانی است؛ قیمت جدید خودرو در بازار
تشریح عملکرد ۱۰۰ روزه شرکت ملی گاز ایران
برون رفت از چالش ناترازی انرژی با استفاده از ظرفیت های دیجیتال
گازرسانی بدون افت فشار
زریباف: نوسانات بازار ارز موقتی است
نوسازی ۷۵ واحد صنعتی در نیمه نخست امسال
واردات ۱۲ میلیارد دلار کالای اساسی به کشور
شرایط جدید وام فرزندآوری ابلاغ شد
دبیرخانه بزرگترین رویداد صنعت مالی ایران آغاز به کار کرد
مصوبه ترخیص درصدی کالاها تمدید شد
۷۰ درصد بازار خودروی روسیه دست برندهای چینی
نمایندگان کنگره آمریکا: بانک های هنگ کنگ تحریم های ایران و روسیه را دور می زنند
تهدید جدید ترامپ علیه مکزیک و کانادا
مالیات اصلی ترین ابزار تنظیم گری
نوسانات بازار ارز موقتی است
تخصیص پنج هزار ربع سکه ضرب ۱۴۰۳ در حراج امروز
افزایش ۴۶۲ درصدی واردات طلا
نرخ جدید گاز مایع اعلام شد
واردات ۱.۶ میلیارد دلاری موبایل در ۸ ماه
شرط تحویل خودرو صفر در مراکز اسقاط اعلام شد
برخورد دوگانه در صنایع غذایی و عدم فهم مشترک از نیازها
قیمت طلا و سکه امروز ۷ آذر؛ سکه ۵۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد
صدور ۴ هزار و ۷۱۴ گواهی تمکن مالی الکترونیک در ۸ ماه
۲۹۴۱۸ خودرو از گمرک ترخیص شد