میرنیوز
به گزارش ایسنا، اداره کل حفاظت از حقوق مصرفکنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) تا پایان آبان ماه سال جاری را منتشر کرده است.
مهمترین نتایج حاصل از تحلیل دادههای استخراجشده از اپراتور همراه اول، حاکی از آن است که در آبان ماه در حوزه تلفن همراه، ۲۰۳۵ شکایت ثبت شده که ۳۱.۶ درصد شکایات مربوط به رومینگ ملی و بینالملل بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش قابل توجهی داشته است. تعداد شکایات رسیدگیشده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۲۸.۹ درصد افزایش داشته، درحالیکه تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۷.۳ درصد کاهش داشته است.
با توجه به این آمار میتوان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه افزایش ۳۶.۲ درصدی داشته است.
اما در اپراتور ایرانسل در آبان ماه در حوزه تلفن همراه ۱۱۶۴ شکایت ثبت شده که ۳۹.۳ درصد شکایات مربوط به پیامک متنی بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش قابل توجهی داشته است.
تعداد شکایات رسیدگیشده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۱.۵درصد افزایش داشته، درحالیکه تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۱۳.۸ درصد افزایش داشته است.
با توجه به این آمار میتوان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۱۲.۳ درصدی داشته است.
در اپراتور رایتل، در آبانماه در حوزه تلفن همراه ۲۰۷ شکایت ثبت شده که ۴۹.۷ درصد شکایات مربوط به خدمات و مالکیت سیمکارت بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه کاهش داشته است. تعداد شکایات رسیدگیشده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۲۴.۷ درصد کاهش داشته، درحالیکه تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۱۸.۲ درصد کاهش داشته است. با توجه به این آمار میتوان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۶.۵ درصدی داشته است.
در اپراتور مخابرات هم در آبان ماه در حوزه تلفن ثابت ۱۳۶۳ شکایت ثبت شده که ۹۰.۹ درصد شکایات مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه افزایش داشته است.
اما تعداد شکایات رسیدگیشده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۱۵.۸ درصد کاهش داشته، درحالیکه تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۱.۸درصد افزایش داشته است. با توجه به این آمار میتوان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۱۷.۶ درصدی داشته است.
به گزارش ایسنا، سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایتهای مردمی در حوزههای مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راهاندازی شده است.
مجید حقی - معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری- درباره برنامه اقدامات آینده برای بهبود سامانه ۱۹۵ و سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به شکایات حوزه ICT، گفته بود راهاندازی سامانه ثبت «درخواست» با هدف تفکیک موضوعات مربوط به شکایت و درخواست، افزودن منوی راهنما در هر یک از مراحل ثبت شکایات در سامانه به منظور اطلاعرسانی صحیح به مشترکین در زمان ثبت شکایت و طراحی و پیادهسازی فرایند رسیدگی به شکایت با موضوع «جمعآوری سرویس»، از برنامههایی است که قصد داریم در سال جاری عملیاتی کنیم.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
ایران پاسخ درخوری به رژیم کودککش صهیونیستی داد
ریزش قیمتها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
هشدار قرمز بارشهای سیلآسا در ۵ استان
شرایط عادی در پمپبنزینها/ تکذیب بزرگنمایی رسانههای معاند
گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
۸۵ درصد سهام سرخابیها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
سامانه فروش نهضت ملی مسکن راهاندازی میشود
بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
مردم نگران تامین بنزین نباشند