میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، علی رهبری در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران، از انتشار سوابق عملکرد واحدهای کسب و کار دارای نماد الکترونیکی در زمینه پاسخگویی به شکایات خبر داد و گفت: در سایت «نماد اعتماد الکترونیکی» امکانی فراهم شده تا مصرفکنندگان از فروشندگان متخلف شکایتهای خود را به ثبت برسانند.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی افزود: هماکنون زیرساختی فراهم شده که شکایت از واحدهای کسب و کار، قابلیت ثبت از سوی مصرفکنندگان داشته و این شکایات عیناً برای صاحبان کسب و کار ارسال خواهد شد ضمن اینکه مهلت زمانی برای آنها تعیین شده تا به شکایات پاسخ دهند.
وی تصریح کرد: در چنین شرایطی، اگر صاحب کسب و کار پاسخ مناسب را به شکایات ارائه شده، ندهد، از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با او تماس حاصل شده و علت پیگیری میشود به نحوی که اگر فرد پاسخ درستی ندهد، با برخورد قانونی مواجه خواهد شد.
رهبری خاطرنشان کرد: بر این اساس، عمده شکایات مشتریان در این پروسه مختومه خواهد شد و تقریباً شکایتی بدون پاسخ نخواهد ماند.
این مقام مسئول در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: دو کاربرد این سامانه، عدم وجود شکایت بدون پاسخ و کاهش تأخیر در پاسخگویی به شکایات است. بر این اساس این دو شاخص و نتایج آن در پروفایل عمومی یک کسب و کار ثبت خواهد شد.
وی ادامه داد: از چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه تعداد شکایات بدون پاسخ و میزان تأخیر در پاسخگویی بر روی پروفایل تمامی دارندگان نماد الکترونیکی قابل مشاهده خواهد بود.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیان کرد: با انتشار این اطلاعات، نحوه عملکرد یک کسب و کار از سوی سایر مشتریان سنجیده شده و مشتری بر اساس این شاخصها، نسبت به خرید خود تصمیمگیری خواهد کرد.
رهبری گفت: از این پس، نظارت مردمی و مصرفکنندگان بر کسبوکارها افزایش خواهد یافت که این خود سایتهای فروش اینترنتی کالا را به سمت اثربخش بودن نظارتها هدایت خواهد کرد به نحوی که بتوانند عملکرد خود در پاسخگویی را ارتقاء دهند.
ادامه دارد...
منبع : خبرگزاری مهر
هدفگذاری تجارت یک میلیارد دلاری ایران و قزاقستان در سال ۲۰۲۵
مشکلات رانندگان ایرانی در قزاقستان به زودی رفع میشود
بیانیه اختتامیه همایش ملی صنعت لیزینگ و تأمین مالی
تحول دیجیتال و هوشمندسازی در صنعت لیزینگ
استانداردهای گزارشگری و مدیریت شرکتهای لیزینگ
بالا بودن هزینههای سربار در حوزه لیزینگ از موانع جدی رشد این صنعت است
نرخ سود بالا و فرآیندهای پیچیده تأمین مالی دو تنگنای مهم صنعت لیزینگ
رئیس مرکز تنظیمگری بانک مرکزی: صنعت لیزینگ در ایران توسعه پیدا نکرده است
ضمانت های اجرایی قانون ساماندهی تجارت مرزی اعلام شد
توافق ایران و عربستان بر توسعه روابط اقتصادی و تسهیل فرآیندهای مالی حجاج
توافق ایران و عربستان با هدف توسعه روابط اقتصادی و مالی
هشدار هواشناسی؛ ورود موج سرد و بارش برف و باران در کشور
لیزینگ واسط بین عرضه و تقاضا است
نقش حیاتی لیزینگ در رشد اقتصادی کشور
لیزینگ واسطع بین عرضه و تقاضا است
رئیس کل بانک مرکزی: صنعت لیزینگ نیازمند توسعه است
دیدار و توافقات وزیر اقتصاد با رئیس صندوق اوپک در عربستان
تولید نفت آغاجاری در دولت چهاردهم افزایش یافت
چقدر گاز در روزهای سرد امسال به نیروگاهها تحویل شد؟
مصرف ۷۳ درصد گاز طبیعی در بخش خانگی
حضور همتی در کنفرانس چالشها و فرصتهای پیش روی اقتصادهای نوظهور
بخش کشاورزی پیشران همکاری مشترک بین ایران و قزاقستان
ریزش ۴۷ هزار واحدی شاخص کل بورس با وجود دلار ۹۰ هزار تومانی
راهاندازی گمرک در منطقه آپرین
واردات خودرو از گمرک خسروی و پرویزخان مجاز شد
توافق گمرک و شرکت راهآهن جهت راهاندازی گمرک در منطقه آپرین
قیمت دلار ۲۸ بهمن؛ دلار به ۷۲ هزار و ۶۳۲ تومان رسید
اضافه شدن خسروی و پرویزخان به فهرست گمرکات مجاز ترخیص خودرو سواری
رونق تولید و مصرف با توسعه صنعت لیزینگ
افزایش ۳۱ درصدی تراکنش همراهبانک صادرات ایران