میرنیوز
به گزارش ایسنا، شرکتهای هواپیمایی از ابتدای تیر ماه سال جاری بدون داشتن مصوبهای اقدام به افزایش قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی تا حدود ۳۰ درصد کردند و تا کنون توضیحی بابت این افزایش قیمت نیز ندادهاند. از سوی دیگر با وجود اظهارات و هشدارهای مسئولان وزارت راهوشهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری، تا کنون هیچ برخوردی با شرکتهای هواپیمایی نشده و قیمت بلیت هواپیما به نرخ مصوب سابقش نیز برنگشت.
اتفاق دیگری که رخ داد اینکه از همان هفتههای نخست این افزایش قیمت، به گفته مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری قرار است به زودی جلسه شورای عالی هواپیمایی کشوری برگزار و تکلیف قیمت بلیت هواپیما روشن شود اما هر روز به روزی دیگر و هر هفته به هفته دیگر موکول شد و تا کنون هیچ کدام از مسئولان دلیل به تعویق افتادن جلسات متعدد هماهنگ شده شورای عالی هواپیمایی کشوری را توضیح ندادهاند.
آخرین بار قرار بود چهارشنبه هفته گذشته این جلسه برگزار شود اما دوباره به تعویق افتاد. محمد حسن ذیبخش - سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری - در این باره به ایسنا گفته بود: روز چهارشنبه (ششم مرداد ماه) جلسه شواری عالی هواپیمایی کشوری با حضور وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان شرکتهای هواپیمایی برگزار و درباره قیمت بلیت هواپیما تعیین تکلیف خواهد شد.
وی افزود: در جلسه امروز مقرر شده تا آنالیز قیمت از سوی ایرلاینهای داخلی ارائه شود و در این جلسه مورد بررسی قرار گیرد. سپس هزینههای مورد ادعای شرکتهای هواپیمایی و درخواستهای آنها ارزیابی شود و آنها بتوانند از دلایل افزایش قیمتی که دادهاند، دفاع کنند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره تعیین تکلیف ایرلاینهایی که قیمت بلیت هواپیما را بدون داشتن مجوز افزایش دادند، تصریح کرد: با آنهایی که نرخ بلیت هواپیما را بالا بردند قطعا برخورد خواهد شد و ایرلاینها همچنین باید مابهالتفاوت این قیمتها را با نرخ مصوب سال گذشته، به مردم بازگردانند.
این اظهارات در حالی مطرح شده که مجدادا این جلسه لغو شد اما تاکنون کسی در این باره توضیحی نداده که چرا دوباره به تعویق افتاد و مردم منتظرند تا ببینند جلسه شورای عالی هواپیمایی کی برگزار خواهد شد و آیا سناریوی تکراری سال گذشته که باعث افزایش قیمت بلیت هواپیما در آبان ماه سال ۱۳۹۹ شد، تکرار میشود یا آنکه با این رفتار ایرلاینها برخورد قانونی شده و قیمتهای افزایش یافته به نرخ سابق باز خواهد گشت؟
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
کنترل نقدینگی منحنی تورم را نزولی کرد
طراحی قطار سریعالسیر تهران-مشهد آغاز شد
ظرفیت ۲۰میلیارددلاری بازار جدید ارزی/ فروشِ کوتاژ شفاف میشود؟
صادرات قطعات ریلی به قلب اروپا
ویترین تسنیم شماره ۶۶۷/ «باجخواری»
چهار ضلعی رکود به نفع حداقل بگیران؛ بیکاری بیشتر میشود
دولت نباید در مقابل طلافروشان کوتاه بیاید!
۵۰۰ میلیون دلار ارز اشخاص صرف واردات محصولات باغی شد
صندوق توسعه را توسعه دهیم تا توسعه پیدا کنیم
سد «قیزقلعهسی» نمادی از دوستی مردم ایران و آذربایجان است
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
ریزش کم سابقه شاخص بورس/ معاملات پالایشیها ابطال شد
نقطهضعف در کارنامه مثبت رشد اقتصادی/ دولت کشاورزی را دریابد
فرصت ۲۰ روزه مودیان مالیاتی برای ارسال فهرست حقوق بگیران
دهه «رکود، عبرت، تجربه»/ رفاهی که در دهه ۹۰ از دست رفت
نامه عشقی به وزیر نفت برای اصلاح قیمتگذاری خوراک پالایشیها
روایت بانک جهانی از کاهش ۳ سطح فقر در ایران + سند
ترخیص۹۶ درصدی اقلام وارداتی/ایستایی۸۰۰میلیون دلارکالای اساسی
واردات ۹۰۰ میلیون دلار موبایل لوکس در۱۴۰۲/ ارز خودرو شفاف شد
فهرست اقلام کالاهای دریافت کننده ارز در سال ۱۴۰۲ + جزئیات
هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
ایران پاسخ درخوری به رژیم کودککش صهیونیستی داد
ریزش قیمتها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
هشدار قرمز بارشهای سیلآسا در ۵ استان
شرایط عادی در پمپبنزینها/ تکذیب بزرگنمایی رسانههای معاند
گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد