میرنیوز

بورس سیمان گروگان گرفتن مردم است

بورس سیمان گروگان گرفتن مردم است 2021-07-27T09:46:12+04:30

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی درباره گرانی‌های اخیر سیمان و فولاد اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما ازهر مشکلی که پیش می‌آید برخی افراد سوءاستفاده می‌کنند. این قطعی برق که به علت کمک به زندگی مردم صورت گرفت همزمان شد با اقدامی که دولت هیچ نقشی در آن ایفا نکرده بود. سیمان را در بورس بردند که من مخالف این موضوع هستم.

وی افزود: سیمان همواره یک بازار سنتی داشته که در سطح کشور تامین می‌شده است. وقتی وارد بورس می شود یک نوع گروگان گرفتن مردم توسط عده‌ای است که بتوانند پولدار شوند و تحصیل مال کنند. دیروز هم این مساله را در دولت مطرح کردم و همه اعضای دولت با من هم‌نظر هستند که این کار نباید صورت می‌گرفت و باید همان روش قبلی باشد. ما هیچ زمانی در کشور مشکل سیمان نداشتیم. اما در یک ماه گذشته قیمت آن چهار برابر شده است. باید اجازه دهند همان فرآیند شبکه‌ای که وجود داشت و راحت سیمان را توزیع می‌کرد ادامه پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره آخرین وضعیت مالیات بر خانه‌های خالی گفت: برنامه این است که واحدهای خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شوند.  هدف این است کسانی که مسکن را احتکار کرده و باعث التهابات بازار شده‌اند را کنترل کنیم تا سرمایه‌ها در بخشهای مولد به کار گرفته شود. مسکن نیز برای مصرف کننده مورد استفاده قرار گیرد.

اسلامی با بیان اینکه تا کنون ۱.۳ میلیون واحد خالی را شناسایی و به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده‌ایم افزود: من فکر می کنم این ۱.۳ میلیون حداقل ۶۰ درصد از خانه‌های خالی است. بیشتر از این هم ممکن است باشد و ما الان داریم ۲۵ میلیون خانوار که صاحب خانه هستند را شناسایی می‌کنیم. از روزهای آینده وزارت راه و شهرسازی برای افراد پیامک ارسال می‌کند و وضعیت خانه را با مالک چک می‌کند که البته این گزینه دوم ما است. گزینه اول این بود که هرکسی در هرجا ساکن است در سامانه املاک و اسکان ثبت نام کند. از این طریق ۳ میلیون نفر خودشان را معرفی کردند.

بعضی اشخاص ۱۰۰۰ واحد خالی دارند

وی ادامه داد: در حال حاضر گزینه ما این است که برای مالک پیامک می‌فرستیم و اعلام می‌کنیم شما این خانه را دارید، آیا تایید می‌کنید یا تایید نمی‌کنید. این رفت و برگشت کمک می‌کند که آن ۱.۳ میلیون واحد به یک عدد دیگری برسد و بتوانیم به سازمان مالیات امور مالیاتی معرفی کنیم. البته در این ۱.۳ میلیون تردیدی نیست. اینها اشخاص حقوقی یا حقیقی هستند که هزار یا ۶۰۰ یا ۴۰۰ واحد خالی دارند. اشخاص حقوقی باید دو برابر اشخاص حقیقی آنها مالیات بپردازند. سازمان امور مالیاتی بیش از ۱۰ تا ۱۵ روز دیگر وقت ندارد و بایدهرچه سریعتر مالیات را اعمال کند.

اسلامی درباره طرح مالیات بر عایدی سرمایه نیز بیان کرد: نکته حائز اهمیت این است که اقتصاد ما یک اقتصاد پویا و مولد باشد و دلالی و سوداگری خاتمه پیدا کند. مالیات بر عایدی سرمایه نیز هم‌اکنون در مجلس است و امیدواریم به نتیجه برسد؛ چرا که سم مهلک برای بازار مسکن این است که پول‌های سمی به منظور سوداگری وارد این بازار شود.

رئیسی گفت مسکن ملی را به یک میلیون واحد برسانید

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به نشست ویژه الزامات ساخت مسکن با حضور رئیسی ـ رییس جمهور منتخب ـ گفت: هم‌اکنون ۵۳۴ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن به مرحله اجرا رسیده که امروز آقای رئیسی گفتند پرشتاب این برنامه را پیگیری کنید و به یک میلیون واحد برسانید.

مسکن ملی اندیشه تا سه ماه آینده تحویل می‌شود

وی تصریح کرد: برای ۵۳۴ هزار واحدی که الان در دست ساخت است متقاضی وجود دارد. یک بخش این برنامه بدین صورت است که خود مردم زمین گرفته‌اند و دارند می‌سازند. بخشی هم توسط انبوه‌سازان احداث می‌شود. پروژه ۵۳۴ هزار واحد در ۱۰ هزار در دست اجرا است. بخشهایی که زودتر شروع شده بعضا تحویل شده است. بخشهایی که دیرتر آغاز شده نیز در مراحل مختلف ساخت است. پروژه تهرانسر در حال ساخت به سقفهای آخر رسیده و در پردیس، پرند، هشتگرد و اندیشه کارها پیگیری می شود. در شهر جدید اندیشه تا سه ماه آینده اولین واحدها آماده تحویل می‌شود.

به گفته اسلامی، تاکید آقای رئیسی این بود که اولا بخش خصوصی انبوه‌سازی که به کار گرفته می‌شود الزامات کیفیت و مطلوب ساختن را لحاظ کند و تعهدات به موقع انجام شود. ثانیا دولت فضا را باز کند که بخش خصوصی بیاید و سهم بیشتری بر عهده بگیرد. طبیعی است که این ساخت‌وسازها تماما توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و بخش دولتی نداریم. با انبوه‌سازان تهران که در جلسه حضور داشتند صحبت شد و اعلام آمادگی کردند که بیشتر بتوانند نقش ایفا کنند.

احداث ساختمانهای ۱۲ طبقه در شش ماه از طریق صنعتی‌سازی

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به رونمایی از طرح صنعتی‌سازی مسکن در روز گذشته گفت: صنعتی‌سازی که وزارت راه و شهرسازی دنبال می کند این است که تمام کار ساختمان و تاسیسات برق و مکانیک در کارخانه انجام شود در مکان زمین پروزه فقط نصب شود. از سال گذشته درخصوص این تکنولوژی مذاکره کردیم و امیر حاتمی اهتمامی در این خصوص داشت که این اتفاق افتاد و کارخانه افتتاح شد.

اسلامی تاکید کرد: ما به عنوان اولین کیس در شهر جدید ایوانکی که نزدیک همان کارخانه است یک زون را هماهنگ کردیم تا در اختیارشان قرار گیرد و تکنولوژی ساخت را پیاده کنند. قبلا طبق قانون و آیین‌نامه مصوبه دولت در ساماندهی زمین و مسکن می‌توانسیتم زمین را حداکثر ۵ سال قسطی واگذار کنیم که این را به ۱۰ سال رسانیدم. اگر یک انبوه‌ساز بیاید ما زمین با اقساط ۱۰ ساله می‌دهیم که صنعتی‌سازی انجام دهد. دکتر قالیباف هم چند بار بر گسترش این تکنوژی و مردمی کردن آن تاکید داشت که فکر می‌کنم یک جریان پویا و موثری برای تحول در صنعت ساختمان کشور ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میانگین زمان اتمام یک پروژه ۱۲ طبقه ۲۴ و بیشتر است گفت: از طریق صنعتی‌سازی این زمان به یک پنجم می‌رسد. ما منتظریم که تفاهم‌نامه را به امضا برسانیم. مجریان معتقدند هزینه ساخت از طریق صنعتی به ۸۰ درصد هزینه با شیوه سنتی می‌رسد که البته این تخمین است و باید پس از احداث محاسبه شود.

تونل البرز بزرگترین تونل جاده‌ای خاورمیانه به طور ۶.۵ کیلومتر

وزیر راه و شهرسازی همچنین در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به ساخت تونل البرز به عنوان بزرگترین تونل جاده‌ای کشور و خاورمیانه گفت: این تونل در منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال احداث شده است. وقتی منطقه یک آزادراه را افتتاح می‌کردیم به آقای روحانی گفتم شما الان به ما فرمان بدهید این پیمانکاران را به منطقه ۲ بفرستیم. اگر اعتبارات را تزریق کنیم باند رفت را می‌توانیم به بهره برداری برسانیم که تا چالوس برود. این باند ۲۲ کیلومتر است، ۵۹ تونل و ۲۹ پل دارد که پلهای بزرگ چند صد متری است.

اسلامی ادامه داد: یک قطعه از منطقه ۲ را که حدود ۹ کیلومتر می‌شود در روزهای آینده آماده بهره‌برداری است و باند رفت از تونل البرز به طول ۶.۵ کیلومتر است که بزگرترین تونل کشور و غرب آسیا محسوب می‌شود. هم‌اکنون قطعه یک به لحاظ ترافیکی دو سه ساعت مسیر شمال را کوتاه کرده است. تونل البرز هم که بعد از پل سرهنگ تا پل زنگونه است مسیر را میانبر می‌زند که کمک می‌کند زمان رفتن مردم به شمال ۳۰ تا ۴۵ دقیقه کوتاه شود. کار بسیار بزرگی است و مهندسی طاقت فرسایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه تهران ـ شمال ۲۰ سال طول کشید و تونل البرز ۲ سال طول کشید که همیشه ۳۰۰۰ نفر روی پروژه کار کردند. یک سال و دو ماه کار فشرده انجام شد و توانستیم با تامین اعتبارات، پروژه را به افتتاح برسانیم. فاز ۳ را مذاکره کردیم که هنوز به توافق نرسیده‌ایم. این مسیر هم ۴۴ کیلومتر است که نسبت به منطقه یک و دو بخش ساده‌تری است و پیچیدگی‌های آن دو منطقه را ندارد.

معدل احداث ریل را به چهار برابر سابق رساندیم

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره اقدامات دولت در بخش احداث ریل گفت: در حال حاضر۱۷۰۰ کیلومتر خط راه آهن در حال ساخت داریم که ۷۰۰ کیلومتر توسط رییس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد، بقیه هم در حال تکمیل است. یک رکورد داشتیم که در طول یک سال ۶۰۰ کیلومتر ریل‌گذاری کردیم. معدل احداث ریل در کشور حداکثر ۱۵۰ کیلومتر در سال بوده که ما الان این رقم را به ۶۰۰ کیلومتر رسانده‌ایم.

اسلامی تصریح کرد: از مهمترین پروژه‌هایی که در دست اجرا داریم زاهدان به چابهار است که ریل‌گذاری بخش مربوط تا خاش تمام شده است. دیگری بحث یزد به اقلید به طول ۲۷۱ کیلومتر است و یک مبانبر است که جنوب شرق را به شمال کشور متصل می‌کند. پروژه دیگر تکمیل خط میانه به تبریز است که تا بستان آبان تکمیل شده و مابقی را انجام می‌دهیم. اتصال راه آهن از همدانبه سنندج، اصفهان به شهرکرد، رشت به بندر کاسپین، خط دوم ریلی قزوین به زنجان، بافق به زرین‌شهر به طول ۳۱۰ کیلومتر هم از جمله خطوط در حال افتتاح یا در حال تکمیل است که در سال جاری یا حداکثر سال آینده به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است

 هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
2024-04-14T14:25:05+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار شده است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
2024-04-14T14:11:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط

 آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
2024-04-14T14:11:37+03:30
دومین حراج سکه در سال جدید بناست از ساعت ۱۲ فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی آغاز شود.

ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد

 ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد
2024-04-14T14:11:37+03:30
رئیس اتاق ایران گفت: نیروهای رزمنده ایران پاسخ درخوری به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی داد و امیدواریم این تنبیه اخلاقی برای همه دنیا باشد.

ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد

 ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
2024-04-14T14:11:36+03:30
بعد از پاسخ ایران به اسرائیل و کاهش هیجانات در بازار ارز، ریزش قیمت ها در بازار طلا وسکه هم آغاز شده تا جایی که قیمت طلای ۱۸ عیار که تا ۴ میلیون همبالا رفته...

صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت

 صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
2024-04-14T13:45:02+03:30
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به آمار صادرات ایران به روسیه و بلاروس در سال ۱۴۰۲، گفت: صادرات محصولات ایرانی به...

مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند

 مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
2024-04-14T13:45:00+03:30
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای با اشاره به ابطال پروازهای این شرکت اعلام کرد:مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند.

هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

 هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان
2024-04-14T13:44:58+03:30
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های سیال‌آسا در استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر برای این استان‌ها هشدار سطح قرمز صادر کرد.

شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند

 شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند
2024-04-14T13:44:58+03:30
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: به‌هیچ‌وجه شاهد هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها و شرایط غیرعادی در جایگاه‌های عرضه سوخت نبودیم و اخباری که برخی رسانه‌های معاند ...

گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T13:44:57+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، به‌خلاف پیش‌بینی‌ها بازار ارز نه‌تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه

 افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
2024-04-14T12:51:40+03:30
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزش ۱۱ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد

 ۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
سهام هر یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای واگذاری از طریق مزایده آگهی شد.

ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد

 ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
پروازهای فرودگاه‌های مهراباد، شیراز، اصفهان، بوشهر و فرودگاه‌های غرب کشور تا ساعت ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین باطل شد.

گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T12:51:36+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، برخلاف پیش بینی ها بازار ارز نه تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟

 چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
2024-04-14T12:24:52+03:30
انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی و خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از جمله چین از دلایل اصلی افزایش اخیر قیمت طلا در ...

جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد

 جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
2024-04-14T12:24:50+03:30
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی(خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳ را برای اجرا به استانها اعلام کرد.

کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور

 کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
2024-04-14T12:11:38+03:30
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به کاهش نرخ فرونشست زمین در برخی مناطق کشور گفت: ممکن است علت این کاهش رسیدن پهنه فرونشست به سطح سخت باشد که البته مور...

پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید

 پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
2024-04-14T12:11:38+03:30
درحال حاضر با وجود ۳۰ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۶۰ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۴۰ درصد این ظرفیت خالی است.

اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام

 اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
2024-04-14T11:31:47+03:30
بازارهای سهام در کشورهای مختلف حساسیت فوق العاده ای به وقایعی همچون جنگ درگیری و نااطمینانی سیاسی دارد اما پس از بر طرف شدن این نگرانی اغلب بازارها به روند ...

چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟

 چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
2024-04-14T11:05:05+03:30
سرمایه‌گذاری مستمر، بهبود شرایط تجارت و کسب‌وکار و ایجاد ثبات اقتصادی و کاهش تورم از جمله شروط لازم برای رشد اقتصادی مداوم است و بدون تحقق این موارد نمی‌توا...

جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد

 جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
بررسی جداول مربوط به بخش دوم لایحه بودجه دولت نشان می‌دهد که در بخش منابع و مصارف یارانه‌ها، مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و ک...

حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد

 حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خریدهای خود را به ماه های آینده موکول کرده‌اند اما نکته مهم اینجاست توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان ...

سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود

 سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود
2024-04-14T11:05:04+03:30
مدیرعامل صندوق ملی مسکن از راه‌اندازی سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و خواستار عمل کردن سازمان برنامه و بودجه برای تزریق منابع به این صندوق شد.

بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲

 بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
2024-04-14T11:05:04+03:30
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به واردات دو میلیارد دلاری بنزین در سال گذشته، از پیش بینی کسری ۳۰۰ همتی بودجه برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد

 اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
2024-04-14T11:05:03+03:30
بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟

 تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
2024-04-14T11:05:03+03:30
در حالی ۲۵ روز از سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» می گذرد، که وزارت صمت هنوز هیچ برنامه مشخصی برای عملیاتی کردن این شعار اعلام نکرده ...

یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد

 یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
یارانه سه دهک اول به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

 شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
شرایط انتخاب و واریز وجه مجدد به تعداد محدود برای متقاضیان گروه دنا بهار ۱۴۰۳ سامانه یکپارچه ایجاد شد.

دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد

 دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
در روز جاری به دلیل وقوع شرایط اضطراری و با استناد به مفاد دستور العمل پذیرش انبار و صدور ، دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد.

مردم نگران تامین بنزین نباشند

 مردم نگران تامین بنزین نباشند
2024-04-14T11:05:02+03:30
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تأکید بر اینکه "موجودی سوخت جایگاهها و مخازن ذخیره تکمیل است"، گفت: بنزین به میزان کافی موجود است؛ مردم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)