میرنیوز
خیراله خادمی در گفتوگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت عملیات اجرایی و پیشرفت فیزیکی فاز دوم آزادراه تهران-شمال اظهار کرد: پس از افتتاح فاز نخست آزادراه تهران-شمال، ساخت سریع فاز دوم این محور آزادراهی مهم شروع شد و در آن زمان با توجه به اعتبار حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومانی این منطقه سه سناریو در این زمینه پیشبینی شد.
وی افزود: سناریو و برنامه نخست این بود که بتوانیم فاز دو آزادراه تهران - شمال را به صورت کامل به بهرهبرداری برسانیم که البته تامین منابع مالی هنگفت در بازه زمانی کوتاه برای دولت و حتی بنیاد مستضعفان سخت بود و نهایتا مقرر شد تا این منطقه از آزادراه را به صورت ۵۰ درصد (یک باند) و توامان با جاده قدیم (محور چالوس) به بهره برداری برسانیم که اعتباری حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان نیاز داشت. در همین راستا بنیاد مستضعفان به عنوان مجری بلافاصله منطقه دو را شروع کرد و در همه جبههها فعال شد اما در سال گذشته به مشکلی برخورد کردیم و آن این بود که تقریبا همه پروژههای عمرانی با ۱۰۰ درصد تورم مواجه شدند و برآورد برای اتمام این پروژه به حدود ۳۹۰۰ میلیارد تومان رسید که پیش از این به اندازه اعتبار مورد نیاز برای کل فاز دوم بود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه یکی از اصلیترین دلایل تعویق در رسیدن به این هدف افزایش قیمتها و تورم بود، ادامه داد: در نتیجه اولویت سوم را مد نظر قرار دادیم و آن این بود که در وهله نخست، تمرکز را بر تونل البرز در فاز دوم آزادراه تهران-شمال و جادههای دسترسی دو طرف آن قرار دهیم که گره اصلی این پروژه بود. این اتفاق با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی و رییس بنیاد مستضعفان افتاد.
کاهش ۴۰ دقیقهای زمان سفر به شمال
خادمی با اشاره به اینکه تجهیزات مورد نیاز تونل البرز نیز خریداری شده و آماده نصب است، گفت: با توجه به پیشرفت ۹۵ درصدی تونل البرز و اینکه کار تونل تقریبا به اتمام رسیده وتستهای فنیاش در حال انجام است امیدواریم این تونل را تا اواخر تیر ماه یا نهایتا اوایل مرداد ماه به بهرهبرداری برسانیم. تونل ۶.۵ کیلومتری البرز با جادههای دسترسی آن به طول هشت کیلومتر میرسد و با توجه به پیچ و گردنههای تونل کندوان میتواند زمان سفر به شمال را تا ۴۰ دقیقه کاهش دهد.
وی اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی باقیمانده فاز دوم آزادراه تهران-شمال (به صورت یک باند رفت) در حال حاضر حدود ۶۳ درصد است و با توجه به عملیات اجرایی مستمری که در این محور هم اکنون نیز فعال است، امیدواریم نهایتا تا پایان امسال نیز این محور آزادراهی آماده افتتاح شود.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
هدفگذاری تجارت یک میلیارد دلاری ایران و قزاقستان در سال ۲۰۲۵
مشکلات رانندگان ایرانی در قزاقستان به زودی رفع میشود
بیانیه اختتامیه همایش ملی صنعت لیزینگ و تأمین مالی
تحول دیجیتال و هوشمندسازی در صنعت لیزینگ
استانداردهای گزارشگری و مدیریت شرکتهای لیزینگ
بالا بودن هزینههای سربار در حوزه لیزینگ از موانع جدی رشد این صنعت است
نرخ سود بالا و فرآیندهای پیچیده تأمین مالی دو تنگنای مهم صنعت لیزینگ
رئیس مرکز تنظیمگری بانک مرکزی: صنعت لیزینگ در ایران توسعه پیدا نکرده است
ضمانت های اجرایی قانون ساماندهی تجارت مرزی اعلام شد
توافق ایران و عربستان بر توسعه روابط اقتصادی و تسهیل فرآیندهای مالی حجاج
توافق ایران و عربستان با هدف توسعه روابط اقتصادی و مالی
هشدار هواشناسی؛ ورود موج سرد و بارش برف و باران در کشور
لیزینگ واسط بین عرضه و تقاضا است
نقش حیاتی لیزینگ در رشد اقتصادی کشور
لیزینگ واسطع بین عرضه و تقاضا است
رئیس کل بانک مرکزی: صنعت لیزینگ نیازمند توسعه است
دیدار و توافقات وزیر اقتصاد با رئیس صندوق اوپک در عربستان
تولید نفت آغاجاری در دولت چهاردهم افزایش یافت
چقدر گاز در روزهای سرد امسال به نیروگاهها تحویل شد؟
مصرف ۷۳ درصد گاز طبیعی در بخش خانگی
حضور همتی در کنفرانس چالشها و فرصتهای پیش روی اقتصادهای نوظهور
بخش کشاورزی پیشران همکاری مشترک بین ایران و قزاقستان
ریزش ۴۷ هزار واحدی شاخص کل بورس با وجود دلار ۹۰ هزار تومانی
راهاندازی گمرک در منطقه آپرین
واردات خودرو از گمرک خسروی و پرویزخان مجاز شد
توافق گمرک و شرکت راهآهن جهت راهاندازی گمرک در منطقه آپرین
قیمت دلار ۲۸ بهمن؛ دلار به ۷۲ هزار و ۶۳۲ تومان رسید
اضافه شدن خسروی و پرویزخان به فهرست گمرکات مجاز ترخیص خودرو سواری
رونق تولید و مصرف با توسعه صنعت لیزینگ
افزایش ۳۱ درصدی تراکنش همراهبانک صادرات ایران