میرنیوز

ماراتن احقاق حقوق مهندسان؛ از دستورالعمل تعارض منافع تا فشار افراد خاص بر اعضای شورای انتظامی

 ماراتن احقاق حقوق مهندسان؛ از دستورالعمل تعارض منافع تا فشار افراد خاص بر اعضای شورای انتظامی 2021-07-02T10:32:47+04:30

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  با نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی کشور،‌ فعالیت‌ها برای دور زدن دستورالعمل تعارض منافع وزارت راه و شهرسازی توسط عده‌ای از اعضای کنونی هیئت‌ مدیره‌ها افزایش یافته است. بر اساس دستورالعمل مذکور «در جهت ارتقای سلامت اداری رعایت اخلاق حرفه ای و حفظ حقوق شهروندی، مستفاد از ماده 4 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال 1374، در اجرای ماده 123 آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال 1375 و نظر به بند 5 ماده 2 مکرر آیین نامه مذکور، اصلاحی سال 1394 که مقرر می‌دارد: «اشخاص (حقیقی یا حقوقی)‌در ارائه خدمات مهندسی ساختمان باید از تکفل همزمان اموری که زمینه و موجبات نمایندگی یا قبول منافع متعارض را فراهم آورد اجتناب نمایند»، دارندگان پروانه اشتغال به کار در هر یک از رشته‌های هفت گانه مندرج در قانون مذکور، اعم از اصلی یا مرتبط و در هر پایه که همزمان در دستگاه‌ها و نهادهای نامبرده در جدول پیوست این دستورالعمل تحت هر عنوان «مسئولیت بررسی یا تایید نقشه یا امور مربوط به کنترل ساختمان» را عهده دارند، نباید از پروانه اشتغال به کار در صلاحیت‌های مندرج در ظهر پروانه خود و امتیازهای ناشی از آن که مسئولیت‌های پیش گفته را دارند، استفاده کنند.

اشخاص مشمول این دستورالعمل باید از تاریخ 1397/2/1 از پذیرش خدمات مهندسی جدید خودداری کنند و می‌توانند نسبت به تودیع پروانه اشتغال به کار خویش به سازمان نظام مهندسی یا کاردان ساختمان استان محل عضویت خود اقدام کنند. در خصوص خدمات مهندسی این اشخاص قبل از تاریخ فوق، مفاد تبصره 2 ماده 23 آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب 1375 جاری است. هر زمان که رابطه مذکور در بند 1 فوق، در دستگاه‌ها و نهادهای مندرج در جدول پیوست این دستورالعمل، با گواهی مکتوب دستگاه یا نهاد مربوط قطع گردد، ارائه خدمات مهندسی مطابق پروانه اشتغال به کار بلامانع خواهد بود. هیئت مدیره‌های سازمان‌های نظام مهندسی یا کاردانی ساختمان استان‌ها موظفند تدابیر اجرایی لازم برای دریافت و نگهداری از این پروانه‌های اشتغال به کار اتخاذ کنند، تمدید پروانه اشتغال به کار و ارتقای پایه آن بلامانع است.

اعضای هیئت مدیره، بازرسان، شورای انتظامی و هیئت رئیسه گروه‌های تخصصی سازمان‌های نظام مهندسی یا کاردانی ساختمان استان‌ها تا پایان تصدی در دوره جاری می‌توانند صرفا به تصدی مسئولیت‌های فوق ادامه دهند. در انتخابات و انتخاب ارکان فوق از دوره آتی به بعد رعایت موضوع این دستورالعمل الزامی است. عدم رعایت مفاد این دستورالعمل، تخلف انتظامی محسوب و مطابق مقررات مربوطه رفتار خواهد شد. با ابلاغ این دستورالعمل ابلاغیه شماره 57573/100/02 مورخ 1396/11/5 ملغی می‌شود.»

*تاکید محمد اسلامی بر پرهیز از تعارض منافع

به گزارش تسنیم، وزیر کنونی راه و شهرسازی 11 آذرماه سال 98 در مراسم تکریم و معارفه اعضای دوره هفتم و هشتم سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور با یادآوری این‌که در این دوره از انتخابات شورای مرکزی سازمان های نظام مهندسی ساختمان، میزان مشارکت در حد مطلوبی نبود، گفته بود: باید سعی کنیم تا جامعه مهندسی نرخ مشارکت مطلوبی در تمامی تصمیم گیری های آن سازمان داشته باشد.

وی با تاکید بر استفاده از فرصت‌ها و تقویت سرمایه‌های انسانی عضو سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان افزود: در انتخاب اعضای منتخب که امروز معارفه می‌شوند، هیچکس فشاری بر اینجانب نیاورده است و انتخاب این عده به جهت ایجاد هماهنگی و یکپارچگی بین سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان انجام شده است.

اسلامی تصریح کرد: در خصوص موضوعات مرتبط با شیوه نامه ها، دستورالعمل ها و بخشنامه ها با توجه به اینکه دوره جنجالی طی شد انتظار است تا این دوره از پاره پاره شدن و چند تکه شدن جامعه مهندسی اجتناب کرد و با همدلی و وحدت، امور را دنبال کرد.

وزیر راه و شهرسازی ممانعت از بکارگیری افرادی که دارای تعارض منافع هستند در شیوه نامه ها و دستورالعمل ها دنبال شود. انتظار است تا نسبت به وظایف نظارتی، متعهدانه عمل کنیم و سوگند یاد کنیم تا به بهترین شیوه عمل شود.

*دستورالعمل تعارض منافع سازمان‌های نظام مهندسی به قوت خود باقی است

همانگونه که  اشاره شد وزیر راه و شهرسازی تاکید ویژه‌ای بر پرهیز از تعارض منافع در سازمان نظام مهندسی داشته و دارد.  گرچه برخی از نزدیکان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اخیرا مدعی لغو این دستورالعمل از سوی محمد اسلامی شده بودند اما وزیر راه و شهرسازی چهارشنبه گذشته با اشاره به انتخابات نهمین دوره هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی کشور به تسنیم گفت: یکی از خواسته‌های جامعه مهندسان کشور طی سال‌ها اخیر نظارت بر اجرای عدالت و احقاق حقوق آنها در کارهای مهندسی بوده است.

وی ادامه داد: در این راستا با توجه در پیش بودن نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور، مسئله مهم تعارض منافع در سازمان‌ها با دقت بسیار بالا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به به این پرسش که برخی مدعی تغییر دستورالعمل اجرایی بند 5 ماده 2 مکرر آئین‌نامه  اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان توسط شما هستند،‌ تاکید کرد: چنین چیزی به هیچ عنوان صحت ندارد و در راستای بررسی صلاحیت اعضای هیات‌مدیره‌ سازمان های نظام مهندسی زمان ثبت‌نام برای انتخابات را یک هفته تمدید کردیم.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که اواخر شهریور و اوایل مهر امسال انتخابات هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: مجموعه همکاران بنده در وزارت راه و شهرسازی تمام تلاش خود را برای برگزاری این انتخابات با مدنظر قرار دادن قوانین و مقررات با هدف اجرای عدالت هستند. اتفاقات بسیار خوبی برای جامعه مهندسی کشور در پیش  است.

*تعهدنامه عدم تعارض منافع

به گزارش تسنیم، در نظامنامه ابلاغ شده وزارت راه و شهرسازی درباره انتخابات هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی تعهدنامه‌ای آمده که اعضای سازمان‌های نظام مهندسی باید آنرا امضا کنند. در این تعهدنامه عدم تعارض منافع که تصویر آن در ادامه می‌آید تاکید شده ... «همچنین بدینوسیله اعلام می‌دارم که بر اساس مندرجات نظام نامه مذمور هیچگونه تعارض منافعی با انتخاب به‌عنوان عضو هیئت مدیره سازمان  استان ندارم و در صورت انتخاب به عضویت هیئت مدیره در موقعیت‌هایی که در معرض تعارض منافع باشد،‌قرار نخواهم گرفت. ..»

تمام افرادی که در انتخابات دوره هشتم هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان ثبت‌نام کرده‌ان این تعهدنامه را امضا کرده‌اند. اما با وجود امضای این تعهدنامه، بسیار یاز اعضای کنونی هیئت مدیره‌های سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان سقف 16000 متری سالانه کار خود را به اصلطلاح پُر کرده‌اند.

سازمان نظام مهندسی , محمد اسلامی ,

هفته گذشته رئیس دستگاه نظارت بر انتخابات نظام مهندسی ساختمان طی نامه‌ای به ادارات راه و شهرسازی استان‌ها خواستار ارائه کارکرد اعضای هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی شده است.در نامه علی‌محمد عبدی قهرودی خطاب به مدیران کل راه و سازی استان‌ها و رئیس دستگاه نظارت بر انتخابات استان آمده است؛

«... با عنایت به این‌که ثبت‌نام از دواطلبان عضویت در هیئت مدیره سازمان‌ نظام مهندسی ساختمان استان‌ها در حال انجام است لذا خواهشمند است دستور فرمایید به قید فوریت و حداکثر تا پایان وقت اداری امروز کارکرد همه اعضای هیئت مدیره/ بازرسان/ اعضای شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان آن استان در سال‌های 1397، 1398، 1399 و سال‌جاری به تفکیک به این دفتر ارسال شود. قابل ذکر است با توجه به اهمیت موضوع، نظارت جنابعالی تا کسب اطمینان از وصول اطلاعات موصوف به این مرجع مورد درخواست است.»

*تمدید مهلت ثبت‌نام در انتخابات

در ادامه عبدی قهرودی سه شنبه شب گذشته با اشاره به ابلاغ بخشنامه تمدید مهلت ثبت‌نام نامزدهای عضویت در نهمین دوره هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها، گفته بود: طبق ابلاغ قبلی، متقاضیان عضویت در هیئت مدیره سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها تا 7 تیر فرصت داشتند در انتخابات هیئت مدیره سازمان های نظام مهندسی ساختمان ثبت نام کنند که با موافقت معاون مسکن و ساختمان و بر اساس جدول‌ زمانبندی ابلاغی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، این مهلت تا 13 تیر 1400 تمدید شده است.

وی افزود: یکی از دلایل تمدید مهلت ثبت‌نام انتخابات درخواست تعدادی از اعضای سازمان های نظام مهندسی و همچنین ابلاغ دستورالعمل جدید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر نحوه بررسی صلاحیت اعضای هیئت‌ مدیره‌ سازمان های نظام مهندسی بوده است.

به گزارش تسنیم، یکشنبه آینده مهلت ثبت‌نام در انتخایات هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان به اتمام می‌رسد و با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی بر سخت‌گیری تعارض منافع می‌توان پیش بینی کرد بخش زیادی از اعضا هیئت مدیره‌ها، بازرسان و اعضای شورای انتظامی به دلیل تخطی از دستورالعمل رد صلاحیت خواهند شد.

یکی از خواسته‌های جامعه مهندسی کشور، شفافیت در اعلام کارکرد اعضای هیئت مدیره‌ها طی سال‌های 97،‌98 و 99 و رعایت کامل دستورالعمل تعارض منافع از سوی وزارت راه در بررسی صلاحیت کاندیداها است. درخواستی که معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد. در این وضعیت شنیده‌ها حاکی از آن است که به واسطه ابلاغ حکم محکومیت یکی از اعضای سازمان نظام مهندسی (سه شنبه گذشته)، فشارها برای تغییر ترکیب هیئت تجدید نظر شورای انتظامی نظام مهندسی در حال افزایش است و شخص مذکور به صراحت اعلام کرده که این کار را انجام خواهد داد!  حال باید دید در این ماجرا افرادی که از منافع و حقوق مهندسان دفاع کرده همچنان می‌توان در سمت خود در وزارت راه و شهرسازی ادامه فعالیت داشته باشد یا خیر؟

به گزارش تسنیم، در راستای اعمال مباحث مربوط به تعارض منافع در دوره نهم انتخابات هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی احتمالا اوایل هفته آینده دستورالعمل جدید از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است

 هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
2024-04-14T14:25:05+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار شده است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
2024-04-14T14:11:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط

 آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
2024-04-14T14:11:37+03:30
دومین حراج سکه در سال جدید بناست از ساعت ۱۲ فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی آغاز شود.

ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد

 ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد
2024-04-14T14:11:37+03:30
رئیس اتاق ایران گفت: نیروهای رزمنده ایران پاسخ درخوری به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی داد و امیدواریم این تنبیه اخلاقی برای همه دنیا باشد.

ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد

 ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
2024-04-14T14:11:36+03:30
بعد از پاسخ ایران به اسرائیل و کاهش هیجانات در بازار ارز، ریزش قیمت ها در بازار طلا وسکه هم آغاز شده تا جایی که قیمت طلای ۱۸ عیار که تا ۴ میلیون همبالا رفته...

صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت

 صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
2024-04-14T13:45:02+03:30
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به آمار صادرات ایران به روسیه و بلاروس در سال ۱۴۰۲، گفت: صادرات محصولات ایرانی به...

مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند

 مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
2024-04-14T13:45:00+03:30
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای با اشاره به ابطال پروازهای این شرکت اعلام کرد:مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند.

هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

 هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان
2024-04-14T13:44:58+03:30
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های سیال‌آسا در استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر برای این استان‌ها هشدار سطح قرمز صادر کرد.

شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند

 شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند
2024-04-14T13:44:58+03:30
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: به‌هیچ‌وجه شاهد هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها و شرایط غیرعادی در جایگاه‌های عرضه سوخت نبودیم و اخباری که برخی رسانه‌های معاند ...

گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T13:44:57+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، به‌خلاف پیش‌بینی‌ها بازار ارز نه‌تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه

 افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
2024-04-14T12:51:40+03:30
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزش ۱۱ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد

 ۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
سهام هر یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای واگذاری از طریق مزایده آگهی شد.

ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد

 ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
پروازهای فرودگاه‌های مهراباد، شیراز، اصفهان، بوشهر و فرودگاه‌های غرب کشور تا ساعت ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین باطل شد.

گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T12:51:36+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، برخلاف پیش بینی ها بازار ارز نه تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟

 چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
2024-04-14T12:24:52+03:30
انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی و خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از جمله چین از دلایل اصلی افزایش اخیر قیمت طلا در ...

جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد

 جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
2024-04-14T12:24:50+03:30
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی(خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳ را برای اجرا به استانها اعلام کرد.

کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور

 کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
2024-04-14T12:11:38+03:30
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به کاهش نرخ فرونشست زمین در برخی مناطق کشور گفت: ممکن است علت این کاهش رسیدن پهنه فرونشست به سطح سخت باشد که البته مور...

پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید

 پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
2024-04-14T12:11:38+03:30
درحال حاضر با وجود ۳۰ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۶۰ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۴۰ درصد این ظرفیت خالی است.

اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام

 اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
2024-04-14T11:31:47+03:30
بازارهای سهام در کشورهای مختلف حساسیت فوق العاده ای به وقایعی همچون جنگ درگیری و نااطمینانی سیاسی دارد اما پس از بر طرف شدن این نگرانی اغلب بازارها به روند ...

چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟

 چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
2024-04-14T11:05:05+03:30
سرمایه‌گذاری مستمر، بهبود شرایط تجارت و کسب‌وکار و ایجاد ثبات اقتصادی و کاهش تورم از جمله شروط لازم برای رشد اقتصادی مداوم است و بدون تحقق این موارد نمی‌توا...

جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد

 جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
بررسی جداول مربوط به بخش دوم لایحه بودجه دولت نشان می‌دهد که در بخش منابع و مصارف یارانه‌ها، مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و ک...

حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد

 حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خریدهای خود را به ماه های آینده موکول کرده‌اند اما نکته مهم اینجاست توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان ...

سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود

 سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود
2024-04-14T11:05:04+03:30
مدیرعامل صندوق ملی مسکن از راه‌اندازی سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و خواستار عمل کردن سازمان برنامه و بودجه برای تزریق منابع به این صندوق شد.

بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲

 بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
2024-04-14T11:05:04+03:30
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به واردات دو میلیارد دلاری بنزین در سال گذشته، از پیش بینی کسری ۳۰۰ همتی بودجه برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد

 اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
2024-04-14T11:05:03+03:30
بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟

 تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
2024-04-14T11:05:03+03:30
در حالی ۲۵ روز از سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» می گذرد، که وزارت صمت هنوز هیچ برنامه مشخصی برای عملیاتی کردن این شعار اعلام نکرده ...

یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد

 یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
یارانه سه دهک اول به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

 شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
شرایط انتخاب و واریز وجه مجدد به تعداد محدود برای متقاضیان گروه دنا بهار ۱۴۰۳ سامانه یکپارچه ایجاد شد.

دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد

 دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
در روز جاری به دلیل وقوع شرایط اضطراری و با استناد به مفاد دستور العمل پذیرش انبار و صدور ، دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد.

مردم نگران تامین بنزین نباشند

 مردم نگران تامین بنزین نباشند
2024-04-14T11:05:02+03:30
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تأکید بر اینکه "موجودی سوخت جایگاهها و مخازن ذخیره تکمیل است"، گفت: بنزین به میزان کافی موجود است؛ مردم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)