میرنیوز
به گزارش ایسنا، عصر چهارشنبه حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس خبرنگاران در ارومیه جامعه رسانهای کشور را در شوک بزرگی فرو برد؛ اما ابهامات و سوالهایی در این میان وجود دارد که به نظر میرسد متولیان باید پاسخی قانع کننده برای آنها داشته باشند.
یکی اینکه بر اساس اظهارات خبرنگاران آسیب دیده در این حادثه، این اتوبوس از ابتدای حرکتش با مشکلات و نقص فنی مشهودی روبرو بوده است؛ به گونهای که خبرنگاران حاضر در اتوبوس به شوخی این سوال را مطرح کرده بودند مگر میخواهید ما را بکشید که با این اتوبوس جابجایمان میکنید؟! باید پرسید مسئول اجاره و در اختیار گرفتن این اتوبوس برای ماموریت خبرنگاران چه کسی و کدام دستگاه متولی است؟
نکته قابل تامل اینکه اتوبوس در نظر گرفته شده برای این ماموریت خارج از سیستم حمل و نقل و شرکتهای فعال در این حوزه بوده چرا که راننده آن روز سوم اردیبهشت در نامه ای به شرکت بالاسری خود به دلیل آنچه که کمبود مسافر به دلیل کرونا و نیار به بازسازی اتوبوس برشمرده بود، درخواست خروج یک ماهه از ناوگان حمل و نقل داده بود. دومین سوالی که پس از شنیدن خبر درگذشت دو خبرنگار برجسته حوزه محیط زیست و مصدومیت ۱۷ نفر دیگر به اذهان می رسد این است که چرا اجازه جابجایی مسافر به همین اتوبوس آن هم نه در قالب شرکت حمل و نقلی و تحت نظارت دستگاههای متولی مانند سازمان راهداری بلکه به صورت شخصی داشته شده است؟
مگر نه اینکه همه اتوبوسها و کامیونها با تردد در محورهای مواصلاتی کشور از سوی پلیس راه تحت نظارت بوده و در هر یک از ایستگاههای پلیس راه کشور صورت وضعیت آنها چک شده و مورد تایید قرار میگیرد؛ پس چرا این اتوبوس از سوم اردیبهشت ماه امسال که به درخواست راننده، غیر فعال شده، اجازه جابجایی مسافر پیدا کرده است؟ !
سوال دیگر اینکه طی سالهای متمادی وزیران و مسئولان حوزه حمل و نقل بارها به نوسازی ناوگان و ضرورت آن اشاره کرده اند؛ حال آنکه اتوبوسهایی در همین سالها حادثه آفرین شده و جان بسیاری از هموطنان را گرفته اند که عمدتا از همین مشکل رنج می بردند. کجاست مسئولی که در این زمینه پاسخگو باشد و به این پرسش جواب دهد که نوسازی ناوگان به کجا رسیده که همواره باید منتظر شنیدن اخبار تلخی از این دست باشیم؟!
در نهایت دستگاههای متولی در این زمینه از وزارت راه و شهرسازی تا سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، شرکت حمل و نقلی مورد نظر، پلیس راه و حتی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان برگزار کننده این تور رسانهای باید پاسخگوی این سوالات و ابهامات باشند تا نه تنها مقصر این حادثه دلخراش مشخص شود بلکه دیگر شاهد چنین فجایعی نباشیم.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
ایران پاسخ درخوری به رژیم کودککش صهیونیستی داد
ریزش قیمتها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
هشدار قرمز بارشهای سیلآسا در ۵ استان
شرایط عادی در پمپبنزینها/ تکذیب بزرگنمایی رسانههای معاند
گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
۸۵ درصد سهام سرخابیها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
سامانه فروش نهضت ملی مسکن راهاندازی میشود
بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
مردم نگران تامین بنزین نباشند