میرنیوز
به گزارش ایسنا، عصر چهارشنبه حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس خبرنگاران در ارومیه جامعه رسانهای کشور را در شوک بزرگی فرو برد؛ اما ابهامات و سوالهایی در این میان وجود دارد که به نظر میرسد متولیان باید پاسخی قانع کننده برای آنها داشته باشند.
یکی اینکه بر اساس اظهارات خبرنگاران آسیب دیده در این حادثه، این اتوبوس از ابتدای حرکتش با مشکلات و نقص فنی مشهودی روبرو بوده است؛ به گونهای که خبرنگاران حاضر در اتوبوس به شوخی این سوال را مطرح کرده بودند مگر میخواهید ما را بکشید که با این اتوبوس جابجایمان میکنید؟! باید پرسید مسئول اجاره و در اختیار گرفتن این اتوبوس برای ماموریت خبرنگاران چه کسی و کدام دستگاه متولی است؟
نکته قابل تامل اینکه اتوبوس در نظر گرفته شده برای این ماموریت خارج از سیستم حمل و نقل و شرکتهای فعال در این حوزه بوده چرا که راننده آن روز سوم اردیبهشت در نامه ای به شرکت بالاسری خود به دلیل آنچه که کمبود مسافر به دلیل کرونا و نیار به بازسازی اتوبوس برشمرده بود، درخواست خروج یک ماهه از ناوگان حمل و نقل داده بود. دومین سوالی که پس از شنیدن خبر درگذشت دو خبرنگار برجسته حوزه محیط زیست و مصدومیت ۱۷ نفر دیگر به اذهان می رسد این است که چرا اجازه جابجایی مسافر به همین اتوبوس آن هم نه در قالب شرکت حمل و نقلی و تحت نظارت دستگاههای متولی مانند سازمان راهداری بلکه به صورت شخصی داشته شده است؟
مگر نه اینکه همه اتوبوسها و کامیونها با تردد در محورهای مواصلاتی کشور از سوی پلیس راه تحت نظارت بوده و در هر یک از ایستگاههای پلیس راه کشور صورت وضعیت آنها چک شده و مورد تایید قرار میگیرد؛ پس چرا این اتوبوس از سوم اردیبهشت ماه امسال که به درخواست راننده، غیر فعال شده، اجازه جابجایی مسافر پیدا کرده است؟ !
سوال دیگر اینکه طی سالهای متمادی وزیران و مسئولان حوزه حمل و نقل بارها به نوسازی ناوگان و ضرورت آن اشاره کرده اند؛ حال آنکه اتوبوسهایی در همین سالها حادثه آفرین شده و جان بسیاری از هموطنان را گرفته اند که عمدتا از همین مشکل رنج می بردند. کجاست مسئولی که در این زمینه پاسخگو باشد و به این پرسش جواب دهد که نوسازی ناوگان به کجا رسیده که همواره باید منتظر شنیدن اخبار تلخی از این دست باشیم؟!
در نهایت دستگاههای متولی در این زمینه از وزارت راه و شهرسازی تا سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، شرکت حمل و نقلی مورد نظر، پلیس راه و حتی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان برگزار کننده این تور رسانهای باید پاسخگوی این سوالات و ابهامات باشند تا نه تنها مقصر این حادثه دلخراش مشخص شود بلکه دیگر شاهد چنین فجایعی نباشیم.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
همتی: دولت مصمم به حذف رانت و کاهش کسری بودجه است
چالوس مسدود است، تردد از محورهای هراز و فیروزکوه انجام شود
وزیر صمت: افزایش قیمت خودرو نصف آن چیزی است که مصوب شده بود
بازنگری در بخشنامه توقف قسط بندی حقوق دولتی معادن
عدم ترخیص درصدی کالا از گمرکات منجر به رسوب کالاها شد
ممنوعیت ورود پسته ایران از دستور کار اتحادیه اروپا خارج شد
امروز در شرق، شمالشرق و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش پراکنده است
وزیر صمت: گران شدن خودرو مصوبه دولت قبل بود، ما اجرا کردیم
قیمت جدید محصولات ایران خودرو اعلام شد+ جدول
همتی: بانکها به اجرای برنامههای تحولی اهتمام ورزند
رشد اقتصادی نیمه اول امسال مثبت بود
افزایش سرعت قطارهای باری حامل واگنهای خالی به ۸۰ کیلومتر در ساعت
همتی: مدیرانعامل بانکها به اجرای برنامههای تحولی اهتمام ورزند
رشد اقتصادی ۸درصد حداقل به ۱۲۰ میلیارد دلار سرمایه ثابت نیاز دارد
زمینخواری با پنجره واحد مدیریت زمین متوقف میشود؟
بارش برف و باران از روز یکشنبه آغاز میشود
نرخ تورم سالانه آبان ماه خانوارهای کشور ۳۳.۱ درصد اعلام شد
تسریع در احداث مسیر ریلی شلمچه - بصره
تعرفه گاز برای مشترکان پر مصرف افزایش یافت
بیمه محصولات کشاورزی در اجرای حمایت از کشاورزان ضروری است
دستورالعمل معاملات بازار ارز تجاری مرکز مبادله ارز و طلا ابلاغ شد
امروز اول آذر سکه در بازار طلا ۵۲میلیون و ۶۳۰هزار تومان معامله شد
آزادراه تهران-شمال و محور چالوس تا شنبه سوم آذر مسدود است
قیمت هر بشکه نفت خام ۱۰ سنت افزایش یافت
یارانه آبان ماه کی واریز می شود؟
کشف فرار مالیاتی یک رستوران در غرب تهران
پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری از مرز ۱۷۳ همت گذشت
بنگاه داری بانکها موجب آسیب رسیدن به بازار مسکن خواهد شد
فردا رگبار پراکنده در ارتفاعات نوارشرقی کشور
ورود ۳۵۰۰ مگاوات برق تجدیدپذیر به شبکه سراسری تا اوج بارسال آینده