میرنیوز

شاخص‌ترین قربانیان هکرهای باج گیر در هفته گذشته

شاخص‌ترین قربانیان هکرهای باج گیر در هفته گذشته 2021-06-13T10:48:27+04:30

به گزارش ایسنا، مجرمان سایبری که تصور می رود با روسیه مرتبط هستند در ماه مه شرکت کلونیال پایپ لاین که گرداننده بزرگترین شبکه خط لوله سوخت آمریکاست را هدف گرفتند. گروه هکری باج گیری به نام دارک ساید به سیستم این شرکت نفود کرد و کلونیال پایپ لاین ناچار شد برای جلوگیری از انتشار باج افزار، خط لوله خود را به سرعت تعطیل کند. این تطعیلی باعث کمبود بنزین و افزایش قیمتهای سوخت به مدت حدود یک هفته در ایالتهای شرقی آمریکا شد و فرمانداران چندین ایالت را واداشت وضعیت اضطراری اعلام کنند. هفته گذشته منابع آگاه خبر دادند اف بی آی موفق شده است مقادیر قابل توجهی از باجی که کلونیال پایپ لاین به هکرها پرداخت کرده بود را پس بگیرد.

در پایان ماه مه شرکت جی بی اس ایالات متحده آمریکا که بزرگترین شرکت صنایع گوشتی جهان است اعلام کرد قربانی حمله سایبری شده است و فعالیت حدود ۱۰ کارخانه خود در جهان را به دلیل این حمله موقتا متوقف کرد. این شرکت چهارشنبه گذشته اعلام کرد ۱۱ میلیون دلار باج به هکرها پرداخت کرده است. اف بی آی گروه هکری REvil که با روسیه مرتبط است را عامل این حمله معرفی کرد. جی بی اس اعلام کرد پس از صحبت با کارشناسان بیرونی، تصمیم گرفت این باج را برای خنثی کردن مسائل پیش بینی نشده مربوط به این حمله پرداخت کند و مطمئن شود هیچ اطلاعاتی افشا نمی شود. روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد این باج به شکل بیت کوین پرداخت شده است.

سرقت کد سورس و ابزارهای داخلی غول بازی ویدیویی

شرکت الکترونیک آرتس که ناشر بازیهایی نظیر بتل فیلد، سیمز اند میدن ان اف ال است، پنج شنبه گذشتته اعلام کرد سرگرم تحقیق درباره حادثه نفوذ به شبکه اش است که در جریان آن میزان محدودی کد سورس بازی و ابزارهای مربوط به سرقت رفته اند. اطلاعات کاربران درز نیافته و دلیلی وجود ندارد که تصور کنیم حریم خصوصی کاربران به خطر افتاده است.

الکترونیکس آرتس درباره این حمله جزییات دیگری ارائه نکرد اما هکرهایی که خود را کیکاس می نامیدند در گروه خلافکاری ایکس اس اس مدعی شدند اطلاعات زیادی از این شرکت به سرقت برده اند و کیت توسعه نرم افزار برای کنسول بازی ایکس باکس مایکروسافت را به همراه کلیدهای شکستن قفل بازیهای فیفا ۲۱، فیفا ۲۲ و فراست بایت در اختیار دارند. در کل، هکرها در تلاش برای فروش حدود ۷۸۰ گیگابایت اطلاعات بازی هستند.

این غول بازی ویدیویی در پی این حادثه، امنیت را تشدید کرده و با مقامات اجرایی و سایر کارشناسان در راستای تحقیقات کیفری همکاری می کند. ارزش سهام الکترونیکس آرتس روز پنج شنبه پس از انتشار این خبر ۲.۴ درصد ریزش کرد اما تا پایان معاملات بهبود یافت و در زمان بسته شدن معاملات تغییر چندانی نداشت.

حمله سایبری به غول انرژی پاک آمریکایی

غول انرژی پاک اینوِنِرژی نفوذ به برخی از سیستمهایش را کشف کرد که گروه هکری REvil مسئولیت آن را برعهده گرفت. این سازنده انرژیهای تجدیدپذیر که در شیکاگو مستقر است، اعلام کرد سرگرم تحقیق درباره نفوذ به سیستمهایش است و هیچ گونه اختلالی در فعالیتهایش که ناشی از این نفوذ باشد مشاهده نکرده است. اینوِنِرژی اعلام کرد باجی به هکرها نپرداخته و قصد ندارد هیچ گونه باجی پرداخت کند.

این حمله جدیدترین مورد پس از حملات سایبری اخیر به گرداننده بزرگترین شبکه سوخت رسانی آمریکا و بزرگترین تولیدکننده گوشت گاو در این کشور است. اف بی آی در ۳۰ مه حمله سایبری علیه شرکت صنایع گوشت جی بی اس را به گروه هکری REvil نسبت داد که محققان می گویند ارتباطاتی با روسیه دارد.

گروه REvil در پست وبلاگی مدعی شد چهار ترابایت اطلاعات حساس از اینوِنِرژی دانلود کرده که شامل پروژه ها، قراردادها و توافقهای محرمانه بوده است. همچنین هکرها مدعی شدند اطلاعات شخصی مایکل پولسکی، موسس و مدیرعامل اینوِنِرژی را به سرقت برده اند.

صندوق اینوِنِرژی فیوچر که یک صندوق سرمایه گذاری مرتبط با اینوِنِرژی است، در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بود برای یک فراهم کننده فناوری امنیت سایبری منابع مالی فراهم کرده است.

حمله هکرها به یک شرکت مشاوره امنیتی

شرکت سول اورینز که به دولت فدرال آمریکا درباره پروژه های مرتبط با امنیت مشاوره می دهد، جدیدترین قربانی گروه هکری REvil است. این شرکت که در البوکروکی نیومکزیکو مستقر است و به اداره ایمنی هسته ای ملی وزارت انرژی آمریکا مشاوره می دهد، در گفت و گو با شبکه سی ان بی سی تایید کرد که از حادثه امنیت سایبری در ماه مه مطلع شده و در حال تحقیق بوده و مقامات اجرایی را مطلع کرده است.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد اخیرا متوجه شده که دسترسی غیرمجاز به برخی از اسناد موجود در سیستمهایش صورت گرفته است. این اسناد در دست بررسی هستند و سول اورینز با شرکت تحقیقات تکنولوژیکی دیگری برای مشخص کردن ابعاد اطلاعات درز یافته همکاری می کند.

سول اورینز از هکری نام نبرد و ماهیت باج گیری این حمله را تایید نکرد اما شبکه سی ان بی سی با استناد به اظهارات منابع امنیت سایبری، گروه هکری Revil را عامل این حمله معرفی کرد.

یک شرکت امنیت سایبری که اسناد ارسال شده در وب سیاه را مشاهده کرده بود به شبکه سی ان بی سی گفت: این اسناد شامل فاکتورهای قراردادهای اداره ایمنی هسته ای ملی، توصیف پروژه های تحقیقات و توسعه تحت مدیریت پیمانکاران دفاعی و انرژی تا تاریخ ۲۰۲۱ و صفحات دستمزد حاوی نام کامل و شماره تامین اجتماعی کارمندان سول اورینز است.

طبق اسکرین شاتهایی که توسط سی ان بی سی مشاهده شده، گروه Revil شرکت سول اورینز را به افشای اطلاعات و اسناد مسروقه این شرکت در وبلاگش تهدید کرده است.

این گروه در ماه مه سال ۲۰۲۰ فایلهای یک شرکت حقوقی سرگرمی را به سرقت برد که مشتریانش شامل ستاره هایی مانند لیدی گاگا و دریک بودند. آوریل امسال هم مدعی شد نقشه محصولات اپل را از یکی از تولیدکنندگان قراردادی این شرکت به سرقت برده و ۵۰ میلیون دلار طلب کرد با این حال طبق گزارش مک رومرز، درخواست باج چند روز بعد به شکل اسرارآمیزی از سایت Revil ناپدید شد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است

 هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
2024-04-14T14:25:05+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار شده است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
2024-04-14T14:11:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط

 آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
2024-04-14T14:11:37+03:30
دومین حراج سکه در سال جدید بناست از ساعت ۱۲ فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی آغاز شود.

ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد

 ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد
2024-04-14T14:11:37+03:30
رئیس اتاق ایران گفت: نیروهای رزمنده ایران پاسخ درخوری به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی داد و امیدواریم این تنبیه اخلاقی برای همه دنیا باشد.

ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد

 ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
2024-04-14T14:11:36+03:30
بعد از پاسخ ایران به اسرائیل و کاهش هیجانات در بازار ارز، ریزش قیمت ها در بازار طلا وسکه هم آغاز شده تا جایی که قیمت طلای ۱۸ عیار که تا ۴ میلیون همبالا رفته...

صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت

 صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
2024-04-14T13:45:02+03:30
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به آمار صادرات ایران به روسیه و بلاروس در سال ۱۴۰۲، گفت: صادرات محصولات ایرانی به...

مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند

 مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
2024-04-14T13:45:00+03:30
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای با اشاره به ابطال پروازهای این شرکت اعلام کرد:مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند.

هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

 هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان
2024-04-14T13:44:58+03:30
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های سیال‌آسا در استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر برای این استان‌ها هشدار سطح قرمز صادر کرد.

شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند

 شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند
2024-04-14T13:44:58+03:30
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: به‌هیچ‌وجه شاهد هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها و شرایط غیرعادی در جایگاه‌های عرضه سوخت نبودیم و اخباری که برخی رسانه‌های معاند ...

گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T13:44:57+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، به‌خلاف پیش‌بینی‌ها بازار ارز نه‌تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه

 افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
2024-04-14T12:51:40+03:30
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزش ۱۱ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد

 ۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
سهام هر یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای واگذاری از طریق مزایده آگهی شد.

ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد

 ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
پروازهای فرودگاه‌های مهراباد، شیراز، اصفهان، بوشهر و فرودگاه‌های غرب کشور تا ساعت ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین باطل شد.

گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T12:51:36+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، برخلاف پیش بینی ها بازار ارز نه تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟

 چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
2024-04-14T12:24:52+03:30
انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی و خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از جمله چین از دلایل اصلی افزایش اخیر قیمت طلا در ...

جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد

 جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
2024-04-14T12:24:50+03:30
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی(خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳ را برای اجرا به استانها اعلام کرد.

کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور

 کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
2024-04-14T12:11:38+03:30
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به کاهش نرخ فرونشست زمین در برخی مناطق کشور گفت: ممکن است علت این کاهش رسیدن پهنه فرونشست به سطح سخت باشد که البته مور...

پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید

 پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
2024-04-14T12:11:38+03:30
درحال حاضر با وجود ۳۰ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۶۰ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۴۰ درصد این ظرفیت خالی است.

اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام

 اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
2024-04-14T11:31:47+03:30
بازارهای سهام در کشورهای مختلف حساسیت فوق العاده ای به وقایعی همچون جنگ درگیری و نااطمینانی سیاسی دارد اما پس از بر طرف شدن این نگرانی اغلب بازارها به روند ...

چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟

 چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
2024-04-14T11:05:05+03:30
سرمایه‌گذاری مستمر، بهبود شرایط تجارت و کسب‌وکار و ایجاد ثبات اقتصادی و کاهش تورم از جمله شروط لازم برای رشد اقتصادی مداوم است و بدون تحقق این موارد نمی‌توا...

جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد

 جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
بررسی جداول مربوط به بخش دوم لایحه بودجه دولت نشان می‌دهد که در بخش منابع و مصارف یارانه‌ها، مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و ک...

حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد

 حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خریدهای خود را به ماه های آینده موکول کرده‌اند اما نکته مهم اینجاست توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان ...

سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود

 سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود
2024-04-14T11:05:04+03:30
مدیرعامل صندوق ملی مسکن از راه‌اندازی سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و خواستار عمل کردن سازمان برنامه و بودجه برای تزریق منابع به این صندوق شد.

بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲

 بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
2024-04-14T11:05:04+03:30
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به واردات دو میلیارد دلاری بنزین در سال گذشته، از پیش بینی کسری ۳۰۰ همتی بودجه برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد

 اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
2024-04-14T11:05:03+03:30
بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟

 تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
2024-04-14T11:05:03+03:30
در حالی ۲۵ روز از سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» می گذرد، که وزارت صمت هنوز هیچ برنامه مشخصی برای عملیاتی کردن این شعار اعلام نکرده ...

یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد

 یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
یارانه سه دهک اول به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

 شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
شرایط انتخاب و واریز وجه مجدد به تعداد محدود برای متقاضیان گروه دنا بهار ۱۴۰۳ سامانه یکپارچه ایجاد شد.

دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد

 دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
در روز جاری به دلیل وقوع شرایط اضطراری و با استناد به مفاد دستور العمل پذیرش انبار و صدور ، دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد.

مردم نگران تامین بنزین نباشند

 مردم نگران تامین بنزین نباشند
2024-04-14T11:05:02+03:30
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تأکید بر اینکه "موجودی سوخت جایگاهها و مخازن ذخیره تکمیل است"، گفت: بنزین به میزان کافی موجود است؛ مردم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)