میرنیوز
به گزارش ایسنا، دوبی قطب بزرگ امارات ایرلاینز و پنج ایرلاین چینی دیگر است که بیش از ۹۰ پرواز هفتگی به ۱۳ مقصد در چین از جمله هنگ کنگ دارند.
امارات که بزرگترین ایرلاین سفرهای طولانی و اپراتور بزرگترین ناوگان هواپیماهای A۳۸۰ و بویینگ ۷۷۷ است، در سال مالی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ به میزان ۳۰.۸ میلیارد درهم معادل ۸.۴ میلیارد دلار روی سوخت جت هزینه کرد که ۲۵ درصد بالاتر از سال پیش از آن بود. امارات ایرلاینز ۳۵ پرواز در هفته به سرزمین اصلی چین دارد.
کاهش سفرهای هوایی، به معنای تقاضای کمتر برای سوخت جت است و قیمت نفت را تحت فشارهای کاهشی بیشتری قرار میدهد. قیمت نفت در یک هفته گذشته تحت تاثیر خبر شیوع ویروس مرگبار در چین یک پنجم کاهش داشته و نفت برنت به پایین مرز ۶۰ دلار در هر بشکه سقوط کرده است.
در سال ۲۰۱۹ رکورد ۳.۶۸ میلیون مسافر از چین از طریق فرودگاه بینالمللی دوبی که پررفت و آمدترین قطب سفرهای هوایی بینالمللی است، سفر کردند و پنج درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ افزایش نشان دادند.
گسترش جهانی ویروس که به حداقل ۲۳ کشور رسیده است، بازارهای نفت و سهام را به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از تاثیر منفی این ویروس برای اقتصاد چین و نهایتا اقتصاد جهانی، متلاطم کرده است.
امارات متحده عربی پیش از این پروازها از مبدا و به مقصد ووهان که مرکز آغاز شیوع ویروس کرونای جدید است را معلق کرده بود.
تصمیم امارات پس از اقدام مشابه شرکت هواپیمایی عربستان سعودی برای توقف موقتی همه پروازها به چین و ممنوعیت پروازهای عمان به چین اعلام شد. قطر ایرلاینز هم پروازها به چین را ممنوع کرده در حالی که شرکت هواپیمایی مصر مصر روز شنبه پروازها به چین را متوقف کرد.
نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در خاورمیانه، در امارات متحده عربی گزارش شده که چهار عضو یک خانواده چینی به آن مبتلا شدند و یک مورد پنجم هم فاش شده است.
بر اساس گزارش پلاتس، امارات متحده عربی اعلام کرده که همه مسافرانی که از فرودگاه بینالمللی پکن پرواز کردهاند باید به محض ورود به این کشور به مدت شش تا هشت ساعت تحت کنترل پزشکی باشند.
از سوی دیگر رویترز گزارش کرد سازمان هواپیمایی چین از شرکتهای هواپیمایی چینی خواسته است به پرواز در مسیرهای بینالمللی به جز کشورهایی که به دلیل شیوع کرونا ممنوعیت سفر وضع کردهاند، ادامه دهند. شرکتهای چینی در واکنش به افت تقاضا، در حال بررسی کاهش شمار پروازهایشان هستند.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
هدفگذاری تجارت یک میلیارد دلاری ایران و قزاقستان در سال ۲۰۲۵
مشکلات رانندگان ایرانی در قزاقستان به زودی رفع میشود
بیانیه اختتامیه همایش ملی صنعت لیزینگ و تأمین مالی
تحول دیجیتال و هوشمندسازی در صنعت لیزینگ
استانداردهای گزارشگری و مدیریت شرکتهای لیزینگ
بالا بودن هزینههای سربار در حوزه لیزینگ از موانع جدی رشد این صنعت است
نرخ سود بالا و فرآیندهای پیچیده تأمین مالی دو تنگنای مهم صنعت لیزینگ
رئیس مرکز تنظیمگری بانک مرکزی: صنعت لیزینگ در ایران توسعه پیدا نکرده است
ضمانت های اجرایی قانون ساماندهی تجارت مرزی اعلام شد
توافق ایران و عربستان بر توسعه روابط اقتصادی و تسهیل فرآیندهای مالی حجاج
توافق ایران و عربستان با هدف توسعه روابط اقتصادی و مالی
هشدار هواشناسی؛ ورود موج سرد و بارش برف و باران در کشور
لیزینگ واسط بین عرضه و تقاضا است
نقش حیاتی لیزینگ در رشد اقتصادی کشور
لیزینگ واسطع بین عرضه و تقاضا است
رئیس کل بانک مرکزی: صنعت لیزینگ نیازمند توسعه است
دیدار و توافقات وزیر اقتصاد با رئیس صندوق اوپک در عربستان
تولید نفت آغاجاری در دولت چهاردهم افزایش یافت
چقدر گاز در روزهای سرد امسال به نیروگاهها تحویل شد؟
مصرف ۷۳ درصد گاز طبیعی در بخش خانگی
حضور همتی در کنفرانس چالشها و فرصتهای پیش روی اقتصادهای نوظهور
بخش کشاورزی پیشران همکاری مشترک بین ایران و قزاقستان
ریزش ۴۷ هزار واحدی شاخص کل بورس با وجود دلار ۹۰ هزار تومانی
راهاندازی گمرک در منطقه آپرین
واردات خودرو از گمرک خسروی و پرویزخان مجاز شد
توافق گمرک و شرکت راهآهن جهت راهاندازی گمرک در منطقه آپرین
قیمت دلار ۲۸ بهمن؛ دلار به ۷۲ هزار و ۶۳۲ تومان رسید
اضافه شدن خسروی و پرویزخان به فهرست گمرکات مجاز ترخیص خودرو سواری
رونق تولید و مصرف با توسعه صنعت لیزینگ
افزایش ۳۱ درصدی تراکنش همراهبانک صادرات ایران